Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rasler jeres 350D ?
Fra : Jens Christensen

Dato : 21-07-05 14:20

Hejsa!

Så er jeg også hoppet på dSLR vognen, og har netop afhentet mit Canon 350D,
wehee
Jeg bemærkede med det samme at der er et eller andet, der rasler inde i
huset når man bevæger det, ikke kun når man vender det op på højkant, men
også hvis man prøver at lave en hurtig panorering...det undre mig lidt...er
jeg endnu engang så heldig at ha' fået et produkt med fejl, eller rasler
jeres også?

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-07-05 14:24

Jens Christensen wrote:
> [...]
> jeg endnu engang så heldig at ha' fået et produkt med fejl, eller rasler

Gør det det også med åben flash ? flashen på mit gamle 300D raslede,
jeg har ikke bemærket om mit 20D gør det samme.

// Hans
--
The Computer Festival of The Year | http://se2k.dk | 4-7/8

Fra : Jens Christensen

Dato : 21-07-05 14:38

> Gør det det også med åben flash ? flashen på mit gamle 300D raslede,
> jeg har ikke bemærket om mit 20D gør det samme.

Hej Hans!

Det gør det især med åben flash!
Fejlen er fundet...det er de metalbøjler, der sørger stopper flashen når den
springer op...de kan begge rasle 1mm til hver side...de har lavet ALT (lidt
overdrevet) i plastik, hvorfor ikke også lige de to så man slipper for at
høre på det

Må finde en løsning på det senere...har allerede forelsket mig i det kamera,
og det ryger ikke retur første dag pga. metal-ting, der rasler

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-07-05 14:40

Jens Christensen wrote:
> Må finde en løsning på det senere...har allerede forelsket mig i det kamera,
> og det ryger ikke retur første dag pga. metal-ting, der rasler

Man vænner sig til det.. ellers må du bare fotografere noget der
larmer så det overdøver ;)

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Jens Christensen

Dato : 21-07-05 14:47

> Man vænner sig til det.. ellers må du bare fotografere noget der
> larmer så det overdøver ;)

Jeg sætter den bare til continues og holder knappen i bund
Jeg elsker den lyd

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Jacob

Dato : 21-07-05 18:57

"Jens Christensen" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message

> Jeg sætter den bare til continues og holder knappen i bund
> Jeg elsker den lyd
>
> --
> Mvh.
> Jens Christensen

så sku du prøve en 20D i jpg. og den bliver bare ved. du kan finde lyden på
et af de utallige review sites.

Jacob

Fra : Jens Christensen

Dato : 21-07-05 19:06

"Jacob" <Rocky.tmc.fjer_nes@mail.dk> wrote in message

> "Jens Christensen" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse

> så sku du prøve en 20D i jpg. og den bliver bare ved. du kan finde lyden
> på et af de utallige review sites.

Ja, jeg har prøvet det, det er superfedt! Mht. lyde på nettet, så var der
en der linkede til en film, der var lavet med still-billeder fra en 20D,
hvor den eneste lyd var shutteren...der får man lidt en fornemmelse af det,
men man ender med at blive syg i kraniet

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-07-05 21:11

Jacob wrote:

> så sku du prøve en 20D i jpg. og den bliver bare ved. du kan finde lyden på
> et af de utallige review sites.

Hmm... det må vist være noget som de talentløse knipsere bruger
deres kamera og tid på, for erfarne fotografer er det nemlig et
parameter, at kameraet er så lydløst som overhovedet muligt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex W

Dato : 21-07-05 21:29

> Hmm... det må vist være noget som de talentløse knipsere bruger deres
> kamera og tid på, for erfarne fotografer er det nemlig et parameter, at
> kameraet er så lydløst som overhovedet muligt...

)))))

Den var sjov Niels

/Alex W

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-07-05 21:52

Alex W wrote:

> Den var sjov Niels

Tja... den er sådanset alvorlig nok ment, førhen valgt mange
fotografer netop Leica's M2 og M3 kameraer, da man næsten ikke kunne
høre deres lukker.

Der er jo masser af situationer, hvor det ligefrem er et must, at
kameraet ikke må støje, og hvor fikst er det lige med et DSLR pakket
ind i en blimp...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-07-05 22:41

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Tja... den er sådanset alvorlig nok ment, førhen valgt mange
>fotografer netop Leica's M2 og M3 kameraer, da man næsten ikke kunne
>høre deres lukker.

En M4 om jeg må be'.

Mener ikke, at M3 nogensinde blev populær.
--
Knud

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-07-05 22:46

Niels Riis Ebbesen skrev:

> [...]
>
> Der er jo masser af situationer, hvor det ligefrem er et must, at
> kameraet ikke må støje, og hvor fikst er det lige med et DSLR pakket ind

Og fordi der ikke var et spejl til at sætte huset i rystelser, skulle
man kunne klare sig med lidt længere lukkertid - og lys er der ikke
altid nok af.
Så engang et forsøg, hvor diverse kameraer (stativ, trådudløser)
fotograferede en lysplet. Om jeg ikke husker fejl, skulle en 24x36 slr
ned på 1/160 før man ikke kunne se rystelser hvor en Leica klarede 1/80.
Det bekymrede os meget det år..I hvert fald de af os der ikke "havde
tid" til en Leica.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Alex W

Dato : 21-07-05 22:58

> [...]
>
> Der er jo masser af situationer, hvor det ligefrem er et must, at kameraet
> ikke må støje, og hvor fikst er det lige med et DSLR pakket ind i en

Kender godt situationen. for år siden (omkring 20) fotograferede jeg TV ..
til ugeblade mv. . Brugte Nikon. (med winder). Jeg fotograferede bare under
prøverne
Store og tunge kamera med masser af objektiver ... en hel taske fuld. Fast
brændvidde ikke noget med zooms og alt det nymodens.... Lysstærke f.2 og
derunder, Længere teler f2.8.
Nææh, rigtige mænd fotografere med DSLR i dag

Ikke noget med blimp .. det er en modificeret tevarmer. Kamera skal ses og
høres og ryggen bøjes!!!! Respekt !!!

/Alex W

Fra : Holst

Dato : 21-07-05 21:45

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmm... det må vist være noget som de talentløse knipsere bruger
> deres kamera og tid på, for erfarne fotografer er det nemlig et
> parameter, at kameraet er så lydløst som overhovedet muligt...

Ja, ellers bliver du vel opdaget under bænken i pigernes omklædningsrum ...

Fra : Jens Christensen

Dato : 21-07-05 21:36

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Hmm... det må vist være noget som de talentløse knipsere bruger deres
> kamera og tid på, for erfarne fotografer er det nemlig et parameter, at
> kameraet er så lydløst som overhovedet muligt...

Bare rolig, de to omtalte metalskinner larmer så meget at man slet ikke
bemærker lukkeren!

--
Mvh.
Jens Christensen (Talenløs knipser af profession)

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-07-05 22:11

> Hmm... det må vist være noget som de talentløse knipsere bruger deres
> kamera og tid på, for erfarne fotografer er det nemlig et parameter, at
> kameraet er så lydløst som overhovedet muligt...

Naturligvis kan du underbygge din påstand, og forklare hvad der så er
årsagen til at stort set alle "erfarne" fotografer bruger larmende
spejlreflekskameraer?

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Holst

Dato : 21-07-05 14:38

Jens Christensen wrote:

> [...]
> jeg endnu engang så heldig at ha' fået et produkt med fejl, eller rasler

Ja, det gør det. Jeg må indrømme, at jeg ikke har lagt mærke til det
tidligere.

Men umiddelbart er det den indbyggede blitz. Prøv at åben den. De små
metalpinde i siderne sidder lidt løst. Det er vist dem, der rasler lidt,
når man bevæger kameraet.

Fra : Jens Christensen

Dato : 21-07-05 14:40

"Holst" <newsjul05@shelter.dk> wrote in message

> [...]
>
> Men umiddelbart er det den indbyggede blitz. Prøv at åben den. De små
> metalpinde i siderne sidder lidt løst. Det er vist dem, der rasler lidt,

Jep.! Er "glad" for at høre at andre har samme problem :)

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Holst

Dato : 21-07-05 15:12

Jens Christensen wrote:

> Jep.! Er "glad" for at høre at andre har samme problem :)

Jeg vil ikke ligefrem kalde det et problem ...

Fra : Morten Mortensen

Dato : 21-07-05 14:30

Hej Jens

Jeg er ked af at fortælle dig, at du så nok har fået et kamera med fejl, for
jeg har et magen til og det ikke engang knirker når jeg tager ved det.

Mvh.

Morten

Fra : Jens Christensen

Dato : 21-07-05 14:40

"Morten Mortensen" <mam@ingenspamdebedste.dk> wrote in message
> [...]
> for jeg har et magen til og det ikke engang knirker når jeg tager ved det.

Hej Morten, tak for dit svar.

Det lader til at andre har problemer med rasleri...må leve med det indtil
jeg finder på en løsning...det kan ikke passe at gaffa ikke kan fikse det

Mvh.
Jens Christensen

Fra : Morten Mortensen

Dato : 21-07-05 15:17

Ja, nu blev jeg jo nysgerig, for jeg kunne se at der var andre der havde det
samme problem som dig, så jeg måtte lige kigge mit nærmere efter.

Og jo hvis jeg ryster det kraftig eller vender og drejer det helt vildt og
på hovedet, så kan jeg også godt få mit til at rasle, men det er absolut
ikke noget jeg har lagt mærke til før end nu du nævner det.
Hmmm, træls for nu kan jeg nok ikke lade være med at bide mærke i det.

Men du har ret, gaffa er løsningen på alt......

Jeg beklager, at jeg nok var lidt forhurtigt ude.

Fra : Jens Christensen

Dato : 21-07-05 15:24

> [...]
> absolut ikke noget jeg har lagt mærke til før end nu du nævner det.
> Hmmm, træls for nu kan jeg nok ikke lade være med at bide mærke i det.

Du kan ligeså godt købe et nyt kamera..du vil tænke over det hver gang i ser
det

> Men du har ret, gaffa er løsningen på alt......

Og det kan slet ikke diskuteres...jo, der er ganske få ting det ikke kan
klare, men det kan strips til gengæld

> Jeg beklager, at jeg nok var lidt forhurtigt ude.

No problemo!

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 21-07-05 16:34

In news:42dfae9f$0$64191$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Morten Mortensen <mam@ingenspamdebedste.dk> Typed:

> Men du har ret, gaffa er løsningen på alt......

I virkeligheden behøver vi kun to stykker værktøj

hvis det ikke sidder fast og det skal.. Gaffa

Hvis det sidder fast men ikke skal.. WD 40

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Jens Christensen

Dato : 21-07-05 16:51

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote in
message news:42dfc055$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> I virkeligheden behøver vi kun to stykker værktøj
>
> hvis det ikke sidder fast og det skal.. Gaffa
>
> Hvis det sidder fast men ikke skal.. WD 40

Og ild, hvis WD40 ikke tager det... :)

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-05 23:04

> "Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote in
> message news:42dfc055$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og ild, hvis WD40 ikke tager det... :)

Ja og ild OG WD40, hvis der er myg...

Mvh. Claus Petersen

Fra : Kenneth

Dato : 21-07-05 15:08

> [...]
> også hvis man prøver at lave en hurtig panorering...det undre mig
> lidt...er jeg endnu engang så heldig at ha' fået et produkt med fejl,

Jep, det gør det.
Lyden kommer fra de to små metalbøjler som holder flashen.
Prøv at åbne flachen og hold kameraet således at du kan røre ved de to
bøjler med tommelfingrene.
Så stopper raslerriet forhåbentlig

ingen problem idet

/Kenneth

Fra : hansen

Dato : 21-07-05 15:14

"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i en meddelelse

> [...]
> Lyden kommer fra de to små metalbøjler som holder flashen.
> Prøv at åbne flachen og hold kameraet således at du kan røre ved de to

Ellers hold hovedet helt stille.

Fra : Jens Christensen

Dato : 21-07-05 15:25

> Ellers hold hovedet helt stille.

Bla bla bla

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Kenneth

Dato : 21-07-05 18:52

"hansen" <hansen@æøå.dk> skrev i en meddelelse

> "Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i en meddelelse

> men

> Ellers hold hovedet helt stille.
Jamen så er der jo istedet den underlige klukkende & dryppende lyd når man
holder hovedet helt stille, kan dt være flydende krystal ??

..-)Kenneth

Fra : Jacob

Dato : 21-07-05 19:01

> [...]
> Lyden kommer fra de to små metalbøjler som holder flashen.
> Prøv at åbne flachen og hold kameraet således at du kan røre ved de to

en smule syrefridt fedt kan måske dæmpe metaldimserne så meget at det ikke
kan høres mere. bare pas på at det ikke kommer på selve glasset på blitzen.
så får man en mystisk blitz belysning.

Jacob

Fra : Alex W

Dato : 21-07-05 19:27

> Hejsa!
>
> Så er jeg også hoppet på dSLR vognen, og har netop afhentet mit Canon
> 350D, wehee

Arrrgh ... mit rasler også..... i øvrigt noget jeg ikke har lagt mærke til
før.

Tyggegummi må være løsningen

/AlexW

Fra : Jens Christensen

Dato : 21-07-05 19:48

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> wrote in message

> Arrrgh ... mit rasler også..... i øvrigt noget jeg ikke har lagt mærke
> til
> før.
>
> Tyggegummi må være løsningen

Jeg er skyld i at mange finder "fejl" på deres 350D kan jeg se på det hele

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Alex W

Dato : 21-07-05 20:57

> Jeg er skyld i at mange finder "fejl" på deres 350D kan jeg se på det hele
>

> --
> Mvh.
> Jens Christensen

Hej igen Jens

Ja, du er skyld i megen uro
Nææh det er nok ikke 'fejl' men sjusk fra Canons side ... men hvad .. til
den pris kameraet koster er de tilgivet. det fotografere fint.

/Alex W

Fra : Jens Christensen

Dato : 21-07-05 21:38

> Hej igen Jens
>
> Ja, du er skyld i megen uro

Sådan er jeg bare

> Nææh det er nok ikke 'fejl' men sjusk fra Canons side ... men hvad .. til
> den pris kameraet koster er de tilgivet. det fotografere fint.

Ja, det er sjusk men selvom det er et billigt dSLR, er det sådan en lille
detalje, der godt kunne have være fikset... men hva... i morgen har jeg
glemt det

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-07-05 21:20

Alex W wrote:

> Tyggegummi må være løsningen

Dengang da jeg var ung, da var min far værkstedschef hos en af de
større Volvo-forhandlere, og på et tidspunkt kom der en Volvo model,
så vidt jeg husker, så var det 240 serien, som havde en uheldig
udformning af tagrenden, så der opstod en fløjtelyd ved bestemte
hastighedder.

Når kunderne kom ind på værkstedet og klagede over fløjtelyden, så
var det min fars brillinummer, at slippe af med at placere to små
stykker tyggegumme i tagrenderne, uden at kunden bemærkede det.

Og så bad han kunden om, at køre ham en tur så han kunne høre
fløjtelyden, og den var der selvfølgelig ikke længre...))

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-07-05 08:04

> [...]

> i huset når man bevæger det, ikke kun når man vender det op på
> højkant, men også hvis man prøver at lave en hurtig panorering...det

Kunne det ikke være retningssensoren - altså dén lille dims i kameraet, der
detekterer, om kameraet vender horisontalt eller vertikalt. Sådan en er vist
blot en lille kugle i et rør, der kan "rasle".

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/8/05)

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 22-07-05 17:44

Ole Larsen wrote in Message-ID:
<42e01790$0$19407$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> [...]
> fotograferede en lysplet. Om jeg ikke husker fejl, skulle en 24x36 slr
> ned på 1/160 før man ikke kunne se rystelser hvor en Leica klarede

Det er forhåbentligt lang tid siden, for nu har alle SLR'er vel mirror
lock-up?

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-07-05 21:52

Peter Fjelsten skrev:
> Ole Larsen wrote in Message-ID:

> Det er forhåbentligt lang tid siden, for nu har alle SLR'er vel mirror
> lock-up?

Du kan ikke benytte søger under mirror lock-up

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 22-07-05 23:53

<42e15c60$0$26256$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Du kan ikke benytte søger under mirror lock-up

Du skrev om stativ og udløser?

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-07-05 07:20

Peter Fjelsten skrev:
> Ole Larsen wrote in Message-ID:

> Du skrev om stativ og udløser?

Øhøm - fremgik det ikke tydeligt nok, at forsøget netop gik ud på at
efterprøve hvad spejlet forårsager af uskarphed ? Så understreges det
hermed.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 23-07-05 10:09

<42e1e192$0$27134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Øhøm - fremgik det ikke tydeligt nok, at forsøget netop gik ud på at
> efterprøve hvad spejlet forårsager af uskarphed ? Så understreges det
> hermed.

Åbenbart ikke - såwwy!