MS Windows
briani 27239
prn file fra w98, printes ud på XP
Fra : cr

Dato : 20-07-05 21:36

Hej derude.

Har fået printet ud til en fil på w98,
nu skal den .prn fil printes ud på XP. How-to?

Jeg burde egentlig vide det, har nu ikke glemt det,
men kan bare ikke huske det.

venligst

cr

Fra : emj

Dato : 20-07-05 23:13

cr skrev:

>Har fået printet ud til en fil på w98,
>nu skal den .prn fil printes ud på XP. How-to?

Har du en postscript printer?
Hilsen emj

Fra : cr

Dato : 20-07-05 23:59

emj wrote:

> Har du en postscript printer?
> Hilsen emj

Har kun en HP PSC 2210 der kører over netværk på en server.

cr

Fra : cr

Dato : 21-07-05 00:04

cr wrote:
> [...]

Har kun en HP PSC 2210 der kører over netværk på en printer-server.

cr

Fra : jda^fx

Dato : 21-07-05 01:47

On Thu, 21 Jul 2005 00:59:22 +0200, cr wrote:

> Har kun en HP PSC 2210 der kører over netværk på en server.

Hvis du har din printer sharet på netværk, hvorfor så gå den lange vej over
en .prn fil? Hvorfor ikke printe direkte ud fra w98 maskinen?

--
Jakob

Fra : cr

Dato : 22-07-05 11:14

jda^fx wrote:

> Hvis du har din printer sharet på netværk, hvorfor så gå den lange vej over
> en .prn fil? Hvorfor ikke printe direkte ud fra w98 maskinen?

Fordi min w98 (ikke SE)ikke kan/vil sættes op til både printer og
printerserveren.

og ellers hvorfor kan der printes til file og man ikke bare lige kan
printe file til printer, det virker fint i linux.

cr

Fra : jda^fx

Dato : 23-07-05 00:05

On Fri, 22 Jul 2005 12:14:08 +0200, cr wrote:

> [...]
>
> og ellers hvorfor kan der printes til file og man ikke bare lige kan
> printe file til printer, det virker fint i linux.

Det er nok fordi du kun har installeret W2k/XP drivere på din printserver.
Prøv at hente w98 driveren til printeren og gå ind i det der hedder install
additionel drivers (kan ikke lige huske hvad det hedder på dansk, men det
er noget lignende) i printeregenskaber og installer w98 driverne også. Så
skulle det være muligt at bruge den fra en w98 maskine

--
Jakob

Fra : cr

Dato : 23-07-05 20:34

jda^fx wrote:

> [...]
> er noget lignende) i printeregenskaber og installer w98 driverne også. Så
> skulle det være muligt at bruge den fra en w98 maskine

Umiddelbart synes der ikke at være en driver til w98 til denne printer,
printeren bliver heller ikke supporteret mere. Har inst. CD'en til
printeren, men den virker ikke til netværket.

cr

Fra : jda^fx

Dato : 23-07-05 20:42

On Sat, 23 Jul 2005 21:33:59 +0200, cr wrote:

> Umiddelbart synes der ikke at være en driver til w98 til denne printer,
> printeren bliver heller ikke supporteret mere. Har inst. CD'en til
> printeren, men den virker ikke til netværket.

Du kan jo prøve denne her:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?lc=en&lang=en&cc=us&dlc=en&product=79499&os=20

--
Jakob

Fra : Brian Albertsen

Dato : 23-08-05 16:33

On Fri, 22 Jul 2005 12:14:08 +0200, cr <spam@oz4dik> wrote:

>og ellers hvorfor kan der printes til file og man ikke bare lige kan
>printe file til printer, det virker fint i linux.

copy /b filnavn.prn \\server\shared-printer

Eller
copy /b filnavn.prn lpt1
hvis det var lokalt

kan klare jobbet

Fra : aaron

Dato : 23-07-05 07:43

> Har fået printet ud til en fil på w98,
> nu skal den .prn fil printes ud på XP. How-to?

How-to:
Start kommandoprompt, evt. med Start > Kør > cmd
Ved kommandoprompten skriv: Print xxxx.prn
X'erne udskiftes med navnet på din .prn-fil
Det kan være nødvendigt at skifte til mappen, hvor .prn-filen ligger
inden udprintning.

Mvh
//aaron

http://www.kandu.dk/

Fra : cr

Dato : 23-07-05 20:37

aaron wrote:

> [...]
> X'erne udskiftes med navnet på din .prn-fil
> Det kan være nødvendigt at skifte til mappen, hvor .prn-filen ligger

Det giver "Enheden PRN kan ikke initialiseres"

de gamle DOS kommandoer er heller ikke til megen hjælp.

cr

Fra : aaron

Dato : 23-07-05 07:43

> Har fået printet ud til en fil på w98,
> nu skal den .prn fil printes ud på XP. How-to?

How-to:
Skift til kommandoprompt, evt med Start > Kør > cmd
Udskriv din .prn-fil med kommandoen: Print xxxx.prn

Fra : aaron

Dato : 23-07-05 07:43

> [...]

How-to:
Skift til kommandoprompt, evt. med Start > Kør > cmd
udskriv din .prn-fil med kommandoen: Print xxxx.prn
X'erne udskiftes med (for)navnet på din .prn-fil
Det kan være nødvendigt at skifte til mappen, hvor .prn-filen ligger,
før det virker.

Mvh
//aaron

http://www.kandu.dk/