Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Stativ til canon S1 IS
Fra : Carsten Riis

Dato : 19-07-05 18:33

Hej alle

Jeg har fået et gavekort til en fotoforretning og overvejer at købe et
stativ.

Og hold da ferie, hvor er der meget at vælge imellem.

Det jeg kommer til at bruge det til er, at lave panoramabilleder, som
jeg i fx Photostitch vil sy sammen til megabilleder.
Samt natbilleder, hvor det kræves, at kameraet står ret stille.
Og så må det naturligvis ikke "knække sammen" bare man puster til det,
hvilket også skal kombineres med lethed og let at transportere.
Min prisgrænse går ved 500 kroner.
Og kameraet som skal hæftes på er - i øjeblikket - et Canon S1 IS.
(hullet, hvor man skal fæstne stativet til kameraet kan ses her:
http://web.canon.jp/Imaging/pss1is/components-e.html)

Jeg ved godt, at det ikke er meget at gå efter, men jeg håber at der er
nogen derude som kan give et par tips.
--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Jacob

Dato : 19-07-05 20:15

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://web.canon.jp/Imaging/pss1is/components-e.html)
> Jeg ved godt, at det ikke er meget at gå efter, men jeg håber at der er
du kan gøre to ting.
1, du kan vade ned til din fotobutik. der har de oftest lidt stativer. der
kan man tage og føle på kvaliteten.
2, du kan købe et kvalitets stativ på nettet.
selv om jeg er tilhænger af kuglehoved på fotostativer ( specielt de små )
så er et almindeligt hoved med håndtag til op ned og et til højre venstre.
nok det eneste rigtige til panorama. natbilleder kræver "kun" stabilitet.
det er selvfølgelig lettest at opnå med et lavt stativ.

Jacob