html.dk og validering
Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-07-05 17:30

Er der nogen der ved hvorfor html.dk har w3c logoet på alle deres sider,
når det ikke er dem alle der validerer ?
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-07-05 18:42

Ivan V. Klattrup wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er der nogen der ved hvorfor html.dk har w3c logoet på alle deres sider,
> når det ikke er dem alle der validerer ?
> [...]

Hej Ivan

Det er ganske logisk, når at man går ind på http://validator.w3.org/ side,
og indtaster en web adresse, så bliver kun den side man har åben valideret,
undersider bliver ikke valideret, så hvis man skal være sikker på ar alt
valideres, skal man undersøge ALLE sider på web stedet.

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-07-05 18:50

Martin Jørgensen skrev:

>så hvis man skal være sikker på ar alt
>valideres, skal man undersøge ALLE sider på web stedet.

Den har jeg forstået, det jeg mener er hvorfor er logoet for w3c på f.eks
denne site http://html.dk/afstemninger/ den validerer jo ikke

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-07-05 19:18

Ivan V. Klattrup skrev:

> Den har jeg forstået, det jeg mener er hvorfor er logoet for
> w3c på f.eks denne site http://html.dk/afstemninger/ den
> validerer jo ikke

Valideringslogoerne er formentlig inkluderet med SSI. HTML.dk har
ganske mange sider, og valideringen er øjensynligt smuttet på nogle
af dem.

Fejlene på den side du henviser til, ligner nogle der er opstået
ved at lade et script lave automatiske links på visse ord (asp.net,
job, rss). Men det er selvfølgelig stadig fejl - og noget der
derfor ikke burde være på en side der reklamerer med at være
fejlfri (i forhold til xhtml og css). Hvis du skriver til dem, vil
de formentlig hurtigt få det rettet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin

Dato : 23-07-05 01:35

Martin Jørgensen wrote:

> [...]
> undersider bliver ikke valideret, så hvis man skal være sikker på ar alt
> valideres, skal man undersøge ALLE sider på web stedet.

Så er det godt man har firefox og et sødt lille plugin der viser hvor
mange fejl og warnings der er fra w3.org on-the-fly :D

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 23-07-05 01:54

"Martin" <news@natten-i.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det godt man har firefox og et sødt lille plugin der viser hvor
> mange fejl og warnings der er fra w3.org on-the-fly :D

Hvad hedder dette plug-in?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-07-05 15:07

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Hvad hedder dette plug-in?

Webdeveloper: http://chrispederick.com/work/firefox/webdeveloper/

Med det plugin installeret, taster du blot [Ctrl]+[Shift]+[A] - så bliver
den aktuelle side i browseren sendt til validering hos W3C.

Det virker også på serverside-sider fra din egen harddisk, hvis blot du har
en server installeret, så du kan se serverside-sider lokalt.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 21-07-05 18:53

In news:<xn0e50ngcgpu6b000@dtext01.news.tele.dk>
Ivan V. Klattrup typed:
> Er der nogen der ved hvorfor html.dk har w3c logoet på alle deres
> sider, når det ikke er dem alle der validerer ?

Sikkert fordi man har lavet en lille rettelse i et link for eksempel
eller måske har rettet en stavefejl og har misset en enkelt karakter,
mere skal der ikke til for at få en side til at fejle.

Det er altid nemt at finde fejl, om det drejer sig om valideringe eller
ej. Det man bør kigge efter hvad er det for en type fejl og foranlediger
den i sig selv en stribe andre fejl. en enkelt slåfejl der får en
sluttag til at fremstå som manglende kan let genere både 30 og 100 fejl
der faktisk ikke er der. Men testen finder dem på grund af en enkelt
slåfejl.

Validering er et hjælpeværktøj, de fleste browsere er mere tilgivende en
validatoren.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Villum Sejersen

Dato : 21-07-05 22:05

Ivan V. Klattrup wrote:

> Er der nogen der ved hvorfor html.dk har w3c logoet på alle deres sider,
> når det ikke er dem alle der validerer ?

Hvad med at spørge dem, det vedrører, altså dem, der står for html.dk,
før du ulejliger nogen andre?

--
med venlig hilsen Villum Sejersen

http://home20.inet.tele.dk/vsevisit