Gud 3.0
Fra : Knud Larsen

Dato : 20-07-05 17:16

En sjov måde at forklare det på, fra New York Times:

Clearly, several things are at work. One is that Europe is not a
melting pot and has never adequately integrated its Muslim minorities,
who, as The Financial Times put it, often find themselves "cut off from
their country, language and culture of origin" without being
assimilated into Europe, making them easy prey for peddlers of a new
jihadist identity.

Also at work is Sunni Islam's struggle with modernity. Islam has a long
tradition of tolerating other religions, but only on the basis of the
supremacy of Islam, not equality with Islam. Islam's self-identity is
that it is the authentic and ideal expression of monotheism. Muslims
are raised with the view that Islam is God 3.0, Christianity is God
2.0, Judaism is God 1.0, and Hinduism is God 0.0.

Part of what seems to be going on with these young Muslim males is that
they are, on the one hand, tempted by Western society, and ashamed of
being tempted. On the other hand, they are humiliated by Western
society because while Sunni Islamic civilization is supposed to be
superior, its decision to ban the reform and reinterpretation of Islam
since the 12th century has choked the spirit of innovation out of
Muslim lands, and left the Islamic world less powerful, less
economically developed, less technically advanced than God 2.0, 1.0 and
0.0.

"Some of these young Muslim men are tempted by a civilization they
consider morally inferior, and they are humiliated by the fact that,
while having been taught their faith is supreme, other civilizations
seem to be doing much better," said Raymond Stock, the Cairo-based
biographer and translator of Naguib Mahfouz. "When the inner conflict
becomes too great, some are turned by recruiters to seek the sick
prestige of 'martyrdom' by fighting the allegedly unjust occupation of
Muslim lands and the 'decadence' in our own."

Fra : #2066

Dato : 20-07-05 18:24

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
> En sjov måde at forklare det på, fra New York Times:

Saa maa Irak-krigen jo vaere starten paa Korstog 8.0, som indikeret af
vestens fornemste helligkriger GWB.

Ja, det er sjovt.

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-07-05 18:42

"#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
>>

> Saa maa Irak-krigen jo vaere starten paa Korstog 8.0, som indikeret af
> vestens fornemste helligkriger GWB.
>
> Ja, det er sjovt.

Forskellen er at forklaringen om religionernes hierarki er korrekt, derfor
er den en sjov måde at illustrere det på. Dine korstog har intet med
virkeligheden at gøre, og er derfor ikke en sjov analogi.

Fra : #2066

Dato : 20-07-05 18:58

> [...]
> er den en sjov måde at illustrere det på. Dine korstog har intet med
> virkeligheden at gøre, og er derfor ikke en sjov analogi.

Forskellen er vel at dit lystige andenhaands-indslag var en analogi, men min
reference til GWB' omtale og opfattelse af Irak-krigen og "the War on
Terror" som et korstog er veldokumenterede realiteter.

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-07-05 19:03

> [...]
> min reference til GWB' omtale og opfattelse af Irak-krigen og "the War on
> Terror" som et korstog er veldokumenterede realiteter.

Et korstog at checke millioner af kufferter i lufthavne, jamen det er da
meget sandsynligt.

Fra : #2066

Dato : 20-07-05 20:25

> "#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> Et korstog at checke millioner af kufferter i lufthavne, jamen det er da
> meget sandsynligt.

GWB har selv brugt ordet "korstog" i forbindelse med "krigen imod terror".
Ledende amerikanske militaerpersoner har turneret de evangeliske kredse for
at advokere kristne progromer imod Islam. Proev at foelge lidt med.

Fra : Sten Schou

Dato : 20-07-05 21:47

"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> GWB har selv brugt ordet "korstog" i forbindelse med "krigen imod terror".
> Ledende amerikanske militaerpersoner har turneret de evangeliske kredse
> for at advokere kristne progromer imod Islam. Proev at foelge lidt med.

Og netop udtalelsen vedr. korstog mod terror trak han tilbage med det samme,
da det kunne relateres til begivenheder der ligger 1000 år tilbage, men det
passer vel ikke ind i din opfattelse af tingene?

Hilsen Sten

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-07-05 06:48

> [...]
> Ledende amerikanske militaerpersoner har turneret de evangeliske kredse
> for at advokere kristne progromer imod Islam. Proev at foelge lidt med.

For fjortende gang: GWB kom til at bruge det almindelige ord "crusade"
første gang han talte om en krig mod terror for fire år siden, og det har
folk som dig så siden haget sig fast i som igler. Dine progromer kan du
putte op hvor du gemmer dine andre konspirationsteorier, - både Bush og
Blair bøjer sig bagover for at "slå fast" at islam er en fredelig religion,
og de bøjer endog sandheden, for ikke at komme til at sige det indlysende,
at der er en sammenhæng mellem islam og islamistisk selvmordsterror.

Begge holder møder med toneangivende muslimer, og beder dem om de ikke nok
vil hjælpe med at holde de rabiate i kortere snor, - jeg tror ikke du
overhovedet ved hvad en progrom er for noget. Prøv at læse lidt op på
historien, you'll be surprised, - også over egen uvidenhed. Held og lykke!

Fra : Per Rønne

Dato : 21-07-05 07:08

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> progrom

Pogrom. Ja, du lavede fejlen to gange, så det er næppe en tyrkfejl.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-07-05 07:16

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Pogrom. Ja, du lavede fejlen to gange, så det er næppe en tyrkfejl.

For tidligt om morgenen, bogstaverne rasler stadig i hovedet.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-07-05 07:03

#2066 <neslein@hotmail.com> wrote:

> min reference til GWB' omtale og opfattelse af Irak-krigen og "the War on
> Terror" som et korstog er veldokumenterede realiteter.

»Crusade« på [amerikansk] engelsk kan altså ikke bare oversættes til
»korstog« på dansk. Ordet bruges også hvor vi på dansk ville bruge ordet
»kampagne«. Og til underbyggelse af dette, kan jeg citere den indbyggede
Oxford-ordbog på MacOS X:

crusade
noun (often Crusade)
a medieval military expedition, one of a series made by Europeans to
recover the Holy Land from the Muslims in the 11th, 12th, and 13th
centuries.
• a war instigated by the Church for alleged religious ends.
• an organized campaign concerning a political, social, or religious
issue, typically motivated by a fervent desire for change : a crusade
against crime.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-07-05 07:17

> [...]
> . an organized campaign concerning a political, social, or religious
> issue, typically motivated by a fervent desire for change : a crusade

Nu må du ikke ødelægge nesleins humør, han havde det lige så sjovt med sin
crusade, og den har han nu hygget sig med i fire år.

Fra : Ingolf

Dato : 21-07-05 17:53

"#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
>>

> Saa maa Irak-krigen jo vaere starten paa Korstog 8.0, som indikeret af
> vestens fornemste helligkriger GWB.

Og den er fuld af fejl!! Gad vide om der kommer en servicepack?

Fra : Konrad

Dato : 22-07-05 09:25

"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
>>

> Saa maa Irak-krigen jo vaere starten paa Korstog 8.0, som indikeret af
> vestens fornemste helligkriger GWB.

Desværre mangler der i alvorlig grad en Service Pack, førend skidtet
overhovedet vil fungere...

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-07-05 09:42

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
> "#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Desværre mangler der i alvorlig grad en Service Pack, førend skidtet
> overhovedet vil fungere...

Bare vent til GW Bush bliver færdig med at malke hingstene på sin ranch, -
som hans kone jo fortalte om.

Fra : jodem

Dato : 22-07-05 13:13

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> Bare vent til GW Bush bliver færdig med at malke hingstene på sin ranch, -
> som hans kone jo fortalte om.

Til tider syne jeg at selv kvindelige, gudfrygtige, konservative,
republikanske, fundamentalistiske - og alle de andre moralsk gode
adjektiver, man kan tænke sig, - amerikanere er utrolig frivole.

Det må enten være en kulturforskel, der kan henføres til det texanske
landområde, eller det må bero på lang tids depravation, at hendes tankegang
kredser om at malke hingste. Clinton kunne da nøjes med et ganske
almindeligt blowjob, som han oven i købet kun nødigt delagtiggjorde
alverdens journalister i . Det er noget underligt præventivt spin, hun
laver.

Fra : jodem

Dato : 20-07-05 19:16

> En sjov måde at forklare det på, fra New York Times:

Den køber jeg. Det må være surt at være moralsk overlegen og ikke kunne
bruge det til en skid.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-07-05 02:42

jodem wrote:
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Den køber jeg. Det må være surt at være moralsk overlegen og ikke
> kunne bruge det til en skid.

Hybris kan antage mange former. F.eks. har muhamedanere opnået kolossal
indflydelse i VestEuropa de seneste 20 år, og medmindre vi gør noget for
at vende den udvikling, så bliver det dem, der ler sidst - og det endda
ret snart.

Så kan vi bagefter sidde og give hinanden ret i, at vi var og er meget
bedre. Vi kan bare ikke bruge det til en skid.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-07-05 07:08

> [...]

> origin" without being assimilated into Europe, making them easy prey for

Spørgsmålet er så om det lykkes bedre for USA, som dog ikke har en lige
så stor andel af islamiske indvandrere som vi har i Europa. De fleste
indvandrere i USA kommer jo fra syd for Rio Grande.

Men det må Tom Liljeberg vel vide noget om?
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-07-05 07:28

> [...]
> indvandrere i USA kommer jo fra syd for Rio Grande.
>
> Men det må Tom Liljeberg vel vide noget om?

Også i USA holder muslimerne sig også for meget for sig selv, som talsmænd
siger, men man har jo meget større tradition for lokalt samarbejde mellem,
også trossamfund, så folk har nok en bedre chance for at kende hinanden, end
vi har i Europa.

I Hvidovre-moskeen prøver de at bruge en sådan måde for at komme i kontakt
med lokalsamfundet, de inviterer ofte til møder med taler eller bare med
hyggespisning. Hvis det var en standard muslimsk moské, ville jeg da nok
komme og snakke lidt med dem, men de fortæller aldrig folk, at de ikke
regnes for rigtige muslimer, og de ER jo udenfor det muslimske samfund, så
der er ikke så meget pointe i at kontakte dem, synes jeg.

En Ahmadiyya-film om forfølgelserne af disse i Bangladesh er oppe til
"gennemsyn" i det engelske House of Lords, jeg ved ikke hvorfor de skal
kigge på den, om det er for at se om man officielt bør sætte sanktioner i
gang i forhold til Bangladesh eller hvad det kan være. I Bangladesh er man
jo gået helt amok med at kræve at Ahmadiyaaerne skal "konvertere" inden jul,
ellers! og deres moskeer bliver angrebet både her og der, af tilhængerne af
fredens religion "islam".

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-07-05 08:58

En sjældent rammende beskrivelse. Av, hvor må det gøre ondt at læse
sandheden, hvis man er muslim, men det er jo nok de færreste muslimer, der
læser New York Times eller dk.politik. Muslimer har jo en ekceptionel evne
til kun at lade sig påvirke at trosfællernes præk ved at stikke hovedet i
jorden som strudse.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/8/05)

Fra : jodem

Dato : 21-07-05 09:35

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Muslimer har jo en ekceptionel evne til kun at lade sig påvirke at
> trosfællernes præk ved at stikke hovedet i jorden som strudse.

Ja, vi danskere er jo heldigvis i stand til at nuancere vores synspunkter