/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Golf 2 TD skift fra JR til SB motor ?
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 22-07-05 16:39

Hejsa,
Da min golf 1.6 TD ( tybe JR ) er gået i stykker ( topstykke eller
toppaking ) og jeg ikke gider rode mere med den. ( der blev skiftet
toppakning for ca. 1 måned siden ) Har jeg beslutter mig for at smide en
anden i.
Jeg vil gerne have en SB i, men da min golf er med det gamle ledningsnet, er
jeg i tvivl om hvor meget der skal ændres for at det vil virke, der er noget
med at der sidder en elektrisk cirkulations pumpe på SB'ern men det ser jeg
ikke som et problem, da den jo bare skal have strøm når motoren kører.
men har også hørt at der sidder en temp føler mere på SB'ern, er der nogle
der kan Be eller Af kræfte dette ?
og er der andre ting der vil komme i vejen for et sådan skift ?


MVH

Lars Bisgaard



 
 
Ukendt (22-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-07-05 22:59


> Da min golf 1.6 TD ( tybe JR ) er gået i stykker ( topstykke eller
> toppaking ) og jeg ikke gider rode mere med den. ( der blev skiftet
> toppakning for ca. 1 måned siden ) Har jeg beslutter mig for at smide en
> anden i.
> Jeg vil gerne have en SB i, men da min golf er med det gamle ledningsnet,
> er jeg i tvivl om hvor meget der skal ændres for at det vil virke, der er
> noget med at der sidder en elektrisk cirkulations pumpe på SB'ern men det
> ser jeg ikke som et problem, da den jo bare skal have strøm når motoren
> kører.
> men har også hørt at der sidder en temp føler mere på SB'ern, er der nogle
> der kan Be eller Af kræfte dette ?
> og er der andre ting der vil komme i vejen for et sådan skift ?
>

Forskellen er ladeluftkøler og vandkølet turbolader og derfor så
cirkulationspumpen som iøvrigt også er på RA motoren.
Pumpen kører kun ved sammen med starteren og ved slukket motor og
vandtemperatur over ca. 105 gr. for at forebygge varmeophobning i
turboladeren.
Om der er en ekstra tempføler er jeg dog ikke helt klar over, i så fald ej
heller hvor den måler temperaturen.
Hvis bare du sørger for at få ledningsnettet med fra SB'eren burde det jo
være nemt at fikse.
Husk at få alt tilbehør til ladeluftkøleren med, bare plastikrørene alene er
pissedyre som reservedele:(

Go' fornøjelse - der er også lige lidt mere træk i den 80 Hk specielt hvis
den får lidt på pumpen :(

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf






Lars Bisgaard (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 24-07-05 11:44

>
> Forskellen er ladeluftkøler og vandkølet turbolader og derfor så
> cirkulationspumpen som iøvrigt også er på RA motoren.
> Pumpen kører kun ved sammen med starteren og ved slukket motor og
> vandtemperatur over ca. 105 gr. for at forebygge varmeophobning i
> turboladeren.
> Om der er en ekstra tempføler er jeg dog ikke helt klar over, i så fald
> ej heller hvor den måler temperaturen.
> Hvis bare du sørger for at få ledningsnettet med fra SB'eren burde det jo
> være nemt at fikse.
> Husk at få alt tilbehør til ladeluftkøleren med, bare plastikrørene alene
> er pissedyre som reservedele:(
>
> Go' fornøjelse - der er også lige lidt mere træk i den 80 Hk specielt hvis
> den får lidt på pumpen :(




Jeg har pt. frontmonteret IC på min JR, så det var også lidt derfor at jeg
syntes det var smart at smide en SB i, nu når jeg havde IC på i forvejen.
men der følger ikke ledningsnet med til den motor jeg har fundet, så tror
jeg opgiver at montere en SB.
Tør ikke rigtigt give mig i kast med at rette det gamle lednigsnet til og
der må jo også skal være nogle relæer og noget.


MVH

Lars Bisgaard



Ukendt (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-07-05 22:10


"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse
news:42e370f5$0$15653$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
>> Forskellen er ladeluftkøler og vandkølet turbolader og derfor så
>> cirkulationspumpen som iøvrigt også er på RA motoren.
>> Pumpen kører kun ved sammen med starteren og ved slukket motor og
>> vandtemperatur over ca. 105 gr. for at forebygge varmeophobning i
>> turboladeren.
>> Om der er en ekstra tempføler er jeg dog ikke helt klar over, i så fald
>> ej heller hvor den måler temperaturen.
>> Hvis bare du sørger for at få ledningsnettet med fra SB'eren burde det jo
>> være nemt at fikse.
>> Husk at få alt tilbehør til ladeluftkøleren med, bare plastikrørene alene
>> er pissedyre som reservedele:(
>>
>> Go' fornøjelse - der er også lige lidt mere træk i den 80 Hk specielt
>> hvis den får lidt på pumpen :(
>
>
>
>
> Jeg har pt. frontmonteret IC på min JR, så det var også lidt derfor at jeg
> syntes det var smart at smide en SB i, nu når jeg havde IC på i forvejen.
> men der følger ikke ledningsnet med til den motor jeg har fundet, så tror
> jeg opgiver at montere en SB.
> Tør ikke rigtigt give mig i kast med at rette det gamle lednigsnet til og
> der må jo også skal være nogle relæer og noget.
>

Ahhh, gi det nu en chance - jeg skal prøve om jeg kan skaffe et el-diagram
til motoren.
Jeg tror ikke det er den store forskel. Kan det hjælpe?

/Claus



Lars Bisgaard (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 25-07-05 01:13


>
> Ahhh, gi det nu en chance - jeg skal prøve om jeg kan skaffe et el-diagram
> til motoren.
> Jeg tror ikke det er den store forskel. Kan det hjælpe?
>
> /Claus


Hej det kunne det helt sikkert, mit problem er bare at jeg jo nu står uden
bil og skal låne kones de dage hun ikke skal bruge den og låne fra andre de
andre dage.
så skal have den motor smidt i hurtigst muligt :)
derfor bliver der nok valgt JR, men nu snakker jeg lige med dem jeg skal
købe af her mandag. så vender jeg lige tilbage hvis jeg tager chancen med en
SB'er :)


MVH

Lars Bisgaard



Michael Nielsen (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 24-07-05 17:07

Hej Lars

> Da min golf 1.6 TD ( tybe JR ) er gået i stykker ( topstykke eller
> toppaking ) og jeg ikke gider rode mere med den. ( der blev skiftet
> toppakning for ca. 1 måned siden ) Har jeg beslutter mig for at smide en
> anden i.
> Jeg vil gerne have en SB i, men da min golf er med det gamle ledningsnet,
> er jeg i tvivl om hvor meget der skal ændres for at det vil virke, der er
> noget med at der sidder en elektrisk cirkulations pumpe på SB'ern men det
> ser jeg ikke som et problem, da den jo bare skal have strøm når motoren
> kører.
> men har også hørt at der sidder en temp føler mere på SB'ern, er der nogle
> der kan Be eller Af kræfte dette ?
> og er der andre ting der vil komme i vejen for et sådan skift ?

Ellers prøv at hør på www.golf2.dk der sidder en masse som er gode til at
hjælpe og ved en masse om Golf 2'erne

Mvh.
Michael



Lars Bisgaard (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 24-07-05 19:38


>
> Ellers prøv at hør på www.golf2.dk der sidder en masse som er gode til at
> hjælpe og ved en masse om Golf 2'erne
>
> Mvh.
> Michael

Har jeg prøvet .. men ingen kunne hjælpe med noget konkret i denne sag. Men
ellers kommer jeg en del på siden. ;)

MVH

Lars Bisgaard



Lars Bisgaard (26-07-2005)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 26-07-05 20:56

Købte en JR, så håber at få smidt den i her i weekenden,
og tak til dig claus for at ville forsøge at fremskaffe et el-diagram hvis
jeg havde valgt en SB, kan sige at jeg gav 1900 kr mindre for JR modellen og
den har gået 186.000 og har 1 måneds garanti.


MVH

Lars Bisgaard



Ukendt (26-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-07-05 21:23


"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse
news:42e69576$0$22186$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Købte en JR, så håber at få smidt den i her i weekenden,
> og tak til dig claus for at ville forsøge at fremskaffe et el-diagram hvis
> jeg havde valgt en SB, kan sige at jeg gav 1900 kr mindre for JR modellen
> og den har gået 186.000 og har 1 måneds garanti.
>
OK! Du havde jo også en IC i forvejen så det skal nok blive godt.
Gode fornøjelse.


--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste