Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvilke magasiner?
Fra : John Poulsen

Dato : 22-07-05 14:40

Er der nogle UK/US månedsmagasiner, der kan anfales?

Har opgivet at finde noget fornuftigt i DK, så nu vil jeg gerne have et
tip/link eller gerne flere ;).

Takker på forhånd.

John Poulsen

Fra : Jorn Ostergaard

Dato : 22-07-05 15:38

"John Poulsen" <no@sp.am> skrev i en meddelelse
> Er der nogle UK/US månedsmagasiner, der kan anfales?
>
> Har opgivet at finde noget fornuftigt i DK, så nu vil jeg gerne have et
> tip/link eller gerne flere ;).

Lige en Norsk og en Svensk

http://www.fotografi.no/index.html
http://www.foto.se/

Derefter UK/US

http://www.phototechmag.com/
http://www.popphoto.com/
http://www.ephotozine.com/pp/
http://www.photographymonthly.com/
http://www.greatmagazines.co.uk/store/displaystore.asp?sid=322
http://www.amateurphotographer.com/

Mvh Jørn

Fra : Lasse Elmer

Dato : 22-07-05 19:19

Hold dig fra de Amerikanske. De er billige, men det redaktionelle stof
blandes tit sammen med annoncørernes produkter. Ofte er der omkring 70%
annoncer, 20% test af produkter som næsten altid får positiv omtale og 10 %
artikler i et blad.

Efter min mening er de Engelske blade flottere og langt mere troværdige.

Her er to gode:

"Digital Camera Magazine" er for begyndere og dem som gerne vil lidt videre.
Fyldt med letforstålige artikler om både fototeknik og efterbehandling.
Artiklerne er skrevet så de fleste kan være med, men går alligevel i dybden.
Desuden er der test af nye kameraer og tilbehør i hvert nummer. Er du
rutineret fotograf er det dog for "begynderagtigt" til at jeg tror, du for
noget ud af det. Link til bladet: http://www.dcmag.co.uk/ og link direkte
til indholdet af nyeste nummer http://www.zinio.com/singles?issn=1477-1721
Tryk på "view contents". Du kan få 13 numre for £49,90 incl. forsendelse.
Pas på hvis du tegner abonnement. Du kan få det både digitalt og på papir.
Køber du den digitale udgave, som er billigere, får du ikke coverdisc og
speciel bøger (som ofte er med i bladet).

Et andet bud er "Photography Monthly" http://www.photographymonthly.com/ Det
indeholder ikke så mange test og færre trin-for-trin kurser. Til gengæld er
der nogle lange og ret dybdegående artikler om fotografering og interviews
med professionelle fotografer. Testene er også ret udførlige og de tester så
vidt jeg ved kun DSLR kameraer. Altså ingen kompakt her. Det er lidt for
avanceret til mig, men måske falder det i din smag. Bladet sniger sig ofte
op på omkring 200 sider og er virkeligt flot produceret. 12 numre koster
£55,00 incl. forsendelse.

Bare et par bud herfra.

VH
Lasse Elmer

Fra : Erik W.

Dato : 22-07-05 23:04

"John Poulsen" <no@sp.am> skrev i en meddelelse
> Er der nogle UK/US månedsmagasiner, der kan anfales?
>
> Har opgivet at finde noget fornuftigt i DK, så nu vil jeg gerne have et
> tip/link eller gerne flere ;).

Jeg holder to blade http://www.popphoto.com/ og
http://www.phototechmag.com/ og jeg er glad for dem begge.

Popular Photography - Er jeg glad for pga. underholdningsværdien. Masser af
spræl og sjove artikler om forskellige aspekter af det at fotografere. Mht
hardware er et såvidt jeg kan bedømme 99% digitalt Hvoraf 90 procent er DSLR
og de sidste 9% er digitale point and shoot og EVF kameraer. Mit mest
alvorlige klagepunkt er deres objektiv-anmeldelse som er alt for
uvidenskabeligt anlagt. Selv de billigste optikker bliver kaldt
"fremragende" og anmelderne har svært ved at se forskel mellem meget dyre og
meget billige glas.

PHOTO Techniques bestilte jeg fordi jeg et sted læste det beskrevet, som
værende et meget seriøst magasin. Jeg blev virkeligt forbløffet, da jeg
modtog det første nummer. Det er meget tyndt og har næsten ingen annoncer,
og det indeholder meget nørdede artikler om både analog foto og digital
foto. For mig ser det ud som om at bladet har været målrettet fotografer
som interesserer sig for S/H kunstfoto, og selv fremkalder både film og
prints i traditionelt mørkekammer. Det er fotografer der rynker på næsen af
spejlrefleks og savler over et antikt Leica søger-kamera
Mange af læserene er nu på vej over i DSLR og det samme er redaktion og
skribenter, og derfor handler mange artikler om det at være på vej fra
analogt mørkekammer til digitalt. Jeg kunne forestille mig at mange analoge
S/H fotografer, som er på vej over i digital kunne have rigtigt meget glæde
af at abonnere på PHOTO Techniques. Jeg selv er 100% digital, men jeg synes
alligevel det er spændende at læse om avancerede teknikker fra den anloge
verden. Om et års tid er bladet sikkert 90% digitalt.

Jeg synes også det er spændende at læse et blad fra det traditionelle
kunstfotografis verden, - det er en form som er sjælden her i gruppen og på
photosig.

Mvh Erik

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 23-07-05 07:41