ødelagt display
Fra : Pita

Dato : 22-07-05 19:05

Min gamle 5100, døde da jeg kom til at åbne en øl med displayenden.
Displayet flækkede. Og viser bare nogle røde farver. Ligner en kysmund.
Undersøgte at et nyt display kostede 450 kr. Så jeg købte en ny telefon,
samt 2 datakabler, så jeg kunne redde mine kontakter (som jo selvfølgelig.
lå på selve telefonen (ved det, jeg er en idiot)) I starten brugte jeg
telefonen uden displayet. Jeg tændte den, tastede pinkode - Starttonen kom.
Jeg kunne ringe.

Men nu, har lige fået kablet, kan jeg ikke tænde den. Når jeg tænder den,
lyser baggrundslyset normalt i 2 sek, og dæmper sig så lidt. Ikke ret meget
men lidt. Sådan bliver den så ved med at stå. Lyset går ikke engang ud, det
fortsætter med at lyse
Jeg kan ikke komme ind i telefonen. Den eneste knap den reagere på er
slukknappen for oven, men man skal ikke holde den nede som normalt, et alm
tryk er nok så slukker den omgående.

Noget der ved hvad der er galt?
Kan en mobilreperatør, hente alle mine kontakter - sådan at det er til at
betale for penge?

--
Pita

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 22-07-05 19:34

> Kan en mobilreperatør, hente alle mine kontakter - sådan at det er til at
> betale for penge?

Hmm. Jeg har ingen anelse om hvorvidt dit spørgsmål kan lade sig gøre - men
vil du ikke kunne redde en stor del af dine kontakter ved fra din operatør
at få en liste over opkald du har foretaget i det seneste kvartal? Har du en
web-prepaid operatør som Telmore kan du normalt også se det på deres
hjemmeside. Det sikrer dig måske ikke samtlige dine kontakter, men en stor
del af dem - og så er det gratis.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 22-07-05 19:44

Man kan kontakte sin teleoperatør, og få oplyst hvilke numre man har ringet
til på det seneste.

Hos de fleste udbydere, får man også tildelt en personlig side, hvor man
også kan se ens opkald.
Ved bl.a. at Debitel, og Telia, kører med sådan et system.

/A

Fra : Pita

Dato : 22-07-05 21:31

> [...]
> det på deres hjemmeside. Det sikrer dig måske ikke samtlige dine
> kontakter, men en stor del af dem - og så er det gratis.

Tjaa, det var måske en mulighed. Så skal jeg jo bare finde ud af, hvem folk
er.

Det sjove er jo, at det har virket, men så pludselig ikke gør mere. Der står
sikkert en eller anden fejl på displayet jeg ikke kan læse...

--
Pita