Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Her er så Kasper forfra
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-07-05 22:36

Jeg har godt nok måttet kæmpe ihærdigt for at få øjnene skarpe på knægten.
Læg mærke til at pandehåret er knivskarpt ..... mens resten, tjah soft er
vel ordet,

Men anyways, selv synes jeg det er et kanon portræt af Kasper.

Taget med D70'eren og Nikon AF 180/2,8 på F:/3,5 og 1/200 på ISO400
Den er egentligt ikke helt tosset til portræt, den brændvidde

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-07-05 22:37

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Taget med D70'eren og Nikon AF 180/2,8 på F:/3,5 og 1/200 på ISO400
> Den er egentligt ikke helt tosset til portræt, den brændvidde

Og her er linket jeg glemte:
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-470

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 17-07-05 22:39

On Sun, 17 Jul 2005 23:36:35 +0200, Frodo Nifinger wrote:

> "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og her er linket jeg glemte:
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-470

Der var du hurtigere end jeg var. Jeg skulle lige til at spørge om hvor
linket var. Det første du sendte var nu bedre synes jeg.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Kenneth K.

Dato : 17-07-05 22:40

On Sun, 17 Jul 2005 23:35:42 +0200, Frodo Nifinger <jni@GIRAFtdcadsl.dk>
wrote:

> Men anyways, selv synes jeg det er et kanon portræt af Kasper.
>
> Taget med D70'eren og Nikon AF 180/2,8 på F:/3,5 og 1/200 på ISO400
> Den er egentligt ikke helt tosset til portræt, den brændvidde

Hvor? :)

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-07-05 22:56

"Kenneth K." <fake@fakemail.it> skrev i en meddelelse
news.st2ugiwe8jage9@kk...

> Hvor? :)

Sorry:
Her:

Fra : Kenneth K.

Dato : 17-07-05 23:18

wrote:

> [...]
>
> Taget med D70'eren og Nikon AF 180/2,8 på F:/3,5 og 1/200 på ISO400
> Den er egentligt ikke helt tosset til portræt, den brændvidde

Jeg synes det er godt portræt af drengen med et naturligt smil og udtryk.
Det mangler dog noget skarphed efter min mening. Både almen skarphed, men
også dybdeskarphed. Synes ikke rigtig det er skarpt nogle steder. Det er
nok meget en smagssag, men synes nu ikke pandehåret er særlig skarpt. Jeg
kan se du allerede var oppe at bruge iso400, men havde der været lyset til
det, tror jeg ikke det havde gjort noget hvis du brugte f/5.6 eller f/8.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-07-05 08:01

Frodo Nifinger wrote:
> Læg mærke til at pandehåret er knivskarpt

Ikke på min skærm. Men hvis du mener at problemet er dit frontfokus, hvorfor
prøver du så ikke bare at bruge manuel fokus. Til noget så kontrolleret som
et poseret portræt er det fremragende.

> Men anyways, selv synes jeg det er et kanon portræt af Kasper.

Jeg synes at indtrykket er uskarpt - hvilket jeg betragter som negativt - og
ikke softet, som for mig en en fin teknik til portrætter, men som
udgangspunkt har en kerne af skarphed. Desuden synes jeg at billedet mangler
lidt saft og kraft - lidt s-curves ville hjælpe. Der mangler lidt højlys.
Måske ville en konvertering til S/H være en god ide.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.