Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 350d firmware update
Fra : Nicolai

Dato : 22-07-05 11:04

Hej!

Et par spørgsmål til firmware-opdateringer.
Kan man forvente at der kommer opdateringer til kameraet, på samme måde som
der gør til en masse IT-udstyr?

Kan man forvente, at der i tilfælde af ja kan tilføjes disse 2 mangler i evt.
ny firmware:

1 - Mulighed tidsindstilling af selvudløser? (savner i den grad 2-3 sekunder
bare for "undgå rystelser"'s skyld.

2 - Mulighed for at disable lyset der blinker ved selvudløser - forstyrrende
ved fotografering i mørke omgivelser, og afslørende.

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk/tilbud.php (Få resten af året gratis!)

Fra : .J.S...

Dato : 22-07-05 14:49

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1 - Mulighed tidsindstilling af selvudløser? (savner i den grad 2-3
> sekunder bare for "undgå rystelser"'s skyld.

Hvis du slår 'Låsning af spejl' til så virker timeren netop 2 sec for at
undgå rystelser.

mvh/JS

Fra : Nicolai

Dato : 22-07-05 17:17

> Hvis du slår 'Låsning af spejl' til så virker timeren netop 2 sec for at
> undgå rystelser.

Kanon tip hvis det er løsningen! :)

Dog mangler jeg stadig svar på om jeg KAN forvente firmware-opdateringer i
bedste IT-stil ;)

Fra : Knud Bonke

Dato : 23-07-05 13:35

:
: Dog mangler jeg stadig svar på om jeg KAN forvente firmware-opdateringer i
: bedste IT-stil ;)

http://www.haun.dk/index.php?mode=1&artid=3 har mange gode tips om Canon,
hvad opdateringer angår, er der lige som der kom til 300d, kommet en enkelt, til
firmware 1.0.2. Du skal ikke regne med flere fra Canon. Uautoriseret hacking
er vist ikke så ligetil som det var til 300d, som har en del skjulte menupunkter.
mvh Knud

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-07-05 14:16

Nicolai wrote:

> Dog mangler jeg stadig svar på om jeg KAN forvente
> firmware-opdateringer i bedste IT-stil ;)

Mon ikke der dukker et antiraslefix op?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Nicolai

Dato : 23-07-05 14:23

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-07-05 14:49

Jan Bøgh skrev:

> Mon ikke der dukker et antiraslefix op?
>
> vh
> Jan

Hvordan er det nu man downloader gaffa-tape?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Nicolai

Dato : 23-07-05 14:54

> Hvordan er det nu man downloader gaffa-tape?

Jeg forstår ikke problemet...

Fra : Knud Bonke

Dato : 23-07-05 15:10

: Hvordan er det nu man downloader gaffa-tape?
:
: --
: Med venlig hilsen, Ole Larsen.
: Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:
: http://home.tiscali.dk/muggler

Ganske simpelt:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8196&n=10&KundeID=I6wBRAcIU03ULwgYOp6RYD557pv18TL
mvh Knud

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-07-05 17:34

Ole Larsen wrote:

> Hvordan er det nu man downloader gaffa-tape?

Find en rumfærge. Iflg. en beskrivelse vi fik på Kennedy Space Center skulle
der være flere hundrede meter gaffa i sådan en ka'l.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-07-05 18:02

Jan Bøgh skrev:

> Find en rumfærge. Iflg. en beskrivelse vi fik på Kennedy Space Center skulle
> der være flere hundrede meter gaffa i sådan en ka'l.
>
> vh
> Jan

Fnis - kender du i øvrigt historien om bredden på rumfærgen? Jeg orker
ikke at skrive hele historien lige nu, men den er morsom. Nå ja, fyld
selv lidt på: I et bedre seskab i USA (sikkert på et Univ.) kom man til
at diskutere det pudsige i at sporvidden på de Am. jernbaner er den
samme som den Europæiske eller i hvert fald den Engelske. Forklaringen,
kom man frem til var, at de var anlagt af engelske ingeniører, der havde
medbragt deres målegrej hjemme fra. Mange år senere, da man byggede
rumfærgen, løb man ind i det problem at første model var for bred til at
passere gennem en af jernbanetunellerne da den skulle transporteres pr.
jernbane, hvorefter man måtte omkonstruere så den blev smallere, men
længere. Og den Engelske sporvidde var jo betinget af de hjulspor, der
opstod da Romerne besatte England. Og de romerske vognes sporvidde var
betinget af hestenes største bredde. Så denne dimension på de romerske
stridshestes røv har betinget bredden på rumfærgen.
Og det er så sandt som det er sagt.

Fra : Knud Bonke

Dato : 22-07-05 15:05

:
[...]

For mig at se er det du har brug for en trådudløser. Det er den
samme som bruges til 300d, og der findes utallige hjemmelavede
udgaver i tidligere tråde her, eller sågar google giver et hav af svar.
Originalen hedder: RS60-E3
mvh Knud

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-07-05 15:13

"Nicolai"

> 2 - Mulighed for at disable lyset der blinker ved selvudløser - forstyrrende
> ved fotografering i mørke omgivelser, og afslørende.
> Med venlig hilsen / Best regards
> Nicolai

Et stk Gaffa hen over måske..? -max-

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-07-05 15:25

In article <H97Ee.61643$Fe7.200672@news000.worldonline.dk>, -max- wrote:

> "Nicolai"

> Et stk Gaffa hen over måske..? -max-

Det anvender jeg, og også til at dække det meste af den røde diode
bagpå mit 20D. Der er intet som den ægte sorte gaffa.
Den metalliserede har dog også sine anvendelser, og er bedre til at
reparere flyvemaskiner etc.

Fra : .J.S...

Dato : 22-07-05 15:33

> [...]
> bagpå mit 20D. Der er intet som den ægte sorte gaffa.
> Den metalliserede har dog også sine anvendelser, og er bedre til at

Hvorfor kalder folk det gaffatape, Gaffa det er sgu da et musikblad !

Det hedder gaffertape eller duct tape på amerikansk, og den ægte er
sølvfarvet da det oprindeligt er lavet til blanke ventilationsrør.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-07-05 15:49

".J.S..."

> "Povl H. Pedersen" <
-max-

> Hvorfor kalder folk det gaffatape, Gaffa det er sgu da et musikblad !
>
> Det hedder gaffertape eller duct tape på amerikansk, og den ægte er
> sølvfarvet da det oprindeligt er lavet til blanke ventilationsrør.

Ja der kan man bare se altid undred mig at
det hed Duck tape på engelsk, det gør det
så heller ikke, thanks you much, hehe. -max-

Fra : Holst

Dato : 22-07-05 15:52

..J.S... wrote:

> Hvorfor kalder folk det gaffatape, Gaffa det er sgu da et musikblad !

Gaffa skulle være et firma, der producerer sådant tape. Jeg hørte
engang, at firmaet Gaffa skulle have lavet et produkt, som hed "gaffer
tape", og det er så for mange blevet rodet rundt, så det er blevet til
gaffatape.

Fandt for eksempel følgende produkt med firmanavnet på:

http://www.bmusic.com.au/prod56.htm

Fra : .J.S...

Dato : 22-07-05 16:03

"Holst" <newsjul05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er så for mange blevet rodet rundt, så det er blevet til gaffatape.
>
> Fandt for eksempel følgende produkt med firmanavnet på:

Ah ja nu har jeg søgt lidt mere på det.
http://www.gaffertape.com/gaffer.htm

Det er vist noget med at en Gaffer er en person som slæber rundt på scene
udstyr og de bruger sort tape til alverdens ting.
Så måske originalt Gaffer(gaffa) tape er sort og det blanke hedder duct
tape..

Anyway, jeg ville ikke sætte det på mit kamera uanset farven

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-07-05 20:20

In article <42e10a90$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, .J.S... wrote:

> Anyway, jeg ville ikke sætte det på mit kamera uanset farven

Når man kan bruge det til flyvemaskiner, så er det også OK til
mit kamera. Jeg har set det i MANGE flyvemaskiner. Men det er
vel også derfor vi alle har faldskærm på npr vi flyver med dem :)

Fra : Max

Dato : 22-07-05 20:48

Hej

> Det er vist noget med at en Gaffer er en person som slæber rundt på scene
> udstyr og de bruger sort tape til alverdens ting.

Gafferen er ham der styrre alle kablerne.

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 22-07-05 21:03

Hej

> Det hedder gaffertape eller duct tape på amerikansk, og den ægte er
> sølvfarvet da det oprindeligt er lavet til blanke ventilationsrør.

Nej, oprindeligt blev det lavet til at lukke ammunitionskasser med og
hed oprindelig duck tape fordi det var vandskyende som en and.

http://en.wikipedia.org/wiki/Duct_tape

Mvh Max

Fra : Lasse Elmer

Dato : 22-07-05 19:25

> Et par spørgsmål til firmware-opdateringer.
> Kan man forvente at der kommer opdateringer til kameraet, på samme måde
> som der gør til en masse IT-udstyr?

Der er allerede kommet en firmware opdatering. Jeg kan ikke huske linket men
det kan andre nok hjælpe med.

VH
Lasse Elmer

Fra : Nicolai

Dato : 22-07-05 23:58

> Der er allerede kommet en firmware opdatering. Jeg kan ikke huske linket
> men det kan andre nok hjælpe med.

Meget gerne?

Fra : Nicolai

Dato : 23-07-05 00:00