Mit livs chok
Fra : Anders

Dato : 19-07-05 13:35

Hej ng.

Jeg kom hjem fra arbejde i dag for 20 minutter siden. Mine to maine coon
Harley og Houdini plejer altid at komme mig i møde når jeg træder ind af
døren.
Det gjorde Houdini også, men Harley kom ikke. Han har det somme tider med at
ligge et eller andet sted og koge og ikke gide at rejse sig når man kommer.
Så jeg trak af mit motorcykel tøj og satte min taske. Der var så gået ti
minutter. Houdini opførte sig lidt underligt i forhold til hvad han plejer.
Jeg begynder at undre mig lidt over hvor han er henne, og begynder at lede
efter ham på hans sædvanlige gemmesteder. Ingen Harley...
Så begynder jeg at blive nervøs, finder hans madskål frem, det plejer han at
reagere på. Heller ingen Harley.
Jeg gennemroder desperat hele vores lejlighed, tænder alt lyset og fiser
rundt med en lommelygte og kalder som en gal.
Stadig ingen Harley.

Så opdager jeg til min skræk at det ene af vores tre tagvinduer står på
klem. Jeg tænker lidt ved mig selv, det kan ikke være rigtigt han er hoppet
ud. Vi har haft ham med ude på græsset foran i selen, men der ved han så
sandelig godt vor døren er til vores lejlighed.
Men jeg kan stadig ikke finde ham nogen steder.

Jeg render ud i pladder regnvejr og kigger mellem skraldespandene, under
bilerne i gården, overalt. Så kigger jeg inde i vore cykelskur vi har
tilfælles med naboerne. Der opdagerjeg en hale godt gemt inde mellem cykler
og gamle ting og sager der står opmagasineret derinde. Det ligner Harley's
hale! Jeg vipper en stor boksmadras der står op af væggen og bliver mødt af
de mest skræmte katteøjne jeg nogensinde har set. Han er skræmt fra vid og
sans. Han er fuldstædig stiv da jeg samler ham op, og han mjaver højt og
ængsteligt.

Jeg skynder mig at løbe hen mod vores dør med ham, og kommer hurtigt
indenfor og trøster ham så godt jeg kan. Da han begynder og spinde og slappe
lidt mere af finder jeg noget mad frem til dem.

Nu ligger han heldigvis, og gudskelov, trygt og godt i sin stol og sover
igen. Han har ikke brækket noget efter hoppet fra tagvinduet, eller på nogen
måde taget skade. Men det har jeg, jeg tror aldirg jeg har været så bange
eller nervøs i mit liv! ALDRIG mere vinduer på klem! I hvert tilfælde ikke
så meget at de kan komme ud.

Pyha, en eftermiddag! Jeg skulle bare lige af med chokket!

Vh Anders, en igen lykkelig katteejer

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 19-07-05 14:22

> [...]
> så meget at de kan komme ud.
>
> Pyha, en eftermiddag! Jeg skulle bare lige af med chokket!

Tak skæbne en historie! Ja, man skal passe meget på med vinduerne om
sommeren, hvis man bor højt oppe.

Hvor langt er han hoppet ned?

Det er sørme godt, at han er hjemme igen

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 19-07-05 14:32

Hej Anders
Godt du fandt Harley. Han har rigtig nok fået et chok, og hold nu godt
øje med om der kan være noget du har overset.
Det er dog ikke lig med, at han ikke vil prøve igen! Så jeg synes du
skal sikre dit tagvindue på en eller anden måde, så han ikke får
lejlighed til at skubbe sig ud igen.
Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : tjuhej

Dato : 19-07-05 14:59

"Anders" <maria_og_anders@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilfælde ikke så meget at de kan komme ud.
>
> Pyha, en eftermiddag! Jeg skulle bare lige af med chokket!

Jeg er glad for at høre han har det godt

Vores dejlige missekat bragede en dag mod vores havedør der stod på klem
(dog så han ikke kunne komme ud da han altid har sle på på terrassen). Men
pga farten (han får drønindimellem og spæner rundt og fjoller) blev døren
puffet akkurat nok op til at han kunne komme ud. Og inden nogen havde nået
så meget som at reagere på braget da han ramte døren, hang han på kanten af
terrassen og kunne ikke komme andre vegne end ud over. Jeg ved præcis
hvoradn du havde det Anders for jeg blev fuldstændig knust af rædsel da han
tog den tur ud over...
Heldigvis har den nedeste lejlighed større terrasse end os andre, så han var
"spærret" inde på deres terrasse, og det er den eneste grund til vi stadig
har ham. For han for rundt og var så bange da vi kom ned.

Han blev tjekket for alt hvad der kunne være galt, men han fejlede intet,
udover at han var bange.

Og dyrelægen har naturligvis sgat han er så god som altid og at han ikke har
taget skade.
Men nu er døren ALTID lukket medmindre han er i sin sele.

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 16:20

> [...]

> eller nervøs i mit liv! ALDRIG mere vinduer på klem! I hvert tilfælde ikke

Sikke en forskrækkelse. Det var da enormt heldigt, at der ikke skete ham
noget.

Tjek dog lige efter, at hans gane ikke er flækket.
Det skete for vores tidligere kat, der sprang fra 2.sal.
Han lavede dog en meget raslende / mærkelig lyd, så jeg troede at der var
indre blødninger på katten.
Du kan tydeligt se, hvis ganen er flækket. Det skulle være en af de
hyppigste skader, som katte der springer ud af lejligheder får, ifølge vores
tidligere dyrlæge.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Anders

Dato : 19-07-05 19:13

Hej Alle.

Han har det stadig fint og er kommet ovenpå igen.

Han hoppede ikke så langt ned da vi bor i stuen og har "loftet" med til
vores lejlighed. Så han er hoppet ned fra tagrende højde.

Nu tror jeg også jeg er ved at være kommet mig over chokket, selvom det tog
lidt tid.

Tak for alle de gode ord.

Vh Anders

Fra : Eva Køhler

Dato : 21-07-05 19:32

Huhah! Jeg bor selv på 3. sal.. Har prøvet at være angst for at hun er
hoppet ud når jeg ikke har kunnet finde hende.
Min bror fandt hende engang ude på taget fordi han havde åbnet mit
tagvindue engang jeg ikke var hjemme, hvor han var på besøg. Skræmmende!