Hvad blev der af disse 3 Metallica
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 20-07-05 03:08

På Metallicas S&M album, spiller de sangene Minus Human og den rigtig
fede No Leaf Clover...

Og ½ år senere udgav de en video til sangen I Disappear som de også
spillede sidste år i Parken.

Mit spørgsmål er, hvor disse 3 sange er blevet af, siden de ikke er med
på St. anger? Har Jason taget dem med sig eller hvad?

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 20-07-05 12:43

Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in
news:9t2dnSFFZ7xvLEDfRVnyuw@giganews.com in dk.kultur.musik:

> [...]
>
> Mit spørgsmål er, hvor disse 3 sange er blevet af, siden de ikke er med
> på St. anger? Har Jason taget dem med sig eller hvad?

Så vidt jeg ved belv Minus Human og No Leaf Clover skrevet til S&M albummet,
derfor findes de kun der. I Dissapear belv skrevet til soundtracket til en
af mssion impossible filmene, mener at det var 2'eren, men kan ikke lige
huske det.
Da de netop er skrevet til disse formål, er der jo ikke meget idé i at tage
dem med på et album med nye sange.

/Søren Hjelholt

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 20-07-05 14:43

> [...]
> huske det.
> Da de netop er skrevet til disse formål, er der jo ikke meget idé i at tage

S&M er jo ikke et rigtigt album men en live udgivelse... Og det er jo
ikke sjældent at bands spiller deres numre live før de kommer på et album!

Og det er da heller ikke unormalt, at sange der bruges som soundtracks
til film, også udgives på albums.

Så jeg undrer mig stadig over om der var nogen specifik grund til at de
ikke har udgivet de 3 sange, eller om det bare var for at rydde op efter
tumulten med hefields druk og tabet af newstedt, og starte på en frisk

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 20-07-05 17:13

Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in
news:DKOdnTxEH51pyUPfRVnyrw@giganews.com in dk.kultur.musik:

> [...]
> ikke har udgivet de 3 sange, eller om det bare var for at rydde op
> efter tumulten med hefields druk og tabet af newstedt, og starte på en

Det tror jeg du kan have ret i, de annoncerede jo også at i forbindelse med
St. ANger, gik de "tilbage" mod deres tidligere stil, hvor Load og ReLoad
var lidt "pænere" i lyden. De tre numre du nævner ligger mere i nærheden af
disse albums, og ville nok ikke passe så godt ind på St Anger.

/Søren Hjelholt

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 20-07-05 18:28

> [...]
> var lidt "pænere" i lyden. De tre numre du nævner ligger mere i nærheden af
> disse albums, og ville nok ikke passe så godt ind på St Anger.

Det er rigtigt at de 3 numre er mere finpudsede end St. Anger men jeg
synes dog ikke St. anger er ret meget back to the roots, det er mere en
dårlig efterligning af System of a Down

Fra : Peter Larsen

Dato : 21-07-05 19:38

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in message

> S&M er jo ikke et rigtigt album men en live udgivelse... Og det er jo ikke
> sjældent at bands spiller deres numre live før de kommer på et album!

Definér et rigtigt album. Jeg vil tro at der er brugt rigtig meget tid og
energi
på S&M projektet i forhold til mange andre live udgivelser.

Men man kan også vælge at se det som et greatest hit album og der er det
ikke unormalt at en kunstner indspiller en lille håndfuld nye numre og
smider
dem på skiven.

Fra : Thomas

Dato : 22-07-05 00:50

"Peter Larsen" <Lort@Lort.lort> skrev i en meddelelse

> Men man kan også vælge at se det som et greatest hit album

Hvis det er 'Greatest Hit' - så er det vel en single

(Sorry - kunne ikke lige lade være)

-Det' Gas - Du ka' ta' det!

..Thomas

Fra : Jacob Jensen

Dato : 20-07-05 15:00

> [...]
> af mssion impossible filmene, mener at det var 2'eren, men kan ikke lige

Helt enig. Jeg tror ikke vi skal regne med at se de numre nogle steder ud
over S&M og sound tracket.

Jacob