Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Livgarden er i sort i dag ;-)
Fra : Jens Bruun

Dato : 22-07-05 11:26

Tiderne skifter (heldigvis). En lidt usædvanlig livgardist på Amalienborg
Slotsplads, jeg lige nappede et snapshot af her til morgen på vej til
arbejde: www.fotolog.dk

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 22-07-05 11:44

> Tiderne skifter (heldigvis). En lidt usædvanlig livgardist på Amalienborg
> Slotsplads, jeg lige nappede et snapshot af her til morgen på vej til
> arbejde: www.fotolog.dk

Jeg er sikker på at det den eneste vej frem. Stemte selv på en "Ny Dansker"
til folketings valget.
Mvh
Kenneth
ps. Et rigtigt godt billed, med mening.

Fra : Holst

Dato : 22-07-05 11:56

Kenneth Villefrance wrote:

> Jeg er sikker på at det den eneste vej frem. Stemte selv på en "Ny Dansker"
> til folketings valget.

Ja, det er der ikke noget i vejen for. Måske kommer han ind næste gang,
hvis du stemmer på ham igen.

> ps. Et rigtigt godt billed, med mening.

Enig.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 22-07-05 11:55

> Tiderne skifter (heldigvis). En lidt usædvanlig livgardist på Amalienborg
> Slotsplads, jeg lige nappede et snapshot af her til morgen på vej til
> arbejde: www.fotolog.dk

Ja jeg kan se hvad du mener. Men usædvanligt vil jeg nu ikke kalde det, bare
sjældent.

Mvh
Simon

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-07-05 12:11

Jens Bruun skrev:
> Tiderne skifter (heldigvis). En lidt usædvanlig livgardist på Amalienborg
> Slotsplads, jeg lige nappede et snapshot af her til morgen på vej til
> arbejde: www.fotolog.dk

Jo, sobert, men ikke spec. spændende. Er ret sikker på, at du _har_ målt
at det hvide er lige under 255. Nogle ville sikkert savne spidsen af
bajonetten. Jeg synes du skulle ha fået ham til at afmontere den hele
bajonet.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-07-05 12:41

"Jens Bruun"
> Tiderne skifter (heldigvis). En lidt usædvanlig livgardist på Amalienborg
> Slotsplads, jeg lige nappede et snapshot af her til morgen på vej til
> [...]

Jeg er ikke sikker på jeg ville have skænket det en tanke
at han er sort, hvis ikke... Men fint billede og the outfit
ser jo godt ud på manden.. Gad vidst om de også har
nogen med HongKong kinesisk baggrund, hmm for små
måske - tivoligarden:? ) En del gode "portrætter" gode
udtryk, nogle med en anelse for meget farve.-max-

Fra : Tobester

Dato : 22-07-05 15:31

Royal Dansh Life Guard...

....hmmmm

Er det ham, der passer på Familien, når de bader fra Kongeskibet? (Life
Guard = Livredder) *LoL*

Jeg synes, det er et lækkert billede, men jeg savner at du dæmpede
baggrunden en anelse, den stjæler lidt fra motivet.

Og så er jeg for øvrigt sikker på, at denne garder bærer uniformen bedre end
de fleste....

Tobes ter

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-07-05 18:06

"Tobester" <ttbdk(FJERN)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det ham, der passer på Familien, når de bader fra Kongeskibet?
> (Life Guard = Livredder) *LoL*

Det hedder faktisk "life guard" (jeg undersøgte det, inden jeg publicerede
mine første billeder af livgardister for lang tid siden), ganske som det
hedder "home guard" (hjemmeværnet) - ihvertfald hvis du spørger forsvaret.
Læs f.eks her: http://forsvaret.dk/FKO/eng/Defence%20Agreement/Army/default.
Har du en bedre oversættelse, vil jeg da gerne have den.

Den engelske hær har flere enheder, hvor betegnelsen "guard" indgår i
navnet. Jeg ved af erfaring, den engelske hær er alt andet end en flok
badedyr og livreddere.

> Jeg synes, det er et lækkert billede, men jeg savner at du dæmpede
> baggrunden en anelse, den stjæler lidt fra motivet.

Der var desværre ikke tid til at kæle så meget for detaljerne, da jeg havde
hundetravlt. Jeg skød en håndfuld billeder, hvor det viste var det
skarpeste.

> Og så er jeg for øvrigt sikker på, at denne garder bærer uniformen
> bedre end de fleste....

Han var ihvertfald meget positiv, virkede wæældi stolt (som alle de unge
mænd på vagt derinde gør) og havde intet problem med, jeg nappede et par
billeder af ham.

Fra : Tobester

Dato : 24-07-05 13:18

> [...]
> http://forsvaret.dk/FKO/eng/Defence%20Agreement/Army/default. Har du en
> bedre oversættelse, vil jeg da gerne have den.

s´føli skulle jeg have tjekket, om det faktisk var rigtigt, men den lå altså
til højrebenet....

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 22-07-05 17:46

Hej

On Fri, 22 Jul 2005 12:25:54 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Tiderne skifter (heldigvis). En lidt usædvanlig livgardist på Amalienborg
>Slotsplads, jeg lige nappede et snapshot af her til morgen på vej til
>arbejde: www.fotolog.dk

Jeg holder helt med i din inledning. Det viser at integrationen
fungerer, for nogle i hvertilfälde.

Bortset fra det er det et fint billede.

Jeg ser av livgardens beväbning har ändret sig siden jeg flyttede til
Sverige for 26 år siden.

mvh Hans Peter Larsson
Visby Sverige

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-07-05 18:13

"Hans Peter Larsson" <h.p.larsson@telia.com> skrev i en meddelelse

> Jeg holder helt med i din inledning. Det viser at integrationen
> fungerer, for nogle i hvertilfälde.

Jeg tror faktisk ikke, der er tale om integration. Knægten er garanteret
født og opvokset i DK, eller "importeret" som adoptivbarn i en meget ung
alder.

Jeg ser nye livgardister hver eneste dag, og har endnu til gode at se en
livgardist med mellemøstligt udseende. Forhåbentligt sker det snart.

> Jeg ser av livgardens beväbning har ändret sig siden jeg flyttede til
> Sverige for 26 år siden.

Jatak. Dengang havde de old-tudse-gamle Garand-rifler, som jeg selv har
mange erfaringer med.

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 22-07-05 22:40

Jens Bruun wrote:
> "Hans Peter Larsson" <h.p.larsson@telia.com> skrev i en meddelelse

klip

> Jatak. Dengang havde de old-tudse-gamle Garand-rifler, som jeg selv har
> mange erfaringer med.

M1 Garand riflen <http://world.guns.ru/rifle/m1gar_1.jpg> er dog efter
min mening noget kønnere til en gardist end den nye M/95.

Garand'en og dens træskæfte er langt mere klassisk, og passer efter min
mening bedre til en sådan uniform.

Men det var vel billedet vi skulle diskutere. Jeg synes det er godt
fanget. Og som det allerede er blevet nævnt, så burde bajonetten nok
have været hel.

/Mogens

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 23-07-05 13:03

Hej igen!
On Fri, 22 Jul 2005 19:12:52 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Jeg tror faktisk ikke, der er tale om integration. Knægten er garanteret
>født og opvokset i DK, eller "importeret" som adoptivbarn i en meget ung
>alder.

Ja det er vel stadig sådan at man skal väre dansk statsborger for at
göre värneplikten i DK.

>Jeg ser nye livgardister hver eneste dag, og har endnu til gode at se en
>livgardist med mellemøstligt udseende. Forhåbentligt sker det snart.

Det kommer sikkert, det er bare at vänte länge nok.

>Jatak. Dengang havde de old-tudse-gamle Garand-rifler, som jeg selv har
>mange erfaringer med.

Men som en anden skrev passede den nu bedre udseende mässigt til
resten af uniformen. Nå Livgarden er jo IKKE kun for syns skyld men
skal kunne göre nytte om det behöves, og da passer et moderne våben
nok bedre.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Kristian Bønnelykke ~

Dato : 24-07-05 01:19

Jeg har nu været i Livgarden med 2 af "mellemøstligt udseende" (en tyrker og
en kurder) her for 2 år siden. De var begge på A-borg og F-borg.

--

Mvh,
Kristian Bønnelykke Nielsen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-07-05 20:28

Jens Bruun wrote:

> Tiderne skifter (heldigvis). En lidt usædvanlig livgardist på Amalienborg
> Slotsplads, jeg lige nappede et snapshot af her til morgen på vej til
> arbejde: www.fotolog.dk

Hmm... bare ærgeligt, at det er totalt udbrændt i højlyset...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-07-05 10:59

> Hmm... bare ærgeligt, at det er totalt udbrændt i højlyset...
+++++++++++++++++++

Hvorfor er det kun proffessionelle fotografer som dig der må ha' udbrændt
højlys, på dine billeder? Det er da snyd

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-07-05 11:19

Jørgen Nielsen skrev:
> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> +++++++++++++++++++
>
> Hvorfor er det kun proffessionelle fotografer som dig der må ha' udbrændt
> højlys, på dine billeder? Det er da snyd

Jeg har ikke kontrolleret at den ikke er udbrændt - det er jeg
overbevist om er sket inden upload. Ellers har jeg fejllæst noget/nogen ;-O

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 23-07-05 13:06

Hej Niels

On Fri, 22 Jul 2005 21:28:07 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Hmm... bare ærgeligt, at det er totalt udbrændt i højlyset...

Om vi nu ser bort fra at det er svärt at se de to banderoler hvor de
korser hverandre, ser jag ikke nogen udbrändthed i nogle höjlys.

Og når det gälder at skille på hvidt og hvidt i det relativt
komprimerede format et billede på en hjemmeside skal ha, er det nog
ganske naturligt at man ikke ser forskel.

mvh Hans Peter Larsson
Visby Sverige