MS Windows
briani 27239
formatere xp.
Fra : Dimera

Dato : 23-07-05 20:40

Hej.
Jeg er nødt til at rense mit C drev. hvordan er det jeg formattere fra dos?
F1-F12 i opstart?
vh Dimera

Fra : jda^fx

Dato : 23-07-05 20:49

On Sat, 23 Jul 2005 21:40:03 +0200, Dimera wrote:

> Hej.
> Jeg er nødt til at rense mit C drev. hvordan er det jeg formattere fra dos?
> F1-F12 i opstart?
> vh Dimera

Hvis du med C drev mener dit system drev, altså en geninstallation, så er
det bare at boote på XP skiven. Så får du valget på et tidspunkt om du vil
beholde det nuværende filsystem eller lave den til NTFS. Hvis du vælger
NTFS så bliver drevet formatteret.
--
Jakob

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-07-05 20:56

Dimera wrote:

> Jeg er nødt til at rense mit C drev. hvordan er det jeg formattere
> fra dos? F1-F12 i opstart?

Nope. Ingen format fra DOS. Du kører garenteret også NTFS som ikke
kan ses fra dos.
Start op på cdrommen. Start installationen. På et tidspunkt bliver du
spurgt om hvor du vil lægge installlationen. Her får du mulighed for at
slette den partion og genoprette den. Her efter bliver drevet automatisk
formateret.

mvh
Henning

Fra : hcma

Dato : 24-07-05 11:02

"Dimera" <dimera@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg er nødt til at rense mit C drev. hvordan er det jeg formattere fra
> dos? F1-F12 i opstart?
> vh Dimera

Du booter bare op på din WinXP-cd og glemmer alt om dos.
Vejledning her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
vh
hcma