Nanjing Automobile køber MG Rover
Fra : Trans

Dato : 22-07-05 23:54

Kinas ældste bilfabrik, Nanjing Automobile, har nu købt britiske MG
Rover, som løb tør for penge i april måned og måtte indstille
produktionen.

Læs mere i artiklen:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/4708739.stm

Bent

Fra : NoPasaran

Dato : 23-07-05 00:11

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i meddelelsen

> Kinas ældste bilfabrik, Nanjing Automobile, har nu købt britiske MG

Nanjing - SEJT navn til en bil! Ænnn, ænnn...

--
NoPasaran

Fra : Jim

Dato : 23-07-05 16:12

"NoPasaran" <nopasaran@veryhotmail.invalid> skrev i en meddelelse
> "Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i meddelelsen

> Nanjing - SEJT navn til en bil! Ænnn, ænnn...

Det er lige før, jeg kommer til at tænke på lyden af en M-Zpjætter..
"Prrrrrrrrrring- ding ding ding...."

J.

Fra : Spangkuk

Dato : 23-07-05 05:18

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev
>Kinas ældste bilfabrik, Nanjing Automobile, har nu købt britiske MG
>Rover, som løb tør for penge i april måned og måtte indstille
>produktionen.

"..og her ser vi Hendes Majæstæt, Dr. Margrethe ankomme i en Nanjing"

....det skurer lidt i mine ører

Spang

Fra : Jim

Dato : 23-07-05 16:14

"Spangkuk" <øæøæååæøæ@æøæåæø.dk> skrev i en meddelelse

> "Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev
>
> "..og her ser vi Hendes Majæstæt, Dr. Margrethe ankomme i en Nanjing"
>
> ...det skurer lidt i mine ører

Det er faktisk værre end at Chevrolet er det samme som Kia.

Forestil dig, at Alberte skal til at synge:
"Kia fiftysix..." Den holder ikke længe på top 20.

J.

Fra : Per Hagemann

Dato : 23-07-05 23:42

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutit.com> skrev i en meddelelse
> Det er faktisk værre end at Chevrolet er det samme som Kia.

Kia ejes nu af Hyundai, mens Daewoo er overtaget af GM.

> Forestil dig, at Alberte skal til at synge:
> "Kia fiftysix..." Den holder ikke længe på top 20.

Er Chevy og Chevrolet ikke to forskellige mærker? Vi tåler ikke
unøjagtigheder her.

--
Sura 2:217 "Det er forskrevet jer at kæmpe, selv om I hader det. Men det kan
være, at I hader noget skønt, det er godt for jer, og det kan være, at i

Fra : Jim

Dato : 23-07-05 23:53

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutit.com> skrev i en meddelelse
>>

> Kia ejes nu af Hyundai, mens Daewoo er overtaget af GM.

> Er Chevy og Chevrolet ikke to forskellige mærker? Vi tåler ikke
> unøjagtigheder her.

De er et og samme mærke..
Chevy er kælenavnet for Chevrolet.

J.

Fra : Trans

Dato : 23-07-05 18:40

Spangkuk wrote:

> "..og her ser vi Hendes Majæstæt, Dr. Margrethe ankomme i en Nanjing"

Hvis Pia skulle anskaffe sig en bil, må det blive en Kia.

Bent

Fra : Per Hagemann

Dato : 23-07-05 23:38

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
Hvis Pia skulle anskaffe sig en bil, må det blive en Kia.

Bent

Hun har lige købt en Chevrolet, se

Når hun udtaler: "Chevrolet er en solid bil og står i
mit hoved for kvalitet" , så har hun vist ikke ligefrem den store viden om
bilproduktion. Som de andre amerikanske mærker har Chevrolet længe været
præget af dårlig kvalitet i sammenligning med japanere. Navneforandringen
fra Daewoo til Chevrolet fordoblede salget i Danmark, så Pia er nok ikke den
eneste som køber bil udfra falske myter.

Fra : Trans

Dato : 24-07-05 00:46

Jim wrote:

> Chevy er kælenavnet for Chevrolet.

"I drove my Chevy to the levy, but the levy was dry."

Bent

Fra : Jim

Dato : 24-07-05 06:42

Jim wrote:

> Chevy er kælenavnet for Chevrolet.

> "I drove my Chevy to the levy, but the levy was dry."

http://www.56chevy.com/

J.

Fra : Per Hagemann

Dato : 24-07-05 17:40

> http://www.56chevy.com/

Så lærte man også det. Min morfar havde en Chevrolet Bel Air fra 1953, som
dog næppe havde noget kælenavn. Heller ikke noget helt billigt bekendtskab
at dømme efter værkstedsregningerne 1969 og 1970, som jeg har liggende.

Fra : Jim

Dato : 24-07-05 19:37

> [...]
> at dømme efter værkstedsregningerne 1969 og 1970, som jeg har liggende.

Hvis den stadig eksisterede, var der nok mange, som ville give en pæn
skilling for den.
Det er jo kult at have en amerikaner.
Når man ser, hvad de kan udrette på et værksted, som man til tider kan følge
med i på TV-kanalerne, så er det jo ikke småting.
Og hold da helt ferie, hvor kan de komme til at se fede ud.

By the way Per...
Hvordan gik det med den sidste omgang i Euroinvestors ationærkonkurrence?
Hvilken placering fik du?
Nå så du kan esperanto? :0) Interessant, må jeg nok sige..

Ja, jeg var selv med, men måtte opgive at følge med i handlerne pga.
arbejde.
Jeg skal helt sikkert med i næste omgang.

J.

Fra : Per Hagemann

Dato : 26-07-05 13:57

Har sendt svar til din private e-post. Her lidt flere svar:

> [...]
> følge med i på TV-kanalerne, så er det jo ikke småting.
> Og hold da helt ferie, hvor kan de komme til at se fede ud.

De amerikanerbiler Olsen-Banden kørte i så ikke helt så fine ud. Henning
Bahs skaffede hvert år et udtjent eksemplar, derfor har Bennys bil
forskellige nummerplader i hver film. Til sidst var det næsten umuligt at
finde brugte biler af den type.

> By the way Per...
> Hvordan gik det med den sidste omgang i Euroinvestors ationærkonkurrence?
> Hvilken placering fik du?

736

> Nå så du kan esperanto? :0) Interessant, må jeg nok sige..

Esperanto er let at lære, neutralt og brugbart. I øjeblikket er jeg i gang
med at læse gamle indlæg i news:soc.culture.esperanto . Det udvider
horisonten lidt mere end at læse denne gruppe, selv om dk.politik også giver
mange vigtige oplysninger til videbegærlige. Her er dog mange ret
ligegyldige indlæg (som dette her).

--
Komiteen for Udlændinges Retssikkerhed udgiver brugsanvisninger
om,

Fra : Jim

Dato : 26-07-05 14:17

> [...]
> Bahs skaffede hvert år et udtjent eksemplar, derfor har Bennys bil
> forskellige nummerplader i hver film. Til sidst var det næsten umuligt at

Mon det var årsagen til, at der ikke laves flere afsnit.. ;0)

> 736

Ok, bedre end min placering så..

> [...]
> horisonten lidt mere end at læse denne gruppe, selv om dk.politik også
> giver mange vigtige oplysninger til videbegærlige. Her er dog mange ret

C´est la vie...

Fra : #2066

Dato : 25-07-05 15:14

Jim wrote:

> Chevy er kælenavnet for Chevrolet.

"I drove my Chevy to the levy, but the levy was dry."

"Levee":

http://en.wikipedia.org/wiki/Levee