De 4 Ben
Fra : ALdeL

Dato : 23-07-05 20:53

Mange er ret enig med Jyllands Postens leder i dag, hvor terrorismen
begrundes med misundelse og mindreværdskomplekser.

JP lederen skriver: "Terroren har intet med Irak-krigen at gøre. Den har
intet med denne verdens iboende uretfærdighed og skæve fordeling af
goderne at skaffe. De drives af mindreværdskomplekser så store, at det
er vanskeligt at fatte i vor del af verden. "

Andre skriver:" deres kultur vil ALDRIG kunne opfylde behovet for
rimelige levevilkår for deres millioner af medlemmer. Aldrig, så længe
de holder fast i Islam."

Jeg tor ikke, at det er Islam, som er problemet. Problemet er et
religion og stat ikke er adskilt. De muslimske lande har et lovsystem,
sharia - som er begrundet i Koranen og i overleveringer om Muhammed. Den
hævder også, at dette lovsystem som guddommeligt er bedre end alle
andre. Og den foreskriver, at den islamiske lov efterhånden skal
udbredes til resten af verden.
Principielt kan islam ikke anerkende nogen lov, som er over eller ved
siden af den islamiske lov; og den ser frem til en politisk
idealtilstand, hvor hele verden er forenet under islamisk lov. Islamisk
lov er derfor ikke foranderlig, og det er nok grunden til, at Vesten
overhalede de islamiske lande allerede år 1500, hvor religionen selv
satte de politiske love fri herhjemme.

Gid det Islamiske lovsystem - shariaen - var uafhængig af den dømmende
magt, så ville meget se anderledes ud. Ligesom de kristnes 10 bud, er
uafhængig af Vestens lovsystem. Så ville den der med den at shariaen er
guddommelig og derfor er over al anden lov, ikke få den store betydning,
for det ville blot være ord; handlingerne - de handlinger, som får
konsekvens få den enkelte borger - ville være nogen andre. Tænk, hvis
kristensdommen de 10 bud, var lovgrundlag, så ville "du må ikke begå
hor" måske betyde, at utroskab straffes med fængsel.

Nej, problemet er, at de muslimske landes lovgrundlag stammer fra Islam,
hvorved noget af verden lever et middelalderligt liv med et ditto
samfundssyn, mens den øvrige verden, som for længst - helt tilbage i år
1500 - har adskilt religion og stat. Når den dømmende magt agerer ud fra
religiøse love, formuleret for tusinder af år siden, så må samfundet
nødvendigvis blive statisk og borgerne må nødvendigvis underkue deres
behov for udvikling og forandring, og opelske det traditionsbundne, hvis
de skal kunne udholde uforanderligheden. Der ER jo fordele ved både det
traditionsbundne samfund og det foranderlige samfund. Borgerne i det
traditionsbundne samfund har ikke retten til at vælge, netop fordi
religion og stat ikke er adskilt. Altså har disse borgere i tusindvis af
år indoktrineret dem selv/blevet indoktrineret med fordele ved det
traditionsbundne samfund.

Men Vestens udvikling, som jo også har medført en teknologi, som gør, at
verden er blevet meget mindre, betyder, at de to samfundstyper mødes, og
må se hinanden i øjnene, og så er det, at det traditionsbundne taber,
for mennesket vil til alle tider søger opad i Maslows Behovspyramide.

Så når JP lederen og andre skriver, at det her drejer sig om misundelse
og mindreværdskomplekser, så er det ikke helt forkert. Men når JP
lederen skriver, at "det intet har med denne verdens iboende
uretfærdighed og skæve fordeling af goderne at skaffe", så tager han
fejl. For det har det OGSÅ.

Bliver spændende at følge udviklingen i Irak de næste 50 år. Kvinderne
får stemmeret. Hvad mon det kommer til at betyde?

Grundene til Terrorismens opståen er komplekse. For det har også noget
at gøre med nogle mænds forsøg på at holde fast i magten - den
traditionsbunde religiøse magt. Disse mænd er hårdt pressede, for deres
borgere ligger også under for Maslows Behovspyramide. De er så hårdt
pressede, og paniske, at de tager alle midler i brug. Terrorisme må jo
siges at være en tabers sidste lille bitte, bitte chance.

Disse afmægtige, religiøse fanatiske ekstremistiske, paniske og magtsyge
mænd, anser sig selv og det, som er dem allermest dyrebarest, for groft
ydmyget af Vesten. Hadet flammer. Disse mænd har også en ekstrem stor
viden ud i manipulation. En viden, som er oparbejdet igennem tusind år,
for når man evner, at forhindre mennesker i at stræbe opad i Maslows
Behovspyramide, så har man nogle helt unikke manipulationsevner. Og for
at kunne lykkes med den slags, motiveres der også via frygt.

Disse dygtige religiøse manipulatorer har let spil over for de
marginaliserede unge. Enten marginaliserede unge, som ikke har meget at
miste, eller marginaliserede unge, der er vidende/veluddannet, men
identitetssøgende. Over for sidstnævnte bruges andre midler end over for
førstnævnte.

- manipulatorerne får de marginaliserede unge til at føle skyld, og
anklager dem for egoistisk individualitet, hvor de er sig selv nok, i
stedet for fællesskabsfølelse og solidaritet med deres "ophavs"Folk.
Manipulatorerne viser film - visualiserer - elendigheden.
- manipulatorerne bruger religiøse argumenter, og kan argumentere for,
at de unge marginaliserede muslimske vesterlændinge forbryder sig mod
egen tro.
- manipulatorerne inviterer disse terrorister in spe til at komme og se
med egne øjne, men manipulatorerne bestemmer, hvad de skal se, i hvilken
rækkefølge og i hvilket sammenhæng.
- manipulatorerne evner at overbevise de marginaliserede forholdsvis
unge om, at al elendigheden er Vestens skyld. Det Vesten, som de er lige
ved at blive en integreret del af! De bruger alle midler lige fra
manipulation med intellektuelle historiske statistiske argumenter, som
den unge marginaliserede universitetsstuderende er kendt med, og føler
sig hjemme i, og til den stærkt virkende visualisering i form af
billedmanipulation.
- virker dét ikke, så bruges frygten: "hvis du ikke bliver
selvmordsbomber, så vil du og hele din familie komme til at dø en
frygtelig smertefuld død. Ligegyldigt om du vælger selvmordsbomben eller
ikke så dør du. Kun hvis du vælger selvmordsbomben vil Allah tilgive
dig, og du vil oven i købet blive martyr.

Vi hører om unge muslimer, som er blevet kontaktet af disse afmægtige,
religiøse fanatiske ekstremistiske, paniske og magtsyge mænd, som lever
et middelalderligt liv; de unge melder klart ud om, at disse mænd
skræmmer dem fra vid og sans. Hele deres kropssprog signalerer i den
grad frygt.

Måske skulle Vesten hjælpe disse marginaliserede unge mænd, som er så
uheldige, at blive kontaktet af den religiøse mafia, som i dødskamp
bruger den fattiges helvedeskrigsmaskine: terrorisme?

Måske skulle Vesten gøre sit til at de mange millioner i muslimske lande
ikke længere har grund til at være misundelige og have
mindreværdskomplekser, samtidig med, at Vesten eliminerer de forholdsvis
få afmægtige, religiøse fanatiske ekstremistiske, paniske og magtsyge
mænd, som manipulerer på aller groveste og modbydeligste vis?

Vesten bør handle, så religion og dømmende magt bliver adskilt i hele
verden (Ben 1), SAMTIDIG med, at Vesten hjælpe de marginaliserede unge
muslimer, så de ikke bliver ofre for de gale mænds hjernevask (Ben 2),
SAMTIDIG med at Vesten uskadeliggør de gale mænd (Ben 3), SAMTIDIG med,
at Vesten arbejder for at fjerne grundene til misundelse og
mindreværdskomplekser (Ben 4).

Kikser ét af benene, så vælter bordet!

Venlig hilsen
Anni Løndal de Lichtenberg

http://www.kandu.dk/

Fra : Anni Løndal Honnens ~

Dato : 26-07-05 12:35

ALdeL <ALdeL.news@kandu.dk> skrev:
>Vesten bør handle, så religion og
> [...]

Delløsning til "De 4 Ben"

Når islamister kommer til landet, hvad enten det er
familiesammenføring, flygtninge eller andet, så bør de den første
uge efter ankomsten, introduceres til følgende program/kursus:

Det danske demokrati/Folkestyre kontra den islamistiske sharia
lov. Hvad betyder forskellene for deres dagligdag her i landet? På
hvilke områder, vil de blive nødt til at leve i uoverensstemmelse
med deres tro? Hvilke konsekvenser får det for deres integritet?
Lighed, ligeret og frihed, og hvad det betyder for
værdiopfattelsen kontra den traditionsbundne uforanderlige
islamistiske værdiopfattelse. Foreningslivet i Danmark.
Børneopdragelse og love i forbindelse hermed. Herunder, at børn i
Danmark ikke er forældrenes ejendom. Staten blander sig, hvis du
f.eks. slår. (nå, men det sker vel allerede i dag????)

Men nu kommer den altafgørende forskel: det er en herboende Imam,
som skal være underviser! Disse Imamer skal i samarbejde med
Integrationsministeriet lave programmet for den første uge. Der
deltager altid en fra Integrationsministeriet i undervisningen.
Imamen skal være mentor for kursusdeltagerne hele ugen og på alle
tider af døgnet, og han skal aflægge rapport til
Integrationsministeren om hver henvendelse. Man lytter nemlig kun
til folk som man kan li´ og har respekt for.... desuden har Imamen
stor erfaring med at leve i vort demokrati, og han ved, hvor de
ambivalente følelser opstår, og hvad konsekvenserne kan blive.

For at undgå, at Danmark bliver et land, hvor borgerne føler sig
utrygge - både de etnisk danske og de ikke etnisk danske borgere -
så skal de efter endt kursus skrive under på:

- at de har forstået, hvad forskellene er på det samfund, som de
nu har bedt om at blive en del af, og det samfund, som de kommer
fra.

- at de er klar over, at de, mens de opholder sig i vort land,
skal leve efter danske demokratiske love og regler, hvorfor de
bliver nødt til at leve i uoverenstemmelse med deres tro, og
opgive følgende islamistiske traditioner:

xxxx
xxxx

- at de forstår og handler efter, at religion og stat er adskilt i
dette land. Det betyder, at deres religion ikke længere er over
dette lands love og regler.

- at de har overvejet grundigt, om de i relation til disse krav,
stadig ønsker at leve i vort land.

- at de i deres første år her i landet deltager i kurser hver 14.
dag, hvor deres mentor, som er Imam, er kursusleder.

- at de deltager i dansk sprogkursus indtil de har lært sproget så
godt, at testen bestås. Testen skal bestås i løbet af max 2 år.

- at de deltager i kurserne: "Dansk kultur", "Formelle og
uformelle normer, love og regler i Danmark" og "Dine rettigheder
og pligter i Danmark"

- at de deltager i kurset: "Manipulation: hvad er manipulation,
hvilke teknikker den benytter sig af, og hvad der sker i hovederne
på os."

- at de er klar over, at de vil blive sendt tilbage, hvor de kom
fra, hvis de bryder danske love og regler på følgende punkter:

xxx
xxx

Både af hensyn til de etnisk danske borgere og af hensyn til de
ikke etniske danske.

Til gengæld vil Danmark garantere dem et job, som de er
forpligtigede til at tage imod, inden 1 år, fra denne
underskriftsdato.

P.S. Prøv og se her: Her udtaler en terrorist sig om hvorfor
(falsk eller sandt - det er faktisk ligegyldigt)

http://flix.dk/modules.php?name=New...rticle&sid=2297

Fra : ALdeL

Dato : 29-07-05 21:53

"Anni Løndal Honnens de Lichtenberg" skrev d. 26-07-05 12:35 dette
indlæg :

MEN....

Tænk nu hvis terrorisme slet ikke har en årsag?

Hvis der ikke gives noget hvorfor?

Tænk nu hvis det Onde i sig selv eksisterer?

At det onde ikke udspringer af noget uden for sig selv?

Så har det onde intet at gøre med:

- Fattigdom
- Ulighed
- Sjælelige dysfunktioner
- Ideologi
- Religion
- Politik
- Kolonialisme
- Totalitarisme
- Facisme
- Ultranationalisme
- Racisme
- Chauvinisme

Tænk nu hvis folkedrab, massemord, udrensninger, tortur og terrorisme
kommer ud af det onde, som eksisterer i kraft af sig selv?

Hvad hvis Fred ikke automatisk fører til frihed?

Så kunne vor parole være:

"Vi vil til alle tider bekæmpe det onde uanset, hvilke forklaringer
nogen måtte give, for vi ved, at det onde eksisterer i kraft af sig
selv"

Men hvad så med f.eks. Tjetjenien?

........det onde er ikke relativt.

Venlig hilsen
Anni Løndal de Lichtenberg

InspirationsKilde: André Glucksmann, franske filosof Artikel i
weekendavisen 29.07.2005

P.S. Hvis det Onde eksisterer i kraft af sig selv
...så kan terrorismen ikke bekæmpes med fredelige midler, og dialog er
derfor ej heller en løsning

Men tanken er ekstremt skræmmende. For vi mennesker har det bedst, når
vi kan få svar på vores Hvorfor´er. Hvis der ikke gives nogen
hvorfor´er, så er det som om, at det onde er uden for vor kontrol og
indflydelse.

Men hvis det var sandheden, så er det jo en trøst, at vi kan bekæmpe det
onde...

Og så SKAL vi bekæmpe det onde, for ellers ryger vor Frihed.

Og så skal vi væk fra vor idé om, at fred er lig med frihed...

http://www.kandu.dk/

Fra : G B

Dato : 29-07-05 23:09

"ALdeL" <ALdeL.news@kandu.dk> skrev i meddelelsen news:42ea989e$0$159
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> http://www.kandu.dk/

Gider i ikke venligst holde jeres web-baserede fup-klub langt væk fra
usenet?

Hvis man vil deltage her, bruger man en newsreader (MSOE, XNews etc) og
ikke jeres lamme "point-baserede" web-interface.

FUT dk.admin.netikette

GB

Fra : ALdeL

Dato : 30-07-05 09:08

"G B" skrev d. 29-07-05 23:09 dette indlæg :
> [...]
og
> ikke jeres lamme "point-baserede" web-interface.

Hjæææææææælp?????? Er dit indlæg fejlposteret??? Er det til mig? Og hvad
går det i så fald ud på??????

Jeg HAR prøvet TDC´s tilgang, men der var store problemer med den. Giv
mig et link til en site, hvor jeg kan komme ind på usenet og som ikke
støder dig.

http://www.kandu.dk/

Fra : Pjensen73

Dato : 30-07-05 21:25

Prøv www.sunsite.dk

Fra : Anni Løndal Honnens ~

Dato : 30-07-05 22:26

Pjensen73 <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev:

>Prøv www.sunsite.dk

Tak, men den er flyttet. Beskeden er:

This will be the last newsitem posted here. From now on, all up-to-
date information will only be available on our new website,
http://dotsrc.org. Some things (e.g. statistics and info on the
current, due-to-be-replaced hosting setup) will stay here until
their replacements are in place.

Mon http://dotsrc.org er god nok?

Fra : Anni Løndal Honnens ~

Dato : 30-07-05 10:23

> [...]
>har en årsag?
>
>Hvis der ikke gives noget hvorfor?
>
>Tænk nu hvis det Onde i sig selv eksisterer?

Faktisk har denne franske filosof forstyrret min nattesøvn - jeg
har ikke kunnet få hans ideer ud af hovedet, og disse hans ideer
om, at det onde eksisterer i kraft af sig selv, er så langt fra
mit verdenssyn, som det næsten kan komme, så jeg har vredet og
vredet mig.

Så lå jeg og tænkte: ja, måske har han ret! For når vi f.eks.
taler om hustruvold, som kommer ud af den blå luft, så KAN det jo
godt være ondskaben, som ikke giver et hvorfor. Eller de voldelige
mænd, som går i byen udelukkende m.h.p. at tæve nogen sønder og
sammen. MEN så bankede jeg min hjerne på plads og sagde til mig
selv: Nix, for så er det mennesker med svære psykopatiske
tilbøjeligheder, og det er årsagen til deres ondskab, så der gives
altså et Hvorfor.

Nej, jeg tror ikke på denne franske filosofs ideer, for jeg mener,
at man kan tilbagevise dem med gode argumenter.....

Så jeg må søge videre i min søgen efter hvorfor´erne....

I en anden debat, siger et klogt hoved, at han godt kan forstå,
hvorfor terroristerne kan rekruttere blandt veluddannede og
velformulerede muslimer på universiteter i Vesten.

Han giver eksemplet med Tyskland, hvor mange landboer flyttede til
byen, og fik et chock over det forfald de så, hvorfor de tænkte,
at én måtte rydde op.

Hvis man kommer fra en lille by i Parkistan, hvor alt går i et
langsomt tempo, og alle lever traditionsbunden, og så pludselig
bliver placeret i en vestlig storby, hvor tempoet er tårnhøjt, og
faldgruberne i form af stoffer, porno, sprut, one-nights-stands
m.v. er mange, jamen, så er det vel ikke så svært at forstå, at
den unge bliver rystet, og føler forfærdelse over det - set med
deres øjne - moralske morads og forfald, som de ser.

Når så goodfather banker på døren og tilbyder dem, at de kan være
med til, at få deres paradis på jorden tilbage (traditionerne,
forudsigeligheden, langsomme tempo, og samtidg blive ophøjet til
martyr, så kan det vel friste nogen af de marginaliserede
identitetssøgende unge, som - på trods af, at de har levet hele
deres liv i dette vesten - via deres forældre jævnligt hører om et
anderledes liv. Vi ved jo, at når man flytter til udlandet og bor
der i mange år, så får man et nærmest romatiseret nostalgisk syn
på ens fødeland.

Venlig hilsen
Anni Løndal de Lichtenberg

Fra : Jim

Dato : 30-07-05 12:10

"Anni Løndal Honnens de Lichtenberg" <londal@post1.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11227155690.708642514579847@dtext.news.tele.dk...

[Snip: snak med sig selv]

Hvorfor sidder du og debaterer med dig selv?
Keder du dig?

J.

Fra : Anni Løndal Honnens ~

Dato : 30-07-05 13:48

Jim <Jim@donteventhinkaboutit.com> skrev:
> [...]
>meddelelse
>ext.news.tele.dk...

>Hvorfor sidder du og debaterer med dig selv?

Har du en mening om trådemnet?
Eller spilder du bare tiden?

Fra : Jim

Dato : 30-07-05 15:51

"Anni Løndal Honnens de Lichtenberg" <londal@post1.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11227279000.156022262004768@dtext.news.tele.dk...

> Har du en mening om trådemnet?
> Eller spilder du bare tiden?

Hvorfor svarer du ikke bare på mit spørgsmål?
Det er jo ellers spild af båndbredde for de, som stadig kører på
dicount-nettet (56k-modem).
Og den slags kalder man spam, som udløser klage til udbyder..
Nå, hvor var det vi kom fra...
Hvorfor sidder du og konfererer med dig selv?

J.

Fra : Croc®

Dato : 30-07-05 16:24

On Sat, 30 Jul 2005 16:50:43 +0200, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutit.com> wrote:

> [...]
>Og den slags kalder man spam, som udløser klage til udbyder..
>Nå, hvor var det vi kom fra...
>Hvorfor sidder du og konfererer med dig selv?

Hun har da skrevet flere interessante ting i tre indlæg end du har
formået i dine sidste 200, så mon ikke du skulle evaluere spam i dine
egne indlæg.

Regards Croc®

Fra : Jim

Dato : 30-07-05 16:47

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hun har da skrevet flere interessante ting i tre indlæg end du har
> formået i dine sidste 200, så mon ikke du skulle evaluere spam i dine
> egne indlæg.

Det lader ellers til, at ingen gider debatere med Anni udover hende selv.
Dine egne indlæg er ikke ligefrem noget at råbe hurra for.
Jeg har i det mindste en mening, mens du har en mening om meningen.

J.

Fra : Croc®

Dato : 30-07-05 18:26

On Sat, 30 Jul 2005 17:47:03 +0200, "Jim"

>Det lader ellers til, at ingen gider debatere med Anni udover hende selv.
>Dine egne indlæg er ikke ligefrem noget at råbe hurra for.
>Jeg har i det mindste en mening, mens du har en mening om meningen.

Din mening kender vi, det er rendyrket racisme fra rendestenen.

Regards Croc®

Fra : Anni Løndal Honnens ~

Dato : 30-07-05 20:39

Croc® <sbm@pc.dk> skrev:

>Din mening kender vi, det er
>rendyrket racisme fra rendestenen.

Hej Croc@

Tak for komplimentet og tak for oplysningen.

Jeg ved godt, at mine indlæg kan være svære at debattere. Bl.a.
fordi de er summen af et par måneders debat i forskellige foraer.

Fra : Anni Løndal Honnens ~

Dato : 30-07-05 20:36

> [...]
>meddelelse
>ext.news.tele.dk...

>Hvorfor svarer du ikke bare på mit spørgsmål?

Hej Jim

Du ved det nok ikke, men jeg er en gammel rotte her på news -
faktisk fik jeg endda oprettet en gruppe: psykologi.dk som stadig
eksisterer. Det er vel 8-10 år siden.

Sidst jeg debatterede indvandring her på stedet blev det træls.
Racister sendte mig billeder af vort hus og mig til vor
postadresse. Jeg kom på en dødsliste o.s.v. Politiet blev
indblandet. En dag mødte disse herre op ved mit hus midt om
natten, men mit jagtgevær og min meget rasende 50 kg´s hund var
mere end de kunne tage. Chikanerierne stoppede i hvert fald, men
måske var det politiet fortjeneste og ikke familiens hund eller
vort jagtgevær. Hvem ved. Iøvrigt var det ikke p.g.a. disse
chikanerier jeg holdt pause fra news.

Måske var du en af dem der chikanerede? Og så vil du gerne
forsætte, hvor du slap? Du har måske siddet og fyret de samme
meninger af i 10 år?

Hvis du troede, at jeg var ny, så har du en meget kedelig måde, at
byde nye velkommen på.

Jeg vil lige oplyse dig om, at du ikke får flere svar fra mig
uanset, hvordan du prøver at henvende dig. Hvis et svar er
nødvendigt, så vil jeg sende et fagmenneske.

Fra : Jim

Dato : 30-07-05 20:41

"Anni Løndal Honnens de Lichtenberg" <londal@post1.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11227523750.212794109151528@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> uanset, hvordan du prøver at henvende dig. Hvis et svar er
> nødvendigt, så vil jeg sende et fagmenneske.

Hvis ikke det var fordi, jeg var klar over, at du havde en skrue løs, så var
jeg nok nød til at tage dit skriv alvorligt og overveje en injuriesag, men
jeg orker det sgu ikke.
Kan du ikke bare svare på mit første spørgsmål, så jeg ved, om du er seriøs
at debatere med.

Fra : G B

Dato : 31-07-05 15:49

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutit.com> skrev i meddelelsen

> [...]

Mit killfilter virker utroligt nok stadig på Bjørn Løndahl...

> Kan du ikke bare svare på mit første spørgsmål, så jeg ved, om du er
> seriøs at debatere med.

Bjørn Løndahl er cirka lige så seriøs som Peter Bang...

GB

Fra : Jim

Dato : 01-08-05 02:27

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutit.com> skrev i meddelelsen

> Mit killfilter virker utroligt nok stadig på Bjørn Løndahl...

> Bjørn Løndahl er cirka lige så seriøs som Peter Bang...

Er de begge fra Fredericia? Altså Anne Løndahl deBil von snobbenborg og
Bjørn Løndahl?

Hvis du iøvrigt lægger mærke til hendes indlæg "Svar på kritik af "De 4
Ben"/Imamer" og "Kritik af "delløsning til "De 4 Ben" ", så er der i begge
tekster enslydende passager, som leder tankerne hen på en psykisk syg
kværulant med hang til at debatere med sig selv.

Teksten som lyder ens:
"En debattør har stillet mig nogle meget relevante sprøgsmål i relation
til mit indlæg "Delløsningsforslag til Integration".

Jeg tror, at mange tænker som han, så jeg er glad for at få mulighed
for at svare."

Og:

En debattør på religion.dk har stillet mig nogle meget relevante
sprøgsmål i relation til mit indlæg "Delløsningsforslag til
Integration".

Jeg tror, at mange tænker som han, så jeg er glad for at få mulighed
for at svare.

Og resten af teksten er enslydende 100%.

Diagnosen er stillet, du hører lægen sig:
"Støv på hjernen".

J.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 31-07-05 10:23

skrev i en meddelelse
> Hej Jim
>
> Du ved det nok ikke, men jeg er en gammel rotte her på
> news -

Pas på med det udtryk "gammel rotte" - gamle rotter har det
jo med at stinke

Men i øvrigt - jeg forstår godt at du undlod at fortsætte
efter en sådan gang vrøvl - det er ofte dem på højrefløjen,
der tyr til den slags metoder - jeg har såmænd også nydt
lidt af cigaren - dog ikke sådan at folk er troppet op på
bopælen med onde hensigtet- selv da jeg uden videre blev
opsøgt af Bo Warming på min adresse, kom det ikke til
sammenstød, og han var ikke truende på nogen måde, men der
findes desværre en hel del fremmedhadere som ser det som
deres opgave at true folk, de tror de kan magte.

[..]

> Måske var du en af dem der chikanerede? Og så vil du
gerne
> forsætte, hvor du slap? Du har måske siddet og fyret de
> samme
> meninger af i 10 år?

Jeg ved ikke om han har været med i den gruppe, men det skal
nok passe at han har fyret de samme meninger af i 10 år. Det
kunne ligne ham. Derfor er han også i mit filter - det er
tidsspilde at diskutere med ham - jeg får mere ud af at
debattere med mine elever i de mindre klasser end at
debattere med ham, der blot kører på automatpiloten.

> Hvis du troede, at jeg var ny, så har du en meget kedelig
> måde, at
> byde nye velkommen på.

Sådan er han altid.

> Jeg vil lige oplyse dig om, at du ikke får flere svar fra
> mig
> uanset, hvordan du prøver at henvende dig. Hvis et svar er
> nødvendigt, så vil jeg sende et fagmenneske.

Det har jeg tidligere foreslået, men det blev anset som
værende et personangreb -jeg kalder det et tilbud om hjælp.

--
ahw

Fra : Anni Løndal Honnens ~

Dato : 31-07-05 16:31

ALdeL <ALdeL.news@kandu.dk> skrev:
>"Anni Løndal Honnens de
>Lichtenberg" skrev d. 26-07-05 12:35 dette
>indlæg :

Svar på kritik til delløsning i relation til "De 4 Ben"

[...]

Du tror ikke, at der findes demokratisk positive imamer i Danmark,
og du har til dels ret! Jeg er på P1-debat stødt ind i en gammel
artikel fra Jyllands Posten: ”At tale med to tunger”, Jyllands-
Posten, 8. oktober 2004

Danmark har nemlig lavet en kæmpe brøler. Måske af ladhed. Måske
fordi danske politikere agerer som strudsen. Måske af uvidenhed. I
Danmark findes desværre ingen Imamer, der fortolker Islam ud fra
et moderne og demokratisk synspunkt. Det gør der i de gamle
invandrerlande, som England og Frankrig. Derfor har moderate
muslimer faktisk ingen steder at gå hen......og regeringen ingen
gode ambassadører for demokratiet, som kan agere talerør til
muslimerne i vort land. For vi skal huske, at man bedst lytter til
én, som man kan li´, respekterer og stoler på. En muslim vil bedst
kunne lytte til en Imam. Det er synd og skam, at Danmark ikke er
gået i intensiv dialog med en gruppe Imamer om et fæles
værdigrundlag, som både tilgodeser det danske demokrati og den
traditionsbundne muslimske tro, for vi har jo det samme formål:
nemlig, at muslimer og ikke muslimer kan leve sammen i
fordragelighed.

Naser Khader (NK) mener, at langt, langt de fleste muslimer i
Danmark er moderate. Der findes ca. 180.000 muslimer i Danmark.
Kun ca. 10.000 kommer fast til fredagsbønnen i deres lokale moske.

»Dét, at kunne tale dansk, er tilsyneladende et af de væsentligste
kriterier for, at journalister altid benytter disse personer som
eksperter. Ingen af de kilder, der bliver brugt mest, har en
egentlig teologisk uddannelse, de er ofte utroværdige og er ikke
repræsentative for noget som helst. Wahid Pedersen og Alev er
henholdsvis formand og næstformand for noget, de kalder
Muslimernes Landsorganisation. Der er flere bogstaver i dét navn,
end der er medlemmer,« konstaterer Naser Khader.

Danmark skal vågne op! Danmark skal gå i dialog med nogle Imamer,
som så kan blive abassadører for det danske demokrati, og holde
fredagsbønner, så de moderate muslimer har et sted at gå hen,
samtidig med, at Imamer, som ikke har en egentlig teologisk
uddannelse, og som ikke vil holde fredagsbønner, som
fremmer "samlivet" mellem muslimer og ikke muslimer, ikke skal
have lov til at holde fredagsbønner. Her i landet skal man vel
være uddannet til præsteskabet? Enhver kan vel ikke bare gå ind i
en Kirke og lege præst? På den måde, får vi kriminaliseret de
yderligtgående muslimske Imamer, som jo kun har "et følge" på max
10.000 danske muslimer. Måske skulle man også gøre det forbudt, at
deltage i ikke certificerede Imamers fredagsbønner.

En Imam som er certificeret til at undervise nye borgere, og som
ikke har rent mel i posen, vil jo straks blive opdaget, idet jeg
jo skrev, at der altid skal deltage en fra Integrationsministeriet.

Du skriver: "Desuden halter foreslaget ved at det vil kræve at man
registrerer folk ud fra deres religiøse overbevisning, hvilket vil
give lidt af et dilemma i forhold til hvad man normalt anser for
god skik og brug i det danske retssystem"

Det kan du jo have lidt ret i. Men hvis dansk overbevisning er, at
man bedst lærer af en, som man kan li´, respektere og stoler på,
så må vi I danmark sluge den kamel, som siger, at vi ikke må
registrere ud fra tro. Islam er jo heller ikke kun en tro, vel?
Det er i næsten alles interesse, at alle nye borgere bliver
integreret så godt som muligt i det danske samfund. Undtagelserne
er liste 0 og terroristerne.

Iøvrigt har jeg en bøn til alle danske journalister: Vær kritisk
med jeres kilder....også når det gælder journalistik om indvandere
og flygtninger. Og lad vær med at være bange for fejlagtigt at
blive beskyldt for, at puste til fremmedhadet, når I godt kunne
tænke jer, at lave en historie om de Imamer som taler med falske
tunge. Især de Imamer som siger ét i den ene sammenhæng, men noget
helt andet i en anden sammenhæng. Kære journalister: I tager ikke
fundamentalistisk islam på dansk grund alvorligt nok!

Venlig hilsen
Anni Løndal de Lichtenberg

Fra : ALdeL

Dato : 31-07-05 18:41