"Dan K. Rasmussen" <nobody@nobody.dk> skrev i en meddelelse
news:42dd7c16$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej
>
> Jeg er nu blevet den lykkelige ejer af et Canon Ixus 700. Jeg købte
> kameraet i Bingo - ikke fordi servicen var god - men den lå der hvor jeg
> bor (Århus).
>
> Jeg havde inden jeg gik derned set at de har prisgaranti dvs de matcher
> enhver pris på kanera i DK.
>
> Jeg fandt kameraet til 3285 på nettet (edbpriser) og gik ned til
butikken.
> Her fik jeg at vide at prisen er 3495 men at man vil matche prisen hvis
> jeg køber taske og hukommelseskort. Jeg kunne ikke finde en taske og bad
> derfor om bare at få kameraet. Svaret var at det var frivillig tvang -
> hvis jeg ville have kameraet til prisen skulle jeg købe noget mere.
>
> Det var jeg ikke interesseret i og gik derfor igen. Jeg ringede derefter
> til Bingos hovedkontor da jeg ikke mente det var ok. Jeg fik hurtigt at
> vide at de ville kontakte butikken og arrangere at jeg kunne købe det
til
> 3275 (det var den billigste pris som de kunne find - og 10 kr billigere
> end den jeg fandt). Jeg spurgte som de kunne finde på at kræve mere af
> mig - fx at jeg skulle købe et eller andet eller lign. Det fik jeg at
vide
> at de ikke ville. Jeg gik derefter tilbage til butikken. Nu stod
sælgeren
> og smilte. Jeg kunne få lov at købe kameraet til 3275 + porto - da jeg
> ikke skulle have tilsendt kameraet ville jeg naturligvis ikke betale for
> porto. Jeg fik at vide at det er noget de normalt gør. Jeg insisterede
på
> at jeg ikke skulle betale og det endte med at ekspedienten kontaktede så
> hovedkontoret og fik at vide at det var ok.
>
> Jeg spurgte herefter om jeg skulle frygte at jeg ville få problemer med
> den normale garanti også, hvis de nu fx. plejer et eller andet. Jeg fik
nu
> at vide at jeg ikke skulle komme med flere af de bemærkninger da jeg så
> slet ikke ville få lov at købe kameraet !!
>
> Jeg købte kameraet og fik til sidst at vide af sælgeren at selvom vi var
> kommet skævt ind på hinanden var jeg velkommen igen..
>
> Det endte altså ok - men var lidt svært at komme igennem. Håber at mine
> erfaringer kan komme nogen til gode ...
>
> Mvh
>
> Dan
Jeg har haft et par dårlige oplevelser med deres ekspedienter derinde, de
er
ikke gode til det salgstekniske med at behandle kunder ordentligt. Engang
snakkede jeg med en ekspedient om at jeg havde set et spejl refleks kamera
til 6.999 et andet sted, men jeg fik at vide at det ikke passede og at de
var de billigste og det sted jeg havde set det, var kendte for at være
dyre.
Det er reelt det samme som at sige at jeg lyver, selvom jeghavde set det
300
m fra deres butik 10 minutter før. Sikkederhed er en god ting men
skråsikkerhed virker dårligt når den udstilles på den måde.....
/ Gert
--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 1730 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her:
www.spamfighter.dk