Alle alle Nokia-batterier kompatible?
Fra : Jakob Munck

Dato : 20-07-05 12:01

Jeg har 2 Nokia mobiltelefoner og i den ene sidder der et 3,6 volt batteri
med navnet "BLC-2". I den anden sidder et 3,6 volt batteri, som hedder
BMC-3. Er det ene lige så godt som det andet og kan man skifte dem rundt
mellem telefonerne uden at der sker noget dårligt?

v.h.
Jakob

Fra : JMo.

Dato : 20-07-05 16:06

Jakob Munck wrote:

> [...]
> som hedder BMC-3. Er det ene lige så godt som det andet og kan man
> skifte dem rundt mellem telefonerne uden at der sker noget dårligt?

BLC-2 er til 3310, 3330, 3410, 3510 og 3510i
Det er af typen Li-Ion, hvilket vil sige at det kan tåle at blive sjat-
ladet

BMC-3 er til 3310, 3330 og 3410. Typen er NiMH, hvilket betyder at det har
godt af at blive afladet helt med jævne mellemrum.