Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kingston vs sandisk CF
Fra : Gerner Majlandt

Dato : 21-07-05 21:41

Hej
Med fare for at jeg får af vide at jeg skal spørge i en anden gruppe, vil
jeg høre om jeg vil kunne mærke meget forskel på, et sandisk ultra 2gb og et
Kingston 2gb kort i en Canon 20D

mvh
Gerner

Fra : Bo Bjerre

Dato : 21-07-05 21:49

Gerner Majlandt wrote:
> [...]
> jeg høre om jeg vil kunne mærke meget forskel på, et sandisk ultra 2gb og et

Kingston laver flere forskellige hastigheder. Jeg bruger et Kingston
Elite Pro i mit kamera, og så længe jeg holder mit skyderi under den
hastighed kameraets buffer kan fange det, er der ikke nogen forskel.
Kommer jeg over et par og 30 billeder i max hastighed, er der sikkert
forskel, men det har jeg ikke opdaget endnu,

Bo //

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 21-07-05 21:55

"Gerner Majlandt" <majlandt@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg høre om jeg vil kunne mærke meget forskel på, et sandisk ultra 2gb og

Glemte lige at skrive at der et et Kingston pro, jeg tænker på

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-07-05 22:48

"Gerner Majlandt"
> [...]
> jeg høre om jeg vil kunne mærke meget forskel på, et sandisk ultra 2gb og et

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007
måske finder du et svar her...)-max-

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 21-07-05 23:10

> http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007
> måske finder du et svar her...)-max-

Hej Max
tak for linket, jeg kan se at kinston pro kan skrive med 3.876MB/sec og
sandisk utral kan skrive med 5.473MB/sec, så sandisk kortet er jo hurtigere,
men er der nogen mærkbar forskel når jeg står ude i marken og "skyder"

mvh Gerner

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-07-05 00:26

"Gerner Majlandt"

> [...]
> men er der nogen mærkbar forskel når jeg står ude i marken og "skyder"

Kingston fungerer helt fint for mig, har aldrig oplevet st sku vente
men så skyder jeg heller ikke RAW, det er nok muligt det gør en
forskel i sjældne situationer.. Jeg ville nok kigge lidt på Transend 80x
men har ikke set test af dem, jeg har 45x versionen og de kører også fint.
-max-

Fra : Jakob

Dato : 22-07-05 10:28

In article <FgWDe.61581$Fe7.200635@news000.worldonline.dk>, ma22x3
@hotmail.com says...

> Kingston fungerer helt fint for mig, har aldrig oplevet st sku vente
> men så skyder jeg heller ikke RAW

Hvorfor egentlig ikke ?? Jeg troede alle i amatør-proffer kun skød i RAW
hele tiden :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-07-05 12:42

"Jakob"
max @hotmail

> Hvorfor egentlig ikke ?? Jeg troede alle i amatør-proffer kun skød i RAW
> hele tiden :0)
>
> Jakob

Jeg har ikke fundet er workflow der fungerer for mig, jeg har Fuji,
Nikon og Canon cameraer, og de laver forskellige Raw formater,
det er for trælst. Jeg har brug for hurtigt at kunne gennemse dagens
høst og udvælge dem der dur, ingen tålmodighed..)-max-

Fra : Jakob

Dato : 22-07-05 15:35

In article <X25Ee.61609$Fe7.200681@news000.worldonline.dk>, ma22x3
@hotmail.com says...

> [...]
> det er for trælst. Jeg har brug for hurtigt at kunne gennemse dagens
> høst og udvælge dem der dur, ingen tålmodighed..)-max-

OK tak skal du ha :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Christensen

Dato : 22-07-05 01:07

"Gerner Majlandt" <majlandt@mail.dk> wrote in message
> [...]
> jeg høre om jeg vil kunne mærke meget forskel på, et sandisk ultra 2gb og

Hej Gerner,

Hvis du optager i raw vil du hurtigt kunne mærke forskellen, selv ved
enkle/få knips kortvarigt efterhinanden, og helt sikkert hvis du bare holder
knappen nede

Skyder du i jpg vil du også kunne mærke forskel, omend noget senere, under
en "salve" .-)

Skal du fyre en milliard billeder af på ultrakort tid, skal du gå efter
Sandisk' nye Extreme III, som har en ca. fordobling af skrivehastigheden i
forhold til deres Ultra II.

prisforskellen mellem de to Sandisk er ikke særlig stor, men en mærkbar
forskel i hastigheden.

--
MortenC

Fra : Bo Bjerre

Dato : 22-07-05 07:44

Morten Christensen wrote:

> Skal du fyre en milliard billeder af på ultrakort tid,

Hvor store er omtalte kort da ?

Bo //

Fra : Poul

Dato : 22-07-05 08:32

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> wrote in message news:42e095b4$0$7384$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Hvor store er omtalte kort da ?
>
> Bo //

Jeg har et Sandisk Ultra Extreme III 2GB i mit Konica-Minolta 7D - det gemmer 8MB RAW på under et sek.

Jeg har også et Kingston Elite Pro 512MB - det er ca. 10 sek. om samme operation.

Mvh. Poul

Fra : Morten Christensen

Dato : 22-07-05 08:58

"Poul" <posa_nospam@novonordisk.com> wrote in message

> Jeg har et Sandisk Ultra Extreme III 2GB i mit Konica-Minolta 7D - det
> gemmer 8MB RAW på under et sek.
>
> Jeg har også et Kingston Elite Pro 512MB - det er ca. 10 sek. om samme
> operation.

Wauw... jeg vidste forskellen var stor fra mine to egne kort, og venter
stadig på at købe det III'er.
-men at der var så stor forskel... ja, så forstår jeg hvorfor de kalder det
Extreme

--
Morten

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 22-07-05 10:08

"Poul" <posa_nospam@novonordisk.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har et Sandisk Ultra Extreme III 2GB i mit Konica-Minolta 7D - det
> gemmer 8MB RAW på under et sek.

Hej Poul
Det vil faktisk sige at jeg vil kunne "skyde mere end de 6 billeder i RAW
som kan være i bufferen på min 20D, da den kan nå at gemme nogle mens jeg
skyder.

mvh
Gerner

Fra : Morten Christensen

Dato : 22-07-05 08:59

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> wrote in message
> Hvor store er omtalte kort da ?

Uvæsentligt, man skal bare tage billeder af helt bitte små

--
MortenC