/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Rasler jeres 350D ?
Fra : Jens Christensen


Dato : 21-07-05 14:20

Hejsa!

Så er jeg også hoppet på dSLR vognen, og har netop afhentet mit Canon 350D,
wehee
Jeg bemærkede med det samme at der er et eller andet, der rasler inde i
huset når man bevæger det, ikke kun når man vender det op på højkant, men
også hvis man prøver at lave en hurtig panorering...det undre mig lidt...er
jeg endnu engang så heldig at ha' fået et produkt med fejl, eller rasler
jeres også?

--
Mvh.
Jens Christensen



 
 
Hans Joergensen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 21-07-05 14:24

Jens Christensen wrote:
> Så er jeg også hoppet på dSLR vognen, og har netop afhentet mit Canon 350D,
> wehee
> Jeg bemærkede med det samme at der er et eller andet, der rasler inde i
> huset når man bevæger det, ikke kun når man vender det op på højkant, men
> også hvis man prøver at lave en hurtig panorering...det undre mig lidt...er
> jeg endnu engang så heldig at ha' fået et produkt med fejl, eller rasler
> jeres også?

Gør det det også med åben flash ? flashen på mit gamle 300D raslede,
jeg har ikke bemærket om mit 20D gør det samme.

// Hans
--
The Computer Festival of The Year | http://se2k.dk | 4-7/8

Jens Christensen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Christensen


Dato : 21-07-05 14:38

> Gør det det også med åben flash ? flashen på mit gamle 300D raslede,
> jeg har ikke bemærket om mit 20D gør det samme.

Hej Hans!

Det gør det især med åben flash!
Fejlen er fundet...det er de metalbøjler, der sørger stopper flashen når den
springer op...de kan begge rasle 1mm til hver side...de har lavet ALT (lidt
overdrevet) i plastik, hvorfor ikke også lige de to så man slipper for at
høre på det

Må finde en løsning på det senere...har allerede forelsket mig i det kamera,
og det ryger ikke retur første dag pga. metal-ting, der rasler

--
Mvh.
Jens Christensen



Hans Joergensen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 21-07-05 14:40

Jens Christensen wrote:
> Må finde en løsning på det senere...har allerede forelsket mig i det kamera,
> og det ryger ikke retur første dag pga. metal-ting, der rasler

Man vænner sig til det.. ellers må du bare fotografere noget der
larmer så det overdøver ;)

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Jens Christensen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Christensen


Dato : 21-07-05 14:47

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
news:slrnddv9dg.9qi.haj@enterprise-server.dk...
> Jens Christensen wrote:
>> Må finde en løsning på det senere...har allerede forelsket mig i det
>> kamera,
>> og det ryger ikke retur første dag pga. metal-ting, der rasler
>
> Man vænner sig til det.. ellers må du bare fotografere noget der
> larmer så det overdøver ;)

Jeg sætter den bare til continues og holder knappen i bund
Jeg elsker den lyd

--
Mvh.
Jens Christensen



Jacob (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 21-07-05 18:57


"Jens Christensen" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse
news:42dfa75d$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
> news:slrnddv9dg.9qi.haj@enterprise-server.dk...
>> Jens Christensen wrote:
>>> Må finde en løsning på det senere...har allerede forelsket mig i det
>>> kamera,
>>> og det ryger ikke retur første dag pga. metal-ting, der rasler
>>
>> Man vænner sig til det.. ellers må du bare fotografere noget der
>> larmer så det overdøver ;)
>
> Jeg sætter den bare til continues og holder knappen i bund
> Jeg elsker den lyd
>
> --
> Mvh.
> Jens Christensen
>
så sku du prøve en 20D i jpg. og den bliver bare ved. du kan finde lyden på
et af de utallige review sites.

Jacob



Jens Christensen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Christensen


Dato : 21-07-05 19:06

"Jacob" <Rocky.tmc.fjer_nes@mail.dk> wrote in message
news:42dfe209$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Jens Christensen" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse
> news:42dfa75d$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
>> news:slrnddv9dg.9qi.haj@enterprise-server.dk...
>>> Jens Christensen wrote:
>>>> Må finde en løsning på det senere...har allerede forelsket mig i det
>>>> kamera,
>>>> og det ryger ikke retur første dag pga. metal-ting, der rasler
>>>
>>> Man vænner sig til det.. ellers må du bare fotografere noget der
>>> larmer så det overdøver ;)
>>
>> Jeg sætter den bare til continues og holder knappen i bund
>> Jeg elsker den lyd
>>
>> --
>> Mvh.
>> Jens Christensen
>>
> så sku du prøve en 20D i jpg. og den bliver bare ved. du kan finde lyden
> på et af de utallige review sites.

Ja, jeg har prøvet det, det er superfedt! Mht. lyde på nettet, så var der
en der linkede til en film, der var lavet med still-billeder fra en 20D,
hvor den eneste lyd var shutteren...der får man lidt en fornemmelse af det,
men man ender med at blive syg i kraniet

--
Mvh.
Jens Christensen



Niels Riis Ebbesen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 21-07-05 21:11


Jacob wrote:

> så sku du prøve en 20D i jpg. og den bliver bare ved. du kan finde lyden på
> et af de utallige review sites.


Hmm... det må vist være noget som de talentløse knipsere bruger
deres kamera og tid på, for erfarne fotografer er det nemlig et
parameter, at kameraet er så lydløst som overhovedet muligt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Alex W (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Alex W


Dato : 21-07-05 21:29

> Hmm... det må vist være noget som de talentløse knipsere bruger deres
> kamera og tid på, for erfarne fotografer er det nemlig et parameter, at
> kameraet er så lydløst som overhovedet muligt...

)))))

Den var sjov Niels

/Alex W



Niels Riis Ebbesen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 21-07-05 21:52


Alex W wrote:

> Den var sjov Niels


Tja... den er sådanset alvorlig nok ment, førhen valgt mange
fotografer netop Leica's M2 og M3 kameraer, da man næsten ikke kunne
høre deres lukker.

Der er jo masser af situationer, hvor det ligefrem er et must, at
kameraet ikke må støje, og hvor fikst er det lige med et DSLR pakket
ind i en blimp...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Knud Gert Ellentoft (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 21-07-05 22:41

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Tja... den er sådanset alvorlig nok ment, førhen valgt mange
>fotografer netop Leica's M2 og M3 kameraer, da man næsten ikke kunne
>høre deres lukker.

En M4 om jeg må be'.

Mener ikke, at M3 nogensinde blev populær.
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Ole Larsen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 21-07-05 22:46

Niels Riis Ebbesen skrev:
>
> Alex W wrote:
>
>> Den var sjov Niels
>
>
>
> Tja... den er sådanset alvorlig nok ment, førhen valgt mange fotografer
> netop Leica's M2 og M3 kameraer, da man næsten ikke kunne høre deres
> lukker.
>
> Der er jo masser af situationer, hvor det ligefrem er et must, at
> kameraet ikke må støje, og hvor fikst er det lige med et DSLR pakket ind
> i en blimp...
>
Og fordi der ikke var et spejl til at sætte huset i rystelser, skulle
man kunne klare sig med lidt længere lukkertid - og lys er der ikke
altid nok af.
Så engang et forsøg, hvor diverse kameraer (stativ, trådudløser)
fotograferede en lysplet. Om jeg ikke husker fejl, skulle en 24x36 slr
ned på 1/160 før man ikke kunne se rystelser hvor en Leica klarede 1/80.
Det bekymrede os meget det år..I hvert fald de af os der ikke "havde
tid" til en Leica.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Alex W (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Alex W


Dato : 21-07-05 22:58

> Tja... den er sådanset alvorlig nok ment, førhen valgt mange fotografer
> netop Leica's M2 og M3 kameraer, da man næsten ikke kunne høre deres
> lukker.
>
> Der er jo masser af situationer, hvor det ligefrem er et must, at kameraet
> ikke må støje, og hvor fikst er det lige med et DSLR pakket ind i en
> blimp...

Kender godt situationen. for år siden (omkring 20) fotograferede jeg TV ..
til ugeblade mv. . Brugte Nikon. (med winder). Jeg fotograferede bare under
prøverne
Store og tunge kamera med masser af objektiver ... en hel taske fuld. Fast
brændvidde ikke noget med zooms og alt det nymodens.... Lysstærke f.2 og
derunder, Længere teler f2.8.
Nææh, rigtige mænd fotografere med DSLR i dag

Ikke noget med blimp .. det er en modificeret tevarmer. Kamera skal ses og
høres og ryggen bøjes!!!! Respekt !!!

/Alex W






Holst (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 21-07-05 21:45


Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmm... det må vist være noget som de talentløse knipsere bruger
> deres kamera og tid på, for erfarne fotografer er det nemlig et
> parameter, at kameraet er så lydløst som overhovedet muligt...

Ja, ellers bliver du vel opdaget under bænken i pigernes omklædningsrum ...

Jens Christensen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Christensen


Dato : 21-07-05 21:36


"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message
news:42E00148.9010109@niels-ebbesen.net...
>
> Jacob wrote:
>
>> så sku du prøve en 20D i jpg. og den bliver bare ved. du kan finde lyden
>> på et af de utallige review sites.
>
>
> Hmm... det må vist være noget som de talentløse knipsere bruger deres
> kamera og tid på, for erfarne fotografer er det nemlig et parameter, at
> kameraet er så lydløst som overhovedet muligt...

Bare rolig, de to omtalte metalskinner larmer så meget at man slet ikke
bemærker lukkeren!

--
Mvh.
Jens Christensen (Talenløs knipser af profession)



Morten Wartou (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 21-07-05 22:11


"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:42E00148.9010109@niels-ebbesen.net...
>
> Jacob wrote:
>
>> så sku du prøve en 20D i jpg. og den bliver bare ved. du kan finde lyden
>> på et af de utallige review sites.
>
>
> Hmm... det må vist være noget som de talentløse knipsere bruger deres
> kamera og tid på, for erfarne fotografer er det nemlig et parameter, at
> kameraet er så lydløst som overhovedet muligt...

Naturligvis kan du underbygge din påstand, og forklare hvad der så er
årsagen til at stort set alle "erfarne" fotografer bruger larmende
spejlreflekskameraer?


--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Holst (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 21-07-05 14:38


Jens Christensen wrote:

> Så er jeg også hoppet på dSLR vognen, og har netop afhentet mit Canon 350D,
> wehee
> Jeg bemærkede med det samme at der er et eller andet, der rasler inde i
> huset når man bevæger det, ikke kun når man vender det op på højkant, men
> også hvis man prøver at lave en hurtig panorering...det undre mig lidt...er
> jeg endnu engang så heldig at ha' fået et produkt med fejl, eller rasler
> jeres også?

Ja, det gør det. Jeg må indrømme, at jeg ikke har lagt mærke til det
tidligere.

Men umiddelbart er det den indbyggede blitz. Prøv at åben den. De små
metalpinde i siderne sidder lidt løst. Det er vist dem, der rasler lidt,
når man bevæger kameraet.

Jens Christensen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Christensen


Dato : 21-07-05 14:40

"Holst" <newsjul05@shelter.dk> wrote in message
news:42dfa544$0$50284$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Jens Christensen wrote:
>
>> Så er jeg også hoppet på dSLR vognen, og har netop afhentet mit Canon
>> 350D, wehee
>> Jeg bemærkede med det samme at der er et eller andet, der rasler inde i
>> huset når man bevæger det, ikke kun når man vender det op på højkant, men
>> også hvis man prøver at lave en hurtig panorering...det undre mig
>> lidt...er jeg endnu engang så heldig at ha' fået et produkt med fejl,
>> eller rasler jeres også?
>
> Ja, det gør det. Jeg må indrømme, at jeg ikke har lagt mærke til det
> tidligere.
>
> Men umiddelbart er det den indbyggede blitz. Prøv at åben den. De små
> metalpinde i siderne sidder lidt løst. Det er vist dem, der rasler lidt,
> når man bevæger kameraet.

Jep.! Er "glad" for at høre at andre har samme problem :)

--
Mvh.
Jens Christensen



Holst (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 21-07-05 15:12


Jens Christensen wrote:

>>Ja, det gør det. Jeg må indrømme, at jeg ikke har lagt mærke til det
>>tidligere.
>>
>>Men umiddelbart er det den indbyggede blitz. Prøv at åben den. De små
>>metalpinde i siderne sidder lidt løst. Det er vist dem, der rasler lidt,
>>når man bevæger kameraet.
>
> Jep.! Er "glad" for at høre at andre har samme problem :)

Jeg vil ikke ligefrem kalde det et problem ...

Morten Mortensen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten Mortensen


Dato : 21-07-05 14:30

Hej Jens

Jeg er ked af at fortælle dig, at du så nok har fået et kamera med fejl, for
jeg har et magen til og det ikke engang knirker når jeg tager ved det.

Mvh.

Morten

"Jens Christensen" <nospam@nospam.no> wrote in message
news:42dfa0e3$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa!
>
> Så er jeg også hoppet på dSLR vognen, og har netop afhentet mit Canon
> 350D, wehee
> Jeg bemærkede med det samme at der er et eller andet, der rasler inde i
> huset når man bevæger det, ikke kun når man vender det op på højkant, men
> også hvis man prøver at lave en hurtig panorering...det undre mig
> lidt...er jeg endnu engang så heldig at ha' fået et produkt med fejl,
> eller rasler jeres også?
>
> --
> Mvh.
> Jens Christensen
>
>



Jens Christensen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Christensen


Dato : 21-07-05 14:40

"Morten Mortensen" <mam@ingenspamdebedste.dk> wrote in message
news:42dfa3b8$0$64289$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej Jens
>
> Jeg er ked af at fortælle dig, at du så nok har fået et kamera med fejl,
> for jeg har et magen til og det ikke engang knirker når jeg tager ved det.
>
> Mvh.
>
> Morten

Hej Morten, tak for dit svar.

Det lader til at andre har problemer med rasleri...må leve med det indtil
jeg finder på en løsning...det kan ikke passe at gaffa ikke kan fikse det


Mvh.
Jens Christensen



Morten Mortensen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten Mortensen


Dato : 21-07-05 15:17

Ja, nu blev jeg jo nysgerig, for jeg kunne se at der var andre der havde det
samme problem som dig, så jeg måtte lige kigge mit nærmere efter.

Og jo hvis jeg ryster det kraftig eller vender og drejer det helt vildt og
på hovedet, så kan jeg også godt få mit til at rasle, men det er absolut
ikke noget jeg har lagt mærke til før end nu du nævner det.
Hmmm, træls for nu kan jeg nok ikke lade være med at bide mærke i det.

Men du har ret, gaffa er løsningen på alt......

Jeg beklager, at jeg nok var lidt forhurtigt ude.

Mvh.

Morten


"Jens Christensen" <nospam@nospam.no> wrote in message
news:42dfa595$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...
> "Morten Mortensen" <mam@ingenspamdebedste.dk> wrote in message
> news:42dfa3b8$0$64289$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hej Jens
>>
>> Jeg er ked af at fortælle dig, at du så nok har fået et kamera med fejl,
>> for jeg har et magen til og det ikke engang knirker når jeg tager ved
>> det.
>>
>> Mvh.
>>
>> Morten
>
> Hej Morten, tak for dit svar.
>
> Det lader til at andre har problemer med rasleri...må leve med det indtil
> jeg finder på en løsning...det kan ikke passe at gaffa ikke kan fikse det
>
>
> Mvh.
> Jens Christensen
>



Jens Christensen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Christensen


Dato : 21-07-05 15:24

"Morten Mortensen" <mam@ingenspamdebedste.dk> wrote in message
news:42dfae9f$0$64191$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ja, nu blev jeg jo nysgerig, for jeg kunne se at der var andre der havde
> det samme problem som dig, så jeg måtte lige kigge mit nærmere efter.
>
> Og jo hvis jeg ryster det kraftig eller vender og drejer det helt vildt
> og på hovedet, så kan jeg også godt få mit til at rasle, men det er
> absolut ikke noget jeg har lagt mærke til før end nu du nævner det.
> Hmmm, træls for nu kan jeg nok ikke lade være med at bide mærke i det.

Du kan ligeså godt købe et nyt kamera..du vil tænke over det hver gang i ser
det

> Men du har ret, gaffa er løsningen på alt......

Og det kan slet ikke diskuteres...jo, der er ganske få ting det ikke kan
klare, men det kan strips til gengæld

> Jeg beklager, at jeg nok var lidt forhurtigt ude.

No problemo!

--
Mvh.
Jens Christensen



Petersen_Michael (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 21-07-05 16:34

In news:42dfae9f$0$64191$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Morten Mortensen <mam@ingenspamdebedste.dk> Typed:

> Men du har ret, gaffa er løsningen på alt......

I virkeligheden behøver vi kun to stykker værktøj

hvis det ikke sidder fast og det skal.. Gaffa

Hvis det sidder fast men ikke skal.. WD 40

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post




Jens Christensen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Christensen


Dato : 21-07-05 16:51

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote in
message news:42dfc055$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> In news:42dfae9f$0$64191$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> Morten Mortensen <mam@ingenspamdebedste.dk> Typed:
>
>> Men du har ret, gaffa er løsningen på alt......
>
> I virkeligheden behøver vi kun to stykker værktøj
>
> hvis det ikke sidder fast og det skal.. Gaffa
>
> Hvis det sidder fast men ikke skal.. WD 40

Og ild, hvis WD40 ikke tager det... :)

--
Mvh.
Jens Christensen



Ukendt (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-07-05 23:04


"Jens Christensen" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse
news:42dfc44d$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...
> "Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote in
> message news:42dfc055$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> In news:42dfae9f$0$64191$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
>> Morten Mortensen <mam@ingenspamdebedste.dk> Typed:
>>
>>> Men du har ret, gaffa er løsningen på alt......
>>
>> I virkeligheden behøver vi kun to stykker værktøj
>>
>> hvis det ikke sidder fast og det skal.. Gaffa
>>
>> Hvis det sidder fast men ikke skal.. WD 40
>
> Og ild, hvis WD40 ikke tager det... :)
>

Ja og ild OG WD40, hvis der er myg...

Mvh. Claus Petersen



Kenneth (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 21-07-05 15:08


"Jens Christensen" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse
news:42dfa0e3$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa!
>
> Så er jeg også hoppet på dSLR vognen, og har netop afhentet mit Canon
> 350D, wehee
> Jeg bemærkede med det samme at der er et eller andet, der rasler inde i
> huset når man bevæger det, ikke kun når man vender det op på højkant, men
> også hvis man prøver at lave en hurtig panorering...det undre mig
> lidt...er jeg endnu engang så heldig at ha' fået et produkt med fejl,
> eller rasler jeres også?

Jep, det gør det.
Lyden kommer fra de to små metalbøjler som holder flashen.
Prøv at åbne flachen og hold kameraet således at du kan røre ved de to
bøjler med tommelfingrene.
Så stopper raslerriet forhåbentlig

ingen problem idet

/Kenneth



hansen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : hansen


Dato : 21-07-05 15:14


"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i en meddelelse
news:42dfac57$0$50981$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Jens Christensen" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse
> news:42dfa0e3$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
> > Hejsa!
> >
> > Så er jeg også hoppet på dSLR vognen, og har netop afhentet mit Canon
> > 350D, wehee
> > Jeg bemærkede med det samme at der er et eller andet, der rasler inde i
> > huset når man bevæger det, ikke kun når man vender det op på højkant,
men
> > også hvis man prøver at lave en hurtig panorering...det undre mig
> > lidt...er jeg endnu engang så heldig at ha' fået et produkt med fejl,
> > eller rasler jeres også?
>
> Jep, det gør det.
> Lyden kommer fra de to små metalbøjler som holder flashen.
> Prøv at åbne flachen og hold kameraet således at du kan røre ved de to
> bøjler med tommelfingrene.
> Så stopper raslerriet forhåbentlig
>
Ellers hold hovedet helt stille.



Jens Christensen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Christensen


Dato : 21-07-05 15:25

>> Jep, det gør det.
>> Lyden kommer fra de to små metalbøjler som holder flashen.
>> Prøv at åbne flachen og hold kameraet således at du kan røre ved de to
>> bøjler med tommelfingrene.
>> Så stopper raslerriet forhåbentlig
>>
> Ellers hold hovedet helt stille.

Bla bla bla

--
Mvh.
Jens Christensen



Kenneth (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 21-07-05 18:52


"hansen" <hansen@æøå.dk> skrev i en meddelelse
news:42dfadba$0$92937$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i en meddelelse
> news:42dfac57$0$50981$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Jens Christensen" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse
>> news:42dfa0e3$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
>> > Hejsa!
>> >
>> > Så er jeg også hoppet på dSLR vognen, og har netop afhentet mit Canon
>> > 350D, wehee
>> > Jeg bemærkede med det samme at der er et eller andet, der rasler inde i
>> > huset når man bevæger det, ikke kun når man vender det op på højkant,
> men
>> > også hvis man prøver at lave en hurtig panorering...det undre mig
>> > lidt...er jeg endnu engang så heldig at ha' fået et produkt med fejl,
>> > eller rasler jeres også?
>>
>> Jep, det gør det.
>> Lyden kommer fra de to små metalbøjler som holder flashen.
>> Prøv at åbne flachen og hold kameraet således at du kan røre ved de to
>> bøjler med tommelfingrene.
>> Så stopper raslerriet forhåbentlig
>>
> Ellers hold hovedet helt stille.
Jamen så er der jo istedet den underlige klukkende & dryppende lyd når man
holder hovedet helt stille, kan dt være flydende krystal ??

..-)Kenneth



Jacob (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 21-07-05 19:01


"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i en meddelelse
news:42dfac57$0$50981$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Jens Christensen" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse
> news:42dfa0e3$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hejsa!
>>
>> Så er jeg også hoppet på dSLR vognen, og har netop afhentet mit Canon
>> 350D, wehee
>> Jeg bemærkede med det samme at der er et eller andet, der rasler inde i
>> huset når man bevæger det, ikke kun når man vender det op på højkant, men
>> også hvis man prøver at lave en hurtig panorering...det undre mig
>> lidt...er jeg endnu engang så heldig at ha' fået et produkt med fejl,
>> eller rasler jeres også?
>
> Jep, det gør det.
> Lyden kommer fra de to små metalbøjler som holder flashen.
> Prøv at åbne flachen og hold kameraet således at du kan røre ved de to
> bøjler med tommelfingrene.
> Så stopper raslerriet forhåbentlig
>
> ingen problem idet
>
> /Kenneth
>
en smule syrefridt fedt kan måske dæmpe metaldimserne så meget at det ikke
kan høres mere. bare pas på at det ikke kommer på selve glasset på blitzen.
så får man en mystisk blitz belysning.

Jacob



Alex W (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Alex W


Dato : 21-07-05 19:27

> Hejsa!
>
> Så er jeg også hoppet på dSLR vognen, og har netop afhentet mit Canon
> 350D, wehee

Arrrgh ... mit rasler også..... i øvrigt noget jeg ikke har lagt mærke til
før.

Tyggegummi må være løsningen

/AlexW



Jens Christensen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Christensen


Dato : 21-07-05 19:48

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> wrote in message
news:42dfe8fa$0$9900$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hejsa!
>>
>> Så er jeg også hoppet på dSLR vognen, og har netop afhentet mit Canon
>> 350D, wehee
>
> Arrrgh ... mit rasler også..... i øvrigt noget jeg ikke har lagt mærke
> til
> før.
>
> Tyggegummi må være løsningen

Jeg er skyld i at mange finder "fejl" på deres 350D kan jeg se på det hele


--
Mvh.
Jens Christensen



Alex W (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Alex W


Dato : 21-07-05 20:57

> Jeg er skyld i at mange finder "fejl" på deres 350D kan jeg se på det hele
>
>
> --
> Mvh.
> Jens Christensen

Hej igen Jens

Ja, du er skyld i megen uro
Nææh det er nok ikke 'fejl' men sjusk fra Canons side ... men hvad .. til
den pris kameraet koster er de tilgivet. det fotografere fint.

/Alex W



Jens Christensen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Christensen


Dato : 21-07-05 21:38


"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> wrote in message
news:42dffe01$0$22189$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Jeg er skyld i at mange finder "fejl" på deres 350D kan jeg se på det
>> hele
>>
>> --
>> Mvh.
>> Jens Christensen
>
> Hej igen Jens
>
> Ja, du er skyld i megen uro

Sådan er jeg bare

> Nææh det er nok ikke 'fejl' men sjusk fra Canons side ... men hvad .. til
> den pris kameraet koster er de tilgivet. det fotografere fint.

Ja, det er sjusk men selvom det er et billigt dSLR, er det sådan en lille
detalje, der godt kunne have være fikset... men hva... i morgen har jeg
glemt det

--
Mvh.
Jens Christensen



Niels Riis Ebbesen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 21-07-05 21:20


Alex W wrote:

> Tyggegummi må være løsningen


Dengang da jeg var ung, da var min far værkstedschef hos en af de
større Volvo-forhandlere, og på et tidspunkt kom der en Volvo model,
så vidt jeg husker, så var det 240 serien, som havde en uheldig
udformning af tagrenden, så der opstod en fløjtelyd ved bestemte
hastighedder.

Når kunderne kom ind på værkstedet og klagede over fløjtelyden, så
var det min fars brillinummer, at slippe af med at placere to små
stykker tyggegumme i tagrenderne, uden at kunden bemærkede det.

Og så bad han kunden om, at køre ham en tur så han kunne høre
fløjtelyden, og den var der selvfølgelig ikke længre...))

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Jens Bruun (22-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 22-07-05 08:04

"Jens Christensen" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse
news:42dfa0e3$0$18645$14726298@news.sunsite.dk

> Jeg bemærkede med det samme at der er et eller andet, der rasler inde
> i huset når man bevæger det, ikke kun når man vender det op på
> højkant, men også hvis man prøver at lave en hurtig panorering...det
> undre mig lidt

Kunne det ikke være retningssensoren - altså dén lille dims i kameraet, der
detekterer, om kameraet vender horisontalt eller vertikalt. Sådan en er vist
blot en lille kugle i et rør, der kan "rasle".

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/8/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Peter Fjelsten (22-07-2005)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 22-07-05 17:44

Ole Larsen wrote in Message-ID:
<42e01790$0$19407$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Så engang et forsøg, hvor diverse kameraer (stativ, trådudløser)
> fotograferede en lysplet. Om jeg ikke husker fejl, skulle en 24x36 slr
> ned på 1/160 før man ikke kunne se rystelser hvor en Leica klarede
> 1/80. Det bekymrede os meget det år.

Det er forhåbentligt lang tid siden, for nu har alle SLR'er vel mirror
lock-up?

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>


Ole Larsen (22-07-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 22-07-05 21:52

Peter Fjelsten skrev:
> Ole Larsen wrote in Message-ID:
> <42e01790$0$19407$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:
>
>
>>Så engang et forsøg, hvor diverse kameraer (stativ, trådudløser)
>>fotograferede en lysplet. Om jeg ikke husker fejl, skulle en 24x36 slr
>>ned på 1/160 før man ikke kunne se rystelser hvor en Leica klarede
>>1/80. Det bekymrede os meget det år.
>
>
> Det er forhåbentligt lang tid siden, for nu har alle SLR'er vel mirror
> lock-up?
>
Du kan ikke benytte søger under mirror lock-up

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Peter Fjelsten (22-07-2005)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 22-07-05 23:53

Ole Larsen wrote in Message-ID:
<42e15c60$0$26256$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

>>>Så engang et forsøg, hvor diverse kameraer (stativ, trådudløser)
>>>fotograferede en lysplet. Om jeg ikke husker fejl, skulle en 24x36
>>>slr ned på 1/160 før man ikke kunne se rystelser hvor en Leica
>>>klarede 1/80. Det bekymrede os meget det år.
>>
>>
>> Det er forhåbentligt lang tid siden, for nu har alle SLR'er vel mirror
>> lock-up?
>>
> Du kan ikke benytte søger under mirror lock-up

Du skrev om stativ og udløser?

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>


Ole Larsen (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 23-07-05 07:20

Peter Fjelsten skrev:
> Ole Larsen wrote in Message-ID:
> <42e15c60$0$26256$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:
>
>
>>>>Så engang et forsøg, hvor diverse kameraer (stativ, trådudløser)
>>>>fotograferede en lysplet. Om jeg ikke husker fejl, skulle en 24x36
>>>>slr ned på 1/160 før man ikke kunne se rystelser hvor en Leica
>>>>klarede 1/80. Det bekymrede os meget det år.
>>>
>>>
>>>Det er forhåbentligt lang tid siden, for nu har alle SLR'er vel mirror
>>>lock-up?
>>>
>>
>>Du kan ikke benytte søger under mirror lock-up
>
>
> Du skrev om stativ og udløser?
>
Øhøm - fremgik det ikke tydeligt nok, at forsøget netop gik ud på at
efterprøve hvad spejlet forårsager af uskarphed ? Så understreges det
hermed.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Peter Fjelsten (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 23-07-05 10:09

Ole Larsen wrote in Message-ID:
<42e1e192$0$27134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Øhøm - fremgik det ikke tydeligt nok, at forsøget netop gik ud på at
> efterprøve hvad spejlet forårsager af uskarphed ? Så understreges det
> hermed.

Åbenbart ikke - såwwy!

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste