Enorm "Sommer Open Air" direkrte i melleme~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-07-05 07:49

Direkte fra Kærnten i Østrig:
ZDF (Tysk tv), ORF (Østrigsk tv), SF (Svejtsisk tv), RAI (Italiensk tv) -
ikke helt sikker på RAI
Lørdag 23. juli 2005 kl. 20.15-22.30:

WENN DIE MUSIK SPIELT - sommer open air 2005

Så er det jo i aften at Europas seere lægger øjne og ører til den årlige
musikkalske "Open air-torbegivenhed" topbegivenhed i Europa. Vi skal nemlig
huske at se det nok største brag af en "Open Air koncert" (Åben
luft-koncert) man kan forestille sig. Der er vist 10 års jubilæum i år, så
måske det bliver større end enormt stort. Hvem ved.

Den voldsomt store og populære koncert sendes direkte fra Bad
Kleinkirchheim i Kærnten som ligger i Østrig. Konvcerterne plejer kun at
have deltagelse af de allerstørste musikalske navne i de tysktalende navne.
I år skal vi sige godaw til:

ÅRETS TOP-NAVNE
Hansi Hintersser (Tysklands Freddy Breck-agtige pigehjerte-smelter ud over
alle grænser - så hviner pigerne lystigt) - Men Freddy Breck kan godt pakke
sammen, tror jeg pigerne vil sige skråstreg hviner.

Die Klostertaler (Tysklands Kim og Hallo). Det er bare vildt. Det var dem
som inspirerede "Kim og halløjsovs" til deres kanonhit "Tre bornholmere i en
gummibåd" som tog hele Danmark med storm i 2003 og deres såkaldte fest-cd
(opskruet dansktop "New danishtop") med flere lignende skøre sange i heftig
stil. Bl.a. husker vi nok "Ib pip kanariefugl".

Marianne og Michael. Tysklands måske populæreste sangduo. Lidt i stil med en
hård udgave af "Lis og Per". Vi kender dem fra deres udsendelsesrække
"Lystige musikanter" og deres værtsskab i "Slagermusikkens melodi Grand Prix
2005" hvor de i sendte 13-årige "Annika" til tops med en Dorthe Kollo-præget
slager til musik fra "Otti Bauers Orkester" (Tysklands svar på "Søren
Sebber Larsens 8-mands orkester"

Die Edlseer. Et pjattet orkester som i den grad sætter "fut i fejemøjet". De
spiller forøvrigt tit sammen med det nye børne-slagerorkester "Die
Draufgænger", som har taget Tyskland med storm og bliver spillet hele tiden.
Det var dem som vandt på den officielle tyske hitparades årlige
års-børne-udgave (Årets musikprinser og prinsesser). De blev vist nr. 3,
efter "Bayervaldstroldene og Marcel. Måske spiller de sammen i aften, Hvem
ved. Begge spiller lidt "Kandis-agtigt"

Nockalm Quintet. Kender jeg ikke

Geschwister Hofmann (Søstrene Hofman). Det er en meget brugt duo. Stilen er
lidt hen af "Keld og Hilda"

Steffani Hertel. Det er saft suseme musik. Der er så meget gang i den at det
får folk til at stå 10 cm. over jordens overflade når hun synger. Hendes
klare forbillede må være Dorthe Kollo. Steffani synger sådan nogle sange som
ligner "Gid du var i Skanderborg", "Greven fra Luxemborg" og alle dem der.
For år tilbage var hun barnestjerne som fik alle mødre til at dåne. Som
voksen gjorde hun som alle tyske børnestjerne plejer at gøre. Nemlig at
forsætte med at synge slagermusik.

Francine Jordi. Hun er nok 17-18 år. Det er lidt anderledes end det andet.
Hendes slagermusik kan vel sammenlignes med sådan nogle slagere som "Du
skælder mig hele tiden ud"; "Krøller eller ej" og den slags, fra før der gik
næsering i det danske grand prix.

Marc Piercher. Og han er altså ikke pierchet (eller hvad det nu hedder).
Hans musik plejer at være lidt romantisk og pigerne står som hypnotiserede.
Det er vist sån lidt "Hansi hinterseer-agtigt".
__________

Jojo. Det ser ud til at blive noget wældi noget i aften. OG STORT

Fra : tenesu

Dato : 23-07-05 10:35

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e1e69f$0$26255$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Direkte fra Kærnten i Østrig:

Suk, suk og atter suk.
Hvem fanden har puttet batterier i den mand?

Fra : Per Madsen

Dato : 23-07-05 13:17

tenesu <abrlsdk@klsdfg.dk> wrote:

> Suk, suk og atter suk.
> Hvem fanden har puttet batterier i den mand?

Hvorom end alt er, så er det her et forum der skulle kunne rumme al
musik, så Åge er fuldt berettiget til at oplyse om noget han mener kan
have andres interesse....selv komplet ulideligt/utåleligt
"Spass-Im-Lederhosenland"-musik!

Derudover er det ganske underholdende, og på sin vis herligt, at se
noget brænde SÅ meget for noget...

"Ib pip kanariefugl"...ROTFLMAO...jøses....Nå...whatever makes you
happy

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-07-05 17:01

"tenesu" <abrlsdk@klsdfg.dk> skrev i en meddelelse

> "Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:42e1e69f$0$26255$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Suk, suk og atter suk.
> Hvem fanden har puttet batterier i den mand?

Smutter lige til Fur og opkøber alle Duracell batterier