Ratlås m.v.
Fra : Tommy Nielsen

Dato : 20-07-05 13:58

Hej ng

Kaskoen sparer jeg væk på min nyerhvervede mazda 323 xl hatchback fra '95.

Modellen er berygtet for at være nem at stjæle, så nu vil jeg gerne sikre
bilen bedst muligt mod tyveri - især da den skal stå i århus på gaden.

Jeg går ud fra at en ratlås er et godt tiltag - jeg vil gerne købe en go'
een - er der forskellige slags/hvilken kan anbefales?

Andre ideer til at beskytte bilen mod tyveri er meget velkomne!

På forhånd tak

Tommy

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-07-05 14:38

Hej!

Tommy Nielsen wrote:

> Kaskoen sparer jeg væk på min nyerhvervede mazda 323 xl hatchback fra '95.

Samme her, dog på en Escort '96.

> Modellen er berygtet for at være nem at stjæle, så nu vil jeg gerne sikre
> bilen bedst muligt mod tyveri - især da den skal stå i århus på gaden.

Hmm, også med startspærre osv.?

Håber da ikke min er nem at stjæle... In anycase, 'nogen' har forsøgt at stjæle
den ca. 4 gange indenfor de seneste par år og det er ikke lykkes dem...

Men fyfassan det er dyrt i stumper :,-(

> Jeg går ud fra at en ratlås er et godt tiltag - jeg vil gerne købe en go'
> een - er der forskellige slags/hvilken kan anbefales?

Giver meget lidt, eller intet. Hvis en biltyv _vil_ stjæle en bil så sker det
også, med garanti.

At fjerne en ratlås er ret nemt - skær rattet over to steder og den er pillet
af. Kræver kun en nedstryger og 2-30 sekunder...

> Andre ideer til at beskytte bilen mod tyveri er meget velkomne!

1. Aflåst garage.
2. Tag strømfordeleren med dig

Personligt tror jeg snart jeg lader min bil stå uaflåst - den bliver alligevel
ikke stjålet (åbenbart) men det koster en sidedør eller i heldigere tilfælde
"kun" en dørrude... Og evt. en tændingslås, ratlås osv.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-07-05 15:06

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in

> 1. Aflåst garage.

Det er nok det mest effektive.

Man er beskyttet mod de bander der "hærger en villavej" da bilen ikke står
fremme = så godt som sikret.

Men man er ikke beskyttet mod eventuelle personer som har fulgt en og ved
at lige netop _den_ vil skal de have med sig.

Vil de stjæle den så stjæler de den.

Alternativt monter en alarm med sender og hav dit boldtræ parat. Lyder
alarmen så håber jeg du var god til baseball i skolen for så er det nu du
får brug for dine evner til at ramme tomme "bolde".

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-07-05 15:14

Hej!

Martin Johansen [6000] wrote:

> Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in

> Det er nok det mest effektive.

Det eneste effektive hvis du spørger mig. Men nu bor jeg også i en ret kriminel by*1

> Man er beskyttet mod de bander der "hærger en villavej" da bilen ikke står
> fremme = så godt som sikret.

Jep. Nu har jeg så kun en fabriksstandard Ford-radio m. båndspiller, så lige
netop den slags tror jeg ikke jeg får problemer med. Men da jeg havde
cd-afspiller med aftagelig front (som jeg altid tog med mig). Uhadada...

> Alternativt monter en alarm med sender og hav dit boldtræ parat. Lyder
> alarmen så håber jeg du var god til baseball i skolen for så er det nu du
> får brug for dine evner til at ramme tomme "bolde".

Det er fa'me fristende. Dog er min bil bare for langt væk til at jeg kan rende
ned og overraske satanerne...

Alternativt:
Det kunne sgu være fedt med en fullsize menneskefælde => En stor kraftig
gitterdør som lukker den ellers åbne garage til når de forsøger at åbne døren på
bilen Og det er ikke engang ulovligt kunne jeg forestille mig. Selvfølgelig
skal de ud og møde ordensmagten indenfor en rum tid - nogle timer

*1 = Birkerød...! Der sker sq mange ting om natten

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-07-05 15:36

> Hej!

Hej,

> Det eneste effektive hvis du spørger mig. Men nu bor jeg også i en ret
> kriminel by*1

Også her - hvis man ser på antal indbrud i biler pr. indbygger.

> [...]
> så lige netop den slags tror jeg ikke jeg får problemer med. Men da
> jeg havde cd-afspiller med aftagelig front (som jeg altid tog med

7-9-13 har jeg aldrig haft problemer med min tidligere bil med stort
anlæg.

Så solgte jeg den (samme by) og kort tid efter var der 3 indbrud i den.

> Det er fa'me fristende. Dog er min bil bare for langt væk til at jeg
> kan rende ned og overraske satanerne...

Jeg skal bare lige ud af fordøren og så vil jeg håbe for vedkommende at
han er mester i hurtigløb.

Yeah!

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Gunnar007

Dato : 20-07-05 15:27

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in
Klip en smule
> Alternativt monter en alarm med sender og hav dit boldtræ parat. Lyder
> alarmen så håber jeg du var god til baseball i skolen for så er det nu du
> får brug for dine evner til at ramme tomme "bolde".

Så skal du lige huske på at rammer du biltyven med battet, kan han melde dig
for vold..
Og det sker..
Husk på de to som overrumplede en indbrudstyv på dope, han døede, og de to
blev først anholdt og sigtet for uagsomt mandrab, dog frikendte
retsmedicineren dem pga af tyven var på stoffer.

Så mener du at han skal ha en lærestreg, så forvent selv en anmeldelse.

Hilsen G.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-07-05 15:37

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> wrote in

> Så skal du lige huske på at rammer du biltyven med battet, kan han
> melde dig for vold..

Yeps.

> Og det sker..

Gerne for mig. Skal jeg "straffes" (altså have ødelagt min bil) så kan jeg
lige så godt "gå planken ud".

> Så mener du at han skal ha en lærestreg, så forvent selv en
> anmeldelse.

Jeg er 100% klar.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Pita

Dato : 20-07-05 16:08

> [...]
>
> Yeps.

> Gerne for mig. Skal jeg "straffes" (altså have ødelagt min bil) så kan jeg

Man skal bare gøre det rigtigt. Sæt 10.000 volt til bilen, sæt et skilt på
garagen. "Indgang på ejet ansvar" Husk og lås.

Eller sæt en "zapper" i sæden og lav en fjernbetjening. Et skilt på ruden
med advarsel fare for elektrisk stød.

Eller lad være med at låse bilen, men sæt 10 stikbomber til detonation og
lås bilen samtidig. Husk advarselsskiltet

--
Pita

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 20-07-05 19:28

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message

> Hmm, også med startspærre osv.?

Nej, men kunne måske finde på at anskaffe mig een...

> [...]
>
> At fjerne en ratlås er ret nemt - skær rattet over to steder og den er
> pillet af. Kræver kun en nedstryger og 2-30 sekunder...

Er der virkelig nogen der gider save et rat i stykker for at snuppe en
bil...deprimerende. Nå men så skal 'de' da i det mindste planlægge tyveriet
i forvejen.

Tommy

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-07-05 19:52

Hej!

Tommy Nielsen wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message

> Nej, men kunne måske finde på at anskaffe mig een...

Jamen, en bil fra '95 har vel startspærre? Det har min Escort fra '96 da ihvertfald.

> Er der virkelig nogen der gider save et rat i stykker for at snuppe en
> bil...deprimerende. Nå men så skal 'de' da i det mindste planlægge tyveriet
> i forvejen.

Ja da, hvis de mener det er "det" værd. Personligt ville det ikke overraske mig :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-07-05 19:56

> Jamen, en bil fra '95 har vel startspærre? Det har min Escort fra '96
> da ihvertfald.

Ingen af mine biler fra før 1995 har haft det.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : N/A

Dato : 20-07-05 16:14

Fra : Pita

Dato : 20-07-05 16:14

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Den hjælper ikke mod tyveriet, men du kan jo altid tage ud og sige
> hej til biltyven bag efter: www.safetrack.dk

"Vi gør opmærksom på, at det kan være i strid med strafferetsloven og
personregisterloven at overvåge og spore folk som ikke har givet deres
accept til dette."

LoL

Har tyven givet accept

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-05 06:02

"Pita" <hjardemaal@email.dk> skrev i en meddelelse

| Har tyven givet accept

Han har da givet accept til at blive sporet, ved at bryde ind ;).