Import kan det betale sig?.
Fra : Per Larsen

Dato : 21-07-05 18:59

Kan det betale sig at importere eks. en bil fra tyskland til danmark, og
hvad skal man evt. betale af afgift for at få en tysk varevogn på danske
plader?.

Når jeg tænker på om det kan betale sig, mener jeg for en almindelig
forbruger.

Fra : Thomas

Dato : 21-07-05 19:08

> Kan det betale sig at importere eks. en bil fra tyskland til danmark,

I nogle situationer ja.

> og hvad skal man evt. betale af afgift for at få en tysk varevogn på
> danske plader?.

30% afgift på biler med totalvægt >2 ton OG som ikke er personvognslignende.

--
Thomas Krath

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-07-05 20:58

"Per Larsen" <Dsl89612@vip.cybercity.dk> wrote in news:42dfe169$0$67258
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> [...]
> plader?.
>
> Når jeg tænker på om det kan betale sig, mener jeg for en almindelig

Det kommer an på hvad du mener med "betale sig".

Kroner/øre mæssigt kontra forbrugt tid = nej sikkert ikke.

Korner/øre mæssigt kontra eventyret, spændingen, en bil med mere udstyr, en
bil med færre km, en bil som ikke har set skyggen af salt = Helt 100%
sikkert uden at blinke!

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Mogens

Dato : 21-07-05 20:58

On 21 Jul 2005 19:57:39 GMT, "Martin Johansen [6000]"
<no@no.no.invalid> wrote:

>Det kommer an på hvad du mener med "betale sig".
>Kroner/øre mæssigt kontra forbrugt tid = nej sikkert ikke.

Langt fra enig, men dét kommer sikkert ikke bag på nogen :)

Mvh Mogens...

Fra : Brian

Dato : 21-07-05 21:09

Mogens wrote:

> Langt fra enig, men dét kommer sikkert ikke bag på nogen :)

Det kan jo være Martin's timeløn til sig selv, er temmelig høj

Men ellers skal man vel ønske noget lidt specielt, før det kan betale
sig ? Jeg mener, man henter da ikke en standard Golf III TDI, men mere
noget ala det som gruppens VW fanatiker Claus ( ) hentede.
Sådan én finder man jo overhovedet ikke herhjemme...

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-07-05 22:42

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42e00117$0$18647$14726298
@news.sunsite.dk:

> Det kan jo være Martin's timeløn til sig selv, er temmelig høj

Ved ikke om den er specielt høj, men nu tilhører jeg heller ikke gruppe 1
som vægter den brugte tid

> [...]
> noget ala det som gruppens VW fanatiker Claus ( ) hentede.
> Sådan én finder man jo overhovedet ikke herhjemme...

Ja at hente en standardvogn som Golf3 kan slet ikke betale sig. Den skal
være proppet med udstyr før det giver mening.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-07-05 22:38

Mogens <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in

> Langt fra enig, men dét kommer sikkert ikke bag på nogen :)

Også derfor jeg skrev "sikkert ikke".

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Fly Christensen

Dato : 21-07-05 21:06

On 21 Jul 2005 19:57:39 GMT, "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid>
wrote:

[snip]
>, en bil som ikke har set skyggen af salt

Så skal den have stået i garage hele tiden.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Per Larsen

Dato : 21-07-05 21:46

tjaa min ide var at hente en sharan hjem, men kunne forestille mig det kan
være lidt svært som privat person med at få hevet bilen til DK osv.

Men den med ekstra udstyr/mindre kilometer/nyere bil er bestemt det der
trækker, tiden er lige meget :0).

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-07-05 22:41

> tjaa min ide var at hente en sharan hjem, men kunne forestille mig
> det kan være lidt svært som privat person med at få hevet bilen til DK
> osv.

Det er hamrende nemt, men sørg for at være mindst 2 til jobbet og sørg for
at den ene er skidegod til tysk.

> Men den med ekstra udstyr/mindre kilometer/nyere bil er bestemt det
> der trækker, tiden er lige meget :0).

Helt enig - også derfor jeg selv står midt i "eventyret".

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Per Larsen

Dato : 22-07-05 09:41

Skal man så have bilen med hjem på trailer, eller kan man evt. låne nogle
prøve plader og køre hjem i den?.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-07-05 10:30

> Skal man så have bilen med hjem på trailer, eller kan man evt. låne
> nogle prøve plader og køre hjem i den?.

Man køber nogle exportplader som gælder i 5 dage. Inkl. ansvarsforsikring
koster sådan et sæt 150Euro.

PS: Kan du lokkes til at klippe det overflødige væk og placere dit svar
nedenunder?

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Per Larsen

Dato : 22-07-05 11:07

> Man køber nogle exportplader som gælder i 5 dage. Inkl. ansvarsforsikring
> koster sådan et sæt 150Euro.
>
> PS: Kan du lokkes til at klippe det overflødige væk og placere dit svar
> nedenunder?

Joda :p

jamen det kan være jeg skal kigge lidt mere på det brugtmarked i tyskland
så, for jeg har svært ved at blive tilfreds med de danske biler der er til
salg.

Det eneste jeg nu har lidt svært ved er at finde ud af hvordan jeg specifikt
søger på en varevogn på eks. www.mobile.de det eneste jeg ser af muligheder
er van og det inkluderer også bilver med eks. de ekstra sæder bag i. og dem
ken jeg jo ikke bruge når den skal på guleplader.

Hygge-
Per

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-07-05 17:34

> Joda :p

Lækkert

> jamen det kan være jeg skal kigge lidt mere på det brugtmarked i
> tyskland så, for jeg har svært ved at blive tilfreds med de danske
> biler der er til salg.

Der er mange gode biler dernede men pas for guds skyld på, at der ikke er
fusket med km-antal! Tyskerne er ved at være slemme til det.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Mogens

Dato : 22-07-05 05:25

On Thu, 21 Jul 2005 22:46:06 +0200, "Per Larsen"
> [...]

>være lidt svært som privat person med at få hevet bilen til DK osv.
>Men den med ekstra udstyr/mindre kilometer/nyere bil er bestemt det der

Een af mine medarbejdere har købt sig en ret ny VW Sharan, der er
importeret. Jeg fortalte ham lidt om mulighederne, hvorefter han bad
en brugtvognshandler klare opgaven. Trods det forhøjede
omkostningsniveau var bundlinien (økonomi) alligevel billigere, end
hvis han skulle have købt en dansk !

Mvh Mogens...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-07-05 22:38

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote in

> Så skal den have stået i garage hele tiden.

Du ved hvad jeg mener (forhåbentlig)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Fly Christensen

Dato : 21-07-05 23:06

On 21 Jul 2005 21:37:58 GMT, "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid>
wrote:

>Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote in

>Du ved hvad jeg mener (forhåbentlig)

Det kommer an på, om du ligger under for den illusion, der hedder, at
der aldrig bruges salt på vejene i Sydtyskland. Det er nemlig ikke
korrekt. På Autobahn og store veje bruges der salt i hele Tyskland.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-07-05 23:23

> Det kommer an på, om du ligger under for den illusion, der hedder, at
> der aldrig bruges salt på vejene i Sydtyskland. Det er nemlig ikke
> korrekt. På Autobahn og store veje bruges der salt i hele Tyskland.

Jeg har altid fået fortalt, at der ikke saltes i Tyskland.

Og dermed dette sagt: Hvordan kan bilerne være i så meget bedre stand
dernede med hensyn til rust, hvis der saltes som du siger?

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 07:34

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

| Og dermed dette sagt: Hvordan kan bilerne være i så meget bedre stand
| dernede med hensyn til rust, hvis der saltes som du siger?

Er de så det?, også hvis du undersøger i to regioner som grænser op til
hinanden, Sønderjylland, Slesvig. Jeg tror det er "fastlands"klimaet,
koldere vintre/varmere somre, når du kommer længere ned, som giver
forskellen.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-07-05 10:31

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in news:42e092b8
$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Er de så det?

Ja - spørg enhver "importør".

Bilens stand er en af faktorene for at importere selv.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : John Sahl

Dato : 22-07-05 08:41

Martin Johansen [6000] wrote:
> Og dermed dette sagt: Hvordan kan bilerne være i så meget bedre stand
> dernede med hensyn til rust, hvis der saltes som du siger?

Det er klimaet der er anderledes når du kommer længere
ned/ind i landet..

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-07-05 10:31

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in news:42e0a391$0$78280$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Det er klimaet der er anderledes når du kommer længere
> ned/ind i landet..

Så langt var jeg alligevel ikke nede og klima eller ej - Salt er skidt

Så hvis de salter så "skal" bilerne ruste også.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Henrik B.

Dato : 15-08-05 18:27

> "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in
> @dreader1.cybercity.dk:

> Så langt var jeg alligevel ikke nede og klima eller ej - Salt er skidt
>
> Så hvis de salter så "skal" bilerne ruste også.

De salter også på livet løs i Tyskland. Men henter man en bil fra
Sydtyskland, har den kørt i højere luftlag = tørre luft. Det er dét der
giver den "manglende" rust. Min egen 12 år gamle bil, fra Sydtyskland, har
intet rust i vanger m.v. Det er konstateret ved selvsyn

Fra : John Sahl

Dato : 15-08-05 18:40

Henrik B. wrote:
> [...]
> der giver den "manglende" rust. Min egen 12 år gamle bil, fra
> Sydtyskland, har intet rust i vanger m.v. Det er konstateret ved

Netop.. Det er klimaet og ikke at de ikke salter, som gør at de
ikke ruster så meget som her oppe i det nordtyske

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-08-05 18:55

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in news:4300d3cf$0$78287$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Netop.. Det er klimaet og ikke at de ikke salter, som gør at de
> ikke ruster så meget som her oppe i det nordtyske

Jeg bøjer og bukker mig i støvet.

Så mangler vi bare at aflive den myte for indtil videre er denne tråd det
eneste jeg har læst/hørt om at de salter.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Henrik B.

Dato : 15-08-05 19:09

> Så mangler vi bare at aflive den myte for indtil videre er denne tråd det
> eneste jeg har læst/hørt om at de salter.

Jeg konstaterede over tyskeren jeg købte min bil af: Det må være dejligt at
de ikke salter hos Jer. Hertil var et forundret ansigt og svaret: Ikke
salter? De salter helt vildt hver vinter.

Fra : Peter

Dato : 15-08-05 19:24

[klip]

> Jeg konstaterede over tyskeren jeg købte min bil af: Det må være dejligt
> at de ikke salter hos Jer. Hertil var et forundret ansigt og svaret: Ikke
> salter? De salter helt vildt hver vinter.

Det kan jeg kun bekræfte. Jeg har boet i Sydtyskland.

/Peter

--
http://www.grauslund.com