Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D70 og Nikon Zoom Objektiv AF 4-5.6/70-300~
Fra : newbie@news

Dato : 14-07-05 13:25

Hej
Jeg har fået købt mig et Nikon D70 med et AF-S DX 18-70 og er MEGA glad for
det.

Men jeg kunne nu godt tænke mig at mine motiver kom lidt nærmere og har
derfor kigget meget rundt og spurgt forskellige, om hvilket objektiv/e jeg
burde købe. Jeg har ikke just mange penge at handle for.

Og her er det så jeg slet ikke kan finde ud af det.
Hvilke bogstaver skal jeg vælge AF, AF-S, G, D, DX (hvor DX og AF-S vel er
beregnet til digitalkameraerne?)
Men hvad betyder så G og D? hvilket et af de 2 bogstaver skal jeg vælge?
Eller KAN jeg vælge?

Har fundet et Nikon Zoom Objektiv AF 4-5.6/70-300G til kr.1400
Og fundet et Sigma 70-300mm F4,0-5,6 DG Makro til kr. 1100 (her skrives der
både D og G)

Men for mig ser de 2 ud som om de kan det samme. Forskellen er vel bare
mærket, og så de 300kr som ikke gør en stor forskel for mig.
Er det bare Nikon og Sigma som mener det samme, men skriver det forskelligt?
Og vil de kunne fungere sammen med D70?

Jeg ved det, mange spørgsmål på én gang. Men håber der er en som kan hjælpe
mig igennem til det rigtige valg.
Åh ja, hvis jeg nu også vil kune tage nærbilleder/makro, hvad skal jeg så
være obs. på?
Skal jeg så vælge Sigma, de skriver jo Makro.

Hilsen Møller

Fra : KRV

Dato : 14-07-05 14:00

"newbie@news" <ingenmailtilmig@derforingenmailadresseher> skrev i en
meddelelse news:42d65a0d$0$32408$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> være obs. på?
> Skal jeg så vælge Sigma, de skriver jo Makro.

Jeg har haft begge objektiver og jeg var mest glad for sigman den var
hurtigere til AF (autofokus)
End nikons jeg syntes at Nikons var for billig i Kvalitet end Sigma Efter
min vuderig får du meget mere ud af Sigma også fordi det er macro i
Jeg Brugte begge objektiverne Til Nikon D70
da jeg tager meget sports foto har jeg solgt min Nikon
og købt et Nikon 80-200 2.8
Hvis du er intreseret i at se billeder Taget med de nævnte objektiver så
mail mig ( min sigma er til salg efter jeg har købt en Tamron 90 mm Macro)
MVH Kim Roskilde

Fra : Jakob

Dato : 14-07-05 14:28

In article <42d661c4$0$2156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kim.vegeberg@adslhome.dk says...

> og købt et Nikon 80-200 2.8
> Hvis du er intreseret i at se billeder Taget med de nævnte objektiver så
> mail mig

Jeg kunne da godt tænke mig at se nogle også, er det muligt for dig at
smide dem på nettet istedet ? :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : KRV

Dato : 14-07-05 15:25

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kim.vegeberg@adslhome.dk says...
>

> Jeg kunne da godt tænke mig at se nogle også, er det muligt for dig at

Her er links til billeder der er taget med nævnde Objekter
http://www.foto-basen.dk/?page=16&category=9&id=18891

http://www.foto-basen.dk/?page=16&category=3&id=14207

http://www.foto-basen.dk/?page=16&category=9&id=20093

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=144285

MVH Kim

Fra : Peter Bjoern

Dato : 14-07-05 17:01

On Thu, 14 Jul 2005 14:24:40 +0200, "newbie@news"
<ingenmailtilmig@derforingenmailadresseher> wrote in dk.fritid.foto:

>Har fundet et Nikon Zoom Objektiv AF 4-5.6/70-300G til kr.1400

Det er vel det samme som du kan få til 999,- her :

http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30100326&menuid=1653&level=2

Jeg købte et fra pågældende butik for 1½ måned siden og det blev prompte leveret
uden problemer.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : David List

Dato : 14-07-05 20:26

newbie@news wrote:

....<snip>...
> Har fundet et Nikon Zoom Objektiv AF 4-5.6/70-300G til kr.1400
....<snip>...

Det objektiv bliver du led og ked af meget hurtigt. Det er alt for
plasticagtigt, og autofokus´en støjer og kører langsomt.

Med venlig hilsen
David List

Fra : Jakob

Dato : 14-07-05 22:18

In article <fqqiq2-n5b.ln1@initio.dk>, newsreader@initio.dk says...

> Det objektiv bliver du led og ked af meget hurtigt. Det er alt for
> plasticagtigt, og autofokus?en støjer og kører langsomt.

De billeder der blev linket til var godt nok også ringe, men det kan jo
være tilfældigt.

--
Venlig hilsen

Jakob