Pentagon advarer - Kinas hær vokser faretr~
Fra : Martin Kristensen

Dato : 20-07-05 14:32

Som om krigen mod terror ikke var nok - nu starter Kina måske snart 3.
verdenskrig?

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 20-07-05 21:52

Martin Kristensen wrote:

> Som om krigen mod terror ikke var nok - nu starter Kina måske snart 3.
> verdenskrig?

Kina's hær har en svaghed, nemlig komando strukturen. Med stram
topstyreing.

Fra : Konrad

Dato : 22-07-05 07:39

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Kina's hær har en svaghed, nemlig komando strukturen. Med stram
> topstyreing.

Ihja - andre hære er jo kollektivistiske organisationer hvor man træffer
strategiske beslutninger ad demokratisk vej.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-05 10:22

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ihja - andre hære er jo kollektivistiske organisationer hvor man træffer
> strategiske beslutninger ad demokratisk vej.

ROTFL

Jó, du HAR skam lært noget på universitetet i samfundsfag Bliv bare
ved!

--
ahw

Fra : Lyrik

Dato : 20-07-05 22:57

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
> Som om krigen mod terror ikke var nok - nu starter Kina måske snart 3.
> verdenskrig?

+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Haaaa! Haaaaaa! Haaaaa! Har! Har! Har!!)) Den var go'!))

Hilsen
Jens

Fra : Martin Kristensen

Dato : 21-07-05 10:12

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message

> Haaaa! Haaaaaa! Haaaaa! Har! Har! Har!!)) Den var go'!))

Hvem ved hvad de kan finde på når de bliver stærke nok? Deres økonomi vokser
helt vildt for tiden, og det samme gør deres militærbudget. De bliver mere
og mere truende over for Taiwan, og USA har lovet at forsvare Taiwan i
tilfælde af et kinesisk angreb. Desuden er Kina ikke et demokrati, hvorfor
de statistisk set har en stor risiko for at rode sig ud i krig, så jeg kan
ikke se at den trussel skulle være så grinagtig.

Fra : Allan Riise

Dato : 21-07-05 10:54

> [...]
> de statistisk set har en stor risiko for at rode sig ud i krig, så jeg kan
> ikke se at den trussel skulle være så grinagtig.

Af landene USA og Kina, hvilket land tror du så der har begået flest krige,
og har støttet flest diktatoriske regimer?

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 21-07-05 12:03

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> "Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse

> Af landene USA og Kina, hvilket land tror du så der har begået flest krige,
> og har støttet flest diktatoriske regimer?

Jeg tror faktisk i begge tilfælde at det er Kina. Kina har startet flere
krige og støttet flest diktatoriske regimer. Dels har Kina mig bekendt
/aldrig/ støttet et demokratisk land, dels er den kinesiske stat 12
gange ældre end USAs, Det seneste årstal der med rimelighed kan sættes
som Kinas grundlæggelsesår er 221 fKr, med Qin-dynastiets grundlæggelse
og kejsermagtens indførelse. Og rigtigt mange af Kinas aggressionskrige
vil i en nutidig kinesisk forståelse være »borgerkrige«, da de erobrede
områder i dag er dele af den kinesiske stat. De største problemer med
erobrede områder, og områder hvor der stadig sker undertrykkelse af den
erobrede befolkning, er i Tibet og Xinjiang.

være tale om forsvars- og angrebskrige.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 21-07-05 12:13

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> erobrede områder, og områder hvor der stadig sker undertrykkelse af den
> erobrede befolkning, er i Tibet og Xinjiang.

Man kan og skal selvf. kun sammenligne de 2 lande, i den tidshorisont hvor
de begge har været selvst. nationer, og så tilter billedet over til Kina's
fordel, som det mindst krigeriske af de 2 lande, IMHO.

> være tale om forsvars- og angrebskrige.

USA har kun været med i en forsvarskrig, nemlig 2'den verdenskrig, derudover
har de enten selv, eller by proxy, været involveret i så godt som alle
despotier i mellemamerika og i mellemøsten.

--
Allan Riise

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 21-07-05 04:09

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
> Som om krigen mod terror ikke var nok - nu starter Kina måske snart 3.
> verdenskrig?

Du mener vel USA i stedet for Kina?

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 21-07-05 20:57

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse news:42de524c$0$18636$14726298@news.sunsite.dk...
> Som om krigen mod terror ikke var nok - nu starter Kina måske snart 3.
> verdenskrig?

"USA's præsident George W. Bush har erklæret, at man
vil stå på Taiwans side i tilfælde af kinesisk angreb."

Like pawns in the game,,,

China's Offshore Claims
http://www.fromthewilderness.com/free/ww3/032105_china_claims.shtml
Have you ever wondered why China is willing to go to war with the United States
over an island located a little over 100 miles off the coast, perched between the
South China Sea and the East China Sea?

Thursday, 21 July, 2005, 11:52 GMT 12:52 UK
China revalues its currency:

China has abandoned its currency's
peg to the dollar and revalued the yuan by 2.2%.
It now buys more US dollars than before.

With China both one of the world's largest exporters
of manufactured goods and one of the largest importers
of raw materials, the move's economic impact will be felt worldwide.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/4703471.stm

Jan Rasmussen
http://www.threeworldwars.com/

Fra : Konrad

Dato : 22-07-05 07:38

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
> Som om krigen mod terror ikke var nok - nu starter Kina måske snart 3.
> verdenskrig?

Øh? Er du sådan helt vel forvaret, Martin?

Fra : Jim

Dato : 25-07-05 10:20

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
> Som om krigen mod terror ikke var nok - nu starter Kina måske snart 3.
> verdenskrig?

Det der er jo bare mænd i blåt..
Var det ikke en gruppe, som tilbage i 80´erne lavede noget sjov "musik" (læs
lyde)..
Dem skal vi ikke bekymre os om.
Bare mind dem om, at vi kan tilføje Beijing på listen sammen med Hiroshima
og Nagasaki.

J.