Phillips AP Navigator og PC ??
Fra : Vince

Dato : 23-07-05 16:26

Min far har ovenstående siddende i sin båd og ved indtastning kan man se
oplysningen på radarskærmen i cockpittet....

Men... han har et ønske om at kunne benytte den som kortplotter via en
bærbar PC...
Nu er AP'en fra start i 80 erne og mit spørgsmål går på om det kan lade sig
gøre at koble den sammen med en PC og via feks. "Det levende søkort" benytte
den som plotter???

Nogen gode ideer?

På forhånd mange tak

Vincent

Fra : jetp

Dato : 23-07-05 23:47

"Vince" <> skrev i en meddelelse

> Men... han har et ønske om at kunne benytte den som kortplotter via en
> bærbar PC...

Jeg har engang gjort det med en gammel opdateret Decca navigator, så det kan
lade sig gøre.
Der var navigatoren opdateret med gps-antenne, som har NMEA direkte fra
antennen - ben(pin) 6 og 7, som forbindes med pin 2(receive) og pin
5(ground) på 9 pins seriel stik på computeren
Hvilken model og hvilken antenne er der tale om?

Mvh Jens, Randers

Fra : Vince

Dato : 24-07-05 10:42

Hej

Jeg vil lige checke op på hvilken antenne der er tale om, men jeg ved at det
er en Phillips GPS antenne eller modtager der ligger i ruden i cockpittet...

Men du mener at det kan lade sig gøre ??

Nogen ide til et firma der har erfaring til sådan noget ??

Pft

Vincent

Fra : jetp

Dato : 24-07-05 11:34

"Vince" <> skrev i en meddelelse

> Nogen ide til et firma der har erfaring til sådan noget ??

Jeg er ret sikker på, at det kan lade sig gøre.
AP er overtaget af Leica, såvidt jeg ved.
Jeg benyttede nedennævnte support dengang:

Leica Support:

tlf.: 44 54 03 00

Spørg efter en tekniker, der ved noget om gps. De var meget venlige.

Mvh Jens

Fra : Vince

Dato : 25-07-05 11:02

Ptrøver og takker mange gange