Star Trek's Scotty er død
Fra : Anders Hertz

Dato : 21-07-05 07:40

Fra : TBC

Dato : 21-07-05 10:01

"Anders Hertz" <ahz@aub-dot-auc-dot-dk> skrev i en meddelelse
news:5ngud19gdih4d9pk504dpqsnv9dgtmmcus@4ax.com...

> http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/tv_and_radio/4701167.stm
> http://www.startrek.com/startrek/view/news/article/12920.html

Så er spørgsmålet om nogen har beamet ham op?

TBC

Fra : Grunt

Dato : 21-07-05 10:18

On Thu, 21 Jul 2005 08:40:09 +0200, Anders Hertz <ahz@aub-dot-auc-dot-dk> wrote:
in dk.kultur.film

>http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/tv_and_radio/4701167.stm
>http://www.startrek.com/startrek/view/news/article/12920.html
>
>/Anders

Du er simpelt hen debattens konge.
Og hvor er det altså vigtigt at vi skal læse hjemmesider her i USENET
debatgrupper.

Fra : AJC

Dato : 21-07-05 11:38

Grunt <gruntsaver@msn.com> wrote in

> [...]
> in dk.kultur.film

> Du er simpelt hen debattens konge.
> Og hvor er det altså vigtigt at vi skal læse hjemmesider her i USENET

Hej Gerner!

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 21-07-05 20:46

"Grunt" skrev i en meddelelse

> Du er simpelt hen debattens konge.
> Og hvor er det altså vigtigt at vi skal læse hjemmesider her i USENET
> debatgrupper.

News ? = Nyhedsgrupper + Nyhedsindlæg = Debat

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Grunt

Dato : 21-07-05 21:48

On Thu, 21 Jul 2005 21:45:32 +0200, "Michael Meidahl Jensen"
<mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:
in dk.kultur.film

>News ? = Nyhedsgrupper + Nyhedsindlæg = Debat

Links til www hører til i en opslagsgruppe.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 21-07-05 22:13

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Sådan en som du starter nu?

> Links til www hører til i en opslagsgruppe.

Med mindre de har relevans for gruppen..

Mvh
Benjamin

Fra : Grunt

Dato : 22-07-05 10:03

On Thu, 21 Jul 2005 23:13:16 +0200, "Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com>
wrote:
in dk.kultur.film

>"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
>
>Sådan en som du starter nu?

Nå, kan du end ikke finde ud af hvem der skriver hvad.

>Med mindre de har relevans for gruppen..

Pladder, du kan måske afskrive den del af fundatsen der tillader opslag.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-07-05 10:18

> Nå, kan du end ikke finde ud af hvem der skriver hvad.

Nåja, vi laver jo alle fejl på et eller andet tidspunkt, sorry 'bout the
misunderstanding, I'm only human..

> Pladder, du kan måske afskrive den del af fundatsen der tillader opslag.

Du mener måske at det er bedre at skrive således:

'Star Trek's Scotty er død, se mine links i dk.opslag'

Ovre i dk.opslag vil der så være links som folk måske benytter sig af og
læser hvad der nu end står.
Derefter suser de tilbage til dk.kultur.film og snakker om nyheden.
Så er der lige et par stykker der har nogle flere links omkring emnet og
skynder sig at reklamere med at de nu er sat ind i dk.opslag.
Folk suser derover, trykker og læser og vender tilbage for at snakke om de
nye links.
Og sådan fortsætter snakken, det halve af debatten er fyldt med henvisninger
til dk.opslag hvor det ville have været nemmere at komme med links direkte
til kilden istedet for alle de omveje..

Kan du ikke se rodet?
Eller er du bare så regelret at alt skal overholdes til punkt og prikke (en
ting der som regel er forbeholdt autister).

Mvh
Benjamin

Fra : Grunt

Dato : 22-07-05 16:17

On Fri, 22 Jul 2005 11:18:05 +0200, "Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com>
wrote:
in dk.kultur.film

> [...]
>misunderstanding, I'm only human..

>Du mener måske at det er bedre at skrive således:
>
>'Star Trek's Scotty er død, se mine links i dk.opslag'

Naturligvis ikke, man poster sit opslag i opslagsgruppen.

Hvad man gør med links er at de indgår i DEBATTEN, men uden debat er de blot et
opslag. Men det fiser vist ikke ind hos jer.

> [...]
>til dk.opslag hvor det ville have været nemmere at komme med links direkte

Du har sgu en livlig fantasi.

>Kan du ikke se rodet?

Nej, for opslaget skrives slet ikke her men i den rigtige opslagsgruppe.

>Eller er du bare så regelret at alt skal overholdes til punkt og prikke (en
>ting der som regel er forbeholdt autister).

Skal du kalde mig autist ? Eller er du bare for dum til at se, at
gruppeopdelingen i specielle emner er det bedste for dk.herakiet?
Du skider højt på dem der gider gøre arbejdet.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-07-05 16:39

> Skal du kalde mig autist ?

Er du det?

> Eller er du bare for dum til at se, at
> gruppeopdelingen i specielle emner er det bedste for dk.herakiet?

Nej, men en gruppe for og omkring film kan ikke undgå at komme til at
indeholde links.
Der vil altid være henvisninger til film og skuespiller relaterede emner.

> Du skider højt på dem der gider gøre arbejdet.

Gør jeg? Skal vi ikke fortsætte i dk.snak.mudderkastning som fundatsen
foreskriver?

Mvh
Benjamin

Fra : Grunt

Dato : 22-07-05 17:51

On Fri, 22 Jul 2005 17:38:42 +0200, "Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com>
wrote:
in dk.kultur.film

>"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse

>(en

>Er du det?

Er du ?

>Nej, men en gruppe for og omkring film kan ikke undgå at komme til at
>indeholde links.
>Der vil altid være henvisninger til film og skuespiller relaterede emner.

det er klart, og gøres det rigtigt er der ingen problemer, men links uden form
for debat er kun et opslag. Lær det nu ik', eller er du for dum.

>Gør jeg? Skal vi ikke fortsætte i dk.snak.mudderkastning som fundatsen
>foreskriver?

Det er jo der du hører til, så farvel med dig.

Fra : Per

Dato : 22-07-05 21:27

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> wrote in message
> On Thu, 21 Jul 2005 21:45:32 +0200, "Michael Meidahl Jensen"
> <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:
> in dk.kultur.film

> Links til www hører til i en opslagsgruppe.

Nej nu må du sgu styre dit snoberi! Jeg syntes indlægget var meget relevant.
Jeg vidste ikke han var død.

Fra : ML-78

Dato : 22-07-05 22:04

Per skrev:

> Nej nu må du sgu styre dit snoberi! Jeg syntes indlægget var meget
relevant.
> Jeg vidste ikke han var død.

Det Gerner vil pointere er, at det er dårlig stil kun at sende indlæg
indeholdende links.

For en gangs skyld er jeg enig i hans brokkeri. "Http-bla-bla..." kan
ikke siges at indeholde nogen informationer eller være oplæg til debat.
Hvis man mener indholdet af linket er interessant kan man gengive det i
posten samt supplere med en URL.

ML-78

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-07-05 09:36

> [...]
> ikke siges at indeholde nogen informationer eller være oplæg til debat.
> Hvis man mener indholdet af linket er interessant kan man gengive det i

Det kan godt være, men synes der er en ubehagelig tone i hans indlæg som jeg
godt kan forstå Laziter bliver irriteret over.

Fra : Stefan Holm

Dato : 23-07-05 09:32

"ML-78" <nneewwss@DELETETHISkabelmail.dk> writes:

> Det Gerner vil pointere er, at det er dårlig stil kun at sende indlæg
> indeholdende links.

Men i dette tilfælde var der osse en sigende overskrift. Ellers er jeg
enig.

--
Stefan Holm
"Hva' så, Fætter Højben? Sikke en hest!"

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-07-05 18:43

Anders Hertz skrev den 21-07-2005 08:40:
> http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/tv_and_radio/4701167.stm
> http://www.startrek.com/startrek/view/news/article/12920.html

Scotty er ikke død, han er bare beamet til stjernerne.

RIP James Doohan

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Morten Steen

Dato : 21-07-05 18:49

RIP Montgomery "Scotty" Scott.

Morten

Fra : Holst

Dato : 21-07-05 18:57

Anders Hertz wrote:

> http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/tv_and_radio/4701167.stm
> http://www.startrek.com/startrek/view/news/article/12920.html

Så må vi håbe, at resten er strandet et eller andet sted og ikke kan
beames op. Så kan vi slippe for det hø fremover.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-07-05 19:06

Holst <newsjul05@shelter.dk> writes:

> Så må vi håbe, at resten er strandet et eller andet sted og ikke kan
> beames op. Så kan vi slippe for det hø fremover.

Dor dreng! Bukser!

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : IMB

Dato : 22-07-05 07:51

Holst <newsjul05@shelter.dk> wrote in news:42dfe1e5$0$94558
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Så må vi håbe, at resten er strandet et eller andet sted og ikke kan
> beames op. Så kan vi slippe for det hø fremover.

En troll?

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Fra : Holst

Dato : 22-07-05 10:12

IMB wrote:

> En troll?

Nope. Det er bare noget hø.

Fra : IMB

Dato : 22-07-05 10:52

Holst <newsjul05@shelter.dk> wrote in news:42e0b855$0$727
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Nope. Det er bare noget hø.

Jeg har haft - og har til stadighed - stor glæde af Star Trek. Og jeg kan
så glædes ved - og du kan så græmmes ved - at skuespillerens død ikke
betyder det store for serien eller for dens popularitet ("AY Geordi,
remember these times!").

Så jeg tvivler på det kommer til at betyde det store for hvor meget eller
lidt du kommer til at se Star Trek fremover.

Men - jeg kan ikke forstå at du mener at du ikke kan slippe for det. Det er
jo ikke ligefrem sådan at de danske kanaler konkurrerer om at sende Star
Trek i den bedste sendetid (eller overhovedet for den sags skyld) og du kan
da lade være med at sætte det på DVDen hvis du ikke kan lide det.

Fra : Holst

Dato : 22-07-05 11:53

IMB wrote:

> [...]
>
> Så jeg tvivler på det kommer til at betyde det store for hvor meget eller
> lidt du kommer til at se Star Trek fremover.

Ak ak, man kan jo ikke være heldig hver gang.

> [...]
> Trek i den bedste sendetid (eller overhovedet for den sags skyld) og du kan
> da lade være med at sætte det på DVDen hvis du ikke kan lide det.

Jeg kan såmænd sagtens slippe for det. Andet har jeg ikke påstået.

Men det ændrer ikke ved det faktum, at jeg har endog meget svært ved at
se, hvad der er åh så fantastisk ved Star Trek. Men vi har jo alle hver
vores smag, og Trekkies er da også velkommen til at have deres Er
det ikke gavmildt af mig!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-07-05 11:58

Holst <newsjul05@shelter.dk> writes:

> Men det ændrer ikke ved det faktum, at jeg har endog meget svært ved
> at se, hvad der er åh så fantastisk ved Star Trek.

Det er en værdig debat. Dit tåbelige udsagn om en skuespillers død og
ønsket om hans kollegers samme var ikke.

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Holst

Dato : 22-07-05 12:26

Peter B. Juul wrote:

> Det er en værdig debat. Dit tåbelige udsagn om en skuespillers død og
> ønsket om hans kollegers samme var ikke.

Fald ned, Peter, og tag en tudekiks. Jeg ønsker ingen skuespillers død,
og jeg føler helt klart med James Doohans efterladte. Jeg har heller
ikke udtrykt modsatte.

Men når det er sagt, så har jeg absolut intet negativt at sige om, at
Scotty i Star Trek er borte, og jeg ser bestemt gerne, at resten af
slænget bliver efterladt på en øde planet, når de ikke længere kan
beames op :)

Fra : IMB

Dato : 22-07-05 14:21

> Ak ak, man kan jo ikke være heldig hver gang.

> Jeg kan såmænd sagtens slippe for det. Andet har jeg ikke påstået.

Du skrev: Så må vi håbe, at resten er strandet et eller andet sted og
ikke kan beames op. Så kan vi slippe for det hø fremover.

Dermed siger du jo også inddirekte at du ikke kan slippe for det med
mindre skuespillerne forsvinder (eller ved et tilsvarende hændelse).

> [...]
> at se, hvad der er åh så fantastisk ved Star Trek. Men vi har jo alle
> hver vores smag, og Trekkies er da også velkommen til at have deres

Tja.. der er alians i og det foregår i fremtiden og det er sjovt. Og
det er både tv- og rumforskningshistorie - og indblandet i den kolde
krig og ligeberettigelse. Og jeg er ikke engang nogen trekkie.

Fra : ML-78

Dato : 22-07-05 14:43

Holst skrev:

> Nope. Det er bare noget hø.

Nej nej, det her er den originale Star Trek-serie vi taler om, ikke en
af de der dårlige 90'er-serier af samme navn.

ML-78

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-07-05 15:34

"ML-78" <nneewwss@DELETETHISkabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej nej, det her er den originale Star Trek-serie vi taler om, ikke en
> af de der dårlige 90'er-serier af samme navn.

Ja det er der så delte meninger om.
Jeg synes at de alle er gode på hver deres måde, dog er jeg mest TNG'er da
jeg synes at den del af universet holder den oprindelige idé om ST bedst
samtidig med at skuespillet og den billedemæssige side er krafigt forbedret.
DS9, meget confined imo, hele konceptet foregår på rumstationen med enkelte
besøg hist og her, har dog nogle ting der gør at jeg ikke kan lade være med
at se den hvis jeg kan komme til det.
Voyager, klarer sig også ganske godt. Meget sjovt at opleve Delta kvadranten
og dens luner, specielt den skøre holo-doktor er jeg ret vild med, hvor
ellers finder man et nervøst hologram?
ST Enterprise, jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om den del, jeg synes
jeg falder fra når jeg går igang med et afsnit.

Mvh
Benjamin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-07-05 16:04

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> writes:

> DS9, meget confined imo, hele konceptet foregår på rumstationen med enkelte
> besøg hist og her, har dog nogle ting der gør at jeg ikke kan lade være med
> at se den hvis jeg kan komme til det.

Og en af dem hedder Dax?

> Voyager, klarer sig også ganske godt. Meget sjovt at opleve Delta kvadranten
> og dens luner, specielt den skøre holo-doktor er jeg ret vild med, hvor
> ellers finder man et nervøst hologram?

Nah. Et billigt rip-off af Red Dwarf.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaguiden Romeo."

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-07-05 16:35

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Og en af dem hedder Dax?

Aha! En tankelæser

> Nah. Et billigt rip-off af Red Dwarf.

Har jeg så aldrig set andet end nogle små-klip fra, er den værd at give sig
tid til?

Mvh
Benjamin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-07-05 01:30

> Har jeg så aldrig set andet end nogle små-klip fra, er den værd at give sig
> tid til?

Et rumskib strandet 3 millioner lysår fra Jorden med kun ét
overlevende menneske. hans eneste selskab er et umanerligt irriterende
hologram og en humanoide, der nedstammer fra hans kat.

Meget fjollet, til tider meget sjov og uhyre britisk.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Lets go kick some puppet ass"
The RockBear. ((^))

Fra : IMB

Dato : 23-07-05 08:55

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in

> [...]
> hologram og en humanoide, der nedstammer fra hans kat.
>
> Meget fjollet, til tider meget sjov og uhyre britisk.

Det er ret sjov. Vi har ikke alene købt serien, vi opkaldte også vores
kat efter en hovedperson (Arnold). Serien er lavet ret billig (i de
originale episoder kan man faktisk se snoren på nogle af modellerne) men
den er faktisk god, hvis man ellers kan lide den form for humor.

Her er et par eksempler:

---
Cat: "Forget red - let's go all the way up to brown alert!"
Kryten: "There's no such thing as a brown alert sir."
Cat: "You won't be saying that in a minute!"
----

Lister: "Get real man. Most eunuchs have got more balls than you. "
----

Og een af mine personlige favoritter (Holly er skibscomputeren):

Holly: "Well, the thing about a black hole - it's main distinguishing
feature - is it's black. And the thing about space, your basic space
colour is black. So how are you supposed to see them? "

Bøgerne kan i øvrigt også anbefales, selvom jeg stadig kun har læst een.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 23-07-05 19:02

"IMB" <im@nospam_brunsgaard.dk> skrev i en meddelelse

*SNIP*
(Her stod et par gode eksempler)

Her er et andet (citeret fra en meget støvet hukommelse, så undskyld på
forhånd):

Holly: "God, I'm bored. I just finished reading everything ever written by
anyone, ever.... There, I just did it again!"

Lister: "Why don't you find something useful to do?"

Holly: "Well I was thinking - why don't I make a perfect replica of a
woman - beautiful, intelligent and virtually indistinguishable from the real
thing."

Lister: "Yes! Why don't you?"

Holly: "I don't know how."

Den slags synes jeg er morsomt!
--
Jonas

Fra : Grunt

Dato : 22-07-05 17:55

On 22 Jul 2005 17:03:58 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:
in dk.kultur.film

>Og en af dem hedder Dax?

>Nah. Et billigt rip-off af Red Dwarf.

I hvilket afsnit er der et nervøst hologram i RD ?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-07-05 01:32

Grunt <gruntsaver@msn.com> writes:

> I hvilket afsnit er der et nervøst hologram i RD ?

Årh, der _er_ da afsnit, hvor Rimmer bliver lidt nervøs. Men nej, du
har ret. Lægen i Voyager er alt for kompetent og slet ikke irriterende
nok til at være et rip-off af Rimmer.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-07-05 14:43

> Nah. Et billigt rip-off af Red Dwarf.

Red Dwarf? Var det ikke den Star Trek-parodi serie som kørte på TV2 engang?

Fra : IMB

Dato : 23-07-05 16:05

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in

> Red Dwarf? Var det ikke den Star Trek-parodi serie som kørte på TV2
> engang?

Nah. Det er nemlig ikke nogen Star Trek parodi.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-07-05 17:04

> Nah. Det er nemlig ikke nogen Star Trek parodi.

Det var i hvert fald en slags komedie.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-07-05 17:12

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> writes:

> Det var i hvert fald en slags komedie.

Der findes andre former for komedie end parodi.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-07-05 20:49

> Der findes andre former for komedie end parodi.

Indeedio... Men mindes bare denne serie gjorde nar af mange klichéer og så
videre.

Fra : Brian P

Dato : 22-07-05 16:33

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ST Enterprise, jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om den del, jeg synes
> jeg falder fra når jeg går igang med et afsnit.

Stort set enig. TNG opnår faktisk at blive en lang bedre, mere ambitiøs og
eksperimenterelysten tv-serie end sin forgænger TOS, som mest af alt er
nostalgisk kult. DS9 og Voyager er ikke helt så stabile, men har deres
højdepunkter. ST Enterprise var imidlertid en klar fadæse. Alene tanken om
dens titelsang, "Where My Heart Will Take Me" giver mig kvalme, og som
helhed lever serien ret godt op til sin intro.

Fra : ML-78

Dato : 22-07-05 22:13

Brian P skrev:

> [...]
ambitiøs og
> eksperimenterelysten tv-serie end sin forgænger TOS, som mest af alt

Bortset selvfølgelig fra de sporadiske perleafsnit. Når den originale
serie var bedst er der ingen af de efterfølgende serier, der kan hamle
op med den. Jeg har i hvert fald ikke set noget, der kommer i nærheden
af "The Menagerie".

ML-78

Fra : Brian P

Dato : 23-07-05 00:04

> [...]

> serie var bedst er der ingen af de efterfølgende serier, der kan hamle
> op med den. Jeg har i hvert fald ikke set noget, der kommer i nærheden

Selvfølgelig er noget bedre end andet i TOS. "Where No Man Has Gone Before"
er min egen favorit. Men jeg synes som sagt at de senere serier både kommer
i nærheden af og overgår TOS. Fra TNG nævner jeg i flæng: "The Best of Two
Worlds", "Future Imperfect", "The Mind's Eye", "Cause and Effect", "Time's
Arrow", "Yesterday's Enterprise", "Tapestry", "Chain of Command", "A Fistful
of Datas", "Ship in a Bottle", "Descent", "Parallels", "Masks". Og,
selvfølgelig, "Relics", hvor Scotty gæsteoptræder som den anakronisme han
var på det tidspunkt i en i øvrigt meget fin episode.

Fra : ML-78

Dato : 22-07-05 22:09

Laziter [9440] skrev:

> [...]
bedst
> samtidig med at skuespillet og den billedemæssige side er krafigt

Jeg er ganske enig i, at TNG er en god serie. Samlet set er det måske
endda den bedste (selv om de bedste enkeltafsnit efter min mening stadig
skal findes i den originale serie). De dårlige 90'er-serier var stort
set alle de serier, der efterfulgte TNG.

ML-78

Fra : Brian P

Dato : 23-07-05 00:08

> [...]

> skal findes i den originale serie). De dårlige 90'er-serier var stort
> set alle de serier, der efterfulgte TNG.

Nej. Voyager og DS9 er ligeså gode serier som TNG med et ligeså fast
sammentømret persongalleri og lige så mange episoder i kategorien
'outstanding'. Først med Enterprise knækker filmen...

Fra : Stefan Holm

Dato : 23-07-05 09:40

"Brian P" <kanal@klog.dk> writes:

> Først med Enterprise knækker filmen...

Enterprise svinger meget. Den starter enormt stærkt, men løber ret
meget ud i sandet i løbet af de første to sæsoner. Derefter kommer
sæson 3 der klart er det bedste Star Trek jeg har set, og i sæson 4
bliver det lidt ligegyldigt igen.

Men overordnet set er det bedste der er kommet ud af Star Trek (i
seriens mange inkarnationer) at der er blevet åbnet op for andre, og
bedre, sci-fi-serier som fx Babylon 5.

--
Stefan Holm
"Fæl kat. Kog den lidt."

Fra : Brian P

Dato : 23-07-05 10:51

"Stefan Holm" <nospam@algebra.dk> skrev i en meddelelse

> Men overordnet set er det bedste der er kommet ud af Star Trek (i
> seriens mange inkarnationer) at der er blevet åbnet op for andre, og
> bedre, sci-fi-serier som fx Babylon 5.

Provo! ;)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-07-05 11:07

"Brian P" <kanal@klog.dk> writes:

> Provo! ;)

Det er da ikke særligt provokerende. Man skal have meget store
skyklapper på, for ikke at kunne se, at der er kommet mange bedre
serier (i forståelsen bedre fortælllinger) siden ST:TNG. Dens
popularitet åbnede helt klart markedet.

Selv meget indædte Trekkies skælder ud over Brannon/Braga's
mishandling af Trek-universet. De vil så af og til tilføje, at
Trek-universet er større og "bedre" end andre seriers univers, men det
ændrer ikke på, at fortællingerne er konsistent bedre i andre serier.

--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : Just Johnny

Dato : 23-07-05 17:21

Peter B. Juul posted the following:

> [...]
>skyklapper på, for ikke at kunne se, at der er kommet mange bedre
>serier (i forståelsen bedre fortælllinger) siden ST:TNG. Dens

Tværtimod!

J. Michael Straczynski (som stod bag Babylon 5), nævner på et af
kommentar-lydsporene på B5 at ST:TNG's popularitet var en direkte
hindring for at få financeret nye Science Fiction TV serier.
Tankegangen var ganske enkelt den, at det marked der var for Science
Fiction TV allerede var dækket med ST:TNG så hvorfor laver nogen nye
serier?

--
Webmaster of 'JJJBCW':
Just Johnny's JAMES BOND Comics Website

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-07-05 17:12

Just Johnny <just.johnny@your.service> writes:

> [...]
> Tankegangen var ganske enkelt den, at det marked der var for Science
> Fiction TV allerede var dækket med ST:TNG så hvorfor laver nogen nye

jeg tillader mig at tro, at JMS tager fejl.

Fra : John Hinge

Dato : 25-07-05 06:00

On 24 jul 2005 Peter B. Juul was heard to say:

> jeg tillader mig at tro, at JMS tager fejl.

Jeg vil vove mig ud på et gætterispor her, og gætte på at at det
der menes fra Joes side nok er at på det tidspunkt han luftede B5,
så kunne det fint tænkes at det selvskab han luftede til, Paramount,
mente at deres marked var dækket. Så gik han videre til andre selskaber
og til sidst lykkedes det at få solgt ideen, bland andet baseret på
en nydelig pilot episode.
Der er så lidt mudderkastning, især blandt fans, om hvorvidt
Paramount lånte lige lovlig rigeligt af Joes ideer da de bankede
ST:DS9 sammen.. Majel Barret (Roddenberrys kone) var blandt de
som siden forsøgte at 'mægle' blandt fansene.

Men jeg tror det der menes er at Joe måske har fået at vide
af diverse executives at der efter deres mening ikke var noget
marked for sci-fi serier udover Star Trek.. Men nu er executives
heller ikke altid de skarpeste knive..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Brian P

Dato : 26-07-05 20:47

> [...]
> skyklapper på, for ikke at kunne se, at der er kommet mange bedre
> serier (i forståelsen bedre fortælllinger) siden ST:TNG. Dens

Ok, jeg har åbenbart skyklapper på så. Babylon 5 finder jeg fx temmelig
dårligt udført. Historien er muligvis ok, men det er bl.a. effekterne og
skuespillet så ikke - i mine øjne.

> [...]
> Trek-universet er større og "bedre" end andre seriers univers, men det
> ændrer ikke på, at fortællingerne er konsistent bedre i andre serier.

Trekkies er også temmeligt fjollede.

Fra : PerX ...

Dato : 23-07-05 03:11

In article <42e103ad$0$64280$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
laziterNO@THANKSgmail.com says...
> Voyager, klarer sig også ganske godt. Meget sjovt at opleve Delta kvadranten
> og dens luner, specielt den skøre holo-doktor er jeg ret vild med, hvor
> ellers finder man et nervøst hologram?

Han var i københavn fornylig - dvs skuespilleren ikke hologrammet *g*

Fra : PerX ...

Dato : 23-07-05 03:10

In article <Xns969B59FC76806imnospambrunsgaarddk@62.243.74.162>,
im@nospam_brunsgaard.dk says...