Måling: minimum 25% af alle britiske musli~
Fra : Torben Østrup

Dato : 23-07-05 09:50

Jeg har personligt hele tiden vist at der IKKE er noget om påstanden om at
terroristerne i London absolut ingenting har at gøre med islam samt den
muslimske gruppe i Storbritannien (og abosolut INGEN skal bilde mig ind at
det forholder sig meget anderledes i hverken Noreg + DK).

Nu viser tallene imidlertid at at der er ubredst støtte i den muslimske
gruppe til terrorister idet:

Citat:

- "Knap hver fjerde (25 procent) britiske muslim har ... sympati for
motiverne bag de sidste to ugers terrorangreb i London. Dog er de færreste
enige i metoden, viser en meningsmåling i avisen Daily Telegraph lørdag.

- På spørgsmålet om, hvorvidt de - uanset metoden - har sympati med
'følelserne og motiverne' bag angrebene, svarer

13 procent 'stor sympati',
mens

11 procent svarer 'en vis sympati'.

- Hver tredje (31 procent) britiske muslim kalder Vesten dekadent og
umoralsk og mener, at muslimer bør bruge ... -voldelige metoder til at ændre
det britiske samfund."

Citat slut

Måling: Hver fjerde britisk muslim sympatiserer med bombemænd
Hver tredje britiske muslim kalder Vesten dekadent og umoralsk og mener, at
muslimer bør bruge ikkevoldelige metoder til at ændre det britiske samfund.
Knap hver fjerde britiske muslim har en vis sympati for motiverne bag de
sidste to ugers terrorangreb i London. Dog er de færreste enige i metoden,
viser en meningsmåling i avisen Daily Telegraph lørdag.

Seks procent kalder angrebene 'berettigede', mens 71 procent svarer det
modsatte. 11 procent svarer 'hverken eller'.

På spørgsmålet om, hvorvidt de - uanset metoden - har sympati med
'følelserne og motiverne' bag angrebene, svarer 13 procent 'stor sympati',
mens 11 procent svarer 'en vis sympati'.

Mens i alt 81 procent oplyser, at de er relativt eller meget loyalt stemt
over for Storbritannien, er 31 procent enige i udsagnet 'Det vestlige
samfund er dekadent og umoralsk, og muslimer bør forsøge at sætte en stopper
for det med ikkevoldelige metoder'.
Artiklel: www.politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=388834

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Rom

Dato : 23-07-05 10:35

"Torben Østrup" <eastrup4@hotmail.com> skrev i melding

| Artiklel: www.politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=388834

[bla bla bal]

Ingenting orginalt her, men snarere "referat" på nivå med en
16-åring (som ikke vet hvordan et referat skal se ut)

Dette "referatet" er noe som skal krysspostes?
Vi har aviser og radio i Norge også.

Kjell

Fra : Tim

Dato : 23-07-05 10:44

"Rom" <nospam@please.com> wrote in message

> [...]
> 16-åring (som ikke vet hvordan et referat skal se ut)
>
> Dette "referatet" er noe som skal krysspostes?

Synd I ikke forstår hvad der bliver skrevet og sagt.

Tim

Fra : Rom

Dato : 23-07-05 10:59

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i melding

| Synd I ikke forstår hvad der bliver skrevet og sagt.

Jeg forstår liksom ikke at
(Politiken)
"Måling: Hver fjerde britisk muslim sympatiserer med bombemænd"

egentlig betyr at:

(Østrup)
"Måling: minimum 25% af alle britiske muslimer sympatiserer med
terroristerne"

---------------

Vi har en debatt om samme måling allerede i Norge.

Mitt innlegg der var:

"Målinger" fra USA viste at halvparten av amerikanerne
trodde at Saddam hadde en finger med i 9.11 ...
(1 av 3 tror formodentlig fortsatt på at Kuba, Libya, Syria,
Iran ++ er "onde" stater)

Og hva mener amerikanere om "vold" når man står
overfor "onde" makter ? Det sammen som muslimer
formodentlig..... gange 2....

Kjell

Fra : Torben Østrup

Dato : 23-07-05 11:16

"Rom" <nospam@please.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> trodde at Saddam hadde en finger med i 9.11 ...
> (1 av 3 tror formodentlig fortsatt på at Kuba, Libya, Syria,

Forskellen er bare at der ingen amerikanere var der helt personligt tog til
Irak og sprængte bomber der.

Dit forsøg på at bagattelisere at der findes de holdninger hos et stort
mindretal af muslimerne i Storbritannien der i større eller mindre grad
sympatiserer med terroristerne og deres sag hverken kan eller vil lykkedes.

Ligesom i øvrigt dit forsøg på at lukke debatten fra starten af ved at
"dræbe" budbringeren.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Rom

Dato : 23-07-05 11:31

Dersom 1 av 5 amerikanere ikke ser noe kritikkverdig
i invasjonen av Irak så kan man trekke konklusjonen
at:

"20% av amerikanerne støtter terrorisme"

(siden bruk av splintbomber er terrorisme)

Enig? (ut fra premissene)

Kjell

Fra : Torben Østrup

Dato : 23-07-05 11:58

> [...]
> at:
>
> "20% av amerikanerne støtter terrorisme"
>
> (siden bruk av splintbomber er terrorisme)

Jeg køber IKKE dit argument som du har overtaget fra muslimerne om at
invasionen i Irak var terrorisme og at 20% af amerikanerne derigennem
støtter terrorisme.

Så må du jo så også i lighed med muslierne mene at at både Bush og Blair er
terrorister og at hele befolkningerne i de lande som støtter disse herrer
dermed er helt legitime mål for terroristerne.

Når man har sagt A = invasionen i Irak er terrorimse så må man også sige B =
at både Bush og Blair er terrorister og at hele befolkningerne i de lande
som støtter disse herrer dermed er helt legitime mål for terroristerne?

Og til slut vil jeg gerne understrege at det er argumenter som disse = "20%
av amerikanerne støtter terrorisme" der er medvirkende årsag til at
legitimere terroristerne og deres bomber, både i deres egne samt også
herboende muslimers øjne.

Dermed får du personligt set fra min side et vist medansvar for bomberne.

Torben Østrup
_____________________

Fra : Rom

Dato : 25-07-05 19:35

> [...]

| Jeg køber IKKE dit argument som du har overtaget fra muslimerne om at
| invasionen i Irak var terrorisme og at 20% af amerikanerne derigennem

Hva mener du selv med "terrorisme" ?
(det er du som bruker betegnelsen i subjektet)

Kjell

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 23-07-05 18:26

Torben Østrup wrote:
> "Rom" <nospam@please.com> skrev i en meddelelse

> Forskellen er bare at der ingen amerikanere var der helt personligt
> tog til Irak og sprængte bomber der.

Utroligt hvilken ignorance mange mennesker lever i.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 24-07-05 13:20

Henrik Svendsen skrev i meddelelsen
<42e27d96$0$163$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

>Utroligt hvilken ignorance mange mennesker lever i.

Hvor mange USAmerikanske privatpersoner har sprængt bomber i Irak ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Erik Naggum

Dato : 24-07-05 23:56

* Carl Alex Friis Nielsen @2005-07-24 12:19Z
> Hvor mange USAmerikanske privatpersoner har sprængt bomber i Irak ?

Er en «USAmerikansk privatperson» noe annet enn et alminnelig menneske?
Finnes det en partisjonering av «USAmerikanske mennesker» i
handlingene til en «USAmerikansk soldat» ikke kan utføres av en
«USAmerikansk privatperson»?
   Eller mener du kanskje at en soldat handler i henhold til ordre og lov?
Hva da med det åpenbare faktum at krigen i Irak er en ulovlig
angrepskrig som er var i strid med internasjonal rett fra før den ble
igangsatt?
   Det virker som om du mener at det som utføres på ordre fra en
styresmakt er noe helt annet enn det som utføres på ordre fra en
styresmakt -- dersom den første er en militær styresmakt og den siste er
en religiøs styresmakt. Jeg gjør ikke noe slikt skille. Det /er/ faktisk
«USAmerikanske privatpersoner» som både skyter, bomber og torturerer
«IQIrakiske privatpersoner» (eller hvordan man nå skal bygge andre lands
folks adjektiver etter modellen din -- jeg gjetter på at det er ISO 3166
landskode + det vanlige adjektivet med stor forbokstav, men hvis du kan
forklare meg om du er en «DKDansk privatperson» eller noe annet, ville
dét klargjøre hvordan du bygger opp disse adjektivene dine).
   (Merk at jeg ikke betrakter USAs angrep på og invasjon i Afghanistan
som noe problem, men ser på Bushs angrep på og invasjon i Irak omtrent
som Hitlers angrep på og invasjon i Polen.)

Erik Naggum 2005-205-81882 nocebo at acm.org, nocebo at member.ams.org
Member of AAAS.org, ACM.org, AMS.org, AMSTAT.org, IMSTAT.org, MAA.org,
NYAS.org and APS (at PSQonline.org). | See http://skepdic.com/nocebo.html
The wisdom of the nocebo effect: That fear of harm is by itself harmful.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-07-05 11:55

Carl Alex Friis Nielsen wrote:
> Henrik Svendsen skrev i meddelelsen
> <42e27d96$0$163$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> Hvor mange USAmerikanske privatpersoner har sprængt bomber i Irak ?

Det er latterligt og ignorant at lave den skelnen. USA har bombet og
bombet og bombet Irak i mere end 10 år nu. USA har bombet, skudt,
massekreret, mast, knust, forgiftet osv. utallige tusinder af irakere
til døde de sidste mange år. På kontinuerlig basis. Og så kommer der et
narhoved og vil gøre en masse ud af, at det altså ikke var amerikanske
privatpersoner, der på personlig og privat basis udførte de enkelte
bombninger.

Utrolig ignorance.

Fra : Rom

Dato : 25-07-05 12:19

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i melding

| narhoved og vil gøre en masse ud af, at det altså ikke var amerikanske
| privatpersoner, der på personlig og privat basis udførte de enkelte
| bombninger.
|
| Utrolig ignorance.

Ja riktig. mange vil gjerne oppfatte "terrorisme" som noe
begås av små ekstreme grupper, gjerne muslimske
ekstremister, men kan også være andre grupper som ETA/IRA.

Terrorisme i stor skala blir derimot noe annet.... (?)

Vold mot sivilbefolkning er terrorisme. Slik vold er definert
som ulovlig vold (nyansene kan variere ut fra hvilken konvensjon
man tar utgangspunkt i), og de politiske motivene er vanligvis
åpenbare (men i Norge mener PST at det er uproblematisk å
samarbeide med de store terroristene for å ta de små terroristene -
eller man kunne også si: terrorisme i stor skala "er egentlig
ikke terrorisme, men fullt lovlig"

Kjell

Fra : Erik Naggum

Dato : 24-07-05 03:30

* Torben Østrup @2005-07-23 10:16Z
> Forskellen er bare at der ingen amerikanere var der helt personligt
> tog til Irak og sprængte bomber der.

Er det bedre at de stemmer over å sende godt organiserte militære
styrker som myrder og lemlester lokalbefolkningen meget mer effektivt
enn om de bare var noen private gærninger med hjemmelagede bomber?
   Personlig er jeg mye mer redd for hva de alvorlig sinnsforvirrede
kristne amerikanerne kan finne på enn jeg er redd for hva muslimene kan
gjøre av faenskap. I alle slags finanskanaler snakkes det siden
kineserne sluttet å binde CNY til USD om at amerikanerne utgjør en enorm
risiko for verdensøkonomien på grunn av sin enorme gjeldstyngde og
mangel på ansvarlighet i økonomien. Det snakkes alvorlig om risikoen for
en kollaps dersom Østens økonomier ikke lenger har tillit til den
amerikanske. Ja, den amerikanske økonomien viser tegn til bedring, men
vi sier år 2100 før de har betalt ned gjelden sin og har kommet opp på
et ansvarlig økonomisk nivå med dagens positive utvikling.
   En kan si hva en vil om muslimene, men de klarer ikke å organisere seg
særlig godt, de har ikke begreper om finans og økonomi, de får ikke til
samfunn av noen som helst skala, de henger fast i noen ørkenrotters
leirbåleventyr, de har hatt en skremmende statisk, fundamentalistisk
innstilling i snart 1000 år, de er analfabeter, de er flokkdyr av verste
sort som ikke fungerer som individer, og de har hverken kompetanse eller
skolering til å protestere mot Vestens og særlig USAs overtagelse av
verdens økonomi på annen måte enn med terrorisme. En slik inkompetent
haug med kamelknullere er /ufarlig/. Da de angrep WTC, fikk de ikke
engang tatt livet av flere mennesker enn det døde i trafikken i USA i
løpet av de neste 3 ukene. Togulykker i London har kostet flere
menneskeliv enn disse taperne klarte å ta denne gangen. Det finnes ingen
grunn til å se på disse forstyrrede døgeniktene som en /trussel/ noe mer
enn andre kriminelle er det. MEN -- USA er et minst like religiøst land
som hele Midt-Østen tilsammen, så begrepene om at de er utsatt for en
«ond kraft» slår særlig god rot blant de sinnsforvirrede kristne. USA
tar seg alvorlig personlig nær av å bli sett på som De Onde av noen
andre religiøse gærninger som egentlig er veldig lik dem selv og
egentlig har de samme begrepene om Godt og Ondt. Kampen mellom Det Gode
og Det Onde handler derfor ikke lenger om bare kampen mellom noen som er
Gode og noen som er Onde, den handler om definisjonsmakt over /hva/ som
er Godt og hva som Ondt. I likhet med de fleste andre moralistiske
hyklere, kan nemlig ikke USA /utstå/ tanken på at det er de som er «the
Derfor handler den latterlige «krigen mot terrorisme» egentlig om å få
vinne, for motparten kommer aldri til å si «Well, sure, in the interest
of world peace and everything -- sure, we'll be The Bad Guys from now
on. Thanks for playing, though. Take care and all.» eller det
tilsvarende på arabisk.
   Hadde det ikke vært for at amerikanerne er fullstendig spik spenna
gærne og helt uten bakkekontakt -- de driver fremdeles og kriger om de
skal undervise i evolusjonslære i biologitimene sine, for helvete! --
hadde det aldri blitt noen sak med disse hjernedøde, hjelpeløse,
mislykkede muslimene og deres fyrverkeri. Verden ville ha sett på dem
som noen man tok seg av som kriminelle, slik verden har tatt seg av
terrorister i Europa tidligere og slik verden tar seg av terrorister i
andre land, uten denne altoverskyggende vrangforestillingen om «De Onde»
om det ikke hadde vært for at George W. Bush er en religiøs fanatiker --
mye verre enn Osama bin Laden.
   Se nøye på de amerikanske folkeeventyrene, dem om Ville Vesten og om
den evindelige kampen mellom The Bad Guy og The Good Guy i alt av filmer
og TV-serier og populære bøker -- og du ser et tydelig mønster: The Good
Guy kan ødelegge, rasere, /utslette/ vilkårlig mye eiendom og vilkårlig
manges liv og helse, for alt The Good Guy gjør, absolutt alt sammen, er
The Bad Guys «fault». Og alle amerikanere er skjønt enige om at så lenge
The Good Guy fakker og stanser The Bad Guy før slutten av
folkeeventyret, så er det greit. All den materialle skaden, all
«collateral damage» er /akseptabelt/ så lenge The Good Guy vinner til
slutt og The Bad Guy er død. Det ender alltid med at The Bad Guy dør i
amerikanske folkeeventyr. Og i virkeligheten dreper de folk som straff,
også. Dette betyr at så lenge amerikanerne driver med sin
kulturimperialisme over hele verden, så har alle som amerikanerne kan se
på som The Bad Guy en /vanvittig/ god grunn til å være livredde og ville
stanse amerikanerne før The Good Guy kommer og utsletter all deres
eiendom, tar livet av massevis av uskyldige og utsletter dem.
   Og hva virker så bedre mot amerikanere som tror på folkeeventyrene sine
om godt og ondt enn nettopp å vise dem at det er /amerikanerne/ som er
The Bad Guy? Jo, amerikanere vet instinktivt ta så lenge de er The Bad
Guy, så vil The Good Guy ha frihet til å utslette dem og ta livet av dem!
   Amerikanerne har falt for sine egne folkeeventyr og sin egen religion.
De har spredd folkeeventyrene sine over hele verden uten å forstå at
slike eventyr bare fungerer innad i ett enkelt folk, så de våkner til at
noen bytter om på rollene og forteller eventyret om amerikanerne som
utslettes av noen andre.

Hva er så løsningen på dette? Hvordan løse den moralske gordiske knute?
Vel, det er vanvittig enkelt! Alle må kaste vrak på
Midt-Østen-religionenes syke og tåpelige eventyr om De Onde og De Gode
-- for også dét er et folkeeventyr som bare fungerer innad i ett enkelt
folk. Folkeeventyrene må vi så legge bak oss og begynne å bruke hodet,
diskutere politikk og lytte til protester fra de som er berørt og
arbeide for å redusere omfanget av endringer for dem mens vi beholder
konsentrasjonen om å skape en bedre verden. Men først må vi ta et
entydig og varig farvel med folkeeventyrene som basis for våre liv.
Historiene rundt leirbålet i Midt-Østen og i Midt-Vesten var flotte
eventyr for å holde de andre rundt leirbålet samlet. Mennesket er et
eventyrfortellende vesen mer enn noe annet, men det å spre
folkeeventyrene over landegrensene kan det aldri komme noe godt ut av:
De eventyrene som ble fortalt for å samle de som satt rundt leirbålet,
ble også fortalt for å samle dem /mot/ alle de andre, alle de
utenforstående, alle de fremmede. En kan ikke globalisere slike eventyr
-- ikke uten (virkelige) fremmede fra andre planeter. Folkeeventyrene
som går ut i verdensrommet etter felles fiender og som forener verden 4.
juli, f eks, er så amerikanske som det er mulig å bli. Men det er
akkurat den samme ulla som Midt-Østen-eventyrene om én verden under en
gitt religion.
   Hvordan skal vi så /praktisk/ komme oss fra en verden preget av en
rekke gjensidig utfordrende folkeeventyr som handler om Oss mot Dem som
basis for kultur, politikk, og mytologi til like, til en verden der vi
ikke lenger har folkeeventyr som basis for noe som helst, men ser på dem
som nettopp dét de er: Historiske relikvier fra en fortid vi har forlatt
fordi vi har utviklet oss fra et primitivt flokkdyr som fortalte eventyr
rundt leirbålet til å bli /mennesker/ som kan forholde oss til en hel
verden av mennesker med motstridende mål og interesser i livet og
fremdeles leve sammen -- hvordan skal vi ta det første steget, og det
neste etter dét? Jeg foreslår at vi begynner med å kaste vrak på
folkeeventyrene som basis for vår kultur, sier «nei, takk» til
amerikansk TV og film og «underholdning» som formidler deres
folkeeventyr i alt de sier og gjør -- og så fortsetter med å kaste vrak
på folkeeventyrene fra ørkenrottene i Midt-Østen og sier «nei, takk» til
både kristendom og muhammedanisme og helt slutter å forholde oss til
   Se heller på det slik: De som begår massedrap, er massemordere. Blås i
hvilke intensjoner de har. Blås i om de har noen «filosofi» eller
straff dem, lær av dem, og forhindre flere massemordere å slippe til. Se
bort fra «motivene» til den som har begått massedrap og konsentrér
kreftene om å stanse handlingene. For det å ta hensyn til «motivene» til
en massemorder, er å gi dem /mye/ mer betydning enn de noensinne burde
fått anledning til å få. Massemordere er massemordere, samme faen hva de
måtte tro selv. Dersom vi ikke også vil bli massemordere, /lytter vi
ikke til hvordan massemordere ser på verden/. Det er /uinteressant/ hva
en massemorder sier han kjemper «for» -- han er og blir bare en
massemorder. Det er /uinteressant/ hva en selvmordsbomber kanskje har
ofret livet sitt «for» -- han har ikke gjort annet enn å kaste det bort
for noe så simpelt som å bli husket som en feig kriminell som stikker av
på aller billigste måte. Målet med å stanse de som har lyst til å feige
ut på den måten, må bli å tvinge dem til å leve med det de har gjort,
slik at de ikke kan rømme fra ansvaret og ikke får anledning til å
snakke om noen «sak» de ville drepe for -- for en kriminell har ingen
«sak», han er bare en kriminell som ikke kan innfinne seg med å følge et
lands lover. Vi bør bruke anledningen når vi får tak i disse menneskene
eller bare deres identitet, til å si fra at i Vesten gir vi blanke faen
i hva noen innbiller seg at de har «rett» til ut fra noen antikke
ørkenrotters folkeeventyr og forkvaklede religiøse idéer -- du er og
blir bare en avskyelig massemorder dersom du dreper mange mennesker,
intet mer.
   Om vi kunne slutte å beære morderne ved å ta hensyn til deres motiver,
ville vi antagelig vinne «krigen mot terror». Men så lenge vi ser opp
til dem og liksom skal lytte til deres problemer og forstå «hvorfor» de
begår kriminelle handlinger, og trekker inn en «sak» de ofrer livet for,
vil vi tape den «krigen» på hjemmefronten, for ingen her i Vesten vil
lenger dø for en sak. Vi ser også på det som nobelt å ville dø for en
viktig sak. Vi ser også på det å sette noe så høyt at selve livet er
verd å ofre for det. Derfor må vi /ikke finne på/ å godta at
massemordere dør for noen som helst sak. De dør fordi de er
drittmennesker, uintelligente, tilbakestående drittmennesker som er for
dumme til å finne ut hvordan de skal få et bedre liv i Vesten, så de tar
heller livet av seg i protest mot det samfunnet de ikke forstår. Dét er
ikke mer nobelt enn når noen tar livet av seg ellers i samfunnet.
Selvmord er selvmord, uansett hva man tar livet av seg for å unnslippe.
Mord er mord, uansett hva man tar livet av noen «for». Kan vi bare
kvitte oss med vrangforestillingen at disse muslimene dør for en «sak»,
kunne vi behandle dem som de bedritne møkkamenneskene de er, og behandle
dem som simple kriminelle som kaster bort livet sitt fordi de er helt
uten vett og helt uten begreper om alle /mulighetene/ Vesten gir til de
som tar seg hit, lovlig eller ulovlig, for å bygge opp et bedre liv fra
grunnen av. Kan du ikke lykkes i Vesten med alt det vi har av muligheter
til selvrealisering, så kan du takke deg selv, forbannede taper -- ikke
innbille deg at du er en «martyr» fordi du er for dum til å leve i en
moderne verden.

Så, for å vinne krigen mot terror, må vi kvitte oss med folkeeventyrene
til de religiøse amerikanerne og folkeeventyrene til de religiøse
muslimene. Vi kan i det minste begynne med å nekte amerikanerne innpass
i vår eventyrverden. Så kan vi nekte å respektere muslimenes
folkeeventyr som noe spesielt og noe høyrverdig. Religionene er
foreldede folkeeventyr som har gått ut på dato, og det spiller ingen
rolle om det er amerikanere eller muslimer som tror på dem. Problemet er
det samme, at noen mennesker tror at lokale folkeeventyr har noe som
helst å gjøre utenfor deres lukkede lokalsamfunn. Fortell dem rundt
leirbålet så mye dere vil, finn gjerne sammen dere som tror på samme
eventyr -- enten det er Harry Potter, Lord of the Rings eller antikkens
ørkenrotters samlede eventyrbøker -- men legg dem igjen hjemme. I en
globalisert verden er det ikke plass til urtåpelige kriger om hvilke
leirbål som har mest rett. Om noen har lyst til å kappes om hvilken
folkegruppe som er best i noe, så gjør det på idrettsarenaen. Der har vi
i Vesten klart å ritualisere krigen og kampen mellom stammene til en
lek, til underholdning, til regelbaserte styrkeøvelser. Leken er like
viktig for oss mennesker som eventyrene våre, men akkurat som vi har
sluttet å krige og heller holder Olympiske leker, bør vi også slutte å
tro på folkeeventyr og helteepos om vår sterke, staute krigere mot den
farlige fienden som nesten drepte oss alle, og heller se på det som
skjønnlitteratur og bakteppe for vår kultur. Den dagen vi kan se på
Harry Potter og Lord of the Rings, Bibelen og Koranen som den samme
typen litteratur, har verden gått fra å være et primitivt, ynkelig
flokkdyr som forteller eventyr rundt leirbålet for å styrke samholdet
til å bli et /menneske/ som kan leve i en global verden av informasjon,
vitenskap, teknologi, økonomi og uendelige muligheter. Og i en slik
verden spiller det absolutt ingen rolle hvilke motiver noen påstår at de
hadde for å drepe -- det er den ultimate ondskap å frata et menneske
dets mulighet til å realisere sitt potensiale. Det finnes ingenting som
kan forsvare dette -- og ihvertfall ikke noe skjønnlitteratur, aldri så
populær eller antikk.

Erik Naggum 2005-205-01859 nocebo at acm.org, nocebo at member.ams.org

Fra : Torben Østrup

Dato : 23-07-05 10:56

> [...]
> 16-åring (som ikke vet hvordan et referat skal se ut)
>
> Dette "referatet" er noe som skal krysspostes?

Som altid:

Forhold dig venligst til emnet i stedet og lad være med at "dræbe"
budbringeren for derigennem at søge at dræbe debatten.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Rom

Dato : 23-07-05 11:19

"Torben Østrup" <eastrup4@hotmail.com> skrev i melding

| Forhold dig venligst til emnet i stedet og lad være med at "dræbe"
| budbringeren for derigennem at søge at dræbe debatten.

Jeg kan også stille spørsmål som skaper problemer
for motakeren: (etterpå kan jeg "tolke" svarene)

Støttet du Blairs onde politikk overfor Saddam?

Svaralternativer:
Ja
Nei
Vet ikke

---------

Dersom ja, var denne politikken verd prisen -
500.000 døde barn?

Svaralternativer:
Ja
Nei
Vet ikke

-------------

Ville du bruke ulovlige midler for hindre
at disse 500.000 barna omkom?

Svaralternativer:
Ja
Nei
Vet ikke

Kjell

Fra : Torben Østrup

Dato : 23-07-05 11:27

--
Torben Østrup
_____________________

> [...]
> Vet ikke
>
> -------------
>
> Ville du bruke ulovlige midler for hindre

Disse spørgsmål er af ren hypotetiske karakter, der er tallene fra
Storbritannien derimod ikke.

Forhold dig (endnu engang) i stedet venligst i stedet til disse (tallene) og
fortæl os så i stedet hvordan du udlægger disse i stedet for hele tiden
gennemgående at søge at standse debatten ved at angribe budbringeren og når
det så ikke lykkkedes ved så at søge at give debatten en anden retning (som
her) ved at besvare et spørgsmål med et spørgsmål.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Rom

Dato : 23-07-05 11:42

"Torben Østrup" <eastrup4@hotmail.com> skrev i melding

| Disse spørgsmål er af ren hypotetiske karakter,

Jeg stilte deg et faktaspørmål her.

Hva er "hypotetisk"?

Kjell

Fra : Torben Østrup

Dato : 23-07-05 12:01

> "Torben Østrup" <eastrup4@hotmail.com> skrev i melding

> Jeg stilte deg et faktaspørmål her.
>
> Hva er "hypotetisk"?

Støtter du da personligt Saddams onde politik overfor den irakiske
befolkning ?

Svaralternativer:
Ja
Nei
Vet ikke

Torben Østrup
_____________________

Fra : Rom

Dato : 23-07-05 12:13

"Torben Østrup" <eastrup4@hotmail.com> skrev i melding

"Torben Østrup"

"Torben Østrup"
| Støtter du da personligt Saddams onde politik overfor den irakiske
| befolkning ?

Selvfølgelig støttet jeg ikke Saddams politikk.

Så hvorfor et det så vanskelig å svare på
en slik "meningsmåling"?

Fra : Torben Østrup

Dato : 23-07-05 12:29

> [...]
>
> Så hvorfor et det så vanskelig å svare på
> en slik "meningsmåling"?
>
> "Støttet du Blairs onde politikk overfor Saddam?"

Jeg mener ikke at Blairs politikk er ond over for andre end specielt Saddam
og dennes støtter i den irakiske befolkning.

Jeg mener derimod ikke at Blairs politik er ond over den øvrige irakiske
befolkning generelt set.

Men sådan som du stiller sprørgsmålet "Støttet du Blairs onde politikk
overfor Saddam" kunne man godt få en mistanke om at du derimod støtter
Saddam.

Derfor mit modspørgsmål til dig: "Støtter du da personligt Saddams onde

Fra : Rom

Dato : 23-07-05 12:53

> [...]

| Men sådan som du stiller sprørgsmålet "Støttet du Blairs onde politikk
| overfor Saddam" kunne man godt få en mistanke om at du derimod støtter

Greit, dersom man ser noe problem med å kvele barn
så er man antagelig en Saddam-sympatisør.
Det er vel helt logisk ....?

(her kommer hvordan jeg også KUNNE ha laget noen
saftige overskrifter)

Universitas
Lørdag 23. Juli 2005:
av Rom:
Avslørende om holdninger ved danske universiteter:

"At barn blir offer er ok"

(ingress)
Danske studenter mener at det å bruke mat som våpen
overfor barn "ikke må taes med i" terrorismebegrepet.
"Terrorisme" som betegnelse bør bare brukes om
"muslimske ekstremister" - som manger moderne våpen.

---------------------------------

| Derfor mit modspørgsmål til dig: "Støtter du da personligt Saddams onde
| politik overfor den irakiske befolkning ?"

Selvfølgelig ikke (som sagt)

(bakgrunnen er altså at jeg kritiserer sanksjonene ...
og da blir et slikt spørsmål naturlig.

La meg også føye til at jeg heller ikke støtter Stalin,
Pol Pot eller Nord-Korea .... siden jeg regner
med at det blir "naturlig" å spørre om det også)

Kjell

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-07-05 16:10

Rom wrote:
> [...]
> "Terrorisme" som betegnelse bør bare brukes om
> "muslimske ekstremister" - som manger moderne våpen.

Du betragter altså det FN-godkendte "Oil-for-food"-program som "terrorisme"?

Interessant!

Hvad var alternativet? Ud over at fjerne manden, sådan som man altså nu
HAR gjort?

> [...]
> Pol Pot eller Nord-Korea .... siden jeg regner
> med at det blir "naturlig" å spørre om det også)

"Slår du stadig din kone?", kunne man spørge for at bruge en gammelt
eksempel på hvordan man kan stille spørgsmål med implicitte fejlagtige
præmisser i, hvorfor de slet ikke vil kunne besvares oprigtigt eller
meningsfuldt...

Anders Peter Johnsen

Fra : Rom

Dato : 23-07-05 16:58

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk>

| Du betragter altså det FN-godkendte "Oil-for-food"-program som
"terrorisme"?

| Interessant!

(Vulgærlogikk er gjerne endel av et folkemord)

Massedrap har aldri vært lovlig.
(ikke om så man så kaller det for "verdenhistoriens største
skritt mot himmelen")

En skam i FN's historie, og en mye større skam en at
FN ikke klarte å stoppe andre massemord. Her var
det FN selv som la grunnlaget for langsom kvelning,
og "Oil-for-food"-programmer var utilstrekkelig for
å redde barna.

(Jeg håper ikke du i edru tilstand vil si at det er klart
at barn blir den tapende part, men det er slikt som skjer)

Kjell

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-07-05 17:36

Rom wrote:
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk>

> "terrorisme"?

> (Vulgærlogikk er gjerne endel av et folkemord)

Det er da i mindst lige så høj grad "vulgærlogik" at ville tage Blair
til indtægt for at den mad, der blev givet for olien, på grund af en
korrupt diktators magtspil ikke havner hos de folk, der har brug for den?

> Massedrap har aldri vært lovlig.
> (ikke om så man så kaller det for "verdenhistoriens største
> skritt mot himmelen")

Fortæl dèt til Saddam Hussein!

> [...]
> det FN selv som la grunnlaget for langsom kvelning,
> og "Oil-for-food"-programmer var utilstrekkelig for

Alene på grund af at Saddam Hussein vandt PR hos europæiske
venstreorienterede ved det. Men dèt trick har åbenbart virket på dig?

> (Jeg håper ikke du i edru tilstand vil si at det er klart
> at barn blir den tapende part, men det er slikt som skjer)

Saddam tog sit eget folk som gidsler. Jeg forstår ikke din sympati for
"gidseltageren"?

Anders Peter Johnsen

Fra : Rom

Dato : 23-07-05 17:59

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i melding

| Saddam tog sit eget folk som gidsler. Jeg forstår ikke din sympati for
| "gidseltageren"?

Vi har hørt den før, om ikke annet så på Fox News.

Programledere har i helt edru tilstand fortalt at det
var Saddam som tok tok livet av irakerne fordi .....
noen sier det var fordi han solgte masse olje svart ....
hvilket selvfølgelig også er "livsfarlig" for barn ....?

Jeg har også sett svar fra gjester til disse programledere
som har vært slik at seerne måtte spørre seg selv om hva
slags naut er det som nå får være programledere i TV.

Men du kjøpte den forklaring?

Skap-evangelist?

Jeg tror ikke en muslim går god for din forståelse,
og da snakker jeg om arabere som faktisk har vært
i nærheten av Irak.

Kjell

Fra : Jim

Dato : 24-07-05 10:46

meddelelse news:42e271fc$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> venstreorienterede ved det. Men dèt trick har åbenbart virket på dig?

> Saddam tog sit eget folk som gidsler. Jeg forstår ikke din sympati for

Han må vel lide af en version af Stockholmsyndromet.
http://da.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndrom

J.

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-07-05 11:46

"Torben Østrup" <eastrup4@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> "Rom" <nospam@please.com> skrev i en meddelelse

> Disse spørgsmål er af ren hypotetiske karakter, der er tallene fra

Og sådan fik muslimhaderen Torben Østrup gledet af på nogle meget relevante
spørgsmål som han ikke ønskede at forholde sig til, da han kun ønsker at
forholde sig til sit frådende had mod alle muslimer.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Torben Østrup

Dato : 23-07-05 12:09

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "Torben Østrup" <eastrup4@hotmail.com> skrev i en meddelelse

klipppp

> [...]
> Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
> Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Jeg hader ingen muslimer, men jeg har selvfølgeligt noget imod specielt de
13% der UANSET metoderne har STOR sympati med 'følelserne og motiverne' bag
angrebene i Storbritannien.

Hvorimod jeg absolut ingen prolblemer har med de 81 procent der oplyser, at
de er relativt eller meget loyalt stemt over for Storbritannien

Du har det med at generalisere at når man noget imod de 13% af muslimerne
der pt. opholder sig Storbritannien som UANSET metoderne (det vil sige det
INKLUDERER bomber som den vi har set for nyligt) så har man også noget i
resten af muslimerne.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Rom

Dato : 23-07-05 12:17

> [...]

| specielt de 13% der UANSET metoderne har STOR sympati
| med 'følelserne og motiverne' bag angrebene i Storbritannien.

Her oppstår det en et fatalt problem med meningsmålingen"
(og ikke bare hos Østrup)

Hva er "motiverne bag angrebene i Storbritannien" ?

Kjell

Fra : Geir Hongrø

Dato : 25-07-05 14:07

> [...]

> 13% der UANSET metoderne har STOR sympati med 'følelserne og motiverne'

Så lenge det kun er følelsene og motivene de har sympati med ser jeg ingen
grunn til å ta avstand fra det. Verre er de 6 prosentene som har sympati med
handlingene. Men i egenskap av kun 6 prosent kan de neppe sies å være særlig
representative for islam. Tilsammen utgjør de vel rundt en prosent av
befolkningen i Storbritania, hvilket er omtrent samme prosentandel som
AKP(ml) i Norge og Venstresosialistene i Danmark. Og ikke noe menneske med
realitetssansen i behold vil hevde at 1 prosent revolusjonære
demokratimotstandere utgjør noen fare for demokratiet.

Geir Hongrø

Fra : Rom

Dato : 25-07-05 15:06

> [...]

> 13% der UANSET metoderne har STOR sympati med 'følelserne og motiverne'

Jamfør dette med følgende fra Østrup:

"Torben Østrup"
Måling: minimum 25% af alle britiske muslimer sympatiserer
med terroristerne / 13% har endog stor sympati for dem

Dvs. du hater ikke muslimer, men å spre oppblåste rykter
om dem gjør du så gjerne ... basert på hva 65 muslimer
svarte rett etter at politiet hadde skutt feil mann

(Jeg har allerede konkludert med at du er personlig
kristen ... selv om du ikke hadde noen kommentarer
til det spørsmålet ...)

Jeg regner med at det neste som kommer fra deg handler
om "hva skjer når muslimer overtar - eksemplet Malmø.

Kjell

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 25-07-05 15:40

> [...]
> til det spørsmålet ...)
>
> Jeg regner med at det neste som kommer fra deg handler
> om "hva skjer når muslimer overtar - eksemplet Malmø.

Jeg er til din oplysning ikke medlem af nogen som helst trosretning,
herunder heller ikke kristendommen.

Ikke at jeg i øvrigt kan se hvad dette vedkommer debatten eller i øvrigt
rager dig eller andre.

Og Malmø behøver man ikke kommenterer - det giver nærmest sig selv.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Rom

Dato : 25-07-05 15:53

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i melding news:42e4f9af$0$151

| Jeg er til din oplysning ikke medlem af nogen som helst trosretning,
| herunder heller ikke kristendommen.

Du har meldt deg ut av statskirken - ))

Du sier (sikkert mer enn ett sted) at "du ikke
hater muslimer"

(Mitt kjennskap til deg sier at her bør alt bør tas
med en klype salt)

Har du noen gang skrevet noe som kan bekrefte
det ... eller er det bare slik at du har funnet ut at
andre som hater muslimer er ok folk ?

Kjell

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 25-07-05 16:18

> [...]
> med en klype salt)
>
> Har du noen gang skrevet noe som kan bekrefte
> det ... eller er det bare slik at du har funnet ut at

Hvad vil du da helt konkret have mig til at gøre for at bevise at jeg ikke
har nogen problemer med det flertal af muslimerne som ikke chikanerer os
andre på nogem måde med deres tro ?

Skal jeg måske sværge på biblen ?

Det kan jeg jo af gode grunde ikke selv om jeg efterhånden kan få mistanke
om at det er dig der er personlig kristen med de holdninger du ligger for
dagen.

Dem jeg har et problem med er først og fremmest de mennesker der udøver
terrorismen samt for det andet det mindretal der vil søge at ende det
vestlige samfund om nødvendigt i gennem vold.

Ligeledes har jeg også et problem med det mindretal som sympatiserer med
terroristerne samt forstår deres motiver.

Og så har jeg selvfølgelig også et problem med det mindretal at folk fra
vesten der i lighed med dig forsvarer samt søge at bagatelliesere hvad der
foregår.

Og det værste af alt er af de (personer som dig ) fremkommer med udtalelser
oven i købet der kan være med til at legitimere at terroristerne
gør(specielt i deres egne øjne) og måske også kan virker som en opfordringt
til andre om at gøre det samme

Ja dem indrømmer jeg gerne at dem har jeg alle et problem med.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Rom

Dato : 25-07-05 19:24

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i melding news:42e50290$0$139

> [...]
| har nogen problemer med det flertal af muslimerne som ikke chikanerer os

Jeg finner det påfallende at du ikke vil bekrefte
at du har meldt deg ut av statskirka ettersom
du sier at du ikke er med i noe "trosretning".

Kjell

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 25-07-05 21:26

> [...]
>

> Jeg finner det påfallende at du ikke vil bekrefte
> at du har meldt deg ut av statskirka ettersom
> du sier at du ikke er med i noe "trosretning".

Jeg har svaret en gang. Du får ikke yderligere kommentarer på dette fra min
side udover følgende:

"Jeg er til din oplysning ikke medlem af nogen som helst trosretning,
herunder heller ikke kristendommen.

Ikke at jeg i øvrigt kan se, hvad dette vedkommer debatten eller i øvrigt
rager dig eller andrer."

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Rom

Dato : 25-07-05 21:53

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i melding news:42e54ad0$0$147

| Jeg har svaret en gang. Du får ikke yderligere kommentarer på dette fra
min
| side udover følgende:

Jeg trekker den konklusjonen ut fra dette siste svaret
at du står fortsatt som medlem i statskirken
(medlemskap er automatisk --- kommer med dåpen antagelig)

men så sier du at du ikke er medlem av noen trosretning ...
som om statskirken ikke er en trosretning...

Kjell

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 25-07-05 22:28

> [...]
>
> men så sier du at du ikke er medlem av noen trosretning ...
> som om statskirken ikke er en trosretning...

Endnu engang:

Jeg har svaret en gang. Du får ikke yderligere kommentarer på dette fra min
side udover følgende:

"Jeg er til din oplysning ikke medlem af nogen som helst trosretning,
herunder heller ikke kristendommen.2

At du ikke kan finde ud at tolke dette er din sag.

Jeg siger/skriver IKKE mere om dette fra nu.

Denne del af diskussionen er hermed EODet for mit vedkommende fra nu af.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-07-05 18:01

> [...]
> om dem gjør du så gjerne ... basert på hva 65 muslimer
> svarte rett etter at politiet hadde skutt feil mann

Mener du også at The Guardian og The Economist spreder had til muslimer, når
de laver/kommenterer undersøgelser om hvad muslimer mener? Fx undersøgelsen
fra sidste år, som viste at 13% gik ind for flere angreb på USA, som det på
WTC, og muligvis også på andre vestlige lande, - 16% vidste ikke hvad de
skulle mene. De muslimske råd i UK var meget tilfredse med at totredjedele
af muslimerne viste sig at være loyale mod England. Var det had eller
kærlighed?

Fra : Rom

Dato : 27-07-05 18:09

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i melding

> [...]

| skulle mene. De muslimske råd i UK var meget tilfredse med at totredjedele
| af muslimerne viste sig at være loyale mod England. Var det had eller

Hvilken undersøkelse ... det er flere enn en...

Kjell

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-07-05 20:28

> [...]
> på
> totredjedele
>

> Hvilken undersøkelse ... det er flere enn en...

Det var den fra The Guardian, men de viser alle ca det samme: ca totredjede
af muslimerne er alm. loyale mennesker og ca 30 procent er tvivlsomme på
forskellig måde. Det kan man så synes er vidunderligt eller ikke, - smag og
behag.

Fra : Rom

Dato : 27-07-05 21:05

> [...]

| af muslimerne er alm. loyale mennesker og ca 30 procent er tvivlsomme på
| forskellig måde. Det kan man så synes er vidunderligt eller ikke, - smag

Så du noe "tvilsomt" i å ville steike 20 mill russiske barn i deres eget
fett om nødvendig, liksom det var nødvendig å steike 20.000 japanske
barn i deres eget fett for å spare amerikanske soldater (offisiell
begunnelse)?
(det har lenge vært betraktet som akseptabelt i amerikansk opinion)?

Ingenting vondt sagt om kristne selvfølgelig, alt var i god mening.

(BTW. USA har fortsatt 2000 terrorbomber som kan avfyres på
kort varsel. Vi må formode at mye av disse terrorvåpnene nå
rettes mot verdens muslimer.
Hvor mange dansker støtter en slik terror-paraply? Får jeg gjette
på 500.000?)

Kjell

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-07-05 22:12

> [...]
> rettes mot verdens muslimer.
> Hvor mange dansker støtter en slik terror-paraply? Får jeg gjette

Hvad har disse ting at gøre med at et lands borgere ønsker ulykker over egne
medborgere? Hvorfor tager du ikke kortogene og McVeigh med som "bevis" for
et eller andet?

Vi i Skandinavien identificerer os jo iøvrigt ikke med andre "kristne" i
"ummaen" mere end med medborgere af anden religion, vi tænker slet ikke i
religionsbaner som mange muslimer gør.

Du kan roligt pakke dine terrorparaplyer sammen, de eksisterer kun i din
egen fantasi.

Fra : Rom

Dato : 27-07-05 23:15

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i melding

| Du kan roligt pakke dine terrorparaplyer sammen, de eksisterer kun i din
| egen fantasi.

Jeg lyver ikke når jeg forteller deg at det finnes
konkrete planer for hvordan man skal kunne
terrorisere 100 mill. russere, 100 mill. kinesere,
50 mill iranere osv. (Dette koster 1.000.000.000.000 i
året i en eller annen valutaenhet)

Jeg lyver heller ikke når jeg sier at den danske
stat driver å samarbeider med terrorister, og at
terrororganisajonen C*I*A får operere Danmark
med offentlig godkjennelse.

| Hvad har disse ting at gøre med at et lands borgere ønsker
| ulykker over egne medborgere?

I hvilken grad innvandrere betrakter Norge/Danmark
som hjemland kommer an på hvor lenge de har vært
i landet, om de planlegger å bli i Norge/Danmark.
Mange har dobbelt statsborgerskap, og å reise "hjem"
igjen er en mulighet som de fleste vurdererer og
mange gjør det også blant østeuropeerne.

Dette er helt normalt. Nordmenn/dansker i Amerika er
neppe mer "lojale" mot USA enn Norge/Danmark.
Det er ingen som forventer det heller.

Det å emigrere til et annet land er ikke en "gave"
som immigraten tildeles fra en stat, der er snarere
immigranten som yter og staten som mottar skatt.

| Hvad har disse ting at gøre med at et lands borgere ønsker
| ulykker over egne medborgere?

Nå emigrerte iranere ser at USA planlegger å starte
krig mot Iran, så synes jeg ikke det er riktig av disse
iranerne å opptre som quistlinger for USA, og hvis
de ikke oppfører seg som quistlinger så er det høyst
kritikkverdig. Langt ifra. Vi må regne med at disse iranerne
i USA oppfører seg som jødene i USA.

Når noen begynner å basere seg på meningsmålinger
som "fakta", da skjønner jeg at her står jeg overfor en
opportunist. Man vurderer rett og slett ikke folk ut fra
menignsmålinger. Det er et lavmål.

Kjell

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-07-05 08:36

> [...]
>
> Jeg lyver heller ikke når jeg sier at den danske
> stat driver å samarbeider med terrorister, og at
> terrororganisajonen C*I*A får operere Danmark

Nej, det er Mossad som styrer hele Danmark.

> [...]
> som immigraten tildeles fra en stat, der er snarere
> immigranten som yter og staten som mottar skatt.

Hver indvandrer og efterkommer i DK koster 60.000 kr netto om året, det ER
en gave at kunne indvandre til vore lande. En inder som arbejder i fx Saudi
Arabien ville give sin højre arm for at kunne bo i DK i stedet, - 2000,-
kroner om måneden for 15 timers arbejde om dagen uden lørdag-søndagsfri, OG
en elendig behandlig fra de fromme arabere. Og sådan en mand takker gud for
at han fik arbejdet, som kan forsørge familien hjemme i Indien, - eksempel
fra en udsendelse på dansk radio.

Danskere i USA bliver meget hurtigt amerikanere og assimilerer sig
fuldstændigt. Der var lige en fem udsendelser fra en by som dyrker deres
danske rødder, ikke én i byen kunne dansk, og kulturen havde intet som helst
med den danske kultur at gøre. 99% af danskerne forsvinder bare i den
almindelige befolkning.

> [...]
> som "fakta", da skjønner jeg at her står jeg overfor en
> opportunist. Man vurderer rett og slett ikke folk ut fra

Jeg ser du hellere selv vil opfinde dine "fakta", helt uden basis i
virkeligheden, det er din soleklare ret. Lad os nedlægge sociologien og
antropologien, disse videnskaber giver os uheldige, og politisk ukorrekte
resultater, væk med dem.

Fra : Rom

Dato : 28-07-05 09:34

> [...]

| virkeligheden, det er din soleklare ret. Lad os nedlægge sociologien og
| antropologien, disse videnskaber giver os uheldige, og politisk ukorrekte

Meningsmålinger er sosiologi ??
Si meg, kan dansker engelsk, eller er det bare hjemme-
produserte kompedier som brukes der?

Du vet vel også at meninger kommer til uttrykk i adferd?

Det er ingen hemlighet hva folk mener. Det ser man på
adferden til folk. F.eks. så "mener" 99.6% (jukser litt her
når det gjelder det nøyaktige tallet) av nordmennene at de har
det bedre i Norge enn i Sverige, men 99% av svenskne
mener de har det bedre i Sverige enn i Norge. Den sikre
kilden er rett og slett å se på adferd.

I den siste undersøkelsen (570 som svarte på
en spørreundersøkelse - over telefon eller på
T-banen en lørdag ettermiddag) så glemte
byrået å spørre deltakeren om de forsto spørsmålene.
Formodentlig trodde noen av de spurte at "om
dekadanse skulle bekjempes med ulovlige midler"
refererte til "æresdrap"/ gi døtrene ris?
Noen ville ikke innrømme at de ikke beherket
engelsk etter 6 år i UK og svarte ja/nei vet å
gjette på hva intervjueren ønsket av svar?

Alt i alt er muslimer mindre knyttet til hjemlandet
enn formodenlig emigrerte amerikanere. En emigrert
amerikaner i Norge gikk ut i pressa å hudflettet norsk
kultur og sjåvinisme. Briter i Hong Kong har rimeligvis
ingen lojalitet til Kina.

Når det gjelder nordmenn / dansker som emigrerte
til USA så var det såvidt jeg vet ikke en av dem
som lærte seg det lokale språket og tok lokale navn .
Og knapt nok en av var villig til å skifte religion.
(En rik nordmann som har emigrert til en "alpin-by" og
bygd hotell der er et naturlig samlingspunkt for nordmenn
som reiser på alpin-feire til USA - nordmenn blir
gjerne "gjester" som bor gratis)

Kjell

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-07-05 10:38

> [...]
> ukorrekte
>

> Meningsmålinger er sosiologi ??
> Si meg, kan dansker engelsk, eller er det bare hjemme-

Meningsmålinger bruges naturligvis meget i sociologien, og jeg gætter på at
du derfor vil have faget nedlagt?

> Du vet vel også at meninger kommer til uttrykk i adferd?

Ja, det er jo det vi lige har set i England og i Egypten.

> [...]
> amerikaner i Norge gikk ut i pressa å hudflettet norsk
> kultur og sjåvinisme. Briter i Hong Kong har rimeligvis

Så det er derfor pakistanere sender deres børn til annorskerisering i
Pakistan, var det ikke 5000 børn der til stadighed er på genopdragelse i
landet, - men du har hørt EEN amerikaner sige et eller andet.

> Når det gjelder nordmenn / dansker som emigrerte
> til USA så var det såvidt jeg vet ikke en av dem
> som lærte seg det lokale språket og tok lokale navn .

Hvorfor i alverden skulle de skifte navn? Danskerne var model-indvandrere og
er fuldstændig forsvundet i folket i USA.

> Og knapt nok en av var villig til å skifte religion.

Hvorfor skulle de skifte religion?

> (En rik nordmann som har emigrert til en "alpin-by" og
> bygd hotell der er et naturlig samlingspunkt for nordmenn
> som reiser på alpin-feire til USA - nordmenn blir
> gjerne "gjester" som bor gratis)

Du fortsætter med dine enkeltstående eksempler, og endda med noget om
feriegæster, - hundredetusinder af danskere og nordmænd er bare blevet
amerikanske, mange ved ikke engang om deres familie kom fra Danmark, Norge
eller Sverige. I en "dansk" by på New Zealand vidste folk heller intet om
deres familier, og selv i en lille dansk klub talte kun et par overhovedet
dansk. Hvis vore indvandrere følte på samme måde, så var det jo intet
problem.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-05 10:53

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> Hvorfor i alverden skulle de skifte navn? Danskerne var model-indvandrere og
> er fuldstændig forsvundet i folket i USA.

Min fætter Claus {Michael R.} har da ellers skiftet navn til Mike Roney.
Han flyttede som barn til Canada med sine forældre.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-07-05 11:20

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Min fætter Claus {Michael R.} har da ellers skiftet navn til Mike Roney.
> Han flyttede som barn til Canada med sine forældre.

Det kan være praktisk hvis man har et æøå-navn, men hvorfor skulle de
tusinder af Hansen, Jensen og Larsen skifte navn, de navne er jo lige så
amerikanske som de mere engelskklingende.

Fra : Rom

Dato : 28-07-05 11:53

> [...]

| tusinder af Hansen, Jensen og Larsen skifte navn, de navne er jo lige så
| amerikanske som de mere engelskklingende.

Såvidt jeg husker var "engelsk" språket til britiske immigranter
til Amerika, så det å tilpasse danske navn til britiske navn blir å
misforstå spørsmålet.

Kjell

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-05 12:09

Rom <nospam@please.com> wrote:

> [...]

> Såvidt jeg husker var "engelsk" språket til britiske immigranter
> til Amerika, så det å tilpasse danske navn til britiske navn blir å

Og indvandrere i Danmark kan da sagtens finde ud af at udskifte et
folkekirken ...

--
Per Erik Rønne

Fra : Rom

Dato : 28-07-05 11:37

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i melding

--------

La meg stille deg et enkelt spørsmål ....
(som du kan prøve å besvare med "meningsmålinger"
(som skifter like fort som været)

A. Hvor mange hundretusener terrordrap kom dere fram til
at C*I*A stod bak - ifølge meningsmålinger? -
(for det er vel slik dere undersøker fakta i Roskilde/ Århus?)
og hvor mange terrordrap kom dere fram til at pakistanere/
Al Qaida stod bak ?

B. La oss si at dansker flest ble lurt trill rundt rundt av
intelligent desinformasjon - hva sier da "dansk sosiologi"
om "danske holdninger" til verden?

Jeg tror ikke du skjønner spørsmålet her.
Da blir min konklusjon at danske studenter
mener "god terrorisme" skal regnes som
"humanitær hjelp" til svarte og andre
(bekreftet med et utvalg på 1 -> 100% har
den holdningen)

Kjell

sosiologi = kunnskap om menneske i samfunn,
(ikke et fag på danske høyskoler - der er noe annet)
(den mest interessante boka for meg er I Ching -
skrevet før ? tusen år siden, før meningsmålinmger
var oppfunnet - og mer lest enn bibelen eller noe
sånt)

Fra : Roald B. Larsen

Dato : 31-07-05 21:10

> [...]
> måde. Det kan man så synes er vidunderligt eller ikke, - smag og behag.

Jeg lurer på om dette kan være en korrekt gjengivelse.
Jeg har noen mer nøyaktige og positive tall:

I den siste pollen fra Guardian svarer 81 prosent at flere angrep
ikke er berettigede (justified), mens bare 5 prosent svarer at det
er berettiget. Selv om tallet er lavt, er det likevel for høyt, IMO.

Likevel, neste svar indikerer at det _å synes at noe kan
være "berettiget"_, ikke vil si at man dermed støtter det:

Bare 4 prosent mener at det er akseptabelt (acceptable) at religiøse eller
politiske grupperinger bruker vold for å oppnå sine mål, mens hele 93
prosent mener at det er galt. Her synes jeg at tallene var oppmuntrende.

Men svarene viser noe rart: Hele 11 prosent av de som ville ha stemt
konservativt synes at slik vold er akseptabel (!), mens bare 3 prosent
av de som ville stemt Labour, og bare 1 prosent av de som ville stemt
på de liberale mener det samme.
Men på den andre siden bekrefter dette noe jeg alltid har trodd: At
visse høyrekrefter har lettere for å unnskylde og akseptere (politisk)
vold enn hva "sosialister" og folk i det politiske sentrum har.

Tilbake til undersøkelsen:

40 prosent mener at muslimer bør integreres mer i britisk kultur,
32 prosent mener at det er omtrent OK, mens (hele) 18 prosent
mener at integreringen har kommet for langt allerede.

Femti prosent mener at muslimene ikke selv gjør nok
for å hindre ekstremister i å infiltrere deres samfunn.

Some people say that foreign Muslims who incite hatred should be
excluded or deported from the UK. Do you yourself think they
should be excluded or deported, or allowed to live in the UK?

Ekskludert eller deportert: 52 prosent
Tillates å leve i GB : 38 prosent

Do you think that ordinary Muslims should or should not do more work
with the police to root out extremists from the Muslim community?

88 prosent svarer ja, 8 prosent nei.

Alt i alt er synes situasjonen å være noe
bedre enn hva den framstilles som her
av visse "muslim-motstandere".

--
rL

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-08-05 10:05

"Roald B. Larsen" <roald.haarfagre@c2i.net> wrote in message

> [...]
> politiske grupperinger bruker vold for å oppnå sine mål, mens hele 93
> prosent mener at det er galt. Her synes jeg at tallene var oppmuntrende.

De tal du nævner har jeg ikke set før, - den undersøgelse som mange medier
har kommenteret i de sidste dage sagde at 6% mente det var OK med flere
angreb i UK, og 31% mente at den vestlige kultur er forkert og umoralsk og
skal bekæmpes med ikke-voldelige midler. Der var andre tal, som jeg ikke
lige kan huske.

Den med 13% som går ind for angrebet på WTC blev fx citeret i The Economist,
og det var i den undersøgelse at ca totredjedele var loyale med UK. I
forsøget på at finde den på min harddisk så jeg lige en anden fra The
Guardian hvor 41% af muslimerne anser sig for først og fremmest muslimer og
først bagefter som englændere, - og det er jo deri problemet ligger, islam
spiller en helt utrolig rolle i muslimers liv.

> [...]
> with the police to root out extremists from the Muslim community?
>
> 88 prosent svarer ja, 8 prosent nei.
>
> Alt i alt er synes situasjonen å være noe

Hvis man synes det er helt fint at kun 6% eller evt 13% (og så er der de 16%
som "ved ikke hvad de skal mene) gerne ser en dræbt, så er det da rigtigt.

Er par bidder fra The Guardian:

The international situation dominates the concerns of most Muslims living in
Britain. More than 70% of the sample said they were "very concerned" about
the Kashmir dispute (79%), the Middle East crisis (73%) and war in
Afghanistan (70%), eclipsing concern about domestic issues. Only education
(64%) came close to the level of interest expressed about Kashmir or
Afghanistan.

En del af problemet at muslimer er mere interesserede i den formodede
offerrolle for muslimer rundt omkring i verden end i livet i det land de
lever i, - mærkelig nok interesserer det dem ikke, når muslimer myrder langt
flere kristne eller endog muslimer, som fx i Sudan.

Her er hvordan det bliver gjort:

The puzzle is how so many Muslims could for so long remain oblivious to the
extremism in their midst.

Egypt's leading newspaper, the government-owned daily Al Ahram, provided a
clue recently. On September 1st, it relegated to inside pages the brutal
massacre of 12 Nepalese kitchen workers by Iraqi guerrillas, who claimed to
be “executing God's judgment” against “Buddhist invaders”. A day later, Al
Ahram put on its front-page news that rioters in Katmandu, the Nepalese
capital, had attacked a mosque—but did not explain what they were angry
about. A slip, perhaps, but the omission reflected a pattern, repeated
across the Muslim world, of harping on Muslim injury.

There is nothing abnormal in rooting for your own. American coverage of,
say, Iraq, is hardly exemplary in even-handedness. The trouble comes with
the cumulative effect of repeating a tale of Muslim victimhood, of
amplifying it through mosque sermons and manipulating it for short-term
political gain. All too many governments have found it convenient to direct
their own peoples' grievances into offshore arenas, such as Iraq, and so
deflect demands for empowerment closer to home.

Seeing the world through a lens of victimhood has grown into a comfortable
habit. So it is that some Arab commentators have explained the kidnapping
and murder of foreign civilians in Iraq as the work of American agents. The
agents' aim, says Galal Duweidar, who edits Cairo's mass-circulation daily,
Al Akhbar, is to “demonstrate the barbarism of Arabs and Muslims and so
justify Washington's war on Iraq and its purported war on ‘terror'.”

Og her har vi så alle de vestlige velmenere som bekræfter dem i at de er
ofre alle vegne i verden, og som tror at de gør muslimer en tjeneste ved at
gøre det, - det er en kæmpe bjørnetjeneste, men gode mennesker vil hellere
se verden gå under, end at droppe deres hellige selvglæde over egen
bedre-moral.

En lille bid fra Naipaul, som jeg lige kom over:

Philosophical hysteria-those were the words I wanted to give to you, and I
think they still apply. They bring me back to the list of questions and
issues that the senior fellow of the Institute, Myron Magnet, sent to me
when he was in England last summer. Why, he asked, are certain societies or
groups content to enjoy the fruits of progress, while affecting to despise
the conditions that promote that progress? What belief system do they oppose
to it? And then, more specifically: why is Islam held up in opposition to
Western values? The answer, I believe, is that philosophical hysteria. It is
not an easy thing to define or understand, and the Muslim spokesmen do not
really help. They speak clichés, but that might only be because they perhaps
have no way of expressing what they feel. Some have overriding political
causes; others are really religious missionaries rather than scholars.

Fra hans tale "Universal Civilisation"

Så når man gerne vil have frugterne, men vil have udryddet systemet, som
leverer dem, så er det et udtryk for "filosofisk hysteri", og det må være
det, som de ovenfor nævnte 31% af muslimerne i UK, lider af.

Fra : Rom

Dato : 01-08-05 10:31

(Roald)

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i melding
| De tal du nævner har jeg ikke set før,

Ok. men det du svarte meg når jeg spurte deg om:

var at undersøkelsene viste "ca det samme"

(du har lest 10.000 sider om islamisme så vet
du vel hva du snakker om ...?
Og din motivasjon er selvfølgelig å være objektiv ...
hvem ellers vil lese 10.000 sider om islam på
fritiden uten den holdningen....)

( "Knud Larsen" skrev)

Kjell

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-08-05 11:12

> [...]
>

> Ok. men det du svarte meg når jeg spurte deg om:

> var at undersøkelsene viste "ca det samme"

Jeg har set to som viser ca det samme.

> (du har lest 10.000 sider om islamisme så vet
> du vel hva du snakker om ...?
> Og din motivasjon er selvfølgelig å være objektiv ...
> hvem ellers vil lese 10.000 sider om islam på
> fritiden uten den holdningen....)

10.000 *kilder*, ikke sider

> ( "Knud Larsen" skrev)
> totredjede
> og

Jeg må se at få de "undersøgelser", jeg har kopieret, samlet på ét sted,
problemet med så mange kilder, er at det bliver utrolig svært at finde dem
igen, - og jeg tabte endda nogle tusinde da begge mine harddiske gik ned
samtidigt.

Fandt lige noget om "ummaen" fra The Economist:

The notion of the umma, when it is connected to a perception that the umma
is under attack and must be defended, underpins a good deal of Islamic
terrorism. It is hardly a surprise, even if it is a mistake, that when some
Muslims add together the conflicts in Palestine, Chechnya, Kashmir, India,
Iraq, Afghanistan and so forth, they end up concluding that their
co-religionists are everywhere under assault.

Individual Muslims do not have to reach this conclusion for themselves.
Plenty of organised voices push them that way. And not all such voices are
Muslim. It is by now ruefully acknowledged by America that its own
successful exploitation of the concept of the umma, which in the 1980s was
used to mobilise a jihad against the Soviet occupation of Afghanistan,
produced a host of unintended consequences. Mr bin Laden was only one of
many Arab fighters who flocked to Afghanistan to drive out the Red Army, and
became elated by what they construed afterwards as proof that Islam could
destroy a superpower. These Afghan veterans have popped up since in numerous
jihadi struggles from Algeria to Chechnya.

America's support of the jihad in Afghanistan was at least a one-off. In two
countries, however—Iran and Saudi Arabia—Muslim regimes have sometimes put
the aspiration to stand up (often in competition with one another) for the
rights and interests of the entire umma at the centre of their state policy.
This in itself has done much to strengthen Muslim identification with the
umma. After the 1973 oil-price shock made them rich, the Saudis spent
billions outside their own country building mosques and forming Islamic
associations. The Saudi ministry for religious affairs dished out millions
of Korans in Europe, Asia and Africa, along with doctrinal texts written
from the extreme perspective of Wahhabism. This, argues Gilles Kepel,
changed the very complexion of Islam. “For the first time in 14 centuries,
the same books (as well as cassettes) could be found from one end of the
umma to the other as part of an identical corpus. Its very limited number of
titles hewed to the same doctrinal line and excluded other currents of
thought that had formerly been part of a more pluralistic Islam.”

Fanned by Saudi Arabia, and by the indignation most Muslims feel about the
conflicts in Palestine and Iraq, the spirit of the umma is nowadays burning
strong. And after September 11th, it would be folly to underrate the threat
posed by the global Islamic terror networks that seek to exploit it. All the
same, it is also possible to exaggerate the pull of the umma. This is
because, for all its exceptionalism, the Islamic world is like the rest of
the world in that a lot of its politics is local.

Fra : konrad

Dato : 25-07-05 12:16

"Torben Østrup" <eastrup4@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Som altid:
>
> Forhold dig venligst til emnet i stedet og lad være med at "dræbe"
> budbringeren for derigennem at søge at dræbe debatten.

Forhold dig til de rette grupper - så kan det jo hænde du finder ligesindede
og lidt mere i dine øjne "sober" debat...

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 25-07-05 12:53

--
Torben Østrup
_____________________

"konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Torben Østrup" <eastrup4@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Forhold dig til de rette grupper - så kan det jo hænde du finder
> ligesindede
> og lidt mere i dine øjne "sober" debat...

Og hvad er så de rette grupper? Dette er et uderingspolitisk emner og hører
derfor retteligen hjemme under dk.politik.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : konrad

Dato : 26-07-05 11:23

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og hvad er så de rette grupper? Dette er et uderingspolitisk emner og
hører
> derfor retteligen hjemme under dk.politik.

Alt er et eller andet sted udenrigspolitisk relateret, på den ene eller
anden måde, så det kan man jo altid henvise til. Men britiske muslimer og
deres eventuelle meninger *har* jo noget med indvandring at gøre, og når du
samtidig i *FØRSTE* sætning kæder britiske muslimer og deres påståede
meninger sammen med herboende "danske" indvandrere/muslimer, så hører dit
indlæg i enhver forstand hjemme i dk.politik.indvandring. Normalt er jeg
ikke "netbetjent" og synes også henvisninger til andre grupper til tider har
haft karakter af "meningsafvisning", men her findes der jo sådan set ikke
andre reaktionsmuligheder, når du ikke har postet andre trådstarter, efter
hvad jeg er bekendt med, end trådstarter der strider imod dk.politik's
fundats og matcher dk.politik.indvandrings fundats (check selv efter) - det
er ikke at "gå efter manden" men en simpel forbrugeroplysning, for det kan
jo hænde at dit indtryk af den respons du modtager har noget med ovenstående
forhold at gøre. DPI blev oprettet netop fordi folk var trætte af alle disse
indvandrings-indlæg, så alt andet druknede i støjen.

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 26-07-05 11:47

> [...]
> disse
> indvandrings-indlæg, så alt andet druknede i støjen.

Jeg fastholder at dette er emne primært er et udenrigspolitisk emne samt
derimod kun sekundært
drejer sig om indvandring.

Derfor hører emnet retteligen hjemme i dk.politik og ikke i
dk.politik.indvandring.

Forholder det sig således at man nu heller ikke ønsker at diskuterer
udenrigspolitiske emner i dk.politik så burde de personer som dette gælder
for i stedet tage initiativ til at der oprettes et uderingspolitisk forum (i
lighed med det det allerede eksisterer i eksempelvis Norge = se ovenstående
"no.samfunn.politikk.utenriks" ) eksempelvis kaldet dk.politik.uderigs

--

Torben Østrup
_____________________

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-07-05 10:42

> [...]
> muslimske gruppe i Storbritannien (og abosolut INGEN skal bilde mig ind at
> det forholder sig meget anderledes i hverken Noreg + DK).

Ja de er ikke så vilde med den vestlige verdens overfald på og besættelse af
suveræne stater (Afghanistan og Irak).

Fra : Torben Østrup

Dato : 23-07-05 10:54

> Ja de er ikke så vilde med den vestlige verdens overfald på og besættelse
> af
> suveræne stater (Afghanistan og Irak).

Sludder dette er allerhøjest den sekundære grund til bombernre, hvorimod den
primære grund derimod er den følgende:

"31 procent enige i udsagnet

Det vestlige samfund er dekadent og umoralsk, og muslimer bør forsøge at
sætte en stopper for det med ...-voldelige metoder'."

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Sten Schou

Dato : 23-07-05 13:02

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ja de er ikke så vilde med den vestlige verdens overfald på og besættelse
> af
> suveræne stater (Afghanistan og Irak).

De er i det hele taget ikke vilde med noget,som ikke er muslimsk.

Hilsen Sten

Fra : Rolf Marvin Bøe Lind~

Dato : 23-07-05 12:23

"Torben Østrup" <eastrup4@hotmail.com> writes:

> - På spørgsmålet om, hvorvidt de - uanset metoden - har sympati med
> 'følelserne og motiverne' bag angrebene, svarer

å «ha sympati med» kan bety alt fra

«ja, vi forstår at de er bitre og fortvilte»

til

«ja, vi er enige i at de vantro hundene skal dø.»

kanskje ikke helt heldig valg av formulering av spørsmål her.

--
Rolf Lindgren http://www.roffe.com/
roffe@extern.uio.no http://www.dignus.no/

Fra : Martin Kristensen

Dato : 23-07-05 17:13

"Torben Østrup" <eastrup4@hotmail.com> wrote in message

> - Hver tredje (31 procent) britiske muslim kalder Vesten dekadent og
> umoralsk og mener, at muslimer bør bruge ... -voldelige metoder til at
ændre
> det britiske samfund."

Prøv lige at tygge på den, halalhippie. Kommer det nogensinde til at gå godt
med det multietniske samfund, I har trukket ned over hovedet på os? Nej vel.
Derfor, lad os hurtigst muligt komme igang med at afvikle det.

Fra : 3W

Dato : 23-07-05 17:51

"Torben Østrup" <eastrup4@hotmail.com> wrote in message
> Artiklel: www.politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=388834

Originalen:
http://www.telegraph.co.uk/news/graphics/2005/07/23/npoll23big.gif

Fra : Rom

Dato : 23-07-05 18:11

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> skrev i melding
| "Torben Østrup" <eastrup4@hotmail.com> wrote in message
|
| Originalen:
| http://www.telegraph.co.uk/news/graphics/2005/07/23/npoll23big.gif

Her en konklusjonen.

(Da USA-lobbyen "tolket" meninsmålingene" fra
Irak så kom de fram at de fleste irakerne støttet okkupasjon.
De tok de tallene som passet dem best, generaliserte, og
så bort fra de tallene som ikke passet inn i generalisering)

YouGov interviewed 526 Muslim adults across Great Britain
online between July 15 and yesterday. The data were weighted
to reflect the composition of Britain's Muslim population by
gender, age and country of birth.

Taken as a whole, the findings of YouGov's survey suggest that,
although large numbers of British Muslims dislike British society
and in some cases may be tempted to attack it, the great majority
are loyal and law-abiding and are unlikely to provide the radicals
with moral support, let alone safe havens.

Fra : Torben Østrup

Dato : 24-07-05 11:33

> [...]
> are loyal and law-abiding and are unlikely to provide the radicals
> with moral support, let alone safe havens.

De var altså også konklusionen i den artikel som jeg bragte i sin helhed i
starten af tråden:

"I alt 81 procent oplyser, at de er relativt eller meget loyalt stemt over
for Storbritannien".

Men og der er et sort men:

-31 er procent enige i udsagnet 'Det vestlige samfund er dekadent og
[...]

Men det største men er det nedenstående (hvor man specielt skal lægge mærke
til vendingen UANSET METODEN)

Fra : Rom

Dato : 24-07-05 13:06

> [...]

| -31 er procent enige i udsagnet 'Det vestlige samfund er dekadent og
| umoralsk, og muslimer bør forsøge at sætte en stopper

Er du ikke overraskete over hvor mange muslimer som
aksepterer livstilen til oss "hedninger" ?

Hvis (100-31)% av amerikanske evangelister aksepterer
muslimsk lisstil så vil jeg bli overrasket.

Hvorfor?

De bruker milliardbeløp på å "frelse" indianerere
fra katolisismen (!)

Alt i alt:

Den tråden du startet var fordummelse.

Du giddet ikke gå til kildene.

Du brukte et vinklet hastverkoppslag i "Politiken"
som "kilde"...

(Alt sammen slik man IKKE forventer seg at noen
med faglig kompetanse oppfører seg)

(Det neste neste jeg forventer å høre om deg er at du
er personlig kristen, Israel-venn, og med i en eller
annen "Kast muslimene ut"-forening - slik
bakgrunn" som anti-ismlamistene ikke vil snakke
høyt om ... om de så skriver G-d uten 'u')

Kjell

Fra : Torben Østrup

Dato : 24-07-05 14:45

> [...]
> aksepterer livstilen til oss "hedninger" ?
>
> Hvis (100-31)% av amerikanske evangelister aksepterer
> muslimsk lisstil så vil jeg bli overrasket.

Det er altså ikke 100-31= 69 % af muslimerne der accepterer det britiske
samfund som det er.

Derimod er det kun 56 % (jævnfør den undersøgelse du selv henviser til). der
anerkender at det ikke er perfekt men at muslimerne i stedet bør indordne
sig under de bestående forhold og ikke søge at ændre dem.

Hele 32% vil derimod ændre det, nogen af dem om nødvendigt med voldelige
midler.

Fra : Torben Østrup

Dato : 24-07-05 14:53

> [...]
>
> ---------------
>
> Er du ikke overraskete over hvor mange muslimer som
> aksepterer livstilen til oss "hedninger" ?

Og hele 24% mener ikkk at muslimerne bør tage ret meget af ansvaret for
bombeangrebne i London.

Af de 24 mener de 10% af de skal tage lidt ansvar

mens:

14% slet ikke mener at de skal tage noget ansvar.

Fra : Rom

Dato : 24-07-05 17:16

"Torben Østrup" <eastrup4@hotmail.com> skrev i melding news:42e39d39$0$180

| Af de 24 mener de 10% af de skal tage lidt ansvar
|
| mens:
|
| 14% slet ikke mener at de skal tage noget ansvar.

Hva er det britiske muslimene skal ta ansvar for ...
at noen muslimer er ekstremister ....?

(på samme måte som Israel mente at Arafat måtte
ta ansvaret for at noe palestinere er selvmordsbombere?)

(her tror jeg du lager deg en masse skjulte premisser)

Kjell

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 24-07-05 17:48

> [...]
> ta ansvaret for at noe palestinere er selvmordsbombere?)
>
> (her tror jeg du lager deg en masse skjulte premisser)

Hvad med for det første at læse hvad jeg skriver FØR du begynder at klippe i
det?

Jeg skrev:

"Og hele 24% mener ikkk at muslimerne bør tage ret meget af ansvaret for
bombeangrebne i London" = det "er det britiske muslimene skal ta ansvar
for".

For det andet så bliver de spurgt i undersøgelsen som du selv referede til
før i tråden på følgende måde:

"How much responsibility do yuo think Muslims should now take on for
preventing such crimes and bringing to justice those who commit them ?

A great deal of repsonsiblity : 32%
Some responsibility: 34%
Not much: 10%
None at all: 14%
Don't know: 11%

Link til undersøgelse:

Fra : Rom

Dato : 24-07-05 17:57

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i melding news:42e3c638$0$139

> [...]
| None at all: 14%
| Don't know: 11%

Hva er det britiske muslimene skal ta ansvar for ... ?

(her finner man alle mulige tenkelige meninger ... også hos
muslimer)

(Blair har vel ikke gitt muslimene ansvar for noe som helst)

Kjell

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 25-07-05 10:38

> <eastrup_news@hotmail.com> skrev i melding news:42e3c638$0$139

> Hva er det britiske muslimene skal ta ansvar for ... ?
> (her finner man alle mulige tenkelige meninger ... også hos
> muslimer)

Er det bare fordi du er er dum langsom i opfattelsen eller bare
sandsynligvist bare bevist provokatorisk?

Muslimerne blive i det ovenstående spurgt om det følgende: ""How much
[...]

Her mener hele 66 (32+34) af dem (de adspurgte muslimer) at de selv har
enten et stort ansvar eller i det mindste noget ansvarlighed for sådan
kriminelle handlinger som bomberne i London.

Jeg har ingensteder skrevet om hvad Blair giver dem ansvar for jeg tager
udelukkende udgangspunkt i tallene fra den undersøgelse som du selv oven i
købet tidligere i tråden har henvist til.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Rom

Dato : 25-07-05 11:51

dk.politik,no.samfunn.politikk.diverse,no.samfunn.politikk.utenriks
Sent: Sunday, July 24, 2005 3:52 PM

> [...]

Af de 24 mener de 10% af de skal tage lidt ansvar

mens:

14% slet ikke mener at de skal tage noget ansvar.

<slutt>

Når jeg spør deg om du er overrasket over hvor mange muslimer
som aksepterer vestlig livstil ....

.... så svarer du med a sitere en meningsmåling ...?
(som om det svarer på noe som helst)

Betyr det at du ikke kan svare på noe så enkelt ... ?
(fordi du har holdninger som du ønsker å skjule)

(Jeg ser masse holdninger hos deg - men argumentasjon
mangler så alt sammen blir .. jeg har ikke sagt noe som
helst - jeg bare siterer ...)

Kjell

Fra : Rune Mikalsen

Dato : 28-07-05 14:28

eastrup_news@hotmail.com wrote:
> [...]
> har enten et stort ansvar eller i det mindste noget ansvarlighed for
> sådan kriminelle handlinger som bomberne i London.

Nei, nå må du slutte å vri deg i ditt eget stekefett, på grensen til løgn.
Det du bedriver er dårlig demagogi, enda værre statistikk og lavmål vdr.
oversettelse fra engelsk. Det du hevder er jo helt feil, og jeg er
overrasket over at en som hevder seg å studere politikk mm. og endatil
ønsker å bli lærer på gymnaset klarer å lage så mange logiske
kortsluttninger for å få kartet til å passe til landskapet.

Du må lære deg engelsk og slutte å lese tekst implisitt dine egne ønsker om
hva som faktisk står skrevet. De 66% svarte at de mente at muslimer
generellt burde ta ansvar for å hindre slike kriminelle handlinger osv. Det
skulle da bare mangle. Og det synes jeg er gode holdninger.

Hvordan tror du den samme spørrerunden ville fortont seg prosentmessig hvis
du gikk ut på gata imorgen og fortalte at 150.000 barn kommer til å dø som
følge av sult i Niger, -og spurte den vanlige hvite danske middelklasse:
"Hvor mye ansvar syns du den jevne danske borger nå burde ta for
sultkatastrofen". (foreksempel)

--
-mvh Rune Mikalsen-
Også jeg virusscanner med NIS 2005.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 23-07-05 21:14

Dersom 75 prosent av alle muslimer har null sympati med terroristene, da
burde det selv for en rasist for deg være innlysende at du ikke kan sette
likhetstegn mellom muslimer og terrorister?

Geir Hongrø

Fra : Hans Petter Nenseth

Dato : 23-07-05 22:10

Etter en rekke solstikk uttalte Geir Hongrø følgende:

>Dersom 75 prosent av alle muslimer har null sympati med terroristene, da
>burde det selv for en rasist for deg være innlysende at du ikke kan sette
>likhetstegn mellom muslimer og terrorister?

Du setter selv likhetstegn mellom FrPere og idioter.
--
Kjepphester har ofte den bakdel
at de blir ridd av treskaller

Fra : Geir Hongrø

Dato : 23-07-05 22:20

"Hans Petter Nenseth" <hp@scheen.no> skrev i melding
> Etter en rekke solstikk uttalte Geir Hongrø følgende:

> Du setter selv likhetstegn mellom FrPere og idioter.

Nei, Hagen og Siv Jensen er ikke idioter. Bare resten.

Geir Hongrø

Fra : John Hilt

Dato : 26-07-05 09:54

On Sat, 23 Jul 2005 23:09:31 +0200 Hans Petter Nenseth
wrote in news:no.samfunn.politikk.diverse

>Du setter selv likhetstegn mellom FrPere og idioter.

Den tenker jeg satt. Rett planeten på generalen over generaliseringer
og logisk svikt. Som langer ut og slår seg selv på kjeften så tenna står
ut i nakken. Daglig.

--

-= jh =-

Fra : Geir Hongrø

Dato : 26-07-05 22:55

"John Hilt" <n.n@c2i.net> skrev i melding
> On Sat, 23 Jul 2005 23:09:31 +0200 Hans Petter Nenseth
> wrote in news:no.samfunn.politikk.diverse

> Den tenker jeg satt. Rett planeten på generalen over generaliseringer
> og logisk svikt.

Du glemmer en viktig forskjell her. FrP'ere har selv VALGT å være FrP'ere.
Det har i praksis svært få muslimer gjort. De er født muslimer, og er man
født muslim så forblir man muslim samme hva man måtte mene om det.

Geir Hongrø

Fra : Hans Petter Nenseth

Dato : 26-07-05 22:56

> [...]

>Det har i praksis svært få muslimer gjort. De er født muslimer, og er man
>født muslim så forblir man muslim samme hva man måtte mene om det.

Seksuell legning er noe man er født med, tro er det ikke.

Fra : John Hilt

Dato : 27-07-05 08:04

On Tue, 26 Jul 2005 23:55:22 +0200 Geir Hongrø
wrote in news:no.samfunn.politikk.diverse

>Du glemmer en viktig forskjell her. FrP'ere har selv VALGT å være FrP'ere.

Du glemmer at du selv har valgt å gi fra deg evnen til å være kritisk
til en samling antagelser og bli Ap-e.

>Det har i praksis svært få muslimer gjort. De er født muslimer, og er man
>født muslim så forblir man muslim samme hva man måtte mene om det.

En fantastisk frihet med et slikt system, som dine muslimske venner er
religiøst forpliktet til å innføre i Norge også.

- Vil ha Norge som islamsk stat
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4749071

- Terroristenes eldorado
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=220029

- Menneskefiendtlig
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=224522

"Norges fremste ekspert på Islam, Kari Vogt, mener mullah Krekar står
for en menneskefiendtlig ideologi som kan virke tiltrekkende på unge
muslimer."

- Unge muslimer «talibaniseres»
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=222307

- Al-Qaidanettverk har fotfeste i Europa
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article770299.ece

--

-= jh =-

Fra : Fredrik Nordbakke

Dato : 27-07-05 10:07

<geirhong@nospamonline.no> wrote:

>De er født muslimer, og er man
>født muslim så forblir man muslim samme hva man måtte mene om det.

Det er med respekt å melde det reneste pølsevev. Selvfølgelig kan man
frasi seg en religion hvis man måtte ønske det. Kun skrullete
psykopat-sosialister mener noe annet.

http://www.islam.no/newsite/content/default.asp?Action=Article&nTopPage=4&nPage=4&nATID=143

Fra : John Hilt

Dato : 27-07-05 18:00

On Wed, 27 Jul 2005 11:07:24 +0200 Fredrik Nordbakke
wrote in news:no.samfunn.politikk.diverse

>Det er med respekt å melde det reneste pølsevev. Selvfølgelig kan man
>frasi seg en religion hvis man måtte ønske det.

Islam har dødsstraff for frafall, så der har nok wannabe dictatore
Geir Benito il Bongro for en gangs skyld et poeng.

--

-= jh =-

Fra : Fredrik Nordbakke

Dato : 28-07-05 11:31

On Wed, 27 Jul 2005 17:00:00 GMT, John Hilt <n.n@c2i.net> wrote:

>On Wed, 27 Jul 2005 11:07:24 +0200 Fredrik Nordbakke
>wrote in news:no.samfunn.politikk.diverse

>Islam har dødsstraff for frafall,

Nuvel, det er det tydeligvis uenighet om blandt muslimer.

>så der har nok wannabe dictatore
>Geir Benito il Bongro for en gangs skyld et poeng.

Det er påfallende hvordan Bongro har en pervers glede av å støtte de
mest ekstreme og fanatiske muslimene.

Fra : Torben Østrup

Dato : 24-07-05 11:44

"Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> skrev i en meddelelse
> Dersom 75 prosent av alle muslimer har null sympati med terroristene, da
> burde det selv for en rasist for deg være innlysende at du ikke kan sette
> likhetstegn mellom muslimer og terrorister?

Nå endelig kommer der en udmelding fra dig Geir og som oven i købet i den
vanlige imbecile stil = at når man anfører at der er op til 25 % af
Storbritanniens muslimer der sympatiserer med terroristerne = så er man
racist.

For øvrigt jeg går ud fra at grunden til at vi ikke rigtig har set noget til
dig her på news er at du har være på ferie - nød du for øvrigt din ferie i
Israel ?

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Geir Hongrø

Dato : 24-07-05 18:13

> [...]
> vanlige imbecile stil = at når man anfører at der er op til 25 % af
> Storbritanniens muslimer der sympatiserer med terroristerne = så er man

Hvis man antyder at 25 prosent av Storbritanias muslimer sympatiserer med
terroristene så er man kun dum, og ute av stand til å lese. Det korrekte
tallet er 6 prosent.

Geir Hongrø

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 25-07-05 10:56

> [...]
> terroristene så er man kun dum, og ute av stand til å lese. Det korrekte

Du læser statisikker som fanden læser biblen.

Du vælger at tolke dem udelukkende på den måde som hænger sammen med din
ideologi = at muslimerne er totalt uskyldige mens vi i Vesten derimod har al
skylden.

Den del af statistikken du udelikkende vælger at fokuserer på bliver
muslimerne spurgt om det følgende:

"Do yuo think the bombing attacks in London on July 7 were justified or
not?"

hertil svarer:

"6% on balance justified
11% on balanced not justified:
77% not justified at all
6% dont know"

Mensjeg i stedet vælger at fokuserere på det følgende spørgsmål idet jeg
mener at det giver et langt mere retmæssigt billede af hvad muslimerne mener
om bomberne. Dette spørgsmål lyder på følgende måde:

"Wether or notyuo think the attacks, do yuo personally have any sympathy
with rhe feelings and motives of those who carried out the attacks?"

Hertil svarer:

13% a lot
11 a little
16% no not much
55% no none at all
6% dont know
Overskriften på denne tråd lyder:

"minimum 25% af alle britiske muslimer sympatiserer med terroristerne" = 13
+11= 24% sypatiserer med terroristene
13% har endog stor sympati for dem = 13% a lot

Men ok hvis det nu også gør en til racist at anfører hvad statistikkerne
viser i følge din imbecile overbesvisning så er det udelukkende dit problem.

At du ikke selv ka indse at du kommer længere og længere ud på overdrevet og
at din argumentation bliver mere og mere skinger, beviser til genæld at det
er dig der er dummere end selv det norske politi tillader.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Geir Hongrø

Dato : 25-07-05 12:31

> Du læser statisikker som fanden læser biblen.

Nei, jeg leser det som står. 25 prosent har sympati for terroristenes
MOTIVER, men av de 25 prosentene er det kun 6 prosent som har sympati for
terroristenes HANDLINGER. Terrorisme er handlinger, ikke motiver, ergo er
det 6 prosent som har sympati med terroristene.

Geir Hongrø

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 25-07-05 12:56

> [...]
> terroristenes HANDLINGER. Terrorisme er handlinger, ikke motiver, ergo er
> det 6 prosent som har sympati med terroristene.

Jeg fastholder stadigvæk det følgende: "Du læser statisikker som fanden
læser biblen".

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Geir Hongrø

Dato : 25-07-05 14:08

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i melding

> "Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> skrev i en meddelelse

> Jeg fastholder stadigvæk det følgende: "Du læser statisikker som fanden
> læser biblen".

Det er nok heller du som må lære deg litt mer om språklige nyanser.

Geir Hongrø

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 25-07-05 16:02

> <eastrup_news@hotmail.com> skrev i melding

> Det er nok heller du som må lære deg litt mer om språklige nyanser.

Og hvordan harmonerer dine 6% som har sympati med terroristerne så med 11%
som om nødvedigt vil søge at det vestlige samfund ophører med at eksisterer.
Dette jævnfør at der spørges om:

"Western society is decadent and immoral and Mulims should seek to bring to
and en if necessary wit violence: Dette er der 11% af de adspurgte der
tilslutter sig.

Så der altså 11% og IKKE kun 6% der tilslutter sig at søge at få det
vestlige samfund til at ophøre med at eksistere, om nødvendigt med vold =
herunder formodentligt terrorisme.

Og i øvrigt: terrorisme tager sit udgangspunkt i motiver. Og motiver bliver
til handlinger.

I kan i øvrigt argumenterer og skive ligeså meget i vil for derigennem at
søge at bagatellisere det der foregår, og komme med argumenter om at der dør
skam ligeså mange i trafikken som der dør i gennem terrorisme osv.

Og i kan så også søge at latterligøre/nedgøre de mennesker der argumenterer
for det modsatte.

Jeg kan garanterer jer for en ting: DET er uanset hvad i gør en tabt kamp på
forhånd.

Pisken er for længst taget i brug over for de mennesker der eksternt set,
går ind for samt støtter terrorisme, i forholdt de enkelte vestlige lande.

Nu mangler vi så bare at få konsistens at pisken også bliver taget i brug
over for den samme gruppe af mennsker der internt i de enkelte vestlige
lande både dem der støtter terrorisme samt selvfølgelig også de der udøver
den.

Og jeg sondrer modsat jer IKKE i mellem disse grupperinger. For mig og mange
andre formodentligt er de et og det samme.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Rom

Dato : 25-07-05 16:15

> [...]

mange
| andre formodentligt er de et og det samme.

Påfallende likt med israelsk tankegang.

| "Når man respekterer religionen,
| skal man også holde den ude
| fra så mange ting som muligt."
| Sean O' Casey

Jeg er ikke sikker på hvordan sitatet skal tolkes,
men du mener vel det skal tolkes ironisk.

Kjell

Fra : NoPasaran

Dato : 25-07-05 17:26

"Rom" <nospam@please.com> skrev i meddelelsen

> Påfallende likt med israelsk tankegang.

Hvad mener du med "israelsk tankegang"?

--
NoPasaran

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 25-07-05 18:34

"NoPasaran" <nopasaran@veryhotmail.invalid> skrev i en meddelelse
> "Rom" <nospam@please.com> skrev i meddelelsen

> Hvad mener du med "israelsk tankegang"?

Jeg skal prøve at svare på Kjell's (ROM) vegne (hvis det er helt forkert må
han jo selv skrive yderligere).

Når jeg eksempelvis skriver det følgende "jeg sondrer modsat jer IKKE i
mellem disse grupperinger. For mig og mange andre formodentligt er de et og
det samme."

Kjell & Co sondrer modsat mig skarpt mellem på den ene side de personer som
udøver terrorismen samt de (her 6%) som mener at denne er helt i orden

På den anden side finder man ifølge Kjell & Co de personer som i deres øjne
KUN siger at de sympatiserer med terroristernes følelser og motiver til
angrebene.

Det drejer sig om her ca. knapt 25%

For derimod personligt er de et og de samme fordi terroristerne netop kommer
fra grupper som disse samt henter (i deres egne øjne) legitimiteten og
støtten til deres handlinger i disse grupperinger.

Det er den samme tankegang der ligger bag israelernes nå de taler om
eksempelvis Hamas og de som dels synes at den terrorisme disse udøver er
helt i orden: Derudover inkluderer de så også(helt forståeleist) i lighed
med mig folk som sympatiserer samt forstår Hamas motiver til at handle som
de gør.

For israelerne som for mig personligt er dette et og det samme

Som sagt før Kjell hvis dette er helt forkert må du selv rette det

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Rom

Dato : 25-07-05 19:18

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i melding news:42e52296$0$138

> [...]
som
| udøver terrorismen samt de (her 6%) som mener at denne er helt i orden

Ja selvfølgelig.

Undersøkelse brukte betegnelsen "motivene" for aksjonene -
som vil skape full forvirring av hvordan tolke svarene.

Undersøkelsen stilte et temmelig ledende spørsmål - i og med
at hva som er bakgrunnen for terroraksjonene i London ikke
er klarlagt.

(Politiken i Danmark og norske rasister i Norge vinklet
undersøkelsen som et anti-islamistisk oppslag -
helt annerledes enn oppslaget i britisk avis)

Hva er grunnen til terroraksjonene i London?

(du har allerede uttrykt deg slik at du tror du vet det ...
så det skulle være såre enkelt å svare på det)

(det som muslimer flest vil henvise til er Bush,
Blair og Irak ... li8ksom Bin Laden ... hvilket du selvfølgelig
vil oppfatte som "problemet med islam"
(=antiislamistisk vulgærlogikk)
(jfr. mottoet på meldingene dine - som jeg
tror du has misfortått like mye som vennen
Goerge Lavik har misforstått George Lavik)

Fra : Rom

Dato : 25-07-05 19:30

Rettelse:

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 25-07-05 21:23

> [...]
> undersøkelsen som et anti-islamistisk oppslag -
> helt annerledes enn oppslaget i britisk avis)
>

> Hva er grunnen til terroraksjonene i London?

Den primære grund til terroraktionerfor mig at se personligt i London er den
som der bliver antydet i undersøgelsen som du selv har henvist til nemlig at
hvor der bliver spurgt om det følgende: :

"Western society is decadent and immoral and Mulims should seek to bring to
and en if necessary wit violence"

Dette er der 11% af de adspurgte der tilslutter sig.

For mig at se er dettte som sagt den primære grund til terrorismen. De
ønsker igennem denne at medvirke til at søge at at få det vestlige samfund
til at ophøre med at eksistere sådan som vi kender det.

Sekundært spiller situationen så i Iran og Afghanistan også ind men det er
og forbliver en sekundær grund.

Og selvom vi ensidigt alle valgte at trække os ud af disse lande så ville
terrorismen blot fortsætte måske endnu stærkere end før i det terroristerne
villle se det ovenstående som en svaghed og i lyset at dette forstærke deres
angreb.

Det er DETTE naive fjolser som jer ikke kan (læs: VIL) forstå.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Rom

Dato : 25-07-05 22:05

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i melding news:42e54a12$0$167

> [...]
| hvor der bliver spurgt om det følgende: :
|
| "Western society is decadent and immoral and Mulims should seek to bring

Står det i undersøkelsen noe om at bombeaksjonene
(al qaida så langt vi vet idag) hadde som formål å
bekjempe vestlig dekadanse m.m??

.... og at undersøkelsen skulle måle hvor mange muslismer
som gjerne ville delta på dette prosjektet om å bekjempe vestlig
dekadanse m.m.??

(dvs. sprenge en bombe de også ???)

er det din forståelsen av "undersøkelsen"?

Kjell

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 25-07-05 22:24

> [...]
> dekadanse m.m.??
>
> (dvs. sprenge en bombe de også ???)
>
> er det din forståelsen av "undersøkelsen"?

Det er IKKE noget som jeg udelukkende har fra undersøgelsen men er blot med
til at underbygge min mistanke yderligere om at dette er nogen af de
herboende muslimer i vestens endelige mål.

Udover dette vil jeg også men ja at det også er et af Al-Qaidas delmål ja.

Om undersøgelsen så kan sige noget om hvor mange er en anden sag, men det er
et faktum at muslimer der har en sådan dagsorden findes også i vesten.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Rom

Dato : 25-07-05 23:36

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i melding news:42e55883$0$190

| Det er IKKE noget som jeg udelukkende har fra undersøgelsen
| men er blot med til at underbygge min mistanke yderligere
| om at dette er nogen af de
| herboende muslimer i vestens endelige mål.

Sålenge du ikke har lest noe av disse åpne brevene fra Bin Laden har
forfattet så blir du ganske hjelpeløs om å vite hva som er Al Qaidas mål.

Du har altså ikke noe mer grunnlag for å tro at Al Qaidas
målsetting er å bekjempe "vestlig dekadense" med T-bane-bomber
enn at det var noe du trodde da du leste oppslaget i Politiken, og
egentlig noe som du har trodd lenge.

Det betyr at du sprer falske rykter om London-bombene og så
fortsetter du med å bruke egne fordommer som grunnlag
anti-islamistisk ryktespredning.

Jeg er redd for at du må dementere en lang rekke innlegg
fra deg selv i det siste som bygger på uriktige antagelser.

Kjell

Fra : Rom

Dato : 25-07-05 18:56

"NoPasaran" <nopasaran@veryhotmail.invalid> skrev i melding

| Hvad mener du med "israelsk tankegang"?

Israelere er ikke som andre. Det merker man
med engang gang man kommer i diskusjon med
"sønner av ..." jeg husker ikke hva.

FN var noe dritt og Skandinavia var "soft tyranny" ..
.... egentlig mye verre enn "tyrrany". Sharon er
en "sviker" heter det blant de ytteliggående (som har tatt
seg til rette). De forbereder seg på den "store" krigen.

Kjell

Fra : NoPasaran

Dato : 25-07-05 19:52

> Israelere er ikke som andre. Det merker man
> med engang gang man kommer i diskusjon med
> "sønner av ..." jeg husker ikke hva.

Aha, du er altså racist? Sjældent at møde hos svenskere på usenet.

Hvordan forholder det sig så lige med palæstinensisk, tysk, dansk, emgelsk,
svensk eller fransk tankegang?

--
NoPasaran

Fra : Rom

Dato : 25-07-05 20:03

"NoPasaran" <nopasaran@veryhotmail.invalid> skrev i melding

| Aha, du er altså racist?

Nei, jeg er ikke rasist.

(La oss avklare hva "rasisme" er slik at du ikke tror jeg
svarer på et annet spørsmål,)

(Det er ikke forbudt å ta med en symbolsk begrunnelse
før du hopper til konklusjonene)

Kjell

Fra : NoPasaran

Dato : 26-07-05 00:02

> Nei, jeg er ikke rasist.

Nå, jeg spørger bare fordi du åbenbart mener at jøder er markant anderledes
end andre folkeslag, også i tankegang?

Har man slike åsikter (? Mit svenske - ursäckta...) om tilhængere af islam,
er man jo racist, ikke?

Men jeg tager kanske fejl?

--
NoPasaran

Fra : Rom

Dato : 26-07-05 00:16

"NoPasaran" <nopasaran@veryhotmail.invalid> skrev i melding

| Nå, jeg spørger bare fordi du åbenbart mener at jøder er markant
anderledes
| end andre folkeslag, også i tankegang?

La meg korrigere hukummelsen din.

1) jeg bruker ikke betegnelsen "jøder".
2) jeg brukte ikke betegnelsen "folkeslag", men "er ikke som andre"
3) jeg brukte ikke betegnelse "markant annerledes"
4) jeg brukte ikke betegnelsen "også i tankegang", men "israelsk tankegang"

| Har man slike åsikter (? Mit svenske - ursäckta...) om tilhængere af
islam,
| er man jo racist, ikke?

Nei, ikke med mindre man også absolutt skal kaste dem ut

| Men jeg tager kanske fejl?

Ja

Kjell

Fra : Rom

Dato : 26-07-05 00:21

| Nå, jeg spørger bare fordi du åbenbart mener at jøder er markant
anderledes
| end andre folkeslag, også i tankegang?

La meg stille deg et enkelt spørsmål, hvor mye/lite skal til
for at du kaller folk for "antisemittisk"?

Er det nok å si at den muren er ulovlig ....?
da er man antisemittisk ?

Kjell

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 26-07-05 09:26

> [...]
> for at du kaller folk for "antisemittisk"?
>
> Er det nok å si at den muren er ulovlig ....?

Nu når du nævner det så ja.

For det er IKKE ulovligt for Israel at ville beskytte sine borgere gennem at
bygge en mur.

Der hvor muren derimod er ulovlig, er der hvor den går ind på
paslæstinensisk jord.

Men når man blot fremkommer med "å si at den muren er ulovlig " helt uden at
lave ovenstående sondring - ja så er man i mine øjne anti-semitisk.

Lige så vel som i andre udnævner os til i flæng at være racister, blot man
er det mindste kritisk i forhold til invandringen af muslimer samg muslimer
generelt , så kan vi jo så også passende benævne jer for at være
anti-semitiske.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Rom

Dato : 26-07-05 15:35

Jeg regner det påfølgende som ekstreme holdninger
som ikke hører hjemme utenfor en liten krets
av "israel-venner"

Ingen grunn til å ta dem seriøst.

Det er veldig påfallende at "anti-islamist" reagerer på en
negativ bemerkning om ekstreme israelske holdninger
(ett av 50 svar - det blir "anti-semittisme" ??),
mens samme newsdeltaker gjentar og gjentar anti-islamistiske
holdninger (stort sett det han gjør - som om han skulle får
betalt for å drive propaganda)
og etterpå heter det:
- nei, jeg er ikke negativ til muslimer som sådan

Kjell

-----------------------------

Fra : Geir Hongrø

Dato : 25-07-05 23:11

> [...]
>
> Og hvordan harmonerer dine 6% som har sympati med terroristerne så med 11%
> som om nødvedigt vil søge at det vestlige samfund ophører med at

Å jobbe for å fjerne det vestlige samfunnet og erstatte det med noe annet er
ikke terrorisme, det er fundamentalisme.

> Og i øvrigt: terrorisme tager sit udgangspunkt i motiver. Og motiver
> bliver til handlinger.

Motivene kan ofte være riktige nok uansett. Jeg støtter fullt ut Hamas sitt
krav om et fritt og udelt hundre prosent muslimsk Palestina, men jeg tar
sterk avstand fra de metodene Hamas bruker for å oppnå det kravet.

Geir Hongrø

Fra : John Hilt

Dato : 26-07-05 07:07

On Tue, 26 Jul 2005 00:11:22 +0200 Geir Hongrø
wrote in news:no.samfunn.politikk.diverse

>Å jobbe for å fjerne det vestlige samfunnet og erstatte det med noe annet er
>ikke terrorisme, det er fundamentalisme.

Da er du selv en fundamentalist, som etter dine egne begreper fortjener
livsvarig fengsel. Igjen har du tatt en 360 graders venstresving, der du
i logisk svikt og sirkelargumentasjon kjører opp i ræva på deg selv.

--

-= jh =-

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 26-07-05 09:49

"Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> skrev i en meddelelse

klippp

> Å jobbe for å fjerne det vestlige samfunnet og erstatte det med noe annet
> er ikke terrorisme, det er fundamentalisme.

Du glemmer så bare lige behændigt at nævne at de 11% som vil søge at få det
vestlige samfund til at ophører med at eksistere om nødevendigt vil opnå
dette mål igennem vold. Hvis det at ville søge at ville fjerne det vestlige
samfund er fundamentalisme og dette om nødvendigt skal opnåes igennem vold
ja så er fundamentalisme = om nødvendigt lige med vold = volden er i mange
tilfælde lige med terrorisme .

Ordret bliver de 11% spurgt om det følgende i undersøgelsen:

Citat:

- "Western society is decadent and immoral and Mulims should seek to bring
to and end,
IF NECESSARY WITH VIOLENCE"

Citat slut

> Motivene kan ofte være riktige nok uansett. Jeg støtter fullt ut Hamas
> sitt krav om et fritt og udelt hundre prosent muslimsk Palestina, men jeg
> tar sterk avstand fra de metodene Hamas bruker for å oppnå det kravet.

Jeg vil gerne have at vide om det du kalder et " fritt og udelt hundre
prosent muslimsk Palestina" OGSÅ inkluderere udover Gaza +Vestbredden hele
det nuværende Israel, hvis grænser er godkendt af FN ?

For hvis disse to område skal hænge sammen (så området er frit og udelt) så
indebære det at staten Irsrael skal ophører med at eksistere.

Det må det nødvendigvis gøre for ellers kan man ikke opnå det du skriver om
et "udelt hundre prosent muslimsk Palestina"

Og når du siger at du støtter et sådant krav men samtidig " tar sterk
avstand fra de metodene Hamas bruker for å oppnå det kravet" så formoder jeg
disse metoder inkluderere vold krig og terrorisme.

Hvordan havde du eller tænkt dig at palæstinenserne skulle opnå det du
kalder et "fritt og udelt hundre prosent muslimsk Palestina" andet end
igennem vold krig og terrorisme, tror du måske israelerne rømmer det
nuværende Israel (hvis grænser er godkendt af FN) frivilligt.

Nå man siger A: " Jeg støtter fullt ut Hamas sitt krav om et fritt og udelt
hundre prosent muslimsk Palestina" så siger man automatisk også B at man
støtter alle de metoder de bruger for at opnå disse krav.

Det er med udtalelser som disse "Jeg støtter fullt ut Hamas sitt krav om et
fritt og udelt hundre prosent muslimsk Palestina" at man er med til at
legitimere Hamas fortsatte kamp mod Israel med terrorisme som en af
metoderne.

--
Torben Østrup
_____________________

..

Fra : Rune Mikalsen

Dato : 28-07-05 15:03

> [...]

> brug over for den samme gruppe af mennsker der internt i de enkelte
> vestlige lande både dem der støtter terrorisme samt selvfølgelig også

Hallo! Her ble du endelig provosert nok til at du stakk fram det lille
stygge trynet ditt. Først blir du avslørt for fusk og sitatfeil. Så truer du
med pisk, CIA, Guantanamo or whatever. Stakkars oss. Nå ble vi redde nå. Ta
deg en bajer.

Fra : Rom

Dato : 25-07-05 15:22

"Torben Østrup" til nasjonalsosialisten Geroge Lavik:

"Til slut vil jeg opfordre til at I til i stedet også deltager i debatten på
vores tilsvarende fora"

"Torben Østrup" hilser George Lavik velkommen til
danske forum....

For en fake!

Kjell

Avsender:Torben Østrup (eastrup@gmail.com)
TemaNy bestemmelse til bekæpelse og forebyggelse af ekstremisme. Hjælper det
?
Nyhetsgrupper:dk.politik Dato:2005-06-18 09:21:11 PST

Er dette noget der vil medvirke til at bekmæmpe og forebygge ekstremisme af
eksempelvis religiøs karakter ?

------------

Avsender:Torben Østrup (#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN) TemaRe: 22-årig dansker
stukket ned af 4 arabere i selskab med 2 dumme danske tøser.
Nyhetsgrupper:dk.politik.indvandring Dato:2003-01-11 15:04:58 PST

[...]

Det er nøjagtig det samme mønster som går igen i eks. Israel. Her er det
også de unge som på forældrenes opfordring kaster sten mod de israelske
soldater. Mønstret gentager sig nu bare desværre her i DK.

Der er garateret kommentater til dette. Kom så med dem!

Torben Østrup
_______________________

Kvæl ondet i fødslen
Prin'cipiis 'obsta!
Ovid Remedia amoris V.91

Avsender:Torben Østrup (eastrup@gmail.com) TemaRe: innvandringsproblemer på
nspi
Nyhetsgrupper:no.samfunn.politikk.innvandring Dato:2005-07-05 04:05:34 PST
"Georg Lavik." <dovregubben@walla.com> skrev i en meddelelse

> Uenig, sjekk denne linken fra en dansker:

http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050624/SAMFUND/5062
30361/-1/samfund

> Ha en fortsatt god sommer!

> Georg Lavik

Til Georg Lavik

Tak for de rosende ord.

Du ønskes ligeledes en fortsat god sommer herfra DK.

Og i øvrigt mener jeg ikke at det burde forbydes at deltage i debatten på
tværs af landegrænserne, for de ting/problemer der debatteres om er vi
fælles om. De er det samme dog selvfølgelig med variationer både i Noreg og
DK.

Derudover fremmer det jo også forståelsen mellem landene.

Til slut vil jeg opfordre til at I til i stedet også deltager i debatten på
vores tilsvarende fora:

dk.politik
dk.politik.indvandring
osv.

Der kommer af og til indlæg på disse fra Noreg og det synes jeg personligt
er helt i orden.

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Rune Mikalsen

Dato : 28-07-05 15:07

eastrup_news@hotmail.com wrote:
> Du læser statisikker som fanden læser biblen.

Her slår du jo deg selv på kjeften så det knaker. Retorikk er en kunst.
Statistikk derimot, er en vitenskap.

Fra : John Hilt

Dato : 28-07-05 09:36

On Sun, 24 Jul 2005 19:12:54 +0200 Geir Hongrø
> [...]

>terroristene så er man kun dum, og ute av stand til å lese. Det korrekte

Mener du virkelig at 94 prosent av UKs muslimer egentlig er frafalne som
ikke tar profetens befalinger om vold og terror mot de vantro på alvor?
Her har du befalingene på arabisk, slik du foretrekker dem:

http://www.radiobergen.org/terrorism/islam.html

--

-= jh =-

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 25-07-05 00:04

En enkelt ting i dit meget lange indlæg vil jeg gerne kommentere:

Du skriver, at der ikke er nogen grund til at opfatte disse forstyrrede
døgenigter som en trussel (af første orden).

Jo, det er der desværre. Der er nemlig ingen grund til at mene, at
terrorister vil holde sig til selvmordsbomber med en forholdsvis
begrænset sprængladning også i fremtiden. Der er mange rapporter,
som man bør tage alvorligt, om at Al Qaeda stræber efter at erhverve
sig atomvåben. Ingen normale mennesker vil tolerere, at en storby
totalødelægges af en "snavset" bombe eller på anden vis.

11. september var en eskalering. Ingen kan i øjeblikket give garantier
for at eskaleringen er standset der.

Steen Hjortsø

Fra : Erik Naggum

Dato : 25-07-05 02:48

* Steen Hjortsø @2005-07-24 23:04Z
> Du skriver, at der ikke er nogen grund til at opfatte disse
> forstyrrede døgenigter som en trussel (af første orden).

Det er mye farligere å gå ned en trapp i ditt eget hjem enn det
noensinne vil bli å ferdes der muslimer kan tenkes å bedrive sin
religionsutøvelse med døden til følge.

> [...]
> atomvåben. Ingen normale mennesker vil tolerere, at en storby
> totalødelægges af en "snavset" bombe eller på anden vis.

Tolerere? Du må mene etter at det har skjedd, i såfall. Her snakker jeg
om å være /livredd/ for noe /før/ det har skjedd. Det er veldig lite du
kan gjøre fra eller til for å være i eller utenfor noen muslimers
religionsutøvelsesområde dersom de først føler behov for å utøve
religionen sin med døden til følge. Du kan derimot stemme på og
oppfordre politikere til å ta tak i det virkelige problemet: Muslimsk
erobring gjennom å formere seg som kaniner og trekke med seg stadig
flere inn over våre landegrenser og den typiske feige, stupide,
muslimske religionsutøvelsen mot sivile som aldri har gjort dem noenting.

Problemet her er at vi /faktisk/ tolererer muslimer i vår midte som
aktivt ønsker å ødelegge våre liv. Det er dette som må ta slutt.
Muslimer som ønsker å skade Vesten, må hives ut av Vesten eller
nøytraliseres og termineres som de skadedyr de er. Muslimer som synes
Vesten er mye bedre enn sine muslimske hjemland, kan demonstrere sin
lojalitet til Vesten ved å angi de som truer deres /eget/ liv i Vesten
til våre myndigheter, så de kan fjernes. Frankrike har store områder som
nå kontrolleres av muslimer som lever i akkurat like tilbakestående
samfunn som det de forlot i sine muslimske hjemland -- det er tydelig at
de både vil ha det slik og ikke evner å produsere samfunn som fungerer.
Da bør de få frihet til å leve sine liv i den type fattigdom og vold og
flokkmentalitet de synes er så fint at de har laget religion av det --
men de kan gjøre det på sitt eget land, ikke invadere andres som
gresshoppesvermer. Dersom vi tar tak problemet her, som er at vi er
/ettergivne/ overfor muslimsk religionsutøvelse med døden til følge, vil
vi forlange av enhver muslim at han erklærer sin lojalitet til Vesten og
forkaster sin lojalitet til islam. De som vil, bør vi ta godt imot og
behandle som en av våre egne. De som ikke vil, bør vi sende ut av landet
rullet i tjære og fjær, for de kan ikke engang følge koranens lære om at
en god muslim respekterer sitt vertskap. Muslimer som ser på Vesten som
som har stått for alle deres horrible overgrep gjennom deres lange og
krigerske historie.
   Men dette gjør det ikke fornuftig å være /redd/ for muslimer som griper
til religionsutøvelse med døden til følge. Vi er ikke /redd/ for
kriminelle, selv om det er mange flere av dem og risikoen for å rammes
av en kriminell ikke-muslim er en mye større enn å rammes av muslimsk
religionsutøvelse. Den eneste gode grunnen til å være /redd/ for
muslimsk religionsutøvelse, er om våre politikere /beskytter/ muslimene
som utøver religionen sin på offentlig sted, og /ikke/ beskytter sine
egne borgere mot dem. Men da er det bedre å skyte politikerne som ikke
har sine egne borgeres interesser øverst på prioriteringslisten sin og
så erstatte dem med noen som har.
   Hiver vi ut alle muslimer som ikke synes Vesten er bedre enn Midt-Østen
eller Afrika fra hele Vesten og hindrer vi muslimer å komme til oss og
få del i våre samfunn om de ikke eksplisitt viser lojalitet til Vesten,
blir vi automatisk kvitt alle de som tyr til muslimsk religionsutøvelse
på vår jord, for de som planlegger muslimsk religionsutøvelse med
massedød som følge, må ha mange rundt seg som støtter opp om dem og gir
dem mulighet til å holde seg skjult for myndighetene. Uten dette
støtteapparatet, kan de ikke få fotfeste.
   Vi har bare grunn til å være redde så lenge våre egne politikere og
avskummet i masemedia synes det er viktigere å forsvare muslimer enn å
forsvare våre egne. Det er ikke flere bomber i London vi bør være redd
for -- det er journalister som skriker og bærer seg over at muslimene
stigmatiseres og blir redde for represalier, som om det var muslimene
som var ofrene. Så lenge vi lar denslags avskum styre agendaen i det
offentlige rom, har vi grunn til å frykte de muslimene som disse
journalistene og politikerne som er enige med dem, og dét er de fleste
av dem, heller vil beskytte enn våre egne borgere. Har noen lagt merke
til hvordan muslimene gjerne bomber aviser sønder og sammen og myrder
journalister og skribenter dersom de er kritiske til drittreligionen i
deres hjemland, men aldri noensinne har angrepet noe mediehus i Vesten?
Hvorfor er det sivile det skal gå utover i Vesten mens både politikere
og journalister alltid får fritt leide til å holde det gående med å gi
oss formaninger om ikke å være slemme mot muslimene, som bare myrder oss
i tusentall fordi de utøver sin fredselskende religion? Kan det være at
disse muslimene vet bedre hvem deres venner og fiender er vi gjør?

Erik Naggum 2005-206-04797 nocebo at acm.org, nocebo at member.ams.org

Fra : Tim

Dato : 25-07-05 09:14

<contra@tdcspace.dk> wrote in message
> En enkelt ting i dit meget lange indlæg vil jeg gerne kommentere:

Hvis jeg husker rigtigt Steen, så sagde du sidste år, at dommedag ville være
i august i år. Var det en af de dage, hvor du havde glemt sølvpapirshatten,
eller står du ved det?

Tim

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 25-07-05 10:54

Jeg har ikke sagt, at Dommedag vil indtræffe i august i år.

Som du ved fra Biblen, "I ved ikke, hvilken dag det er".

Men der er gode grunde til at mene, at Dommedag vil ske enten i år
eller næste år.

Det ville være ret uinteressant, hvis jeg var ene om den profeti.

Men det er jeg så heller ikke. Det er der temmelig velunderrettede
personer i NSA og
FET, der også mener. Latterligt ikke ?

Steen Hjortsø