Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tango
Fra : Ole Larsen

Dato : 14-07-05 18:09

Det er jo blevet så moderne med street-photography, und so ein ding........
Der var tango aften i går foran Amfiscenen på Brandts.
Altmodish, elegant og sensuel er tangoen, hvad man jo desværre ikke ser her.
Og jo, der er udbrændte/kullede/røde øjne/styrtende linier/rystelser og
hvad ved jeg, så bare klø på med tudekiksene og hvad i nu har.

http://home.tiscali.dk/muggler/Tango/
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Tommy Obitsø

Dato : 14-07-05 19:51

Ole Larsen wrote:
..
> Og jo, der er udbrændte/kullede/røde øjne/styrtende linier/rystelser

Jamen så er det jo kunst, dejligt at se så mange danse glade mennesker,
det giver jo liv og dynamik i billederne minder mig lidt om Michael
Bothagers samba billeder.

Og helt ærlig så tro jeg sgu ikke at stilen slår an, så holder jeg langt
mere af Bothagers billeder af de ældre mennesker i parken, de har
ustråling varme og mensklighed som man sjældent ser i et snapshot.

Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 20:17

hej Ole

Hvis du har forsøgt at få skarpe billeder, så skal du gå i manual.
F.eks. Canon EOS digierne vil på alle indstillinger undtaget manual,
indstille kameraet til den herskende belysning og blitzen til fill. Derfor
får du et nogenlunde skarpt blitz billede og et uskarpt (pga. langsom
lukketid og motiv bevægelse) oven i hinanden. Det ser ud som om Nikon'en gør
det samme.

Hvis det er gjort med vilje, i et kunstnerisk øjemed, så glem denne post

Poul B-H

Fra : Ole Larsen

Dato : 14-07-05 20:58

svar_i_gruppen skrev:
> [...]
> lukketid og motiv bevægelse) oven i hinanden. Det ser ud som om Nikon'en gør

Jeg har prøvet at få bevægelsen med og kørt nede på 1/15 sek
(Lukkertids-prioroteret som det hed engang) og uden blits samt i "night
portrait" hvor den selv stiller det meste og giver slow-sync blits. Her
gik den ned til 1/3 sek.

Fra : Ole Larsen

Dato : 14-07-05 21:01

Tommy Obitsø skrev:
> [...]
>

> Jamen så er det jo kunst, dejligt at se så mange danse glade mennesker,
> det giver jo liv og dynamik i billederne minder mig lidt om Michael

Ja, det var en meget opløftende aften og tango er så smukt. Og så er
Michael i den ringeste at blive sammenlignet med. Men det er jo ikke
sikkert at han er tilfreds med det ;-O

> Og helt ærlig så tro jeg sgu ikke at stilen slår an, så holder jeg langt
> mere af Bothagers billeder af de ældre mennesker i parken, de har
> ustråling varme og mensklighed som man sjældent ser i et snapshot.

Det er jo langt fra en ny stil, så tro mig - den er slået an for længst
(40-50 år siden?)
Tak for ordene

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 21:09

"Tommy Obitsø" <tommy.hjorth@gmail.com> skrev i en meddelelse
> de har ustråling varme og mensklighed som man sjældent ser i et snapshot.
>
> Tommy

Fynbo??

Mvh. Claus Petersen
(Undskyld!)

Fra : David List

Dato : 14-07-05 20:38

Ole Larsen wrote:

> [...]
> Og jo, der er udbrændte/kullede/røde øjne/styrtende linier/rystelser og
> hvad ved jeg, så bare klø på med tudekiksene og hvad i nu har.

Dans er svært at fotografere, fordi man skal stå på den rigtige side af
parret idet de gør noget, som er fotogent. Desuden skal parret helst
vise kontakt (ikke nødvendigvis ved at have øjenkontakt). Dette er godt:
http://home.tiscali.dk/muggler/Tango/pages/2005-07-13-25m.htm
Det er et interessant øjeblik set med tangoøjne, og der er kontakt hos
parret.

Med venlig hilsen
David List

Fra : Ole Larsen

Dato : 14-07-05 21:09

David List skrev:

> [...]
> http://home.tiscali.dk/muggler/Tango/pages/2005-07-13-25m.htm
> Det er et interessant øjeblik set med tangoøjne, og der er kontakt hos

Ja, de to er fotogene uanset hvad de laver, tror jeg
Jeg synes nu også der er en hel del kontakt i

http://home.tiscali.dk/muggler/Tango/pages/2005-07-13-43m.htm

Det voldte mig lidt problemer at få nok adskillelse i deres bukser
(...25m.htm) og da jeg forsøgsvis lysnede det hele for meget, så jeg at
bevægelse er en del af problemet og så opgav jeg

Tak for ordene

Fra : Ole Larsen

Dato : 14-07-05 21:12

Jeg synes nu også der er en hel del kontakt i

http://home.tiscali.dk/muggler/Tango/pages/2005-07-13-43m.htm

Men hydr - jeg ser at jeg glemte at klone et refleks-cykeldæk væk. Det
huskede jeg i første forsøg, sorry

Fra : Gert Medom

Dato : 15-07-05 16:04

> [...]
> --
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.
> Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Hej Ole.

Jeg er lidt i vildrede med hvad jeg skal mene om disse skud. Jeg synes på
den ene side at de formidler en vis bevægelse og action i billedet, på den
anden side savner jeg noget der står skarpt og kan tjene som udgangspunkt.

Jeg vil foreslå brug af et fotostativ, fordi du kunne satse på skarpe
omgivelser til at forstærke indtrykket af bevægelse fra danserne.

/ Gert

Fra : Ole Larsen

Dato : 15-07-05 16:52

Gert Medom skrev:

> [...]
> anden side savner jeg noget der står skarpt og kan tjene som udgangspunkt.

Jeps, jeg forstår helt din opfattelse. Var jeg ikke en gammel rotte og
havde set en del af denne slags, havde jeg sikkert selv kasseret dem.
Men det er et forsøg: har aldrig fotograferet dansende før og kender
ikke kameraets "night portrait m. slow-sync" funktion på forhånd. Da jeg
så billederne på skærmen, faldt jeg imidlertid for dem, kan li´dem, vel
vidende at det kan gøres bedre.

> Jeg vil foreslå brug af et fotostativ, fordi du kunne satse på skarpe
> omgivelser til at forstærke indtrykket af bevægelse fra danserne.

Stativ, tror jeg, ville umuliggøre at gøre det på denne måde. Hvis jeg
prøver dette igen, bliver det nok i en mode, hvor jeg selv kan styre
noget af det. Måske i S (shutter) med rear-sync eller A (aperture) med
slow-sync
Tak for ordene