MS Windows
briani 27239
Lang Startop tid!
Fra : Anni

Dato : 19-07-05 06:13

Hej.
Jeg har undret mig over en utrolig lang startop tid, og via EasyCleaner
fundet denne liste, er de virkelig nødvendige alle sammen?

AVG Anti-Virus System C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
AVG Anti-Virus System C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
CoolSwitch C:\WINDOWS\system32\taskswitch.exe
Java(TM) 2 Platform Standard Edition 5.0 Update 4
Microsoft Office 2000 C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
Microsoft® Windows® Operating System C:\WINDOWS\system32\fast.exe
Microsoft® Works 6.0 C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works
Shared\wkcalrem.exe
Microsoft® Works 6.0 C:\Programmer\Microsoft Works\wkfud.exe
Microsoft® Works 6.0 C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe
Microsoft® Works 6.0 C:\Programmer\Microsoft Works\WkDetect.exe

Fra : emj

Dato : 19-07-05 06:34

Anni skrev:

>Jeg har undret mig over en utrolig lang startop tid, og via EasyCleaner
>fundet denne liste, er de virkelig nødvendige alle sammen?
osv

Nu skriver du intet om, hvilket styresystem, du bruger og du går ud
fra, at vi kender EasyCleaner....!!!

Det er jo en liste over programfiler, og programfiler er nødvendige,
hvis programmerne skal virke.
Det er derimød sløvende for opstartsytiden, hvis alle de programmer på
din liste starter op samtidig som windows, men det skriver du ikke
noget om.

I START/KØR kan du prøve at skrive
msconfig
OK
Så får du en dialogboks med nogle faneblade. Prøv at kikke under
fanebladet "start". Har du en lang liste der?

Hilsen emj

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 19-07-05 22:08

"Anni" <jornhansen2@gmail.com> skrev:
>Jeg har undret mig over en utrolig lang startop tid

Prøv Botvis fra Microsoft. Det viser på overskuelig grafisk vis alle de
programmer, der kører under opstarten, og hvor lang tid de tager.

Microsoft har ikke længere programmet tilgængeligt til download, men du
kan fx finde det her:

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664&e=747

--
Richard Flamsholt