Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg har lagt 36 nye billeder on-line...
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-07-05 14:01

Der er ganske vist gået ferie i den, men jeg har lige givet mig tid
til at lægge 36 nye bileder fra uge 27 på flg. link:
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preveiw_week_27_1of3.html

Jeg har bl.a. været en tur på Selsø Slot, og det er virkelig en
lækker location, den vil være god til modelfotografering.

Nå men ta' selv et kik, og som sædvanlig, så er kommentarer,
mudderkastning og troll'erier meget velkomne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 15-07-05 14:43

On Fri, 15 Jul 2005 15:01:11 +0200, Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
>
> Nå men ta' selv et kik, og som sædvanlig, så er kommentarer,
> mudderkastning og troll'erier meget velkomne...

Der er faktisk en del pæne imellem - ingen nævnt ingen glemt. En del af
dem lider af for meget dybdeskabhed, for nogle af dem er baggrunden
uinteresant og byrde sløres. Det ville gøre dem meget bedre.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Jacob K.

Dato : 15-07-05 15:03

> Nå men ta' selv et kik, og som sædvanlig, så er kommentarer,
> mudderkastning og troll'erier meget velkomne...

Det er nogle udmærkede observationer af de steder du har været. Men så
heller ikke mere.

Den afskallede maling på
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_malingen_skaller_af-69.html
-kunne godt gå hen og få et point pga. idéen. Men ville det ikke være
smartere enten at lade det stå lodret eller også være meget mere skævt, og
så også lige beskære det så den yderste fjerdedel til venstre kommer væk???

Silhouetvinduet på
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_selsoe_slot-25.html
-er pænt at se på. Men det ville være bedre om du havde stået præcis foran
midten af vinduet i st.f. lidt til højre.

Der mangler en rød tråd eller en forklaring eller beskrivelse eller bare ét
eller andet til at præsentere dine billeder. De fleste af dem står
fuldkommen alene og flagrer uden nogen kontekst. -Hvilket også er fint nok
hvis billederne rent grafisk eller fotografisk fortæller noget i sig selv.
Det gør dine billeder bare ikke (flertallet af dem, anyway).

Vh. Jacob.

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-07-05 15:28

> [...]
>
> Jeg har bl.a. været en tur på Selsø Slot, og det er virkelig en lækker
> location, den vil være god til modelfotografering.

Jeg, ligesom andre der har haft en kritisk holdning, får dette svar fra din
server:

"Forbidden
You don't have permission to access /new_photos/preveiw_week_27_1of3.html on
this server.
Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an
ErrorDocument to handle the request.

Apache/1.3.33 Server at niels.local Port 80"

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-07-05 15:40

Morten Wartou wrote:
> [...]
> this server.
> Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an

Nogle gange gør sandheden ondt

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-07-05 16:03

Thomas Schreiber wrote:

> Nogle gange gør sandheden ondt

Hmm... jeg har mere end tolv års efaring med UseNet, og jeg har for
længst lært, at man ikke skal lade sig påvirke af konflikter.

Og Morten Wartou kan ikke drive mit pis i kog, men da han konstant
forsøger at lave konflikter med undertegnet, så har jeg af hensyn
til denne gruppe valgt at putte ham i mit kill-filter og excludere
hans IP-adresse fra min server.

Jeg har iøvrigt god efaring med at ignorere folk, der kun er ude på
at lave konflikter...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 15-07-05 16:08

On Fri, 15 Jul 2005 17:02:59 +0200, Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> forsøger at lave konflikter med undertegnet, så har jeg af hensyn
> til denne gruppe valgt at putte ham i mit kill-filter og excludere

Du lader ikke Morten drive dit pis i kog og alligevel blacklister du hans
IP på din server - Flot Niels.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-07-05 16:16

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Hmm... jeg har mere end tolv års efaring med UseNet

Det gør dig ikke til noget specielt.

> [...]
> forsøger at lave konflikter med undertegnet, så har jeg af hensyn til
> denne gruppe valgt at putte ham i mit kill-filter og excludere hans

Det er også fint nok, men strider det ikke imod reglerne om at poste
links til sider som alle skal kunne tilgå?

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-07-05 16:46

Thomas Schreiber wrote:

> Det er også fint nok, men strider det ikke imod reglerne om at poste
> links til sider som alle skal kunne tilgå?

Nej, det er nemlig ikke en person men en IP-adresse der er
excluderet, Morten kan f.eks. gå en tur på det lokale bibliotek og
se mit site...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 15-07-05 17:02

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Nej, det er nemlig ikke en person men en IP-adresse der er excluderet,
> Morten kan f.eks. gå en tur på det lokale bibliotek og se mit site...!

Nu du er her - forstår jeg godt hvis du er lidt træt af den konstante
forfølgelse, og det er det, der jo tale om. Men jeg ville personligt
måske gøre det anderledes.

Og til noget HELT andet og måske næsten OT på denne gruppe ;-I
Kan det passe at dine billeder er blevet bedre gennem det sidste års
tid, som om du faktisk måske lærere noget af og til ? Øh hva´ Ikke at
jeg øh, men på den anden side så ....
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-07-05 17:05

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Nej, det er nemlig ikke en person men en IP-adresse der er
> excluderet, Morten kan f.eks. gå en tur på det lokale bibliotek og
> se mit site...!

Det kræver dælme en speciel tankegang at udvikle den logik!

Men Thomas Schreiber har da en pointe, du burde overveje.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-07-05 18:34

Jan Bøgh wrote:

> Det kræver dælme en speciel tankegang at udvikle den logik!
>
> Men Thomas Schreiber har da en pointe, du burde overveje.

Sludder... jeg excluderer de IP-adresser der på den ene eller anden
måde opfører sig uhensigtsmæssigt på min server.

Det har iøvrigt været grundigt debatteret i news:dk.admin.netikette
- og der var bred enighed om, at jeg kan excludere de IP-adresser
som jeg har lyst til.

http://www.google.com/groups?hl=da&lr=&threadm=42b6fbd0%240%2478285%24157c6196%40dreader1.cybercity.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fas_q%3D%26num%3D10%26as_scoring%3Dr%26hl%3Dda%26btnG%3DGoogle-s%25C3%25B8gning%26as_epq%3D%26as_oq%3D%26as_eq%3D%26as_ugroup%3D%26as_usubject%3D%26as_uauthors%3D%26as_umsgid%3D42b6fbd0%25240%252478285%2524157c6196%2540dreader1.cybercity.dk%26lr%3D%26as_drrb%3Dq%26as_qdr%3D%26as_miny%3D1981%26as_minm%3D5%26as_mind%3D12%26as_maxy%3D2005%26as_maxm%3D7%26as_maxd%3D15

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars Troels

Dato : 15-07-05 19:38

> Sludder... jeg excluderer de IP-adresser der på den ene eller anden måde
> opfører sig uhensigtsmæssigt på min server.

Nå. Så må jeg jo også have gjort mig utilbens. Jeg kan heller ikke komme
ind. Det var jeg godt nok ikke klar over....

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-07-05 19:07

Lars Troels wrote:

> Nå. Så må jeg jo også have gjort mig utilbens. Jeg kan heller ikke komme
> ind. Det var jeg godt nok ikke klar over....

Hmm... din IP-adresse er 80.160.96.248, og fra den har der været
gjort et forsøg på, at downloade en kopi af hele mit web-site med et
grabber-software.

Men 80.160.96.248 er en TDC-IP, og der er noget med, at TDC kører
med dynamiske IP-adresser, så du kan ha' arvet den fra en anden
bruger, derfor gør jeg en undtagelse og lukker op for den...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-07-05 19:47

> [...]
>
> http://www.google.com/groups?hl=da&lr=&threadm=42b6fbd0%240%2478285%24157c6196%40dreader1.cybercity.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fas_q%3D%26num%3D10%26as_scoring%3Dr%26hl%3Dda%26btnG%3DGoogle-s%25C3%25B8gning%26as_epq%3D%26as_oq%3D%26as_eq%3D%26as_ugroup%3D%26as_usubject%3D%26as_uauthors%3D%26as_umsgid%3D42b6fbd0%25240%252478285%2524157c6196%2540dreader1.cybercity.dk%26lr%3D%26as_drrb%3Dq%26as_qdr%3D%26as_miny%3D1981%26as_minm%3D5%26as_mind%3D12%26as_maxy%3D2005%26as_maxm%3D7%26as_maxd%3D15

Det er godt nok en underlig måde du definerer "bred enighed"... Jeg har i
hvert fald ret svært ved at se den brede enighed, men jeg er jo også af den
underlige type der forholder sig til fakta.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-07-05 21:23

> Sludder... jeg excluderer de IP-adresser der på den ene eller anden måde
> opfører sig uhensigtsmæssigt på min server.

Gad forresten godt vide hvad det betyder at man opfører sig
uhensigtsmæssigt? Jeg kigger på dine billeder, og det er jo altid
interessant. Det gør jeg vel på samme måde som når du klikker løs på mine
billeder på min hjemmeside - f.eks. som da det tog dig et par minutter at
komme ind og kigge på nogle fuglebilleder (nogle af dem flere gange) jeg
postede lænke til i gruppen, på trods af at jeg er i dit killfilter.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Erling Hansen

Dato : 16-07-05 17:56

Morten Wartou <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> wrote:

> [...]
> komme ind og kigge på nogle fuglebilleder (nogle af dem flere gange) jeg
> postede lænke til i gruppen, på trods af at jeg er i dit killfilter.

Hej Niels. Gider du lige smide mig i dit kill-filter også? Én ting er,
at du er utroligt højrøvet og arrogant, men når du så publicerer en
stribe billeder hvoraf 2-3 stykker kan kaldes rigtig gode, mens resten
på ingen måde berettiger dig til den opførsel du udviser overfor andre,
der publicerer her.....
Så - på forhånd tak.
Mvh
Erling Hansen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 15-07-05 18:42

"Thomas Schreiber" <no@more.spam> skrev i en meddelelse

> Det er også fint nok, men strider det ikke imod reglerne om at poste
> links til sider som alle skal kunne tilgå?

Thomas hør lige en gang. Regler kan håndhæves af de som udfærdiger sådanne,
på usenet har styregruppen ikke værktøj til sådant tiltag. Det ville svare
til at jeg selektivt kan håndhæve landets love, nej vel ;-/ og godt nok
sådan.

Så derfor, - usenet har ikke regler, _kun_retningslinier_ ikke at forstå
derhen at retningslinier ikke er fornuftige at følge, - tværtimod.

Sjovt nok har jeg set NRE husere på usenet så længe jeg har været her 6-7 år
efterhånden. Han har en evne til at rage uklar med alt og alle, - næsten.
Det er faktisk hovedårsagen til at jeg lægger mærke til NRE.

Så er muligheden jo at man kan sætte sig på hænderne til raseriet går over,
resultatet - mindre støj i de fora NRE bevæger sig, i sig selv en god ting

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-07-05 21:02

Hans L. Jørgensen skrev den 15-07-2005 19:42:

> Sjovt nok har jeg set NRE husere på usenet så længe jeg har været her 6-7 år
> efterhånden. Han har en evne til at rage uklar med alt og alle, - næsten.
> Det er faktisk hovedårsagen til at jeg lægger mærke til NRE.

Den sved!

Og det morer mig.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-07-05 18:56

"Thomas Schreiber" <no@more.spam> skrev i en meddelelse

> Det er også fint nok, men strider det ikke imod reglerne om at poste links
> [...]
++++++++++++++++++++++++

Hvor står det henne?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Jakob

Dato : 15-07-05 18:11

In article <42d7c7fc$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk says...
server:

> [...]
> this server.
> Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an

Men så kan du jo glæde dog over at du ikke går glip af noget.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-07-05 02:55

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev

> [...]
> "Forbidden
> You don't have permission to access /new_photos/preveiw_week_27_1of3.html

Værsgod!

http://www.publicproxyservers.com/page1.html

Flere hundrede eller måske tusinde proxyservere, hvoraf de fleste er ganske
gratis at bruge
Man skal bare sætte IP adressen og portnummeret ind i feltet under "brug
proxyserver" i egenskaber for forbindelse, LAN eller hvor det nu står i det
OS man bruger.

Så kan man igen kigge på de kedelige billeder, hvis det er det humør man er
i...

Claus
--
Det er egentlig lidt mystisk, at disse "netbetjente" både kan være udøvne og
dømmende magt

Fra : Stig Petersen

Dato : 15-07-05 19:39

jæv nt triste billeder,så hvorfor skal vi plages med dem??
som minimum skal de kameratekniske indstillinger være med ellers???"!!!

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-07-05 19:56

Stig Petersen wrote:

> som minimum skal de kameratekniske indstillinger være med ellers???"!!!

Hvorfor dog det, EFIX-data er jo fortid, de kan ikke bruges til
noget som helst, de svarer til, at jeg fortæller dig, at jeg havde
korte bukser på, eller at det var næsten 30 grader i skyggen.

Og EFIX-data fortæller ikke, hvad der evt. er lavet i PhotoShop.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars Troels

Dato : 15-07-05 21:03

"Stig Petersen" <menstrup60@os.dk> skrev i en meddelelse
> jæv nt triste billeder,så hvorfor skal vi plages med dem??
> som minimum skal de kameratekniske indstillinger være med ellers???"!!!

Nåe jeg synes da der er flere ganske udemærkede fotos imellem. Den type
registreringsfotos der nu engang er NRE's speciale, er jo som udgangspunkt
ikke de mest "sexede". Og hvad skulle vi dog med kameratekniske
indstillinger?

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-07-05 21:04

Stig Petersen wrote:
> jæv nt triste billeder,så hvorfor skal vi plages med dem??
> som minimum skal de kameratekniske indstillinger være med ellers???"!!!

Kameraindstillinger er fuldkommen fløjtende ligegyldige når man blot
kigger på fotos... naturligvis kan de være rare nok for nybegyndere.

// Hans
--
The Computer Festival of The Year | http://se2k.dk | 4-7/8

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-07-05 21:48

Hans Joergensen wrote:

> Kameraindstillinger er fuldkommen fløjtende ligegyldige når man blot
> kigger på fotos... naturligvis kan de være rare nok for nybegyndere.

Ja... kameraindstillingerne kan da ikke bruges til en hujende fis,
for få minuter efter at et givent billede er taget, så har lyset
ændret sig, og det pågældne motiv vil kræve nogle nye indstillinger.

Og da jeg altid indstiller tid og blænde 100% manuelt, så vil det
heller ikke være muligt at se, hvordan jeg har lagt eksponeringen i
forhold til lysmålingen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-07-05 21:52

Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]
> Og da jeg altid indstiller tid og blænde 100% manuelt, så vil det
> heller ikke være muligt at se, hvordan jeg har lagt eksponeringen i

Mjah.. normalt har man vel bare behov for at ændre lukketiden, selv
er jeg for doven til at tænke på den slags peditesser og bruger
derfor altid (stort set) blændeprioritet, når jeg altså bruger et
kamera med denne funktionalitet :)

// Hans
--
The Computer Festival of The Year | http://se2k.dk | 4-7/8

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-07-05 00:35

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Og EFIX-data fortæller ikke, hvad der evt. er lavet i PhotoShop.

Det kan det faktisk godt, men det kræver CS eller CS 2 og at
brugeren har koblet det til i Photoshops præferencer.

Jeg bruger det meget til at registrere, hvor meget jeg laver på
en given opgave, og som bevisførelse for, hvor lang tid det har
taget.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-07-05 10:48

Thomas G. Madsen wrote:
> Det kan det faktisk godt, men det kræver CS eller CS 2 og at
> brugeren har koblet det til i Photoshops præferencer.

Halløj! Dét var da en smart funktion, som jeg ikke har bemærket før
(kører CS1). Tak for tippet!

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Food_life

Dato : 16-07-05 11:48

On Sat, 16 Jul 2005 11:47:49 +0200, Kim Jensen
<kim@_NOSPAM_litewerx.dk> wrote:

>Halløj! Dét var da en smart funktion, som jeg ikke har bemærket før
>(kører CS1). Tak for tippet!

Kan ikke lige finde hvor det kobles til ?

MVH

Mogens

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-07-05 11:23

Kim Jensen skrev:

[Oversigtslog/History Log i metadata]
> Halløj! Dét var da en smart funktion, som jeg ikke har bemærket
> før (kører CS1).

Ja; den er ret smart. Man kan bare hurtigt få en hulens masse
metadata, hvis man har stillet den til 'Detaljeret' (Detailed),
men de fleste kan vel også klare sig med 'Kortfattet' (Concise).

> Tak for tippet!

Velbekomme.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-07-05 12:37

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/cs/oversigtslog.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Food_life

Dato : 16-07-05 12:53

On Sat, 16 Jul 2005 13:37:15 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

><http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/cs/oversigtslog.png>.

Sikkert godt forsøgt; men linket virker ik'

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 16-07-05 15:45

Food_life wrote:

> Sikkert godt forsøgt; men linket virker ik'

Virker fint. Måske kan din browser ikke vise PNG filer?

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Food_life

Dato : 16-07-05 16:12

On Sat, 16 Jul 2005 16:44:42 +0200, Thomas Schreiber <no@more.spam>
wrote:

>Virker fint. Måske kan din browser ikke vise PNG filer?

Så er det lige bestemt derfor - hvordan får jeg den til det?

MVH

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-07-05 16:39

Food_life wrote:

> Så er det lige bestemt derfor - hvordan får jeg den til det?

Du skal bare skrotte Internet Explorer og skifte til Mozilla,
Fire Fox eller Netscape...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Grafiker, fotograf & webdesigner

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-07-05 13:10

Food_life skrev:

> Sikkert godt forsøgt; men linket virker ik'

Hmm, det virker nu da fint her.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-07-05 16:07

Thomas Schreiber skrev:

> Måske kan din browser ikke vise PNG filer?

Hvis det er årsagen, så prøv:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/cs/oversigtslog.gif>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Food_life

Dato : 16-07-05 16:23

On Sat, 16 Jul 2005 17:07:14 +0200, "Thomas G. Madsen"

Tak for det, så fungerede det!

MVH

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-07-05 16:50

Niels Ebbesen skrev:

> Du skal bare skrotte Internet Explorer og skifte til Mozilla,
> Fire Fox eller Netscape...

Tsk. Internet Explorer understøtter PNG og har gjort det længe.

Det ville jo unægtelig være noget nemmere at hjælpe, hvis man
vidste, hvilken browser der var tale om.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Food_life

Dato : 16-07-05 17:56

On Sat, 16 Jul 2005 17:49:47 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Tsk. Internet Explorer understøtter PNG og har gjort det længe.
>
>Det ville jo unægtelig være noget nemmere at hjælpe, hvis man
>vidste, hvilken browser der var tale om.

Det kan der være noget om - jeg bruger explorer 6.00

MVH

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-07-05 21:34

Food_life skrev:

> Det kan der være noget om - jeg bruger explorer 6.00

Jeg bruger også Internet Explorer 6.0, og har ingen problemer med
at se PNG-filen. Det som IE ikke kan finde ud af mht. PNG-filer er
8-bit transparens. Altså f.eks. et billede, som gradvist toner ud
til gennemsigtig.

1-bit transparens (enten 0 eller 100 % gennemsigtig) ala det
GIF-formatet også understøtter, har den ikke problemer med og ej
heller PNG-billeder uden transparens, hvilket er tilfældet her.

Prøv evt. at spørge i <news:dk.edb.internet.software.browser>.
De ved måske, hvad der kan være galt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 20:28

> [...]
>
> Nå men ta' selv et kik, og som sædvanlig, så er kommentarer,
> mudderkastning og troll'erier meget velkomne...

Hej Niels

Det ser da ud til at du har det samme bøvl med vejret ind imellem, som alle
andre. Dine billeder fra Avedøre-værket er godt nok ret farveløse. Men
ellers har du da indtil flere gode billeder imellem. Men er det med vilje,
du ikke har et eneste menneske med på dine billeder? Ellers vil jeg da
anbefale dig at skifte deo ))
Jeg synes at dine billeder er bedre end de plejer - sådan gennemsnitligt.

Mvh. Claus Petersen

Fra : kv

Dato : 15-07-05 20:51

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse
> Det ser da ud til at du har det samme bøvl med vejret ind imellem, som
> alle andre.

Han har også bøvl med de besøgende på sin side, siden han udelukker så mange
af os - inkl. mig.
Og Niels - jeg kan forsikre dig for at jeg ALDRIG har - eller kunne drømme
om at downloade HELE din hjemmeside... (gys)

Jeg har kun påpeget et par stavefejl et sted på din side - såmænd - og
vupti - ingen adgang... (du takkede oven i købet for det).
Måske takken var at blive spærret ?

Beskeden var han havde haft "problemer" med brugere fra "Skjern-net" og
"Klarup-net", og udbyderen reagerede ikke på Niels' henvendelse derfor blev
disse "net"s adgang til photo-gallery spærret.

Niels - så skal du dælme til at lukke for mange, da udbyderen
www.arrownet.dk driver mange andre "net" i DK...

Go' arbejdslyst med spærringerne... )

KV

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-07-05 21:20

Claus Petersen wrote:
> [...]
> anbefale dig at skifte deo ))
> Jeg synes at dine billeder er bedre end de plejer - sådan gennemsnitligt.

Der er da fx. et menneske her:
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/nye_scanninger/new_scans/_modelfoto-01.html

// Hans
--
The Computer Festival of The Year | http://se2k.dk | 4-7/8

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 21:29

> Der er da fx. et menneske her:
> http://www.photo-gallery.dk/oversigt/nye_scanninger/new_scans/_modelfoto-01.html

Jaja, og på hans karnevalsbilleder osv. Men ikke på nogen af de nye 36 stk.
Jeg snakke kun om, hvad han har lavet nu. Ikke om de fortidige eskapader.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-07-05 21:56

Claus Petersen wrote:

> [...]
> ellers har du da indtil flere gode billeder imellem. Men er det med vilje,
> du ikke har et eneste menneske med på dine billeder? Ellers vil jeg da

Det var i tirsdags i sidste uge, at jeg var ude på Advedøre Holme i
en anden andledning, og selv om det var gråt og overskyet, så kunne
jeg ikke dy mig for nogle skud af Avedøre-værket, jeg har faktisk
overvejet at lave dem om til sort/hvid. Og det er med vilje, at der
ikke er mennesker på de pågældne motiver...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 22:00

> [...]
> dem om til sort/hvid. Og det er med vilje, at der ikke er mennesker på de

Tja, hvorfor ikke i s/h?
Det rydder også godt op i billederne at der ikke er alt for mange turister
på dem, men der plejer da at være lidt imellem. Men ok. Så får du nok ikke
pengene tilbage på din deo ))

Mvh. Claus Petersen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-07-05 22:26

Claus Petersen wrote:

> Det rydder også godt op i billederne at der ikke er alt for mange turister
> på dem, men der plejer da at være lidt imellem. Men ok. Så får du nok ikke
> pengene tilbage på din deo ))

Ja... man skal holde tingene adskildt på den rette måde.

Jeg laver masser af billeder med mennesker, men det er ikke alle
serier som jeg laver opslag for.

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_&_miljoeer/sankt_hans_baal/preview_1of9.html
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/kunst_kultur_&_musik/vikingemarked/preview_23of29.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 22:47

> Ja... man skal holde tingene adskildt på den rette måde.
>
> Jeg laver masser af billeder med mennesker, men det er ikke alle serier
> [...]
Det ved jeg godt. Men det var bare lidt sjovt at der ikke var nogen på de 36
billeder - overhovedet! Alle er vel ikke ude og rejse på én gang?
Har du fået lavet noget Avedøre-billeder? De ku' blive flotte med en
ordentlig omgang mørke skyer over og i s/h?

Mvh. Claus Petersen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-07-05 20:56

Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]
> Nå men ta' selv et kik, og som sædvanlig, så er kommentarer,
> mudderkastning og troll'erier meget velkomne...

Når man tænker på hvor godt vejr det ellers har været den seneste
tid, er der ikke meget gang i farverne.

_advedoere_vaerket-03 og _selsoe_slot-12 er desuden meget
forstyrrende skæve.

_bryggerheste-52 er sådan set udemærket, men jeg savner bedre
kontakt med dyret.

_dukkemuseum-04, _hus_og_have-64, _jernbaneoverskaering-49,
_kvinderup-96, _manderup-98, _peter_balds_have-24,
_roskilde_fjord-58, _selsoe-61, _selsoe-91, _skaevinge_kirke-11 og
_vandalisme-58 er rent knips.

_peter_balds_have-01, _roskilde_fjord-39, _ruse-82 og _selsoe_slot-45
er udemærkede efter min smag..

// Hans
--
The Computer Festival of The Year | http://se2k.dk | 4-7/8

Fra : kv

Dato : 16-07-05 10:12

> [...]
>

> Nå men ta' selv et kik, og som sædvanlig, så er kommentarer,
> mudderkastning og troll'erier meget velkomne...

Det kan vi jo ike kære ven - du lukker jo for adgangen til din side..!
Hvordan skal man kommentere noget man ikke kan få lov at se ?

Og hvorfor egentlig reklamere så meget for de nye billeder du lægger på
den - når vi alligevel ikke må se dem ?

Keld Vinther