Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Første skud med mit D70s, kritik udbedes v~
Fra : [NH]7H

Dato : 19-07-05 11:55

Hej alle

Ja, så fik jeg pakket mit nye kamera ud og var til motorcykeltræf i Skagen
hvor jeg tog rigtig mange billeder da jeg står for hjemmesiden. Jeg har
fundet et par af de bedre imo. Vil I ikke på dem, og komme med forbedringer,
kommentarer og andet. (ikke bare, hold kæft hvor er de ringe, hehe)

Takker

PS.: skal lige sige at jeg er amatørfotograf i ordets bedste betydning, så
bær over med mig og billederne.

http://www.skagentraef.dk/html/lige_i_ojet_0.htm

Bo

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-07-05 12:17

[NH]7H skrev:
> [...]
>
> Takker
>
> PS.: skal lige sige at jeg er amatørfotograf i ordets bedste betydning, så

Jooh, der er et par billeder af et par småpiger (dem med tøj på) hvor du
lige skulle ordne hvidbalancen - så er de helt fine.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-07-05 12:48

[NH]7H wrote:
> http://www.skagentraef.dk/html/lige_i_ojet_0.htm

No offence, men jeg tror man skulle have været der. Hvis du ser dine
billeder samlignet med eksempelvis Hans Joergensens koncertbilleder -
hvilket må være nogenlunde samme eller ringere forhold - forstår du nok
hvad jeg mener.

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Jakob

Dato : 19-07-05 12:37

In article <42dcdc2c$0$37528$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
nh7h@nighthawks.dk says...
> Hej alle
>

> http://www.skagentraef.dk/html/lige_i_ojet_0.htm

Nu er jeg ikke helt klar over hvilke af alle de billeder du gerne vil
have kritik på.

Det er god kutyme at linke direkte til de billeder du vil debatere.

Indgangsbilledet synes jeg er for mørkt. Det ser ud til at det er taget
direkte fra kameraet uden nogen form for efterbehandling, da D70 laver
lidt undereksponerede flash billeder.

Jeg synes generelt at det med lyset er et problem på nogle af dine andre
billeder også. Enten ser de matte og lidt underbelyst ud (mange blitz
billeder) og der er også en del i solskin med udbrændte højlys så måske
det var en ide at arbejde lidt med efterbehandling, og
eksponeringskompensation.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Erik W.

Dato : 19-07-05 14:02

"[NH]7H" skrev i en meddelelse
> Jeg har fundet et par af de bedre imo. Vil I ikke på dem, og komme med
forbedringer,
> kommentarer og andet. (ikke bare, hold kæft hvor er de ringe, hehe)

Mange af billederne er lidt i retning af fest/ferie billeder, - altså mest
egnet som minder for dem der har været med.

Der er dog to billeder som jeg synes er interessante. Det ene er billedet
af stripperen, som kan blive et meget stærkt billede (på den ubehagelige
måde), hvis det bliver beskåret og behandlet rigtigt i photoshop. Det er
ikke et billede, der fungerer erotisk, men det har et eller andet
bladerunner-agtigt deprimerende over sig, som gør det spændende imho.

Det andet er
http://www.skagentraef.dk/assets/images/db_images/db_15_160705_01263.jpg

Ligesom flere af de andre billeder er også dette for mørkt. Jeg har justeret
det lidt i levels og beskåret det så den
agressive fyr bliver dominerende i billedet.
news:42dce59b$0$93553$edfadb0f@dread11.news.tele.dk Prøv selv at lege mere
med billedet.

Beskæring/komposition er vigtig hvis billeder skal fungere som andet end
feriebilleder. prøv at låne bøger om komposition eller søg på nettet, - der
er flere gode sider.

Håber at du kan bruge mine forslag til noget.

Mvh Erik

Fra : [NH]7H

Dato : 19-07-05 18:58

> [...]
> der
> er flere gode sider.
>
> Håber at du kan bruge mine forslag til noget.

Ja, jeg kan sagtens se forskellen, takker for dit forslag og svar, det var
lige sådan noget jeg havde brug for.

Bo

Fra : Morten Bern

Dato : 19-07-05 14:04

> [...]
> fundet et par af de bedre imo. Vil I ikke på dem, og komme med forbedringer,
> kommentarer og andet. (ikke bare, hold kæft hvor er de ringe, hehe)

Hvad er din ide med de billeder? Jeg tror ikke du har overvejet hvad det
er du gerne vil sige med dem. Hvorfor er der f.eks. ingen billeder af
motorcykler. Det var vel det I var fælles om.

106 er ikke skarpt!
106 & 107. Baggrunden er for rodet. Hvad skal vi med alle de sko
126. Sikkert sjovt hvis man kender ham. Men rodet.
126 med dæk. Ret sjovt, men synd at skyggen går gennem hans øje.

138. Uskarpt
242. Efter min mening det bedste. Prøv at klip det lidt i siderne, det
tror jeg det vil have godt af.

Men jeg mangler altså noget sammenhæng i de billeder

Morten

Fra : [NH]7H

Dato : 19-07-05 14:39

> Hvad er din ide med de billeder? Jeg tror ikke du har overvejet hvad det
> er du gerne vil sige med dem. Hvorfor er der f.eks. ingen billeder af
> motorcykler. Det var vel det I var fælles om.

Der er masser af billeder af motorcykler, se ovenfor på hjemmesiden, men nu
havde jeg udvalgt de billeder som jeg selv synes var bedst og dem som jeg
ønskede forslag til forbedringer og kritik på. Et billede af en cykel
udenfor er jo ikke det store kunstværk (at tage mener jeg), det er mest
indenfor i et mørkt telt klokken 2 om natten, hehe.

Bo

Fra : [NH]7H

Dato : 19-07-05 14:40

Takker for Jeres svar, jeg arbejder videre med det.

Bo

Fra : Kenneth

Dato : 19-07-05 15:44

> [...]
>
> Takker
>
> PS.: skal lige sige at jeg er amatørfotograf i ordets bedste betydning, så

Nu havde du vel ikke for meget i promille på vejen hjem?

--
Kenneth
Honda ST1100

Fra : [NH]7H

Dato : 19-07-05 17:14

> Nu havde du vel ikke for meget i promille på vejen hjem?

Hehe, jeg bor selv i skagen, og kunne da cykle hjem hver nat, meeeeen det
var sku ligesom om der var længere hjem end derud.

Bo

Fra : Frandsen

Dato : 20-07-05 13:02

"[NH]7H" <nh7h@nighthawks.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe, jeg bor selv i skagen, og kunne da cykle hjem hver nat, meeeeen det
> var sku ligesom om der var længere hjem end derud.

Du svarede ikke rigtig på spørgsmålet, så man kunne spørge igen, for man må
heller ikke have for mange promiller når man cykler