Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nærlinser.......Forskel er meget stor ????
Fra : HpeA

Dato : 14-07-05 20:50

Hej alle sammen.

Et billedet jeg har taget som "ligegyldigt knipseri" for at prøve at lære
noget, bliver ved med at bryde mine tanker. Hvordan kan reflektionen af
mig
i det andet kamera blive så skarpt, når selve ringen er helt ude af fokus.
Der er tale om en forskel på lige knap fire millimeter fra linse til
ringen
!. Ringen burde da ikke være så ( ! ) uskarp ?.
Kig selv

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=155255

Alle indstillinger og forsatsnærlinse er nævnt under teknik, så jeg er
lidt ?.

Har ikke kunnet lege med det spørgsmål selv, da jeg fik kvast mit kamera i
min iver for at tage billeder af et skybrud/hagl og torden-vejr. Venter

et replacement lige pt.

MvH.
--
HpeA

Hans Peter Erenskjold Aalling
www.hpea.farmands.dk
hpeaSNABELAFarmands.dk
MSN Messenger---> hpaalling@hotmail.com

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 21:02

"HpeA" <hpaalling@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> min iver for at tage billeder af et skybrud/hagl og torden-vejr. Venter

Du har stillet skarpt på den dobbelte afstand af den der er mellem dig og
det kamera du fotograferer. Altså tilbage igen på dig selv.

Mvh. Claus Petersen

Fra : HpeA

Dato : 14-07-05 22:15

"Claus Petersen" skrev i en meddelelse >

> Du har stillet skarpt på den dobbelte afstand af den der er mellem dig
og
> det kamera du fotograferer. Altså tilbage igen på dig selv.
>
> Mvh. Claus Petersen

Der kan ikke være tale om mere bevægelse end få cencimeter, da jeg tog
fokus ( halv knap ) til jeg tog billedet!. Jeg sad nemlig på knæ, lænet op
ad min radiator da jeg tog det billede. Men så om igen, er jeg selv
brillebære!. Og nærlinser gør det samme ( når man er nærsynet ).
Det er noget der skal udforskes når det andet kamera kommer hjem, for jeg
finder det meget " Ved siden af " om du forstår ?.

MvH.

Hp

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-07-05 07:19

> [...]
> Det er noget der skal udforskes når det andet kamera kommer hjem, for jeg
> finder det meget " Ved siden af " om du forstår ?.

Gå ud til spejlet - kig på dig selv i det. Læg mærke til om selve spejlet
(kig på kanten eller fliserne) står i fokus når du ser på dig selv. Nej,
vel? Sådan er spejlbilleder nu engang - man fokuserer ikke på selve spejlet,
og det er det samme der er sket i dette tilfælde.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou