Nu også mod deres egne
Fra : Tim

Dato : 20-07-05 08:19

At "nogle" her i gruppen mener det er Israelerne der provokerer Hamas til at
angribe, sidder Hamas tilsyneladende overhørige:

http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=265339

Det er blot endnu et bevis på, at Hamas er leverandører i død og ødelæggelse
til enhver, der ikke vil bøje sig, inkl. deres eget folk.

Joh... det er nogle kønne planter vi her har med at gøre

Tim

Fra : Alucard

Dato : 20-07-05 08:50

On Wed, 20 Jul 2005 09:19:07 +0200, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>til enhver, der ikke vil bøje sig, inkl. deres eget folk.
>
>Joh... det er nogle kønne planter vi her har med at gøre

Ja, der er rene fafia-metoder at begynde at skyde efter familierne til
dem de ikke kan lide......

Jeg læste for øvrigt at israelsk politi siger at der "kun" var 5 -
6.000 demonstranter (ikke 10 - 20.000 som DR skriver).... Mon ikke det
rigtige tal ligger et sted i mellem...?

Fra : Konrad

Dato : 20-07-05 09:03

"Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse

(...)
> Jeg læste for øvrigt at israelsk politi siger at der "kun" var 5 -
> 6.000 demonstranter (ikke 10 - 20.000 som DR skriver).... Mon ikke det
> rigtige tal ligger et sted i mellem...?

Ser du aldrig andet DR? Jeg mener, havde du fuldt andre medier ville du have
hørt samme estimat, som jo er demonstranternes eget.

Fra : Alucard

Dato : 20-07-05 10:26

On Wed, 20 Jul 2005 10:03:22 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>Ser du aldrig andet DR? Jeg mener, havde du fuldt andre medier ville du have
>hørt samme estimat, som jo er demonstranternes eget.

Øh... Hvad mener du...?

Politiet/militæret skyder på 5 - 6.000
Demonstranterne skyder på 10 - 20.000

Begge sider har jo et formål med at under/over-drive tallet....

Så mon ikke det rigtige tal er mellem 6.000 og 10.000 ???

Fra : Konrad

Dato : 20-07-05 10:50

> Øh... Hvad mener du...?

At det virker som om du mener, at DR skulle være særlig løgnagtig i den her
sag. Aner ikke hvilket "hold" du er på, men der er jo visse typer der mener
at vide, at DR fører én eller anden politisk indoktrineringstrategi, lyver
og den slags, fordi de er overtaget af røde lejesvende. Som regel formidler
de blot det, alle andre formidler.

> Politiet/militæret skyder på 5 - 6.000
> Demonstranterne skyder på 10 - 20.000
>
> Begge sider har jo et formål med at under/over-drive tallet....
>
> Så mon ikke det rigtige tal er mellem 6.000 og 10.000 ???

Klart - jo. Det er i øvrigt også ligemeget, imho. Det værste må være for
demonstranterne - tænker på sanitet, mad, drikke, varmen osv - det er
sikkert ikke verdens mest behagelige oplevelse.

Fra : Alucard

Dato : 20-07-05 11:13

On Wed, 20 Jul 2005 11:50:29 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>At det virker som om du mener, at DR skulle være særlig løgnagtig i den her
>sag.

Næh..... Det var fordi linket i starten af tråden var til DR....

> [...]
>og den slags, fordi de er overtaget af røde lejesvende. Som regel formidler

Desværre tit uden at verificere historierne (der er ligesom mere
"salg" i 10 - 20.000 end i 5 - 6.000)....

Det er de forøvrigt ikke ene om..... Bare læs BT, Ekstrabladet, Se&Hør
og lignende.....

>Klart - jo. Det er i øvrigt også ligemeget, imho. Det værste må være for
>demonstranterne - tænker på sanitet, mad, drikke, varmen osv - det er
>sikkert ikke verdens mest behagelige oplevelse.

Det er jo ligesom nogle ulemper der følger med når man vil
demonstrere......

Fra : Konrad

Dato : 22-07-05 08:48

"Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse

(...)
> Desværre tit uden at verificere historierne (der er ligesom mere
> "salg" i 10 - 20.000 end i 5 - 6.000)....

De, dvs diverse medier, fortsatte i øvrigt med de der 10.000-20.000 i
forgårs og i går...

> Det er de forøvrigt ikke ene om..... Bare læs BT, Ekstrabladet, Se&Hør
> og lignende.....

Yes.

> Det er jo ligesom nogle ulemper der følger med når man vil
> demonstrere......

Ja - især når det er spontant. Forestil dig et mini-Roskilde i en lille
uforberedt nordjysk flække. En anekdote siger, at man stadig den dag i dag
kan lugte fækalierne omkring Woodstock når det regner - ved ikke om det
passer, men det siger noget om hvordan så utrolig mange mennesker kan
"svine" på relativt kort tid

Fra : Per Rønne

Dato : 20-07-05 11:39

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> Det værste må være for demonstranterne - tænker på sanitet, mad, drikke,
> varmen osv - det er sikkert ikke verdens mest behagelige oplevelse.

Næh, og mange af dem har endda medbragt selv de yngste - små- og
spædbørn. Hvad tænker de dog på ;-(.
--
Per Erik Rønne

Fra : jodem

Dato : 20-07-05 11:53

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Næh, og mange af dem har endda medbragt selv de yngste - små- og
> spædbørn. Hvad tænker de dog på ;-(.
> --
> Per Erik Rønne

At de har en hellig ret til "the promised land"

Fra : Per Rønne

Dato : 20-07-05 13:39

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> At de har en hellig ret til "the promised land"

Men ikke til at tage små- og spædbørn med til noget, der kan udvikle sig
lidt voldeligt.
--
Per Erik Rønne

Fra : jodem

Dato : 20-07-05 14:07

> Men ikke til at tage små- og spædbørn med til noget, der kan udvikle sig
> lidt voldeligt.
> --
> Per Erik Rønne

Lidt!?

Jeg har før set billeder af kampe med bosætterne. "Lidt" kan blive
århundredets underdrivelse, hvis vi snakker om rømningen af Gaza.

Fra : Konrad

Dato : 22-07-05 08:59

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> Lidt!?
>
> Jeg har før set billeder af kampe med bosætterne. "Lidt" kan blive
> århundredets underdrivelse, hvis vi snakker om rømningen af Gaza.

Helt ærligt tror jeg ikke på den med borgerkrig osv, som mange prøver at
fremmane. De er jo ikke idioter, akkurat som alle andre, og det som kan
virke "farligt" nu, er jo dybest set ikke andet end nogle stærke følelser
der kommer til udtryk - ikke væsensforskelligt fra eksempelvis "gamle dages"
fagforeningsdemonstrationer, de stærke følelser op tik Irakkrigen osv.
Israelerne skal såmænd nok samle sig, og finde frem til nogle "nationale
kompromiser" - imho.

Fra : Konrad

Dato : 22-07-05 08:56

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> At de har en hellig ret til "the promised land"

Dele af retorikken er til at brække sig over. Så en langskægget herre i
20'erne råbe : "Fascisterne i regeringen gør mod jøder, hvad nazisterne
gjorde for 60 år siden!" Jeg synes det er helt fint og legetimt at
bosætterne mener som de gør, og at de demonstrerer og giver deres holdning
til kende, man kan ikke fortænke dem i at mene som de gør, for det er
åbenbart deres måde at anskue verden på - men det er altså strengt, og imho
ikke særlig begavet, at kæde rømning af ulovlige bosættelser sammen med
folkemord.

Fra : jodem

Dato : 22-07-05 09:28

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> åbenbart deres måde at anskue verden på - men det er altså strengt, og
> imho ikke særlig begavet, at kæde rømning af ulovlige bosættelser sammen

Der er dog tale om deportation at jøder, som bliver drevet fra hus og hjem.
(godt nok til genhusning).

Det eneste, som gør, at jeg har blandede følelser er ikke retorikken, men
det, at de formentlig har bosatte sig af ideologiske eller religiøse grunde,
fuldt vidende om risikoen, men rede til at blive martyrer for sagen,
dengang i hvert fald.

Fra : Konrad

Dato : 22-07-05 10:21

> Der er dog tale om deportation at jøder, som bliver drevet fra hus og
> hjem.
> (godt nok til genhusning).

Okay. Det var jo nok det der blev tænkt på. Anyway - de har været underholdt
al den tid de har været bosættere - hørte engang et tal på $200.000 per
bosætter i udgifter for den israelske stat per år (sikkerhed, forsyninger
osv), så det er jo ikke ligefrem sådan, at der stjæles noget fra dem
(hvilket jo var nazisternes motiv)

> Det eneste, som gør, at jeg har blandede følelser er ikke retorikken, men
> det, at de formentlig har bosatte sig af ideologiske eller religiøse
> grunde,

Ja - totalt enig - jeg kan ikke døje dem og deres ideologi (har i øvrigt
altid fundet det lidt morsomt, at visse personer på den ene side nedsættende
taler om "middelalderreligion" når de omtaler islam, men på den anden side
forsvarer bosættere hvis gerninger er forankret i 4.000 år gammel mytologi)
men det er ikke mit problem, ikke noget jeg skal fordømme på dén måde - de
må sådan set mene hvad vil, og gøre hvad de vil, sålænge de ikke laver for
meget rav i den, og det ikke går ud over andre mennesker. Hvis ikke det i
nogen omfang havde gået udover palæstinensere, som reelt i visse tilfælde er
blevet deporteret til fordel for bosætterne, ville jeg sikkert have ment at
hele hjemtrækkelsesproblematikken var noget pjat. Havde de så bare bebygget
en mennesketom ørken i ingenmandsland kunne den da snildt konverteres til
israelsk territorium, for nemhedens og fredens skyld - det kunne man sikkert
have betalt sig fra uden større sværdslag.

> fuldt vidende om risikoen, men rede til at blive martyrer for sagen,
> dengang i hvert fald.

Det tror jeg så godt vi kan se frem til, altså et par bosætter-martyrer, vær
sikker på det - imho!

Fra : jodem

Dato : 22-07-05 11:01

> [...]
> sværdslag.

> Det tror jeg så godt vi kan se frem til, altså et par bosætter-martyrer,

Jeg tror faktisk at processen standser, og det er noget skidt, at Isreals
største høg ikke kan gennemføre fredsprocessen, når han oven i købet bygger
mure (undskyld, Per, hegn) hamrer løs på Hamas og har fuld støtte af
verdens stærkeste Cowboy. Så er der ingen, der kan. Det kan godt være, at
flertallet af palæstinensere er trætte af balladen, men andre må være
gevaldigt opmuntret af den rejsning, som i øvrigt finder sted i de arabiske
lande, så det bliver vist desværre en ret ensidig "fred".

Fra : Konrad

Dato : 22-07-05 11:52

> Jeg tror faktisk at processen standser, og det er noget skidt, at Isreals
> største høg ikke kan gennemføre fredsprocessen, når han oven i købet
> bygger mure (undskyld, Per, hegn)

Næh - "Sikkerhedsbarriere"!!!

> hamrer løs på Hamas og har fuld støtte af verdens stærkeste Cowboy.

Hvis ikke de får disse svjh 12 mia kr af amerikanerne, som de har bedt om,
hvilket
det efter sigende koster at flytte bosætterne, kan dét i hvert fald i sig
selv fungere som argument for at udskyde processen, hvis Israels regering
pludselig skulle få kolde fødder, af den ene eller anden årsag.

> [...]
> opmuntret af den rejsning, som i øvrigt finder sted i de arabiske lande,
> så det bliver vist desværre en ret ensidig "fred".

Flertallet af israelere er jo også trætte af "balladen" - mængden af stejle
bosætter-tilhængere er svjv temmelig stabil, og selv stort opreklamerede
demonstrationer eller trusler om at realisere tilbagetrækningen virker ikke
til at have ændret på, at der er tale om en minoritet. Så hvis de
palæstinensiske og israelske ledere formår at holde deres respektive
ballademagere i ørerne de næste par år, kan det jo ende med at det hele går
i sig selv igen - i hvert fald vil en del af de argumenter der bruges som
retoriske løftestænger på begge sider være forsvundet. Når palæstinenserne
ikke har bosætterne at rette deres vrede imod, og bosætterne ikke har
palæstinensere i deres nærhed at rette deres vrede imod, kan det jo være at
stemningen bliver lidt mere moderat.

Fra : jodem

Dato : 22-07-05 11:58

> [...]
> imod, og bosætterne ikke har palæstinensere i deres nærhed at rette deres
> vrede imod, kan det jo være at stemningen bliver lidt mere moderat.

Ja, i dagene derpå (fødselsdagen) har man vel lov at være optimist.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-07-05 17:02

> [...]

> bosætterne ikke har palæstinensere i deres nærhed at rette deres vrede
> imod, kan det jo være at stemningen bliver lidt mere moderat.

Det er jo også en del af formålet med sikkerhedshegnet, som enkelte
steder er en mur. Ses bort fra Østjerusalem og Israel inden for
våbenhvilelinierne fra 1949, bor der ingen arabere inden for
sikkerhedshegnet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Konrad

Dato : 22-07-05 08:52

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Næh, og mange af dem har endda medbragt selv de yngste - små- og
> spædbørn. Hvad tænker de dog på ;-(.

Signalværdien, selvfølgelig. I øvrigt påfaldende, apropos den med
araberdrengen Jesus, at når man ser de vrede unge, militante bosættertyper,
som står og demonstrerer, er det meget vanskeligt at kende forskel på dem,
og vrede unge militante palæstinensere - havde de ikke haft kalot på, ville
man ikke vide hvem der var hvad.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-07-05 09:13

> [...]

> og vrede unge militante palæstinensere - havde de ikke haft kalot på, ville

Du burde læse noget mere om zeloterne. DSE:

ze'loter, (af gr. zelotes 'nidkær, ivrig person'), ifølge
historieskriveren Josefus og anden græsksproget jødisk litteratur fra de
første århundreder e.Kr. de kompromisløse forsvarere af Guds lov; et
vigtigt forbillede var præsten Pinehas (4.Mos., kap. 25). Josefus
betegner en af de grupper, som i 66-70 e.Kr. deltog i det første store
oprør mod Rom, som zeloter. Det ligger i ordet, at disse var overbevist
om, at Gud ville hjælpe dem til sejr, blot de var ivrige nok.

I nutiden anvendes ordet dels om alle de jødiske oprørsgrupper i 66-70,
dels om den holdning, der prægede dem, og som de havde fælles med fx
makkabæerne og Bar Kochba.
==

Poul Borchsenius bøger kan anbefales.
--
Per Erik Rønne

Fra : Ingolf

Dato : 20-07-05 09:45

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ødelæggelse til enhver, der ikke vil bøje sig, inkl. deres eget folk.
>
> Joh... det er nogle kønne planter vi her har med at gøre

Gudskelov vi ikke er visnet endnu! :)

Desværre fik du så ikke hele historien med. En 14 årig palæstinensisk dreng
blev skudt i ryggen ved et Israelsk checkpoint, tirsdag. Hverken DR eller
TV2 har rapporteret det. Lige bortset fra TV2 (TTV 124) der har misforstået
historien (igen!), og bringer den som om at det var palæstinenserne selv der
slog sine egne ihjel. Så er du sikker på du har fat i sandheden?
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/3322FAE2-EA77-44BC-BBC2-FCAA3EE28526.htm

Fra : Alucard

Dato : 20-07-05 10:38

On Wed, 20 Jul 2005 10:45:24 +0200, "Ingolf"
<Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote:

> [...]
>TV2 har rapporteret det. Lige bortset fra TV2 (TTV 124) der har misforstået

Og er du nu sikker på det...?

>og bringer den som om at det var palæstinenserne selv der
>slog sine egne ihjel. Så er du sikker på du har fat i sandheden?
>http://english.aljazeera.net/NR/exeres/3322FAE2-EA77-44BC-BBC2-FCAA3EE28526.htm

Der står bl.a.:

"He said a 14-year-old boy, Ragheb al-Abed al-Masri, was killed while
waiting to cross to Khan Yunus."

Nu VED jeg ikke hvad der skete for jeg var der ikke men......

Hvis han er skudt i RYGGEN mens han venter på at passere et
checkpoint, så er han næppe skudt fra checkpointet (da man sjældent
står med ryggen til det man venter på)..... Jeg tror snarere at han er
skudt af en snigskytte der sigtede efter soldaterne men ramte ved
siden af......

Fra : Lyrik

Dato : 20-07-05 10:48

> [...]
> står med ryggen til det man venter på)..... Jeg tror snarere at han er
> skudt af en snigskytte der sigtede efter soldaterne men ramte ved
++++++++++++++++++++++++++++
Højst sansynligt.
Men jeg ville også holde mistanken åben for at der blev sigtet på ham af
hans egne.
Det har siden Bosnienkrigen været muslimsk taktik at vinde pressekrigen ved
at skyde deres egne ned.
Jeg husker en markedspladsbombe og et muslimsk begravelsesfølge som blev
skudt af deres egne for at vinde pressekrigen om sympati på verdensplan.
"Se en stakkels ubevæbnet dreng dræbt af de væmmelige jøder"! Et
internationalt "Hit"!

Hilsen
Jens

Fra : Alucard

Dato : 20-07-05 11:25

On Wed, 20 Jul 2005 11:47:42 +0200, "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
>skudt af deres egne for at vinde pressekrigen om sympati på verdensplan.
>"Se en stakkels ubevæbnet dreng dræbt af de væmmelige jøder"! Et

Jeg tror mere på at det er en "kvajpande" der ikke kan finde ud af
hvordan man sigter med et gevær..... Hvis din konspirationsteori
skulle holde kunne det nemt laves meget mere "professionelt"....

Fra : Ingolf

Dato : 21-07-05 19:35

"Alucard" <alucard44@otmail.com> wrote in message

> Jeg tror mere på at det er en "kvajpande" der ikke kan finde ud af
> hvordan man sigter med et gevær..... Hvis din konspirationsteori
> skulle holde kunne det nemt laves meget mere "professionelt"....

eller
Han havde nok skudt sig selv først, og så lagt sig ned i køen?
eller
Han havde en patron med, som han affyrede i hånden?
eller

Det er vel bare at matche kuglen med geværet? Men hvem skal gøre det? UN?
US??

Fra : Alucard

Dato : 21-07-05 21:45

On Thu, 21 Jul 2005 20:34:59 +0200, "Ingolf"

> [...]
>eller
>
>Det er vel bare at matche kuglen med geværet? Men hvem skal gøre det? UN?

Og hvordan vil du så lige finde geværet...???

Antallet af våben i regionen er lidt større end på vesterbro...

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 20-07-05 12:36

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er blot endnu et bevis på, at Hamas er leverandører i død og
> ødelæggelse til enhver, der ikke vil bøje sig, inkl. deres eget folk.

Det er "Arabisk Demokrati"?!

Fra : G B

Dato : 20-07-05 21:02

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er blot endnu et bevis på, at Hamas er leverandører i død og
> ødelæggelse til enhver, der ikke vil bøje sig, inkl. deres eget folk.

Skulle det være noget nyt?

GB

Fra : Tim

Dato : 21-07-05 20:43