10.4 og PHP ekstensions
Fra : Thomas Bendsen

Dato : 23-07-05 20:41

Hej

Jeg har netop installeret Mac OS X 10.4 på min iBook og aktiveret apache
og PHP. Ingen problemer der. Nu vil jeg imidlertid gerne have PHP til at
kendes ved funktionen "imagecreatefromjpeg()".
Jeg vil gætte på at det har noget at gøre med filen
/private/etc/php.ini.default
og den extension der hedder php_gd2,
men hvis der er en venlig sjæl som kan fortælle mig præcist hvad jeg
skal gøre vil jeg være meget taknemmelig.

Med venlig hilsen
Thomas Bendsen

PS: I må naturligvis også meget gerne fortælle mig hvis det kræver en
helt ny installation af PHP.

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-07-05 17:05

In dk.edb.mac, Thomas Bendsen <tbendsen@stofanet.dk> wrote:

> Jeg har netop installeret Mac OS X 10.4 på min iBook og aktiveret apache
> og PHP. Ingen problemer der. Nu vil jeg imidlertid gerne have PHP til at
> kendes ved funktionen "imagecreatefromjpeg()".

Det er ikke sikkert, at PHP fra Apples side er kompileret med GDLib, men
det kan du undersøge ved at lave en phpinfo-fil, og tjekke for det. Dog
er det nemmeste nok, at installere PHP og ImageMagick herfra:

<http://www.entropy.ch/software/macosx/php/>
<http://www.entropy.ch/software/macosx/#imagemagick>

Denne PHP er nemlig med sikkerhed kompileret med understøttelse af
GDLib. Det virker i hvert fald her.

~/j

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/kontakt/> |

Virtual memory: Something none of us has enough of.

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 24-07-05 20:48

Jonas Voss wrote:
> [...]
> <http://www.entropy.ch/software/macosx/#imagemagick>
>
> Denne PHP er nemlig med sikkerhed kompileret med understøttelse af

Hej Jonas

Det var i hvert fald nemt. Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Thomas

Fra : Peter Binderup

Dato : 25-07-05 18:12

Men det skal så lige siges at det langt fra er alle hoteludbydere der
har imagequick installeret på serveren, så hvis du bruger din Ibook til
at udvikle for senere at uploade til en udbyder, så skal du se på andre
muligheder - evt. selv kompilere PHP og Apache.

/Peter

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 25-07-05 18:23

Peter Binderup wrote:
> [...]
> at udvikle for senere at uploade til en udbyder, så skal du se på andre
> muligheder - evt. selv kompilere PHP og Apache.

Det er netop det jeg gør, men indtil videre lever mit 10 kroners
webhotel helt op til mine krav. Det eneste jeg benytter ud over standard
php er GD biblioteket, og det er understøttet.

Med venlig hilsen
Thomas Bendsen