Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor udstiller man sine billeder?
Fra : Martin Christiansen

Dato : 04-06-01 15:58

Hej, alle.

Jeg har lidt forskellige billeder (digitalfotos), som jeg godt kunne tænke
mig at 'udstille' et sted på Internet. Jeg har ikke tid og overskud til at
lave en flot foto-hjemmeside selv, men der må da findes nogle 'officielle'
hjemmesider, hvor man kan lægge sine billeder ud til almen beskuelse?

Jeg holder især af billeder, som på en eller anden måde
* er underfundige og/eller
* fortæller en histore og/eller
* har en bevidst, stram komposition og/eller
* viser strukturer/mønstre (gerne fundet i naturen).

"Solnedgangsbilleder" og "postkortbilleder" er ikke lige mig.

Jeg ønsker sammen med mine billeder at kunne vise en titel samt nogle enkle
bemærkninger omkring kamera, optagelsesforhold mm.

Jeg ville helst, om der fandtes et dansk site, men hvis ikke, så er
henvisninger til udenlandske sites også ok.

Hvilke fotoklubber findes i Århus eller omegn? (jeg bor i Skejby). Findes
der klubber for specielt digital fotografering?

Mvh.
Martin Christiansen.

Fra : Kim Østrup

Dato : 04-06-01 19:52

Martin Christiansen <marchr@mail1.stoTAKETHISAWAYfanet.dk> skrev i en
<SNIP>
> [...]
'officielle'
> hjemmesider, hvor man kan lægge sine billeder ud til almen beskuelse?

Hej Martin

Der findes flere gallerier på nettet - bruger dem ikke selv, så jeg har
ingen links dertil

> Jeg ville helst, om der fandtes et dansk site, men hvis ikke, så er
> henvisninger til udenlandske sites også ok.

Men en god side er www.foto.no hvor du meget enkelt kan uploade dit
billede indenfor flere kategorier - og så modtager man (nogengange)
kritik fra de øvrige på siden. Den kan vireklig anbefales.

Mvh

Kim

Fra : Martin Christiansen

Dato : 05-06-01 08:41

Jeg har kigget nærmere på www.foto.no og siden kan varmt anbefales. Den er
seriøs og samtidig meget brugervenligt sat op. Mange, flotte billeder med
kunstnerisk præg.

--Martin

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 04-06-01 19:54

Hej

Prøv på www.Webshots.com

Min udstilling er på http://community.webshots.com/user/flemmingthorhansen

Flemming Thor Hansen

Fra : U. Pedersen

Dato : 05-06-01 11:17

On Mon, 04 Jun 2001 20:54:09 +0200, Flemming Thor Hansen
<fth@nospam_post3.tele.dk> wrote:

>Min udstilling er på http://community.webshots.com/user/flemmingthorhansen

Sikker nogle gode billeder du har, men kan ikke se en "skid"
--
   m.v.h.
   U.P.

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 05-06-01 21:35

On Tue, 05 Jun 2001 12:16:37 +0200, U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk> wrote:
> [...]

Ikke forstået.

Er det billedernes kvalitet eller indhold du hentyder til??

Flemming Thor Hansen

Fra : Martin Lundme

Dato : 05-06-01 09:25

> [...]
> lave en flot foto-hjemmeside selv, men der må da findes nogle 'officielle'
> hjemmesider, hvor man kan lægge sine billeder ud til almen beskuelse?

Hej martin

Prøv www.photo.net
Jeg har selv en større samling billeder dér. Stedet er fint med mange
brugere som giver kritik og karakterer. Desuden er der undervisning, reviews
og handel.

Mvh.

Martin

Fra : Ellen Aa.

Dato : 07-06-01 00:31

Hej!
http://dk.photos.yahoo.com
Her kan du oprette fotoalbum for få eller for alle på internettet!!!
Vh fra Ellen.

Fra : Karsten Kryger Hanse~

Dato : 11-06-01 08:32

> Hvilke fotoklubber findes i Århus eller omegn? (jeg bor i Skejby). Findes
> der klubber for specielt digital fotografering?

Hej Martin

Kig forbi på www.sdf.dk , der vil du kunne finde information om fotoklubber
omkring Århus (i hvert fald de der er medlem af Selskabet for Dansk
Fotografi), f.eks. AFA. Jeg er pt. ikke bekendt med digitale fotogrupper,
men typisk vil du kunne finde ligesindede i fotoklubberne.

Med venlig hilsen

Karsten Kryger Hansen