Hvalp der slikker hele tiden
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 18-07-05 20:53

Hej.
Vi har en Rottweiler hvalp på ca. 5 mdr.
Den slikker os og alle som kommer på besøg hos os hele tiden.
Hvordan får man den til at holde op.
Jeg har aldrig haft en hvalp som slikker så meget , jeg har dog haft 4
rottweiler og et par andre før.

MVH
Niels Peter

Fra : jopa

Dato : 18-07-05 22:30

Niels Peter Nielsen skriblede bla:
> [...]
> Hvordan får man den til at holde op.
> Jeg har aldrig haft en hvalp som slikker så meget , jeg har dog haft 4

Muligt det er mig der er ved at blive en halvgammel tosse, men du har haft
7
hunde og ved ikke hvad du skal stille op med en overslikkende hund.
Har du prøvet at signalere til hunden at du ikke vil have det.

Tror ikke at det hjælper at sætte sig ned med den og forklare hvor
ulækkert
du føler det, den gør det sikkert fordi den holder af jer.

Personligt foretrækker jeg en hund der slikker min hånd fremfor at bide i
den
ps 5 mdr er ingen alder. Den er kun et barn endnu så mon ikke det ophører.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 19-07-05 05:36

"jopa" <john@zora.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> den
> ps 5 mdr er ingen alder. Den er kun et barn endnu så mon ikke det ophører.

Hej.
Det kan godt være at det ophører, selvfølgelig har jeg signaleret at det
ikke er ok men mine børn på 3 og 7 har svært ved dette og det er ikke sjovt
for en på 3 at få en hunde tunge slasket i hovedet og halsen, selv når jeg
har skældt den ud og den stopper går der ikke en halv time igen før den
begynder forfra.
Jeg har aldrig haft eller kendt en hund som slikker så meget som denne gør.
Hunden er meget glad for alle , og det er selvfølgelig er perfekt men der er
ikke sjovt hele tiden at blive slikket på fødder ,ben, arme og ansigt.
MVH
Niels Peter

Fra : fam. Ager

Dato : 19-07-05 06:26

"Niels Peter Nielsen" <npn@tv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er ikke sjovt hele tiden at blive slikket på fødder ,ben, arme og ansigt.

det kan også være en mani den har fået, noget ala`stereotyp adfærd hvor de
overdrevet gentager visse ting og der hører overdreven slikning til. det
værende på sig selv eller andre.

prøv at afled den med noget, en ordre, sit. dæk, rul rundt eller hvad ved
jeg. giv en guf for det, når den afledes, eller bare ros. selv barnet på 3
kan få en hund til at sitte... min kan ihvertfald, han ynder at lege
sit-dæk-sit og stååååå... med min den ene boxer.. og begge ser ud til at
more sig.

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 19-07-05 09:43

On Tue, 19 Jul 2005 06:35:35 +0200, "Niels Peter Nielsen" <npn@tv.dk>
wrote:

> [...]
>har skældt den ud og den stopper går der ikke en halv time igen før den

Vaks er osse en "slikke-hund" og han er altså ikke vokset fra det.
(Han er 3 år nu.) Han slikker løs på alt og alle, og jeg går ud fra at
det er hans måde at vise sin hengivenhed på, og har aldrig fundet det
som et stort problem. Hvad angår gæster og børn, så er han god til at
opfatte, hvis ikke de gider hans "kærtegn". Mit barnebarn, som er
meget glad for Vaks har fået en del tungeslaskede i tidens løb, men
han kan godt finde ud af at vende sig væk fra hunden og sige "Vaks,
la' vær'" (Okay, sådan lyder det ikke helt, for knægten er kun 2 år
gammel, men hunden fatter meningen)

Jeg har aldrig skældt ham ud for det, men vendt mig væk (siden eller
ryggen til), når det blev for meget, og det opfattede han hurtigt. Jeg
synes ikke at man skal skælde en hund ud for at være kærlig, men det
er så bare min overbevisning.

> [...]
>ikke sjovt hele tiden at blive slikket på fødder ,ben, arme og ansigt.

Sådan er det osse med Vaks, men prøv at afvise hans kærtegn ved at
vende jer væk, når ikke I gider ham, men lad dog være med at skælde
ud...! Tænk hvis man skældte et barn ud for at ville give et kram...!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Lilian Nielsen

Dato : 19-07-05 11:40

Hej Peter.

Angående din hvalp på 5 mdr,det gør de fordi der sidder noget fedtlag på din
krop og noget salt det kan være at den mangler vitaminer eller salt.

M.V.H Lilian.

Fra : Lady

Dato : 19-07-05 12:03

Klip

> Den slikker os og alle som kommer på besøg hos os hele tiden.
> Hvordan får man den til at holde op.

Hej Niels Peter.

Har du overvejet, om hunden kan lide af saltmangel her i varmen?
Jeg har en kat, som kom på skånekost pga. dårlig mave (torskerogn og ris),
og det resulterede i en konstant slikken på os.
Da jeg begyndte at putte salt i maden, stoppede han med det samme.

Ring evt. til dyrlægen og spørg, om han evt. kan have brug for kosttilskud.

Mvh. T. Jakobsen

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 19-07-05 11:54

> [...]
> Hvordan får man den til at holde op.
> Jeg har aldrig haft en hvalp som slikker så meget , jeg har dog haft 4

Lad mig lige høre, er i hurtige med vaskekluden i jeres familie, og dermed
også flittige med håndsæben. Det vil fjerne en stor del af det naturlige
fedtlag, og så sker det underlige, at hunden kommer jer til undsætning. En
hund vil altid prøve at slikke sin ejer, straks efter denne har forladt
badet.... For hunden er det en redningsaktion, for at få genoprettet den
personlige lugt, som er jeres kendetegn i flokken.

M.V.H.....Benny..

Fra : Broegger

Dato : 24-07-05 22:55

"Niels Peter Nielsen" <npn@tv.dk> skrev news:dbh1a4$30gd$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Hej.
> Vi har en Rottweiler hvalp på ca. 5 mdr.
> Den slikker os og alle som kommer på besøg hos os hele tiden.
> Hvordan får man den til at holde op.

Hvad med at få indlært Nej og Ja i en fart? Det burde da kunne hjælpe.

> Jeg har aldrig haft en hvalp som slikker så meget , jeg har dog haft 4
> rottweiler og et par andre før.

Hellere det end at få de små syle javet ind i fingrene

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk