Hvalpenavne...
Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 08:31

Hej,

Et kuld på 5 er ankommet. 3 piger og 2 drenge...

Hjælp mig lige med nogle gode navne til stamtavlen

Indtil videre tænker jeg på Antares og Angel (undskyld Jens - det var bare
lige sådan en god idé )

-Camilla

2 billeder af hvalpene kan ses på min fars hjemmeside: duro.dk

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 19-07-05 08:40

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige sådan en god idé )
>
> -Camilla
>
> 2 billeder af hvalpene kan ses på min fars hjemmeside: duro.dk

Hej Camilla,

Tillykke med de små....

Pigerne: Agila, Assie, Amina, Attila, Aisha....

Drengene: Adonis, Athos, Apollo, Aslan.....

--
Mvh. Renate
____________________________

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 08:48

KLIP

> [...]
>
> Tillykke med de små....
>
> Pigerne: Agila, Assie, Amina, Attila, Aisha....
>
> Drengene: Adonis, Athos, Apollo, Aslan.....

Jeg kan rigtig godt lide Amina og Aisha.

Tak for tippet!

Hilsen Camilla

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-07-05 11:02

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> writes:

> Hjælp mig lige med nogle gode navne til stamtavlen

Pigerne:
Ayla (Hulebjørnens Klan)
Aylee (Sluggy Freelance)
Anne (Anne fra Grønnebakken)
Alice (Alice)

Drengene:
Allanon (Shannaras Sværd)
Arnold (Krøniker fra Kvæhl)
Atreyu (Den Uendelige Historie)
Arthur (Harry Potter)
Aslan (Narnia)
Albus (Harry Potter)

Som nogen måske har gættet, så kan jeg godt lide bøger, og ja, jeg er
også ved at læse Harry Potter.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 19-07-05 11:42

> [...]
> lige sådan en god idé )
>
> -Camilla
>
> 2 billeder af hvalpene kan ses på min fars hjemmeside: duro.dk

Andy, Argo & Aitho, det er da gode navne.

M.V.H....Benny..

Fra : Anja R.

Dato : 21-07-05 13:04

> [...]
> lige sådan en god idé )
>
> -Camilla
>
> 2 billeder af hvalpene kan ses på min fars hjemmeside: duro.dk

Hej Camilla!

Tillykke med hvalpene...
Har selv et kuld, godt 3 uger gamle, hvalpe... To piger og to drenge.
Sad selv i samme dilemma i søndags, hvor registreringspapirene til DKK
skulle sendes...
Mine to små søstre havde bestemt at den ene af tæverne simpelthen ikke kunne
hedde andet end "Annabell" (tror nok at det er fra "Svanesøen" - den der
barbietegnefilm)
Den anden tæve har vi kaldt Anastacia, og de to drenge hedder Albert og
Apollo.

Venlig hilsen
Anja

Hvalpene kan ses på: www.ribersvej.webbyen.dk

Fra : Snasse

Dato : 21-07-05 16:01

> [...]
> der barbietegnefilm)
> Den anden tæve har vi kaldt Anastacia, og de to drenge hedder Albert og

Skal man starte med A ved aller første kuld man avler, eller må man selv
bestemme?

--
Susanne
www.millepigen.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 21-07-05 22:41

On Thu, 21 Jul 2005 17:00:52 +0200, "Snasse" wrote:

>Skal man starte med A ved aller første kuld man avler,
>eller må man selv bestemme?

Det må man sandelig da selv bestemme, men det er meget
nemmere at følge sine hvalpe, når man har fulgt alabetet,
end når navnene roder.

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : x Vuf x

Dato : 22-07-05 15:42

On Thu, 21 Jul 2005 23:41:20 +0200, x Vuf x wrote:
> [...]

Flotte navne i øvrigt...

>Det må man sandelig da selv bestemme, men det er meget
>nemmere at følge sine hvalpe, når man har fulgt alabetet,
>end når navnene roder.

Aaaaaarrrrrgggghhhhhh...Der skal naturligvis stå ALFABETET!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan snart ses på min HP
2 piger og 1 dreng

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 16:55

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Aaaaaarrrrrgggghhhhhh...Der skal naturligvis stå ALFABETET!

Eller HVALPFABETET....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : x Vuf x

Dato : 22-07-05 23:17

On Fri, 22 Jul 2005 17:55:03 +0200, "Buffy" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev

>Eller HVALPFABETET....

Hehe...Jow. Sommetider bli'r man altså bare for træt!

Fra : Anja R.

Dato : 22-07-05 21:11

> Flotte navne i øvrigt...

Tak skal du have.

> Aaaaaarrrrrgggghhhhhh...Der skal naturligvis stå ALFABETET!

Opdagede det ikke engang... Og jeg skulle forestille at være
folkeskolelærer...

Fra : x Vuf x

Dato : 22-07-05 23:20

On Fri, 22 Jul 2005 22:10:38 +0200, "Anja R." wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Tak skal du have.

Hvilket race er det?

>Opdagede det ikke engang... Og jeg skulle forestille at være
>folkeskolelærer...

<Fniiiiis>...Forhåbentligt ikke dansklærer?...

Fra : Anja R.

Dato : 22-07-05 23:33

> Hvilket race er det?

Det er af racen japanese Chin.
Du kan se de små bamser her: www.ribersvej.webbyen.dk

> <Fniiiiis>...Forhåbentligt ikke dansklærer?...

....pinlig tavshed...

Fra : x Vuf x

Dato : 23-07-05 08:16

On Sat, 23 Jul 2005 00:33:09 +0200, "Anja R." wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Det er af racen japanese Chin.
>Du kan se de små bamser her: www.ribersvej.webbyen.dk

Ja, jeg så dem efter at jeg havde stillet spørgsmålet. ;-D
Dog synes jeg, de flotte navne mere antyder,
at det sku' være en stor hund!

Ups da osse...hihihi

Fra : Anja R.

Dato : 23-07-05 10:43

> Ja, jeg så dem efter at jeg havde stillet spørgsmålet. ;-D
> Dog synes jeg, de flotte navne mere antyder,
> at det sku' være en stor hund!

Det er det også.
En stor hund i en lille krop...

Fra : qfha

Dato : 23-07-05 07:43

"Snasse" skrev d. 21-07-05 16:01 dette indlæg :

> Skal man starte med A ved aller første kuld man avler, eller må man
> [...]

Man må selv bestemme. Der er begrænsning i antallet at bogstaver.

http://www.kandu.dk/

Fra : Snasse

Dato : 23-07-05 09:11

> selv
>
> Man må selv bestemme. Der er begrænsning i antallet at bogstaver.

Hvor stor en begrænsning snakker vi så om?

--
Susanne
www.millepigen.dk

Fra : Anja R.

Dato : 23-07-05 10:47

"Snasse" <vick@SLETget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor stor en begrænsning snakker vi så om?

Fra DKKs registreringspapirer:
Bemærk venligst, at hvis du ikke har kennelmærke, må du ikke kalde hvalpene
navne, som indeholder samme for- eller efterstavelse.
Du må til eksempel ikke kalde hvalpene Anneli, Annelo, Annely og Annelå.

- Dog må der gerne bruges det samme forbogstav, som f.eks. Sofus, Sandra
og Selma.

- Hvalpenes navne skal være sammenhængende, uden mellemrum og
bindestreger.

- Emner, såsom at opkalde hvalpene efter vin-distrikter, disney-figurer,
motorcykler, pasta-retter eller lignende er tilladt.

venlig hilsen

Anja

Fra : x Vuf x

Dato : 23-07-05 15:35

On Sat, 23 Jul 2005 11:46:59 +0200, "Anja R." wrote:

KLIP...uden kennelmærke
>Du må til eksempel ikke kalde hvalpene
>Anneli, Annelo, Annely og Annelå.

Det må du heller ikke MED kennelmærke!

Fra : Anja R.

Dato : 23-07-05 22:13

> On Sat, 23 Jul 2005 11:46:59 +0200, "Anja R." wrote:
>
> KLIP...uden kennelmærke
>
> Det må du heller ikke MED kennelmærke!

Så var det da godt nok en sjov formulering i registreringspapirene hvor der
står; "hvis du *ikke* har kennelmærke..."

Fra : x Vuf x

Dato : 23-07-05 23:55

On Sat, 23 Jul 2005 23:12:46 +0200, "Anja R." wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Så var det da godt nok en sjov formulering
>i registreringspapirene hvor der står;
>"hvis du *ikke* har kennelmærke..."

Jeg havde ikke set de nye registreringspapirer,
men der står at begrænsningen er 35 bogstaver
med eller uden kennelnavn. Der står heller ikke,
at du må ha så ensklingende navne i et kuld!

Ja.
De eneste "ens" forstavelser, der må bruges
er kennelnavnet!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
2 piger og 1 dreng

Fra : Helle Jensen

Dato : 24-07-05 08:18

> Ja.
> De eneste "ens" forstavelser, der må bruges
> er kennelnavnet!

Jeg kender da ellers mange stambogsnavne med kennelmærke foran, hvor store
dele af navnet er det samme. Det er da meget almindeligt.

Mvh. Helle
www.helleshunde.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 24-07-05 13:48

On Sun, 24 Jul 2005 09:18:05 +0200, "Helle Jensen" wrote:

>Jeg kender da ellers mange stambogsnavne med
>kennelmærke foran, hvor store dele af navnet
>er det samme. Det er da meget almindeligt.

Ja. Det ses der "også" stadig gennem fingre med i DKK!

Fra : Helle Jensen

Dato : 24-07-05 14:03

> Ja. Det ses der "også" stadig gennem fingre med i DKK!

Kan du henvise til et sted, hvor der står, de regler, du mener, er gældende?

Mvh. Helle
www.helleshunde.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 24-07-05 22:03

On Sun, 24 Jul 2005 15:03:25 +0200, "Helle Jensen" wrote:

>Kan du henvise til et sted, hvor der står, de regler, du mener, er gældende?

De nyeste registreringspapirer!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
1 pige og 2 drenge + 2 piger og 1 dreng.

Fra : BettinaP

Dato : 25-07-05 08:48

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> wrote in message

> De nyeste registreringspapirer!

Hvad er årsagen til den regel? At det er for nemt at blande to hvalpe sammen
eller hvad?

Bortset fra det, så blev mockas kuld opkaldt efter spiritus. Så hun hedder
Tequila på stamtavlen. Kan kun huske de to drenges navne: Vodka og Smirnoff,
synes det var en ret sjov ide

Vi havde så først kun fået at vide det skulle være drikkevarer, så derfor
fandt vi på mocka (da vi begge drikker en del kaffe).
Havde så en kat der hed Bønne, den næste kommer nok til at hedde Java *G*

BettinaP

Fra : x Vuf x

Dato : 25-07-05 09:15

On Mon, 25 Jul 2005 09:48:19 +0200, "BettinaP" <bep@bep.dk> wrote:

>Bortset fra det, så blev mockas kuld opkaldt efter spiritus.
>Så hun hedder Tequila på stamtavlen. Kan kun huske de to drenges
>navne: Vodka og Smirnoff, synes det var en ret sjov ide

Ja, det synes jeg så ikke, men så'n er der jo så meget...

>Vi havde så først kun fået at vide det skulle være drikkevarer,
>så derfor fandt vi på mocka (da vi begge drikker en del kaffe).
>Havde så en kat der hed Bønne, den næste kommer nok til at hedde Java *G*

<Fniiis>...Go' idé!
Så kan I døbe huset "Kaffehuset"

Fra : Anja R.

Dato : 25-07-05 12:05

> Ja. Det ses der "også" stadig gennem fingre med i DKK!

Jamen det er jo helt lovligt hvis du har kennelmærke...
Se her:
http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Stambogsfoering_-_vejledning_2__udgave_2.doc

Fra : Anja R.

Dato : 25-07-05 11:57

"Helle Jensen" <hellejensen@removethis-newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kender da ellers mange stambogsnavne med kennelmærke foran, hvor store
> dele af navnet er det samme. Det er da meget almindeligt.

Ja, og også helt lovligt, hvis du har kennelmærke.
Du kan se reglerne her:
http://dansk-kennel-klub.cms123.com/files/pdf/Reg.anmeld.-1.pdf
Kig under "hundens navn" hvor du kan se reglerne for henholdsvis
kennelmærkeindehavere og ikke-kennelmærkeindehavere.

Venlig hilsen
Anja

Fra : Anja R.

Dato : 25-07-05 12:03

"Anja R." <SPAMNEJTAK_A_runge@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kig under "hundens navn" hvor du kan se reglerne for henholdsvis
> kennelmærkeindehavere og ikke-kennelmærkeindehavere.

Her står det måske lidt bedre beskrevet.

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 11:16

> [...]

> Hjælp mig lige med nogle gode navne til stamtavlen
>
> Indtil videre tænker jeg på Antares og Angel (undskyld Jens - det var bare

Tillykke med hvalpene.

Et par forslag til navne: Abbie, Alba, Amy, Ashley, Ally, Apollo, Amiga,
Andromeda, Alf...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: