Kjøp av dansk kontantkort
Fra : Anders Haltbakk

Dato : 21-07-05 09:04

Skal feriere i Danmark i begynnelsen av august. I den forbindelse tenkte
jeg å anskaffe meg et dansk sim-kort for å spare roamingkostnader, men
er dette mulig for en utlending? Var inne på nettsidene til Telmore, men
de krever dansk adresse samt dansk CPR-nummer, noe jeg som turist
selvfølgelig ikke har.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 21-07-05 10:12

Nu ved jeg ikke lige hvor længe du skal være på ferie i DK. Men har du
overvejet noget taletidskort.

De kan købes alle steder....

/A

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 21-07-05 14:33

> Nu ved jeg ikke lige hvor længe du skal være på ferie i DK. Men har du
> overvejet noget taletidskort.

Kontantkort ER taletidskort .

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Erling Simonsen

Dato : 21-07-05 10:23

Anders Haltbakk skrev:
> [...]
> er dette mulig for en utlending? Var inne på nettsidene til Telmore, men
> de krever dansk adresse samt dansk CPR-nummer, noe jeg som turist
Hej.
Vent indtil du kommer til Danmark.
I mange kiosker/supermarkeder/posthuse/benzinstationer kan du købe
de såkaldte startpakker fra måske 50 kr. og opefter.
Jeg mener at både Telia, TDC, Tele2 og CBB har sådanne startpakker.
Prøv selv at søge efter de billigste med mindre der er andre her, der
kender til de billigste.
mvh
Erling Simonsen
--
www.oz1eee.dk

Fra : peter6715

Dato : 21-07-05 17:27

ja priserne på disse startpakker svinger hele tiden, men det er næsten en
regel der siger at betaler du 100,- kr for kortet, så er der samtidig indsat
for ca. 100 i taletid, sommetider mere. Prøv at spørge efter priserne på
tankstationer, kiosker og supermarkeder.

Akupunktør og billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : Fischer

Dato : 21-07-05 16:55

> [...]
> dette mulig for en utlending? Var inne på nettsidene til Telmore, men de
> krever dansk adresse samt dansk CPR-nummer, noe jeg som turist

Som Erling skriver, skal du bare købe et SIM-kort (startpakke) i en kiosk
eller på en tankstation når du kommer til Danmark.
En startpakke koster normalt 100 kr. inkl. 100 kr. taletid.

Jeg vil anbefale følgende produkter:

1. Tele2 TankOp.
Pris pr. minut for opkald i Danmark: 1,25 DKr
Pris pr. SMS til et dansk mobilnummer: 0,50 DKr
Pris pr. minut for opkald til Norge (fastnet): 1,75 DKr
Pris pr. minut for opkald til Norge (mobil): 4,40 DKr
Pris pr. SMS til et norsk mobilnummer: 0,50 DKr

2. TDC Mobiltid.
Pris pr. minut for opkald i Danmark: 2,60 DKr
Pris pr. SMS til et dansk mobilnummer: 0,75 DKr
Pris pr. minut for opkald til Norge (fastnet): 3,15 DKr
Pris pr. minut for opkald til Norge (mobil): 5,10 DKr
Pris pr. SMS til et norsk mobilnummer: 3,25 DKr

*Fischer

Fra : Anders Haltbakk

Dato : 23-07-05 22:47

Anders Haltbakk wrote:
> [...]
> er dette mulig for en utlending? Var inne på nettsidene til Telmore, men
> de krever dansk adresse samt dansk CPR-nummer, noe jeg som turist

Takk for hjelpen alle sammen, det blir nok til at vi stikker innom en
bensinstasjon/kiosk så snart vi kommer til "dejlige Danmark".

Fra : Pita

Dato : 24-07-05 14:37

> "dejlige Danmark".

Er det på grund af spiritus og tobakspriserne?

--
Pita

Fra : Anders Haltbakk

Dato : 24-07-05 20:10

Pita wrote:
> "Anders Haltbakk" <krokan@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det på grund af spiritus og tobakspriserne?

Vi tar vel noen turer til Tyskland for å kjøpe inn "proviant" tenker jeg
(skal feriere på Rømø), men det er også mange andre grunner til at vi
stortrives i Danmark.