Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D-50 HUS + 18-55 ED til 6000 kr.
Fra : Michael

Dato : 15-07-05 23:13

Er det et ok. køb?
Har et Canon PS 520, men jeg vil gerne have et DSLR i stedet for.
Jeg synes mit 520 er for langsomt når jeg tager billeder.

Mvh.

Michael

Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-07-05 23:29

"Michael" <nospam2me@invalid.dk> wrote in message
> Er det et ok. køb?
> Har et Canon PS 520, men jeg vil gerne have et DSLR i stedet for.
> Jeg synes mit 520 er for langsomt når jeg tager billeder.

Det er et gnaske ok køb. Senere hen kan du nemlig supplere med ekstra
objektiover og ekstern flash hvilket gør DSLR endnu mere atraktivt, end at
være låst fast på en bestemt brændvidde og med den indbyggede flash. Det er
et helt okay køb og et du bliver glad for hvis du bare kan lide at
fotografere en smule.

Jeg er selv glad for mit DSLR og så ved alle jo at Nikon er det bedste
(nu får jeg sikkert høvl)

Mvh
Simon

Fra : Bjarne Haug

Dato : 16-07-05 09:43

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fotografere en smule.
>
> Jeg er selv glad for mit DSLR og så ved alle jo at Nikon er det bedste

Ja Simon,

Man skal passe på med den slags udtalelser.... Det er nok en smagssag når
det kommer til stykket, men altså jeg er selv gået fra Nikon Analog til
Canon DSLR 20D, og jeg kan i hvert fald ikke bebrejde Canon noget

(Nu får jeg nok høvl):
Men for mig at se er Canon et halvt skridt foran Nikon!!!

vh
Bjarne

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-07-05 23:45

> [...]
> det kommer til stykket, men altså jeg er selv gået fra Nikon Analog til
> Canon DSLR 20D, og jeg kan i hvert fald ikke bebrejde Canon noget

Ganske korrekt, så laver Canon fremragende kameraer, jeg kan bare ikke lide
at holde på dem og derfor bruger jeg Nikon, hvis man ser på billederne så er
der altså ikke meget forskel i kvalitet på Canon og Nikon, så ja det er en
smagssag

> (Nu får jeg nok høvl):
> Men for mig at se er Canon et halvt skridt foran Nikon!!!

Både ja og nej. Canon er meget hurtigt ude med nye og flere ting. Canon
udvikler hele tiden og hver gang de har noget nyt så kommer det på gaden,
Nikon er nok lidt mere tilbageholden, da de udvikler, tester og så gør det
lidt bedre inden de sender det på gade, selv om det nok ikke skulle betyde
det helt store. Nu skal jeg ikke kalde mig producent orakkel men det er
altså hvad jeg har fået at vide fra en fagmand i branchen. Jeg kunne
forestille mig at Canon er det foretrukne valg inden for pressen, men
alligevel ser man næsten lige så mange Nikonianerer Canongensere.

Mvh
Simon

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 27-07-05 16:09

"Bjarne Haug" <b.haug@3dmarathon.dk> skrev i en meddelelse

> (Nu får jeg nok høvl):
> Men for mig at se er Canon et halvt skridt foran Nikon!!!

Ja, men de er gået i den gale retning ;)

Hilsen Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-07-05 18:48

Bjarne Haug wrote:

> Men for mig at se er Canon et halvt skridt foran Nikon!!!

Yes! Nikon er noget lort. Våbenraslerne styrer!

(og jo flere, der hopper på den - des bedre bliver udvalget af brugt
Nikonoptik ).

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Michael

Dato : 16-07-05 10:11

Michael wrote:
> [...]
> Har et Canon PS 520, men jeg vil gerne have et DSLR i stedet for.
> Jeg synes mit 520 er for langsomt når jeg tager billeder.

D-50 har har ingen mulighed for WB Fine-Tuning
har det nogen betydning hvis man skyder i RAW?

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-07-05 10:47

Michael skrev:

> D-50 har har ingen mulighed for WB Fine-Tuning
> har det nogen betydning hvis man skyder i RAW?

Som jeg ser på det:
Er det rart at være så tæt på "virkeligheden" som praktisk muligt. Ved
efterbehandlingen bliver men let snydt at øjets (hjernens?) adaptation
og af den hukommelse, vi alle tror os i besiddelse af. Til den ende
finder jeg preset, hvor man måler aktuelt, som langt bedre end at fumle
med en fintuning (hvor adaptationen allerede snyder en, hvad den jo gør
efter 1/2-1? sek.). Og ellers klarer auto-wb det nogenlunde, så mangel
for fin-tuning ville ikke betyde noget for mig.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Michael

Dato : 16-07-05 13:13

Ole Larsen wrote:

> [...]
> efter 1/2-1? sek.). Og ellers klarer auto-wb det nogenlunde, så mangel
> for fin-tuning ville ikke betyde noget for mig.

Hej Ole

Takker for svar. Jeg købte D-50éren i dag.

Mvh.

Michael

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-07-05 23:53

> Hej Ole
>
> Takker for svar. Jeg købte D-50éren i dag.

Tillykke med det, vi glæder os til at se dine skud med det, specielt fordi
jeg overvejer at anbefale det til min lillebror som er ret interesseret i
DSLR efterhånden, han vil gerne væk fra den del der koster penge altså
filmen i sit SLR kamera.

Mvh
Simon

Fra : Michael

Dato : 17-07-05 07:10

Simon Nielsen wrote:

> [...]
> jeg overvejer at anbefale det til min lillebror som er ret interesseret i
> DSLR efterhånden, han vil gerne væk fra den del der koster penge altså

Hej Simon

Jeg har sendt Dig et billede håber Din email virker. Jeg har intet gjort
ved billedet.

Mvh.

Michael