Fejl i link "dims"
Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 05-06-01 03:55

Hello Hello.

Jeg er ved at lave sådan et link dims til min hjemme side som bruges når jeg
expolder en text op i flere dele, men jeg kan desværre ikke få min link dims
til at virke.
Den skriver bare:

[ ]

Koden til den ser således ud:

<?php
echo "[ ";
for($i=0; $i<sizeof($array);$i++){
echo "<a href=\"vis.php?side=$array[$i]\">$array[$i]</a> ";
}
echo "]";
?>

Nogen der kan hjælpe?

Fra : Johan

Dato : 04-06-01 19:12

> Koden til den ser således ud:
>
> <?php
> echo "[ ";
> for($i=0; $i<sizeof($array);$i++){
> echo "<a href=\"vis.php?side=$array[$i]\">$array[$i]</a> ";
> }
> echo "]";
> ?>

Har du et array der hedder array?!?!? Og indholder det array nogle
værdier?!?

prøv f.eks.
<?php
$links = array("link1.php", "link2.php", "link3.php");
echo "[ ";
for($i=0; $i<sizeof($links);$i++){
echo "<a href=\"vis.php?side=$links[$i]\">$links[$i]</a> ";
}
echo "]";
?>

mvh

Johan

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 05-06-01 04:27

> [...]
> echo "[ ";
> for($i=0; $i<sizeof($links);$i++){
> echo "<a href=\"vis.php?side=$links[$i]\">$links[$i]</a> ";

Ud fra dette her hvordan vil du så lave en link funktion der automatisk
finder ud af hvormange link der skal være?

while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
$delt = explode ("afrolem", $row[testen]);

?>

bordercolor="#BECAD6">
size="2"><b>
<? print $delt[0]; ?></td>

Nu har jeg snart brugt 2 uger på det og jeg kan virkelig ikke få lortet til
at makke ret.

MVH: Lasse Stig Thomsen

Fra : Johan

Dato : 04-06-01 20:20

> bordercolor="#BECAD6">
> size="2"><b>
> <? print $delt[0]; ?></td>

Kan ikke genneskue den... fortæl hvad du har i $row[testen] osv...

mvh

Johan

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 05-06-01 05:48

> Kan ikke genneskue den... fortæl hvad du har i $row[testen] osv...

I $row[testen] har jeg indholdet af et textfield i min mysql db. Jeg bruger
explode til at dele testen op med så jeg kan få delt indholdet ud over flere
sider.
Jeg deler med ordet afrolem (der kommer et mere smart senere) og så henter
jeg den første del af mit array ned i $delt[0].

Men på denne måde viser jeg kun den første del af indholdet, de andre dele
vil jeg jo også gerne have frem. Derfor vil jeg gerne have lavet et link
system som der automatisk regner ud hvor mange sider jeg har delt texten op
i, og et system som der så skifter "0" ud i $delt[0] med det side som der så
er valgt.

Nogen der har en fiks ide?

Fra : Johan

Dato : 04-06-01 21:02

> [...]
op
> i, og et system som der så skifter "0" ud i $delt[0] med det side som der

kan du give et eksempel på hvordan $row[testen] ser ud?!? har stadig lidt
svært bed at forstå....

mvh

Johan

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 05-06-01 06:22

> kan du give et eksempel på hvordan $row[testen] ser ud?!? har stadig lidt
> svært bed at forstå....

Se nu bliver det spændene for jeg forstår ikke helt dit spørgsmål. Men tak
for dit tålmod

Fra : Johan

Dato : 04-06-01 21:50

> Se nu bliver det spændene for jeg forstår ikke helt dit spørgsmål. Men tak
> for dit tålmod

altså hvad kommer der hvis du laver en echo $row[testen] ???

Problemet er jeg ikke helt kan finde ud af hvad du mener?!?

mvh

Johan

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 05-06-01 08:58

"Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote in message
> lidt

> altså hvad kommer der hvis du laver en echo $row[testen] ???

Hvis jeg skriver <? echo $row[testen] ?> uden at bruge explode så skriver
den hele indholdet ud fra min mysql db. i dette tilfælde.

brian
afrolem
hygge
afrolem
dumme
afrolem
grim

ordet afrolem er mit split ord som jeg bruger til at explode med og det
fungere ganske fint. Det er kun min link funktion jeg ikke kan få til at
virke, jeg ved at den kan laves da jeg har set den på flere side men jeg kan
bare ikke slet finde ud af det.
Som eksempel vil det udenstående skulle lave et link system der kommer til
at se således ud:

[ 1 2 3 ]

hvor 1 giver linket til den første del af mit explode altså "delt[0]" og så
skulle 2 jo gerne give delt[1].
Det er let nok og lave statisk, men så skal jeg jo skrive koden ind for hver
side. Man kan da vel sagtens lave en funktion som kort fortalt, regner ud
hvor mange gange jeg har delt testen og så kommer men en link dims i bunden
af siden.

Håber dette er mere forståeligt, hvis ikke må jeg hellere til at stoppe med
al den cola

Fra : Johan

Dato : 05-06-01 16:03

> Hvis jeg skriver <? echo $row[testen] ?> uden at bruge explode så skriver
> den hele indholdet ud fra min mysql db. i dette tilfælde.

<snap>
> [...]

> side. Man kan da vel sagtens lave en funktion som kort fortalt, regner ud
> hvor mange gange jeg har delt testen og så kommer men en link dims i

hehe, så tror jeg jeg har fattet den!

<?php
/* databaseting */

if(mysql_num_rows($result) > 0) {
$string = $row[testen];
$arr_string = explode("afrolem", $string);
echo "[";
for($i=0; $i<sizeof($arr_string; $i++)) {
echo " <a href=\"$arr_string[0]\">$i</a> ";
}
echo "]";
}
?>

Den burde virke!!

Mvh

Johan

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 06-06-01 02:26

jeg takker.
Nu glæder jeg mig bare til at prøve.

Hygge og Hash

Fra : Niels

Dato : 04-06-01 22:36

Just as I expected, Johan came up with this:

>Kan ikke genneskue den... fortæl hvad du har i $row[testen] osv...

Skal der ikke anførselstegn rundt om "testen", så det bliver til:
$row["testen"] ??

--
Niels aka. niLLer aka. G4S
<-------------------------<=\ CONTACT /=>---------->

Fra : Jonas Delfs

Dato : 04-06-01 22:50

"Niels" <nmartin@ispam.com> skrev i en meddelelse
> Just as I expected, Johan came up with this:

> Skal der ikke anførselstegn rundt om "testen", så det bliver til:
> $row["testen"] ??

I PHP er det ikke påkrævet. Men det ser i mine øjne bedst ud.
Eller evt. med ', da det jo kun vil være et tekst-streng.

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-06-01 21:19

"Lasse Stig Thomsen" <lasse@tt-trading.dk> writes:

> Den skriver bare:
>
> [ ]

Det tyder på at den slet ikke laver nogen gennemløb af din lykke. Prøv
lige at checke betingelserne igen.

> <?php
> echo "[ ";
> for($i=0; $i<sizeof($array);$i++){

Jeg ville nok bruge count() i stedet for sizeof(), da sizeof() er et
dumt navn, da en funktion af samme navn bruges til andre ting i andre
sprog :-\

Desuden er der en lille forskel i virkemåden.

> echo "<a href=\"vis.php?side=$array[$i]\">$array[$i]</a> ";

Jeg mener at jeg har oplavet et par gange at PHP ikke er glad for den
måde at gøre det på (det kan vel nærmest kaldes en fejl). Hvad sker
der hvis du laver:

$noget = $array[$i];
echo "<a href=\"vis.php?side=$noget\">$noget</a> ";

i stedet?

--
Jacob
Give me a minute, and I'll come up with a better excuse ...

Fra : Jonas Delfs

Dato : 04-06-01 21:33

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
> der hvis du laver:
>
> $noget = $array[$i];
> echo "<a href=\"vis.php?side=$noget\">$noget</a> ";

Ud over dén, har du 2 muligheder:

og

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-06-01 21:36

"Jonas Delfs" <nospam@delfs.dk> writes:

> Ud over dén, har du 2 muligheder:

Den kendte jeg ikke. { } afgrænser normalt et scope i de andre sprog
jeg koder i til hverdag. Men det får måske også det hele til at gå godt?

Det er den jeg normalt bruger, da jeg så også får highlighting af
variablen (i forhold til tekststrengen) midt i det hele i min
foretrukne editor, og dermed har lettere ved at overskue koden.

--
Jacob
I don't have a solution but I admire the problem.