Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fototasker -- gode/dårlige erfaringer
Fra : Thomas H.

Dato : 19-07-05 15:56

Hej i gruppen

Jeg har netop modtaget min 70-200 f4.L, og så konstateret, at med min Sigma
28-70 f2.8 EX, kit lens, blitz (580EX) og andet udstyr, at min taske er alt
for lille..

P.t har jeg en Lowepro mini trekker 100 som jeg egentlig er ret glad for,
den har bare nogle gode og dårlige sider.. Bl.a at når det er en rygsæk, har
man ikke mulighed for at medbringe andre ting i en anden rygsæk, da det ikke
er nemt at gå med 2 på en gang.. Jeg kan derimod godt lide at man lægger
kameraet ned, i stedet for at det skal stå vertikalt..

På sigt har jeg planer om at udskifte sigmaen med en Canon 24-70 f2.8L, og
både den + 70-200'eren fylder en del, når man har modlysblænden siddende på.

Hvad bruger i andre? Har i en rygsæk eller en alm. fototaske. Er der nogen
der kan enbefale noget, hvor der er plads til det jeg nævner her..

Udstyr:
Canon 350D + kit lens
Canon 70-200 f4.0L
Sigma 28-70 f2.8 EX
Canon Speedlite 580EX
---
Batterilader til AA batterier + strømforsyning
Batterilader til Canon batteri + strømkabel
Kortlæser + USB kabel
Fjernbetjening + USB kabel til kamera

På sigt et batterigreb til 350D samt en 24-70 f2.8L

Med Venlig Hilsen
Thomas H.
www.togbilleder.dk

Fra : Food_life

Dato : 19-07-05 16:58

On Tue, 19 Jul 2005 16:55:49 +0200, "Thomas H."
<condor-9NOSPAM@mail.dk> wrote:

> [...]
>28-70 f2.8 EX, kit lens, blitz (580EX) og andet udstyr, at min taske er alt

klip

Den anden dag så jeg en fotograf som så meget proff ud - han havde 4
af disse her til objektiver med velkobånd hængende i livremmen og så
sit kamera i hånden. Det så veldigt effektivt ud?

Hører gerne?

MVH

Fra : Jacob

Dato : 19-07-05 18:36

"Thomas H." <condor-9NOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kortlæser + USB kabel
> Fjernbetjening + USB kabel til kamera
>
> På sigt et batterigreb til 350D samt en 24-70 f2.8L

Jeg har det min foto pusher kalder en pistoltaske. er er plads til kamera og
nich weider. den er beregnet til at blive kombineret med andet gejl hvor man
har løse objektiver i separate tasker. jeg bruger den nu sammen med en
gammel foto skuldertaske. skuldertasken er ikke ret stor. så den kan lige
indeholde blitz og 3 ekstra objektiver. så den kan man hvis man lyster smide
ned i en rygsæk. min filosofi med "pistoltasken" er at kameraet skal være
hurtigt at komme til for at man kan få de gode billeder. dog er det stadigt
rigtigt godt beskyttet.
modlysblænden kan man jo vende den forkerte vej. så fylder den ikke i
længden.
http://www.tamrac.com/
de har de fine tasker. http://www.tamrac.com/images/MBX5399A.jpg
jeg har dog kun selve kamera tasken.

Jacob

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 19-07-05 19:06

Jacob <Rocky.tmc.fjer_nes@mail.dk> skrev:

>modlysblænden kan man jo vende den
>forkerte vej. så fylder den ikke i
>længden.

Ja ja det er klart, det var også det jeg mente, men den fylder meget
bredden uanset om den sidder den ene eller den anden vej..

Med Venlig Hilsen
Thomas H.
www.togbilleder.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 20:50

> [...]

>28-70 f2.8 EX, kit lens, blitz (580EX) og andet udstyr, at min taske er alt

klip

Domke, Domke, Domke!!!

Spøg til side, men imho er det det absolut bedste på markdet - jeg har det
sæt bæltetasker som food_life nævner (to små, en stor og en "flad"). Det
giver plads til en 16-35/24-70 (en på kameraet), en 70-200 en flash,
batterier mm. Når man arbejder, kan man lade lade modlysblænderne sidde på -
selv på en 70-200. De er ikke polstrede, men det har aldrig givet mig
problemer.
At det er et "bæltesystem" gør, at man ikke får rygproblemer, hvilket jeg
ofte fik dengang jeg brugte en almindelig taske hængende på det yderste af
skulderen mens man skød løs....
Til almidelig transport "til og fra" bruger jeg en Domke F3X som også kan
holde hele kittet. Igen ikke den store polstring - undtagen i bunden - men
det gør igen ikke noget, mit grej har aldrig fået en skramme!! -
alternativet er f.eks Love Pro og lignende, som alle er polstrede som ind i
H... Det gør taskerne uforholdsmæssigt store (syns' jeg), og skulle ens
kamera komme rigtig galt afsted, hjælper et lag skum jo ikke meget
alligevel?!
Domke forhandles af bl.a. Photografica i Skindergade, man mig bekendt får de
varerne fra domke.se, så der kan man jo bare købe direkte...

MVH Rune F