Peugeot 406 HDI 2.0 ell. 2.2 ?
Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 20:07

Hej NG,

Vi overvejer at købe en brugt Peugeot 406 st. HDI. Den skal kunne trække
vores camping vogn på 1500kg + passagerer og bagage. Jeg kan se at der
både findes en 2.0 HDI og en 2.2 HDI med lidt flere kræfter.

Med henblik på at bilen skal kunne trække et ordenligt skrummel, kan det
så svare sig at betale det mere for en 2.2 HDI ?

På forhånd tak,

Mark

Fra : Mogens

Dato : 20-07-05 21:06

On Wed, 20 Jul 2005 21:06:36 +0200, "Mark N." <markATnellemann.nu>
wrote:

> [...]
>Med henblik på at bilen skal kunne trække et ordenligt skrummel, kan det
>så svare sig at betale det mere for en 2.2 HDI ?

Ja:

Daniel skriver følgende:
Jeg er den lykkelige ejer af en Peugeot 406 HDI 2.0 - jeg er virkelig
godt tilfreds med bilen. Men nu var der en anden ond 406-ejer der i
går opfordrede mig til lige at tage en tur i hans 406 HDI 2.2 som var
chiptunet - og fy for satan da! Det kan slet ikke sammenlignes!

Lars skriver (efter at ha' kørt 12.500 km i sin 406 HDI 2,2):
Iøvrigt kan jeg sige, at det er en fed bil, der trækker suverænt.

Mvh Mogens...

Fra : Henrik B.

Dato : 20-07-05 22:46

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> går opfordrede mig til lige at tage en tur i hans 406 HDI 2.2 som var
> chiptunet - og fy for satan da! Det kan slet ikke sammenlignes!

Det er vel ikke sammenligneligt med en 2,0 og en 2,2 der er chippet....

Fra : PMH

Dato : 20-07-05 23:42

> [...]

> går opfordrede mig til lige at tage en tur i hans 406 HDI 2.2 som var
> chiptunet - og fy for satan da! Det kan slet ikke sammenlignes!

Lidt OT..

Ang. Peugeot og chip..
Havde en gang en 406 HDI som jeg fik chippet..
Der gik ca. 5 mdr. eller ca. 10.000 km så var koblingen færdig..!!

Min nabo fik skiftet koblingen i sin 406'er 2 gange, og da han
solgte bilen var den begyndt at fedte igen..
Nu har han en 407 HDI som er chippet..
For nogle uger siden var den på værksted og få ny kobling..!!
Og der stod kun 34.000 km på klokken..!!

Så hellere købe en 2,2 og lade den køre som den er, istedet
for at købe en 2,0 og chippe den..

Det er MIN mening..
Held og lykke med købet

Mvh
PMH

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 23:53

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og der stod kun 34.000 km på klokken..!!
>
> Så hellere købe en 2,2 og lade den køre som den er, istedet

Hemm.......har lige rundet 100000 km med en "bokset" HDi'er, på samme
kobling, boksen kom på efter bilen havde kørt 5000 km, så det kommer nok an
på hvordan man behandler sine ting !

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : PMH

Dato : 21-07-05 08:29

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> Hemm.......har lige rundet 100000 km med en "bokset" HDi'er, på samme
> kobling, boksen kom på efter bilen havde kørt 5000 km, så det kommer
nok
> an på hvordan man behandler sine ting !

Hvis du med den hentydning mener at der skal køres som et svin
for at brænde koblingen af, så tager du helt fejl..
Der er jo ikke meget ved at montere chip, for derefter at køre
som en morfar.. Dermed ikke sagt at der er dømt "Brian" bare
fordi man får chippet sin bil, men hvis den ikke kan holde til at
blive presset i visse situationer, hvad er der så ved det..??

For mit eget vedkommende kører jeg ganske normalt, men kan
godt lide at mærke effekten af de 140 HK/ 340 NM jeg har
i min Passat TDI med "boks".
Jeg har kørt en del km i Passaten, og der har aldrig været
antydning af at koblingen ikke kan være med, og har heller
aldrig hørt om nogen der har haft problemer med koblingen
på der VAG, hvorimod jeg her flere eksempler på PUG'ere
som smider koblingen efter at der er monteret chip..

Jeg skal ikke gøre mig klog på om den ene er bedre end den
anden, men jeg mener at eksemplerne jeg kender til taler for
sig selv..

PMH

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-07-05 11:16

> Der er jo ikke meget ved at montere chip, for derefter at køre
> som en morfar..

Nej, men hvis man hr en tendens til at file lidt for meget på koblingen ved
kvikke starter og ved gearskift, så koster det hurtigt, når bilen er
chippet. Hvis man derimod kører "rent", sog først trykker sømmet i bund, når
der ér koblet helt ud, så gør det ikke alverden.

> Jeg skal ikke gøre mig klog på om den ene er bedre end den
> anden,

VAG har jo lavet kraftigere modeller så måske er de bedre end PSAs. De
bruger tilsyneladende også langt hen ad veje de samme dele i TDI 150´eren,
som de gør i de mindre modeller.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-07-05 11:37

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> VAG har jo lavet kraftigere modeller så måske er de bedre end PSAs. De
> bruger tilsyneladende også langt hen ad veje de samme dele i TDI 150´eren,
> som de gør i de mindre modeller.

Generelt en god politik at have - man benytter stumperne fra den kraftigste
model, på alle de øvrige modeller. Hvor er det jeg har set det før? *LOL*

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-07-05 12:08

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in

> Generelt en god politik at have - man benytter stumperne fra den
> kraftigste model, på alle de øvrige modeller. Hvor er det jeg har set
> det før? *LOL*

Kig mod øst så kommer du nok i tanke om det

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Brian

Dato : 21-07-05 14:33

Martin Johansen [6000] wrote:
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in

> Kig mod øst så kommer du nok i tanke om det

Gjorde Lada også det ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-07-05 16:12

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42dfa438$0$18647$14726298
@news.sunsite.dk:

> Gjorde Lada også det ?

Nej den er jo født der.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 16:23

> Hemm.......har lige rundet 100000 km med en "bokset" HDi'er, på samme
> kobling, boksen kom på efter bilen havde kørt 5000 km, så det kommer nok
> an på hvordan man behandler sine ting !

Nu skulle den jo bruges til at trække en camping og oppakning det kan være
ret hårdt ved koblingen.
Har en kammerat som kører en chippet Golf TDI m 400 Nm, han har også
problemer med kobling der fedter når han kører med hans store Campingvogn.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-07-05 11:13

> Så hellere købe en 2,2 og lade den køre som den er, istedet
> for at købe en 2,0 og chippe den..

Det KAN også være din nabo, der ikke kan køre bil..

/Jan W Nielsen

Fra : PMH

Dato : 21-07-05 12:50

> Det KAN også være din nabo, der ikke kan køre bil..
>
> /Jan W Nielsen

hehe.. Må sgu' indrømme at tanken har strejfet mig..

Men efter at jeg selv fes koblingen af i min 406'er, begyndte jeg
at spørge lidt omkring, og det viste sig at der var en del som
havde oplevet de samme problemer..

Jeg fik på et tidspunkt at vide, at de har brugt den samme kobling
i 110 hk modellen, som oprindelig er lavet til 90 hk's udgaven..
Så den er altså sat på overarbejde fra starten af, og når den så
tillige bliver chippet, så kan man jo godt se problemet..

Men jeg har ikke kunne få det bekræftet nogle steder..
Det var en tidligere Peugeot ansat som kunne fortælle det.

PMH