Ang køb af vw caravelle
Fra : morten c j

Dato : 22-07-05 20:40

Hej Ville lige høre om der er nogen der har lidt kendskab til ovennævnte
bil da vi er ved at købe en, Den er fra 1993 motoren har kørt 200.000km
den er til 10personer motoren er 2,4diesel uden turbo.

Hvad skal man være opmærksom på evt rust specielle steder andet?

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 22:36

> [...]
> den er til 10personer motoren er 2,4diesel uden turbo.
>
> Hvad skal man være opmærksom på evt rust specielle steder andet?

Min svoger har sådan en, den er aldrig blevet passet kun, repareret når det
er yderst nødvendigt.
Den har aldrig haft mekaniske problemer før i tirsdags hvor toppakningen
(eller topstykket) røg på vej hjem efter at have besøgt mig :( Den blev
iøvrigt synet i mandags uden forudgående rep. og har aldrig fået
undervognsbehandling.
Det er nøjagtigt samme model og motor som du har kig på. En vinrød Caravelle
GL, der desværre er ved at se noget trist ud efter 12 år uden så meget som
en gang lakpleje.

Rusten er i alle skærmkanter ved alle ruder specielt de bagerste og dem i
bagdørene.
Samlingerne i siden på den lange model er specielt sarte da den angiveligt
giver sig meget der.
Og så lige i taget der hvor tagpladen er sammenføjet med siderne - du skal
op at stå i døråbningen for at se.
Rust er nok et generelt problem på de årgange.

Det er en rigtig lækker rejsevogn for den store familile - men 2,4D er en
sløv dunk så find gerne en med turbo.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : morten c j

Dato : 23-07-05 15:18

Hejsa

mange tak for svaret

Rusten vil jeg lige kigge efter i sømmene den ser nemlig ganske pæn ud
under bunden men det kan jo sagtens snyde.

Er der andet man skal være opmærksom på jeg har hørt noget med at deres
gearkasser ikke er for gode er der noget om rygtet eller er det bare luft?

det samme har jeg hørt om bagtøjet ?

Fra : Mogens

Dato : 23-07-05 18:34

On Fri, 22 Jul 2005 23:36:04 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Det er en rigtig lækker rejsevogn for den store familile...

Jeg har kørt ret mange km i en Caraveller af forskellig slags og
ovenstående er ganske enkelt direkte forkert. Nogen "rigitg lækker
rejsevogn" bliver det aldrig - og da slet ikke med en sløv dieselmotor
uden turbo!

Get real, Claus

Mvh Mogens...