Misfarvning af Campingvogn
Fra : Kjeld Andersen

Dato : 22-07-05 17:49

Jeg søger et godt råd: Vores spritnye Hobby er blevet misfarvet over
udluftningsventilen fra køleskabet, p.g.a. en defekt gasregulator, som
sendte gas til køleskabet med et tryk på 150 mb, istedet for 30 mb, er
der nogen der har erfaring med evt. polering
og med hvad ?
V.H. Kjeld

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 23-07-05 08:12

"Kjeld Andersen (slet ABGKN)" <bokander@ABGKNpost12.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11220511250.910199897134305@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> sendte gas til køleskabet med et tryk på 150 mb, istedet for 30 mb, er
> der nogen der har erfaring med evt. polering

Splinterny vogn - det ville jeg lade forhandleren reparere. Det er ham der
skal hænge på en fejl i en regulator - og på den skade det forvolder.

Og så vil det samtidig betyde, at hvis der er sket en dybere skade på
lakeringen, så vil forhandleren også få lov at hænge på den senere, hvis
det
er ham, der har stået for udbedringen her og nu.

/Flemming U

Fra : Jørgen L.

Dato : 23-07-05 09:23

> [...]
> det
> er ham, der har stået for udbedringen her og nu.

Jeg er helt enig med Flemming, vil dog lige tilføje at køleskabet også kan
have taget skade, så forhndleren skal kigge på det og rette fejlen.

Hilsen Jørgen

Fra : Kjeld Andersen

Dato : 25-07-05 13:07

Jørgen L. <Noemail@stopspamspam.dk> skrev:

>Jeg er helt enig med Flemming, vil
>dog lige tilføje at køleskabet også kan
>have taget skade, så forhndleren skal
>kigge på det og rette fejlen.
>
>Hilsen Jørgen

Tak for svarene, men jeg har det problem, at det er regulatoren
fra den gamle campingvogn, som jeg har flyttet med over i den nye,
så desværre hænger jeg nok selv på miséren.

Venlig Hilsen Kjeld.

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 25-07-05 14:46

rsen (slet YB6YW)" <bokander@YB6YWpost12.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11222934190.566443964069531@dtext.news.tele.dk...

> Tak for svarene, men jeg har det problem, at det er regulatoren
> fra den gamle campingvogn, som jeg har flyttet med over i den nye,
> så desværre hænger jeg nok selv på miséren.

Det kan man få ud af at spare 100 kr., ved køb af ny vogn.

Nåh, men husk nu, at regulatoren altså skal efterses med jævne mellemrum -
de holder ikke evigt. Og de skal altså også skiftes, når indmaden bliver for
slap.

/Flemming U

Fra : Kjeld Andersen

Dato : 26-07-05 21:30

Flemming Udbjørg <flemming@udbjorg.dk> skrev:
> [...]
>altså skal efterses med jævne mellemrum -
>de holder ikke evigt. Og de skal
>altså også skiftes, når indmaden bliver for

Hvordan er det man siger:
Af skade bliver man klog, men sjældent rig.
I øvrigt kostede en ny regulator 169.kr. hos Fredericia Camping.
center.
Hilsen Kjeld

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 27-07-05 09:42

"Kjeld Andersen (slet H3H09)" <bokander@H3H09post12.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11224099880.620328452987341@dtext.news.tele.dk...

> Hvordan er det man siger:
> Af skade bliver man klog, men sjældent rig.
> I øvrigt kostede en ny regulator 169.kr. hos Fredericia Camping.
> center.

Nåh....men til reparation af skaden; Er lakken på campingvognen skadet,
eller blot møjet helt til pga varmeudviklingen. Kraftig varme ller sodning
kan sætte sig som en MEGET fedtet hinde på lakken, som kan være meget svær
at få ren. Hvis det er det, som du er ramt af, kan du hos
campingforhanleren
købe et vaske/rensemiddel til vampingvogne. Det tager alle de kendte sorte
striber på vognens overflade - også dem, som har siddet i mange år. Det
kunne jo være, at det også hjalp dig.

Lakrens er også en mulighed. Men spørg lige campingforhandleren om lakken
kan tåle det.

/Flemming U

Fra : Kjeld Andersen

Dato : 30-07-05 09:28

> [...]
>kunne jo være, at det også hjalp dig.
>
>Lakrens er også en mulighed. Men
>spørg lige campingforhandleren om lakken

Tak for dine råd, Jeg har også fået det råd, at prøve med et
rensemiddel til glaskeramisk kogeplader, som er et meget skånsomt
polermiddel, det har jeg prøvet og det virker, misfarvningen er
væk, så det har kun været sod fra forbrændingen der har sat sig på
lakken, men meget genstridig, da sæbe til autovask ikke gjorde
nogen forskel.

Hilsen Kjeld