MS Windows
briani 27239
Ghost virker underlig
Fra : Ivan

Dato : 21-07-05 13:19

Dav i gruppen

Jeg har fået hjælp til at bruge Norton Ghost her i gruppen, se anden tråd.
Da jeg nu havde fået lavet en Ghost ville jeg lige prøve at lave en
Ghost-fil på HD-disk. Så skal jeg lige love for at det galt. Der blev lavet
en extra partion, der blev ikke lavet en Ghost-fil og pc kunne ikke
genstarte. Pc blev ved med at ville boote i Pc-Dos, det gik også fint. Men
jeg kunne ikke komme i Win XP. Der var intet der duede, heller ikke
Ghredisk(var det sådan det hed). Jeg kunne ikke genindlæse den Ghost-fil jeg
havde lavet(3 dvd-skiver). Jeg kunne ikke boote på XP-skiven, fandt et
gamelt floppy drev og ind med en 98 boot diskette med FDISK. Her fandt jeg
så at den extra partion var C-drev, fylder ca. 8Mb og var aktiv. Fjernede at
den var aktiv så kunne jeg komme ind i Win. Det er måske her der skal bruges
en boot-diskette. Genindlæste så Ghost der var lavet, der var så åbenbart en
eller flere fejl. Men efter en genstart ser det ud til at det virker igen.
Nogen der har et bud på hvad hel.... der gik galt?? En fejl 40 måske, nej
vel;)

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 21-07-05 19:05

"Ivan" skrev
> [...]
> gammelt floppy drev og ind med en 98 boot diskette med FDISK. Her fandt jeg
> så at den extra partion var C-drev, fylder ca. 8Mb og var aktiv.

Jeg har haft en lignende fejl med en extra C partition.
Der var ikke floppydrev i PC'en.
Jeg brugte en bootable Windows CD til at fjerne den extra C-partition.
http://www.ubcd4win.com/

Jeg havde ikke opdateret Ghost programmet via internettet før
jeg forsøgte at lave et Ghost image af PC'en.
Og det kan måske være derfor den fejlede,
fordi Ghost programmet er fra 2003,
mens PC'en var ny og moderne.

Jeg lavede dog ikke flere forsøg, men anvender nu i stedet
Acronis TrueImage som er et Ghost lignende program.

Mvh
Thorkild Dalsgaard.