MS Windows
briani 27239
opstart af XP
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-07-05 15:26

Hej

Igår prøvede jeg at installere en beta version af longhorn på en seperart
harddisk på maskinen, hvor windows XP ligger på hoveddrevet.

Det gik ikke særligt godt for der kom blå skærm med longhorn, og nu vil XP
ikke boote, selvom jeg tager strømmen fra harddisken som det er installeret
på.. Det er vist noget med en fil der bliver skrevet til på c drevet,
hvordan ændre man denne så den igen kan boote xp op?

Mvh. Bjarke

Fra : jda^fx

Dato : 23-07-05 20:16

On Sat, 23 Jul 2005 16:25:34 +0200, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> på.. Det er vist noget med en fil der bliver skrevet til på c drevet,
> hvordan ændre man denne så den igen kan boote xp op?

Hvis du booter på din XP cd og går ind i recoverykonsollen, så plejer
fixboot at kunne gøre det, men måske skal du ud i en bootcfg. En komplet
liste over kommandoerne med deres switches i recovery konsollen finder du
http://support.microsoft.com/kb/314058/DA/
--
Jakob

Fra : hcma

Dato : 24-07-05 11:03

> [...]
> på.. Det er vist noget med en fil der bliver skrevet til på c drevet,
> hvordan ændre man denne så den igen kan boote xp op?

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#fjern_valg
vh
hcma