Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
national geo
Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-07-05 23:50

nogen postede dette link i psig, nogle dejlige
billeder hvis man har tålmodighed. Ikke alle
står lige genialt..? -max-
http://6park.com/gz1/messages/25137.html

Fra : .J.S...

Dato : 16-07-05 00:42

> nogen postede dette link i psig, nogle dejlige
> billeder hvis man har tålmodighed. Ikke alle
> står lige genialt..? -max-
> http://6park.com/gz1/messages/25137.html

Jeg er helt vild med isbjørnen, det ligner sådan en futuristisk plyssofa,
men man får nok ikke lov at sidde der ret længe...

Gad vist hvad den laver, ligger den og venter ved et sæl åndehul ?

mvh/JS

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 16-07-05 06:39

> nogen postede dette link i psig, nogle dejlige
> billeder hvis man har tålmodighed. Ikke alle
> står lige genialt..? -max-
> http://6park.com/gz1/messages/25137.html

Der er nogle rigtig fede billeder i mellem.

Selv er jeg vild med det første, hvor man ser ned på den flyvende trane, det
ser fedt ud. Og træet med fuglene er også ret blæret. Men der er flere gode.
Hmm, hvem der bare kunne tage sådanne billeder. Nå, jeg vil i hvert fald se
om jeg kan lave noget seværdigt i det mindste, off to Højer, hehe

MVH
Thomas

Fra : Thomas

Dato : 16-07-05 09:15

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> nogen postede dette link i psig, nogle dejlige
> billeder hvis man har tålmodighed. Ikke alle
> står lige genialt..? -max-
> http://6park.com/gz1/messages/25137.html

De er ganske enkelt fremragende.

Hold k... hvor har jeg (og 99.9999% af alle andre amatørfotografer) stadig
meget at lære.

Thomas

Fra : Morten Wartou

Dato : 16-07-05 09:19

"Thomas" <sasas@wewe.uk> skrev i en meddelelse
> "-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
>
> De er ganske enkelt fremragende.
>
> Hold k... hvor har jeg (og 99.9999% af alle andre amatørfotografer) stadig
> meget at lære.

Jeg er svært bange for at det ikke kun drejer sig om at lære - man kan
heller ikke lære folk at blive en ny van Gogh eller Monét - det kræver mere
end tillæring. Men selvfølgelig kan man komme noget af vejen, og det er jo
bedre end ingenting. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jakob

Dato : 16-07-05 11:53

In article <U9XBe.59993$Fe7.196810@news000.worldonline.dk>, ma22x3
@hotmail.com says...
> nogen postede dette link i psig, nogle dejlige
> billeder hvis man har tålmodighed. Ikke alle
> står lige genialt..? -max-
> http://6park.com/gz1/messages/25137.html

Er ret vild med billedet af frøen, genialt at skyde den gennem glas
giver en ret sjov vinkel.

Men er godt nok mange hvor man taber underkæben.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-07-05 12:16

"Jakob"
> [...]
> giver en ret sjov vinkel.
>
> Men er godt nok mange hvor man taber underkæben.

Du kan jo prøve selv, smid et par frøer
i flatbed scanneren (la' vær med at lukke låget,
med mindre de er virklig små og du syns de skal
fylde lidt mere) Der er mange fine, men de er
dårligt reproduceret, ikke helt NG's usual standart.
Der er en del folk her i gruppen der har bedre Trane
billeder fra Hornbogan )-max-

Fra : Jakob

Dato : 16-07-05 12:31

In article <316Ce.60295$Fe7.197001@news000.worldonline.dk>, ma22x3
@hotmail.com says...

> Du kan jo prøve selv, smid et par frøer
> i flatbed scanneren

Eller vente på at de selv laver kopierne ved deres årlige julefrokost
:0)

> Der er en del folk her i gruppen der har bedre Trane
> billeder fra Hornbogan )-max-

Det har du nok ret i :0), jeg må sige at jeg er lidt irreteret af den
her "klump" der er i venstre billede af det der tranebillede.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-07-05 14:58

"Jakob"

> Eller vente på at de selv laver kopierne ved deres årlige julefrokost
> :0)

) cute-

> Det har du nok ret i :0), jeg må sige at jeg er lidt irreteret af den
> her "klump" der er i venstre billede af det der tranebillede.

Det er ren amatør ) det vil jeg godt prøve at gøre bedre..
Jeg ønsker mig en ultralite/microlite flyver, gerne een der kan
pakkes sammen og transporteres på taget af en kassevogn,
har en lille ide om at køre/flyve til Afrika og Asien (fotosafari)
Ideer og tips modtages, pengegaver afvises heller ikke, hehe..
-max-

Fra : Jakob

Dato : 16-07-05 18:42

In article <wn8Ce.60308$Fe7.197135@news000.worldonline.dk>, ma22x3
@hotmail.com says...
> [...]

> har en lille ide om at køre/flyve til Afrika og Asien (fotosafari)
> Ideer og tips modtages, pengegaver afvises heller ikke, hehe..

Med de priser der er på objektiver er det vel bare at sælge en L tele så
skulle der være til det hele ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 16-07-05 19:01

-max- wrote:

> [...]
> har en lille ide om at køre/flyve til Afrika og Asien (fotosafari)
> Ideer og tips modtages, pengegaver afvises heller ikke, hehe..

Prøv at ta' en tur ud til gutterne i UL-flyveklubbe Albatros, den
ligge langs S-banen lige ved Kildedal station, de kan vise dig de
forskellige modeller.

De har en hjemmeside http://albatros.jano.dk/

På min side kan du også se nogle billeder fra deres flyveplads.
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/fly/svaevefly/preview_4of9.html

Ham der sidder i forgrunden på dette billede er en amerikaner,
der er kendt for fotografering af fugle fra UL-fly.
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/fly/svaevefly/_ultralet_fly-22.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Grafiker, fotograf & webdesigner

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-07-05 20:47

"Niels Ebbesen PowerBook"

> [...]
>
> Ham der sidder i forgrunden på dette billede er en amerikaner,
> der er kendt for fotografering af fugle fra UL-fly.

Tusind tak Niels - fremragende link, lige hvad jeg søgte
Det skal jeg bare igang med.. Amerikanerens navn kan du
ikke huske..? -max-

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 16-07-05 22:11

-max- wrote:

> Tusind tak Niels - fremragende link, lige hvad jeg søgte
> Det skal jeg bare igang med.. Amerikanerens navn kan du
> ikke huske..?

Nej jeg har desværre glemt hans navn, jeg har ellers købt en
diktafon, så jeg kan indtale ting som man nemt glemmer, men jeg
bruger den ikke ret meget.

Amerikaneren var på besøg i klubben og fik naturligvis en
flyvetur, på billedet kan man vist godt se, at han har et
temmelig fedt digitalt videokamera.

Men du kan evt. prøve at skrive en e-mail til klubben, der er
helt sikkert nogle der kan oplyse dig hans navn.

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 16-07-05 22:26

-max- wrote:

> Tusind tak Niels - fremragende link, lige hvad jeg søgte

Her for nylig var der også en svensker Sten-Anders Fellman, der
postede et link til hans Photo bank:
http://flyul.se/bildbank/index.htm - der er en del luftfotos
taget fra UL-fly.

Han bygger og sælger også UL-fly: http://www.flyul.se - men så
vidt jeg kan se, så er det ikke en type, der kan pakkes sammen.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 17-07-05 09:35

Niels Ebbesen PowerBook wrote:

> Her for nylig var der også en svensker Sten-Anders Fellman, der postede
> et link til hans Photo bank: http://flyul.se/bildbank/index.htm - der er
> en del luftfotos taget fra UL-fly.

Dette er nok et af de bedre. Ved du hvor lang startbane han bruger?

Bo //

Fra : Bo Bjerre

Dato : 17-07-05 09:55

Bo Bjerre wrote:

> Dette er nok et af de bedre. Ved du hvor lang startbane han bruger?

-oeg så et link:
http://www.saf.net/saf/barkarby2003/PICT7080.JPG
Bo //

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 17-07-05 10:35

Bo Bjerre wrote:

> Ved du hvor lang startbane han bruger?

Nej, men skriv en e-mail til Sten-Anders Fellman og spørg ham,
han adresse står på hjemmesiden...

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 16-07-05 20:25

> [...]
> har en lille ide om at køre/flyve til Afrika og Asien (fotosafari)
> Ideer og tips modtages, pengegaver afvises heller ikke, hehe..

Lyder som en rigtig fed idé. Både turen til Afrika og også at fotografere
fra UL-fly. Må vist hellere lige snakke med den lokale flyveklub hernede for
at høre om ikke de har sådan nogle projekter

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-07-05 20:47

"Thomas Pedersen"

> [...]

> fra UL-fly. Må vist hellere lige snakke med den lokale flyveklub hernede for
> at høre om ikke de har sådan nogle projekter

Hehehe - hvem komme først i luften..)-max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 16-07-05 21:31

> "Thomas Pedersen"

> Hehehe - hvem komme først i luften..)-max-

Det gør du jo nok, men jeg vil nu ud og se i morgen alligevel i den lokale
svæveflyveklub, det kunne jo være, at man kunne aftale lidt med dem

MVH
Thomas.

Fra : Jacob

Dato : 16-07-05 21:52

> "Thomas Pedersen"

> Hehehe - hvem komme først i luften..)-max-

Hæh jeg er airborn. så i er for sent ude.
jeg kan kun anbefale at man ikke får fuglen i propellen i sin iver på at
jagte kræet.
mit yndlingsbillede er nu
http://www.pcpop.com/pcpopimg/04/12/15-11-8-45-382414547.jpg
og
http://www.pcpop.com/pcpopimg/04/12/15-11-8-40-542732861.jpg

Jacob

Fra : Erling Hansen

Dato : 17-07-05 11:02

-max- <ma22x3@hotmail.com> wrote:

> nogen postede dette link i psig, nogle dejlige
> billeder hvis man har tålmodighed. Ikke alle
> står lige genialt..? -max-
> http://6park.com/gz1/messages/25137.html

En flot stribe vidunderlige billeder - dem der kan, de kan altså!
Et enkelt billede giver mig lidt kvababbelse i sammenhængen:
Pingvinerne. Den gule (kejserpingvin?) er så vidt jeg kan se plantet på
stedet efter at billedet er taget. Normalt har jeg bestemt ikke noget
imod sammenkopieringer, men nu lige i sådan en stribe naturbilleder - og
National Geografic og alt det dér: Er der andre end mig der synes, at
lige netop i den sammenhæng hører det ikke hjemme????

Mvh
Erling

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-07-05 14:45

"Erling Hansen"
> [...]
> National Geografic og alt det dér: Er der andre end mig der synes, at
> lige netop i den sammenhæng hører det ikke hjemme????

Jeg tror ikke der er fusket med det billede - den nusser
een af ungerne bag øret og du kan se den ligsom læner
sig ind mod næbbet, på højre side ser det også ud som
om at een af ungerne prøver at møve sig forbi, men jeg
er ikke sikker.. NG bruger mange forskellige slags billeder
og teknikker til at illustrere teksten - jeg vil give dig ret
det er problematisk hvis man ikke ved hvad man kigger
på. De har lavet nogle bommerter, jeg kan huske noget
om et forsil, der viste sig at være sat sammen af flere
uafhængige og dermed viste en hidtil ukendt dyreart, hehe
vidst nok en smart Kineser der havde hygget sig..
Jeg tror nu pingvinen er god nok, bortset fra at farverne
er fjernet fra ungerne, hmm. )-max-

Fra : BK

Dato : 20-07-05 23:06

-max- wrote:
> nogen postede dette link i psig, nogle dejlige
> billeder hvis man har tålmodighed. Ikke alle
> står lige genialt..? -max-
> http://6park.com/gz1/messages/25137.html

Fantastiske billeder, der er jo lyset der gør det, kan der dog ikke
snart komme noget snak i denne gruppe om lys m.v. istedet for den
endelige snak om udstyr?
Jeg erkender jeg deltager ikke ret meget i debatten, kigger en gang
imellem gennem trådende men bliver meget hurtigt træt af udstyrs
debatten om dette eller hint digicam er bedst, og endnu værre at digi
altid er bedre end ordinary film?.
Det er dog totalt ligegyldigt! Det må vel være billederne der tæller, og
sekundært hvilket udstyr fotografen bruger?
Det udstyr man bruger må vel være det man selv føler sig bedst tilpas ved?

Bjarne

Fra : ;o\)-max-

Dato : 20-07-05 23:12

"BK"

> [...]
> sekundært hvilket udstyr fotografen bruger?
> Det udstyr man bruger må vel være det man selv føler sig bedst tilpas ved?

Hehe - Ja lad os snakke lidt om lys Bjarne, hvad var det
du ville sige inden du blev distraheret.)-max-

Fra : BK

Dato : 20-07-05 23:40

-max- wrote:
> "BK"

> Hehe - Ja lad os snakke lidt om lys Bjarne, hvad var det
> du ville sige inden du blev distraheret.)-max-

Distraheret ?
Bjarne

Fra : BK

Dato : 21-07-05 00:11

-max- wrote:
> "BK"

> Hehe - Ja lad os snakke lidt om lys Bjarne, hvad var det
> du ville sige inden du blev distraheret.)-max-

F.ex billedet af løven, det er et helt exeptionelt lys den er fanget i!
Jeg har f.ex. flere billeder af dyr(hjorte/elge) i det samme "grå" lys
men det er sjældent lykkedes at få det til at fremstå så godt !
For mig er det ekstremt svært at få denne rette virkning ud af gråvejr!
Selvom når jeg kigger ud på det, siger til mig selv at her er lyset, men
når det kommer på billedet, er det ganske få gange det lever op til
forventningen! Så jeg er ganske spændt på mine billeder fra i aften ud
over Gyngemosen og DR

Bjarne

Bjarne

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-07-05 00:39

"BK"

> [...]
> når det kommer på billedet, er det ganske få gange det lever op til
> forventningen! Så jeg er ganske spændt på mine billeder fra i aften ud

Gråvejr kræver ofte en lille justering i levels og curves, du er velkommen
til at poste det så ser jeg hvad jeg kan gøre eller foreslå noget.. -max-

Fra : BK

Dato : 21-07-05 01:28

-max- wrote:
> "BK"

> Gråvejr kræver ofte en lille justering i levels og curves, du er velkommen
> til at poste det så ser jeg hvad jeg kan gøre eller foreslå noget.. -max-

Tak, det vil være herligt
Prøver at finde noget jeg kan scanne ind.
Har først lige fået en scanner, plejer at vise mine billeder ganske
gammeldags (dias - projekteret op på 2X2m)
Dagens billeder får jeg først nok om et par dage

Bjarne
PS: En priv. mail adresse vil nok være bedre end at poste store billeder
her i gruppen, skriv bare til mig på min egen adresse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-07-05 01:52

"BK"

> [...]
> PS: En priv. mail adresse vil nok være bedre end at poste store billeder
> her i gruppen, skriv bare til mig på min egen adresse

Hva med at lægge det på nettet et eller andet sted, ellers kan du bruge
binar gruppen (binaer.dk) - du må sku ikke poste billeder her i gruppen,
er du tosset mand så får du smæk..-max-

Fra : BK

Dato : 21-07-05 02:37

-max- wrote:
> [...]
>

> Hva med at lægge det på nettet et eller andet sted, ellers kan du bruge
> binar gruppen (binaer.dk) - du må sku ikke poste billeder her i gruppen,

Jeg har squ heller ikke tænkt mig at poste billeder her i gruppen, tror
du jeg er total imbecil??
Jeg har en hjemmeside, poster et link når jeg har noget!!
Bjarne

PS: Der går iøvrigt enormt lang tid efter jeg har postet, og efter din
tid til jeg kan se det i min reader?

Fra : Jakob

Dato : 21-07-05 08:59

In article <42deebdf$0$2232$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
bjarne.kjaer@mail.tdcadsl.dk says...

> Bjarne
> PS: En priv. mail adresse vil nok være bedre end at poste store billeder
> her i gruppen, skriv bare til mig på min egen adresse

Rigtig god måde at skabe noget mere debat om lys på !!!

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-07-05 07:03

-max- skrev:
> "BK"

Særdeles flotte billeder
Men hvordan kan en så skæv horisont som i Nichols ørken eller Olsons
flod passere?
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Jakob

Dato : 21-07-05 08:57

In article <42decad3$0$79016$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
bjarne.kjaer@mail.tdcadsl.dk says...

> Fantastiske billeder, der er jo lyset der gør det, kan der dog ikke
> snart komme noget snak i denne gruppe om lys m.v. istedet for den
> endelige snak om udstyr?

Der er vel ingen der forhindrer dig i at snakke om det du vil !!!
Mærkelig holdning at du efterlyser mere snak om et emne samtidig med at
du erkender du ikke gør noget ved det.

At du så oven i det skælder nogen ud over at de kan lide at tale om
noget andet end det du så foretrækker at tie stille omkring virker lidt
hult.

--
Venlig hilsen

Jakob