Lige en omgang "hvilken film"
Fra : Morten DH

Dato : 23-07-05 17:18

Leder efter en komedie, hvor der er en løbende gag med en person der bliver
ramt af et lyn konstant... vi fik snakket om det rundt om kagebordet på
jobbet og de fleste mente der var en af Fars fede ferier; men synes ikke
umiddelbart jeg kan huske det fra dem?!?

Fra : Thomas

Dato : 23-07-05 17:41

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kagebordet på jobbet og de fleste mente der var en af Fars fede ferier;
> men synes ikke umiddelbart jeg kan huske det fra dem?!?

Hmm.... Kunne det måske være denne her??
http://www.imdb.com/title/tt0102729/

Jeg kan ikke huske om han bliver ramt af lynet i filmen - men man får
ihvertfald
at vide i filmen, at han er blevet ramt af lynet 7 gange
Bla. engang hvor han sad inde i en biograf...

..Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 17:59

On Sat, 23 Jul 2005 18:18:12 +0200, "Morten DH"
<morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

> [...]
>jobbet og de fleste mente der var en af Fars fede ferier; men synes ikke
>umiddelbart jeg kan huske det fra dem?!?

Det er, så vidt jeg husker, en John Candy ting, der hedder "Ferie med
bjørn på" eller "The great Outdoors" på engelsk.

Det er den hvor det frygtekige uvejr får Candy & Ackroyd ud for at
finde A's to døtre, der er løbet ud til en gammel mine.

Det er også den, hvor bjørnen mister lidt pels, på udsatte steder.

Jeg vil da ihvertfald tro, det er den. Der er nemlig et par scener,
med en gammel gubbe i det sommerhusområde, som er blevet ramt af lynet
flere gange. Og det hedder sig at "Hvis man ser ham løbe i læ, så skal
man selv sørge for at komme i sikkerhed"...

Jeg håber, det kan hjælpe dig...

Fra : Morten DH

Dato : 23-07-05 22:42

<Jan Larsen> skrev i en meddelelse
> [...]
> flere gange. Og det hedder sig at "Hvis man ser ham løbe i læ, så skal
> man selv sørge for at komme i sikkerhed"...

Bingo det er lige præcis den jo - takker og bukker

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-07-05 12:10

> [...]

>jobbet og de fleste mente der var en af Fars fede ferier; men synes ikke
>umiddelbart jeg kan huske det fra dem?!?

I Caddyshack er der i hvert en, der bliver ramt af lynet. Og den er
også med Chevy Chase.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morten DH

Dato : 25-07-05 10:19

"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> I Caddyshack er der i hvert en, der bliver ramt af lynet. Og den er
> også med Chevy Chase.

Det var den med bjørnen... det var bl.a. scenen med ham der var ved at skide
grønne grise hver gang der var tordenvejr, som havde hæftet sig fast... men
Caddyshack skal da vist i grunden snart genses tror jeg... er længe siden og
jeg mindes en ultrakomisk scene med Bill Murry og et jordegern

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-07-05 14:23

Niels Søndergaard wrote:
> I Caddyshack er der i hvert en, der bliver ramt af lynet. Og den er
> også med Chevy Chase.

Spoiler
..
..
..
..
..
..

Det er da vist præsten der er i gang med sit livs bedste runde golf og ikke
vil stoppe pga lidt regnvejr, da han så kikser det sidste put svinger han
køllen mod himlen og råber ad sin himmelske fader, og bliver ramt af en
tordenkile

/jim