Hvorfor vil hun(d) ikke?
Fra : Zeki

Dato : 18-07-05 14:56

Hmm...."det skal nok komme en dag." Sådan har jeg nu tænkt i nogle år.

Sagen er den at min hund - en fem årig golden retriever tæve - altid har
været meget afvisende over for andre hunde.

Jeg vil gerne have at hun får hvalpe en enkelt gang i sit liv, men nu er
tiden snart ved at løbe ud. Selv når hun er i løbetid er hun afvisende over
for alle.

Jeg troede at det med moderinstinkt og lysten til parring nok skulle komme,
men der er ikke noget der tyder på det.

Hvad kan/skal jeg gøre?

Mvh
Zeki

Fra : Heidi Jensen

Dato : 18-07-05 15:04

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg troede at det med moderinstinkt og lysten til parring nok skulle
> komme, men der er ikke noget der tyder på det.

Du kan få hende insimineret (sikkert stavet forkert ;0))....

Hilsen Heidi

Fra : Battlefield´s

Dato : 18-07-05 15:41

Hej
Tjah.. jeg ville nok sætte spørgsmålstegn ved, om det ville være så smart at
lade hende få hvalpe i det hele taget. En Golden, der ikke kan med andre
hunde er ikke racetypisk.
Retrievere er lavet til at skulle arbejde sammen med andre hunde.
Hilsen Vibeke

Fra : Clas Lau

Dato : 18-07-05 19:02

Jeg vil i en hvis grad give B ret. Alle retrievere bør være venlige både
overfor mennesker og andre hunde. Ved at der altid kan opstå lidt han-hunde
knas, men dette er jo en tæve.

Min mening er at hunhunde ikke nødvendigvis går og savner det at få hvalpe.
Det er ikke naturligt at alle hunhunde i flokken (når man ser på ulve) får
afkom. Kun A-tæven lader sig parre og alene med dominans afholder hun mange
af de andre tæver for at komme i brunst.

Populære hunderacer lider alle under dårlig avl. Dette gælder naturligvis
også for Golden Retriever. Dette medfører både hunde med fysiske skavanker
og især dårlig sind. Fordi der avles i flæng og uden hensyntagen til
forældredyrenes gener. Som instruktør i Dansk Retriever Klub (jeg udtaler
mig alene på egne vegne) møder jeg en masse hunde - både ud fra tilfældigt
opdræt og fra de mere analyserende og "seriøse" (her menes folk som avler på
specifikke avls dyr med gode anlæg) opdrættere. Sidst nævnte er typisk hunde
som giver mindst problemer både i træningen men også som familie hund.

Vælger i derfor at få hvalpe på jeres hund, vil jeg foreslå at I får fat i
en hanhund med godt index. For det første kan jeres hvalpe få stambøger
(forudsætter at I har stambog på jeres egen) men I er også sikret (så godt
som man nu kan) at hvalpene får en god start på deres tilværelse.

Held og lykke med hvalpene. Der er ingen tvivl om at sådan en flok små
vatkugler i huset bare er skønt... :)

-Clas-

Jeg siger ikke at jeres hund

Fra : Zeki

Dato : 19-07-05 07:46

"Clas Lau" <clasNOSPAM@sleepmonsters.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil i en hvis grad give B ret. Alle retrievere bør være venlige både
> overfor mennesker og andre hunde. Ved at der altid kan opstå lidt
han-hunde
> knas, men dette er jo en tæve.

Jamen, Bella er utrolig venlig både over for mennesker og hunde. Hun snerrer
ikke. Hun er bare ret ligeglad med andre hunde. Måske er det fordi hun er
vokset op med to katte, som hun har et godt forhold til. Måske tror hun selv
at hun er kat?

Hun har gode gener og en flot stamtavle. En gang imellem "leger" hun mor,
ved f.eks at samle alle og organisere alle sine små bamser. Derudover virker
hun meget nysgerrig når hun en sjælden gang imellem møder hvalpe. Så jeg
nægter at tro at al håb er ude.

Mvh
Zeki

Fra : x Vuf x

Dato : 18-07-05 23:18

On Mon, 18 Jul 2005 16:41:17 +0200, "Battlefield´s" wrote:

> [...]
>der ikke kan med andre hunde er ikke racetypisk.
>Retrievere er lavet til at skulle arbejde sammen med andre hunde.

Det er nemlig helt rigtigt, og desuden er hun med 5 år
race, så kunne 5 år lige gå, men...

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : Poul Mejnert Larsen

Dato : 20-07-05 11:19

Hej
Har du fået testet om din hund overhovedet har ægløsning ? En af
mine tæver har godt nok løbetider med IKKE ægløsning og det ender
hver gang med, at hun selv om hun er småinteresseret ikke vil lade
sig parre
Aussie

--
Aussie