Længste outro på en sang....
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-07-05 15:06

Hvad er den længste outro i en sang, som I kender?

Den jeg har fundet, er Manowar - Blood of the Kings, der slutter selve
sangen omkring 4:40 men bagefter er der en outro som varer ca. 2:40

Nogen som kender en sang med længere outro?

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-07-05 18:58

Esben von Buchwald wrote:
> [...]
> sangen omkring 4:40 men bagefter er der en outro som varer ca. 2:40
>
> Nogen som kender en sang med længere outro?

Jeg er sikker på at Pink Floyd må have lavet noget der er længere end det :)

/David

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 20-07-05 03:05

> Jeg er sikker på at Pink Floyd må have lavet noget der er længere end
> det :)

Tror ikke det giver mening at tale om den slags begreber i forbindelse
med pink floyd, deres albums er jo nærmest et langt nummer som skifter
lidt stil undervejs

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 20-07-05 12:14

Gasolins Rabladerstræde er også lang...

Fra : Robert Eriksen

Dato : 19-07-05 20:50

Esben von Buchwald wrote:
> [...]
> sangen omkring 4:40 men bagefter er der en outro som varer ca. 2:40
>
> Nogen som kender en sang med længere outro?

Minut- eller procentmæssig?

Hvis det er procentmæssig så må Gasolin' - Rabalderstræde også være godt
deroppe af.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 20-07-05 03:04

> Hvis det er procentmæssig så må Gasolin' - Rabalderstræde også være godt
> deroppe af.

Jo den er også godt deroppe af, men ik så lang som manowars

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 20-07-05 12:15

Hovsa.. Jeg så ikke at en anden allerede havde foreslået det..

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 20-07-05 14:39

Mikkel Bierberg-Petterson wrote:
> Hovsa.. Jeg så ikke at en anden allerede havde foreslået det..

Det er derfor man læser tråden inden man poster.

Og når du allerede har lavet EN irrelevant post, er der ingen grund til
at lave endnu en irrelevant post for at undskylde.

Bare lige til en anden gang

Fra : zcully

Dato : 19-07-05 22:14

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in message
> [...]
> sangen omkring 4:40 men bagefter er der en outro som varer ca. 2:40
>
> Nogen som kender en sang med længere outro?

Kommer lidt an på hvad du definerer som outro.
Sad faktisk lige og hørte Mew - Comforting sounds da jeg læste det her
indlæg. Der slutter selve sangen (texten) omkring 3:35 og sangen varer 9
minutter (her er det album versionen), så den må næsten betegnes som en del
længere!!!

Men nok rigtigt hvad nedenstående David skriver, så har Pink Floyd nok lavet
nogle en del længere....

/Zcully

Fra : bonfils

Dato : 20-07-05 07:02

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sangen omkring 4:40 men bagefter er der en outro som varer ca. 2:40
>
> Nogen som kender en sang med længere outro?

Beatles lavede da også et par stykker: fx. Hey Jude eller I Want You - She's
So Heavy.

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Jacob Jensen

Dato : 20-07-05 13:02

> Nogen som kender en sang med længere outro?

Lynard Skynard - Free Bird

Det må være noget der ligner 5 minutters outro i et 10 minutters nummer. Og
det svinger!

Jacob

Fra : JimR

Dato : 27-07-05 14:45

Queen sluttede deres sidste CD med et 20 minutters outro !

JimR

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 27-07-05 21:55

JimR wrote:
> Queen sluttede deres sidste CD med et 20 minutters outro !
>
> JimR
>
> "Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in message

hvilken CD og track er det du taler om der?